۱۳۹۴ مهر ۲۶, یکشنبه

حدود ۱۵۰۰ فلسطینی و اسرائیلی در دفاع از همزیستی با همدیگر و علیه خشونت های اخیر، روز شنبه در اورشلیم راهپیمایی کردند.

حدود ۱۵۰۰ فلسطینی و اسرائیلی در دفاع از همزیستی با همدیگر  و علیه خشونت های اخیر، روز شنبه در اورشلیم راهپیمایی کردند.
گروهی از فراطیون یهودی سعی در برهم زدن این راهپیمایی را داشتند که پلیس مانع آن شد.
به نوشته هاآرتص ابتکار این راهپیمایی به عهده گروه ” همه با هم” میباشد که برای مقابله با خشونت های اخیر تشکیل شده است.
گروه نامبرده همچنین خواستار  خروجد  اسرائیل از کرانه غربی فلسطین می باشد.
*****

خبرنگار تسنیم در واشنگتن گزارش می‌دهد

تجمع خاخام‌ها و کشیش‌های ضدصهیونیست مقابل کاخ سفید+عکس

تجمع اعتراضی خاخام‌ها و کشیشان روبه‌روی کاخ سفید

ده‌ها تن از رهبران مذهبی یهودی و مسیحی با تجمع روبه‌روی کاخ سفید نسبت به دست‌اندازی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و سرکوب و قتل فلسطینیان اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، ده‌ها تن از رهبران مذهبی یهودی و مسیحی با تجمع روبه‌روی کاخ سفید نسبت به دست‌اندازی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و سرکوب و قتل فلسطینیان اعتراض کردند.
در این تجمع اعتراضی علاوه بر خاخام‌ها و کشیش‌ها، بیش از ۲۰۰ تن از فعالان صلح‌طلب آمریکایی نیز  حضور داشتند.
شرکت‌کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی حاوی شعارهای «دست درازی به مسجدالاقصی نکنید», «تبعیض‌گری همان صهیونیسم است»، «فلسطین را آزاد کنید», «صحبت از مذهب نیست بلکه حقوق اولیه انسانی است», «کمک از مالیات‌های ما به اسرائیل را  پایان دهید», «عدالت برای فلسطین», «به فعالیت تروریستی شهرک‌نشیان صهیونیست پایان دهید», «اشغال فلسطین را پایان دهید», «به جنایات جنگی اسرائیل پایان دهید», «یهودیان تشکیل دولت صهیونیست و اسرائیل را راد می‌کنند» در دست داشتند.
در این مراسم بیش از ۲۰ تن از روحانیون  یهودیان ضد صهیونیست موسوم به «ناتورا کارتا» از شهر نیویورک شرکت کرده بودند. یکی از خاخام‌های حضار در این مراسم در  سخنرانی خود گفت: «اخباری که امروز از فلسطین به گوش ما می‌رسد حاکی از این است که فلسطینیان کشته می‌شوند و یهودیان زخمی می‌شوند، ما اینجا روبه‌ری کاخ سفید اعلام  می‌کنیم که ریختن خون‌ها و همه این نزاع و تضادها، همگی ریشه در یک چیز دارند و آن هم در اشغال فلسطین  است و بس, این اشغال کاری نادرست و جنایت است؛ ما یهودیان و مسلمانان و مسحیان، روزی در این سرزمین به‌طور صلح‌آمیز زندگی می‌کردیم. آمدن صهیونیست‌ها همه این مشکلات را پیش آورده است, ما ضد دولت صهیونیست هستیم و اصلا ما نباید کشوری به نام اسرائیل داشته باشیم».
«رورن هگلر» کشیش مسیحی کلیسای واشنگتن دی‌.سی. و فعال  سیاسی که در این مراسم سخنرانی کرده بود نیز در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: «این امری بدیهی است که امروز اسرائیلی‌ها هستند که این جنگ را دامن می‌زنند و آنها هستند که مخصوصا  تحریک کننده این نزاع  هستند. اسرائیل حتی مکان‌های مذهبی را به بهانه‌های  مختلف تسخیر می‌کند تا برای شهرک‌نشینان خود مکان‌های جدید ایجاد کند. حال که فلسطینی‌ها از خود دفاع  می‌کنند، اسرائیلی‌ها فلسطینی‌ها را تروریست می‌نامند، در صورتی که خود آنها تروریست هستند و نظام اسرئیل نظامی تروریستی است».

هیچ نظری موجود نیست: