۱۳۹۶ فروردین ۲۳, چهارشنبه

یادآوری: رئیسی در سال ۱۳۸۹ گفت حکم قطع دست از افتخارات بزرگ ماست

آفتاب نیوز :   معاون اول قوه قضائیه در مورد قطع دست یک سارق در یزد گفت: اجرای این حکم براساس قانون و حدود الهی بوده و در آینده نیز در صورت تشخیص قاضی و طبق قانون تکرار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه در حاشیه نشست روسای پلیس پیشگیری با اشاره به حکم قطع دست یک سارق در شهر یزد، افزود: تمام حدودی که در قانون ذکر شده اجرا می‌شود ولی مورد و پرونده آن براساس نظر قاضی در فرایند دادرسی متفاوت است.
وی تصریح کرد: اگر حکم صادره از سوی قاضی قطعیت پیدا کند باید اجرا شود ضمن اینکه مواردی مانند قطع دست سارقان در گذشته نیز وجود داشته و تنها برای روزهای اخیر نیست.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قطع دست سارقان براساس حدود الهی بوده و این حدود الهی از افتخارات بزرگ ماست، افزود: مجازات سرقت بر اساس شرایطی که قانون مجازات مشخص کرده و همچنین مواردی که برای قاضی اثبات شود تعیین می‌شود.
رئیسی با اشاره به پرونده‌ کامیونهای هوو تصریح کرد: پرونده‌ای در سازمان تعزیرات باز شده و معاون سازمان تعزیرات نیز توضیحاتی در این زمینه ارایه داده است. هچنین پیگیری‌هایی نیز از طریق دادستان تهران انجام شده که انشاءالله مردم را در جریان قرار خواهیم داد ولی در مجموع پرونده در حال پیگیری است.

هیچ نظری موجود نیست: