۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

حقوق ۵۰ میلیونی برخی مدیران بانک‌ها

احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گوی ویژه خبری از حقوق ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برخی مدیران عامل بانک‌ها خبر داد و گفت: با مصوبه اخیر مجلس مجازات متخلفان امور بانکی کیفری می‌شود. 

به گزارش تسنیم، توکلی با اشاره به اینکه تخلفات بانک‌ها آثار وسیعی در جامعه دارد، افزود: یکی از بانک‌های خصوصی در سال 90 حدود 330 میلیارد تومان سود را که باید بین سپرده‌گذاران تقسیم می‌کرد، با حساب‌سازی اعلام نکرد.

جریمه بکارگرفتن از اتباع غیر‌مجاز بیشتر شد

به گزارش ایسنا،به گفته علی اقبالی مدیرکل اتباع خارجی وزارت کار، جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بازار کار در سال 95 به ازای هر روز مبلغ ۱۳۵ هزار و ۳۶۱ تومان خواهد بود.

وی با تاکید بر ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز گفت: کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک تا ۹۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

اقبالی تعداد بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته را ۶۸ هزار و ۲۲۲ مورد و تعداد گشت بازرسی در قالب گشت مشترک را سه هزار و ۶۳ مورد اعلام کرد.

وی همچنین تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به صورت غیرمجاز را در کارگاهها ۴۲ هزار و ۶۹۷ نفر و تعداد صدور برگ جریمه را ۱۶ هزار و ۵۹۲ فقره برشمرد.

سال گذشته جریمه به کارگیری کارگران اتباع خارجی غیر مجاز برای هر روز کاری ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد و در دولت با صدور بخشنامه‌ای نهادهای خصوصی و عمومی را از جذب و به کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز منع کرد. 

هیچ نظری موجود نیست: