۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

رپرتاژ آگهی «صدای آمریکا» برای مطرح کردن «بچه‌پررو» و «رفیق‌آیت‌‌الله»
ایرج مصداقی

آخرین دسته‌گلی که مهدی فلاحتی، مجری «صدای آمریکا» به آب داده، به صحنه‌آوردن یک شارلاتان به نام امیرعباس فخرآور تحت عنوان «استاد قانون اساسی» دانشگاه تگزاس است که نباید از آن به سادگی گذشت. فلاحتی که به کرات از پادو‌های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم همچون امیرفرشاد ابراهیمی که در دروغ‌گویی و کلاهبرداری شهره است به عنوان کارشناس در برنامه‌هایش استفاده کرده است، این بار به سیم آخر زده و با دعوت از امیرعباس فخرآور یکی از محصولات دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم و طرح دعاوی ابلهانه‌ی یک‌طرفه‌ی او، چوب حراج به حرفه‌ی ژورنالیستی و برنامه‌سازی آن‌هم در «صدای آمریکا» که بودجه‌ی آن توسط مالیات‌دهندگان آمریکایی تأمین می‌شود، زده است.
پیش از این فلاحتی، مرتضی صادقی مسئول روابط عمومی سازمان «فدائیان اکثریت» را بدون ذکر هویت سازمانی‌اش و تحت عنوان «فعال سیاسی» به صحنه آورد تا وی با سرهم کردن مشتی جعلیات مدعی شود که رژیم سال گذشته محمدرضا کلاهی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی را که بیش از سه دهه در هلند به زندگی عادی خود مشغول بوده به قتل رسانده‌ و هیچ‌کس از آن مطلع نشده است. و رژیم هم صدای این موفقیت بزرگ را که به سادگی می‌توانست مسئولیت آن را متوجه‌ی مجاهدین کند و در لایه‌های درونی جشن بگیرد و مانور قدرت دهد، در نیاورده است.
کارآگاه سازمان «اکثریت» که از قضا صاحب مغازه‌ی بزرگ شیرینی‌فروشی در هلند است و در سال‌های گذشته با ایران به تجارت مشغول بوده، با اعتماد به نفس عجیبی مدعی شد که وی با تحقیقاتش پی به هویت کلاهی برده است! وی همچنین از کمیسیون امنیت مجلس رژیم خواست در این مورد از وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری کند!
پاسخ آن‌ها مبنی بر رعایت نکردن ابتدایی‌ترین استانداردهای برنامه‌‌سازی آن هم در مورد چنین امر خطیری را در گفتگو با تلویزیون میهن دادم.
مهدی فلاحتی این بار در یک سقوط آزاد باور نکردنی، دست به دامان امیر عباس فخرآور می‌شود و او را به عنوان «استاد قانون اساسی آمریکا» رنگ کرده و به خلایق بی‌خبر از همه جا قالب می‌کند.
آیا «صدای آمریکا» و مجری آن معنای «استاد قانون اساسی آمریکا» را که از قضا کرسی تخصصی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکاست نمی‌دانند؟‌ این فرد حتی ساده‌ترین مسائل مربوط به قانون اساسی آمریکا را که از قضا یکی از بزرگترین دستاوردهای حقوقی  است و توسط «پدران بنیانگذار» نگاشته شده نمی‌فهمد چه برسد که آن را درس دهد. چنین ادعاهای گزافی را تنها گردانندگان «صدای آمریکا» باور می‌کنند که منافع خاصی را دنبال می‌کنند. 


هیچ نظری موجود نیست: