۱۳۹۴ آذر ۱۹, پنجشنبه

اظهارات بی اجازه محسن رضایی و دریافت تو دهنی از ولایتی
ایرج شكری

علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر رژیم جمهوری اسلامی در امور بین المللی که گاه ماموریت می یابد از بالا سر دولت وزارت خارجه دست خود را در امر سیاست خارجی دراز کند، روز 14 آذر ضمن گفتگویی تلویزیونی در مورد مسائل سیاست خارجی و آنچه مربوط به سوریه است، در مور مساله فروش نفت داعش توسط ترکیه و اسنادی که رژیم در این مورد در اختیار دارد گفته است:«اطلاعات ایران همان اطلاعاتی است که روسیه در اختیار دارد چرا که این روسیه است که عکس های هوایی از این اتفاق را تهیه کرده است. ما غیر از این سند دیگری نداریم.».
این در حالی است که یک روز قبل از این اظهارات، محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران در واکنش به  اظهارات رئیس جمهور ترکیه در رد اتهامات مربوط به فروش نفت داعش از طریق ترکیه مدعی شده بود که:« اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست، ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم. مستشاران ایران در سوریه از تمامی مسیرهای کامیون‌های حامل نفت داعش به ترکیه عکسبرداری و فیلمبرداری کرده‌اند، و این اسناد قابل ‌ارائه و انتشار است.».
در این دو موضع گیری می بینیم که «خر تو خر» بودن وضع در بالاترین سطوح و در روابط بین پرسابقه ترین مهره های این رژیم در کثافت و جنایت رشد کرده، وجود دارد. اولا محسن رضایی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت تلاش ها و گنده گویی هایش برای مطرح شدن در عرصه سیاست، حتی با بستن یک عنوان دکتر(در اقتصاد) برای او حاصلی جز بور شدن نداشت در فرودین سال جاری از رهبر اجازه خواست تا به سپاه برگردد(گفته می شود در آنجا هم جای چندانی ندارد و کارنامه اش درخشان شمرده نمی شود)و خامنه ای هم به او اجازه داد* اما تنها برای تدریس در دانشگاه امام حسین متعلق به سپاه پاسداران و نه در پستی در فرماندهی سپاه، بدون توجه به این که دیگر او کاره ای نیست و نباید به عنوان یک سیاستگذار و مقامی صاحب اختیار در سیاست خارجی، دولت ترکیه را مخاطب خود قرار بدهد.
ثانیا غلط زیادی و احتمالا اشتباه بزرگی به لحاظ اطلاعاتی کرده، این است که ممکن است واقعا رژیم اطلاعاتی را از طریق پاسداران مستقر در سوریه از مساله حمل نفت به ترکیه اسنادی فراهم کرده باشد. این اسناد را سپاه ممکن است به او به عنوان مدرس دانشگاه امام حسین نشان داده باشد که او در جریان باشد و از مساله اطلاع داشته باشد، نه این که به طور علنی آن هم خطاب به یک دولت خارجی در مورد آن حرف بزند. نتیجه این که این دراز کردن پا بیش از گلیم خودش، تودهنی خوردن علنی و رسانه ای، از مشاور رهبر بود.
او برای وراجی نا محدود، یک سایت به اسم خودش هم راه اندازی کرده است و ادعای داشتن اسناد مربوط به فروش نفت داعش را در همان سایت مطرح کرده بود. حضرت «آقا محسن» که به نظر میرسد خیلی دوست دارد فیلی هوا کرده وخود نمایی بکند و اظهاراتش در رسانه ها مطرح بشود، باز نشر ادعای خود در سایتهای مختلف را، با تتیر «انعکاس گسترده سخنان سرلشکر رضایی درباره فروش نفت داعش به ترکیه در رسانه های داخلی و بین المللی»
در کنار هم ردیف کرده است، چنان که گویی «فتح المبین»ی و «شق القمر» کرده است. اما در عمل روشن شد که «سرلشکر دکتر رضایی» وارد عرصه یی شده و «زری» زده که نباید می زده است و به خاطر همین مشاور عالی رهبر در اموربین المللی به سرعت به صحنه آمده تا با گفتن این که ما سند دیگری جز آنچه روسیه تهیه کرده نداریم، تو دهن این نظریه پرداز و سیاستمدار و اقتصاد دان و سرلشکر سپاه اسلام بزند.
این که این تکذیب از طرف مشاور عالی رهبر صورت گرفته است، می تواند نشان دهند هشداری از سوی رهبر به محسن رضایی هم باشد که دیگر نباید وارد عرصه هایی شود اجازه آن را ندارد. این گونه است که در روابط «خرتوخری»، گردانندگان نظام جمهوری اسلامی، دائما در حال تودهنی زدن به یکدیگر و توهین و تحقیر یکدیگر هستند و از شما چه پنهان که ما از این وجه این رفتار خر تو خری اینها خیلی خوشمان می آید! نا گفته نماند که ولایتی در بحث های مربوط به تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 92 یاد آور شد که وقت ملاقاتی با رئیس جمهور وقت فرانسه نیکلا سارکوزی برای گفتگو در مورد مساله اتمی رژیم گرفته بود( و خودش فکر می کرد که آن ملاقات می توانست خیلی مساله حل کن باشد) ولی وزرات خارجه دولت محمود احمدی نژاد با تماس با دولت فرانسه (که گمانم زمان وزارت متکی بود، لابد با گفتن این که به این آقا اختیاری از سوی وزارت خارجه داده نشده و در وزرات خارجه  و در دولت کاره ای نیست) ، سبب لغو آن ملاقات شده بود و به این ترتیب مشاور عالی رهبر در امور بین المللی که از بالا سر وزارت خارجه می خواست اقدام خیر و مثبتی برای نظام بکند، تودهنی خورده و پیش فرانسوی ها هم بور شده بود.
همچنین همین مشاور عالی رهبر در امور بین المللی چند سال پیش تودهنی سنگینی هم از محمدجواد لاریجانی دریافت کرد که ما باز هم خیلی خوشمان آمد. نکاتی از از جدل و اعتراض لاریجانی به ولایتی را من در مطلبی مورد آن جدل نقل کرده ام که لینک آن این است:
* مطلب مربوط به اجازه محسن رضایی برای بازگشت به سپاه:
  ۱۷ آذر ۱۳۹۴  - ۸ دسامبر ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست: