۱۳۹۳ آذر ۱۳, پنجشنبه

محمد ملکی: داعش باید در مقابل این حکومت لنگ بیندازد. ( ویدئو) دکتر محمد ملکی سخنان تکان دهنده ی محمد ملکی

محمد ملکی: داعش باید در مقابل این حکومت لنگ بیندازد. ( ویدئو)

دکتر محمد ملکی

سخنان تکان دهنده ی محمد ملکی


«جوانان ما ترس را از خودشان کنار بگذارند.
بدانید که ظلم پایدار نیست.»

«به خداوندی خدا، به شرف، به انسانیت، به آزادی،
ما در این مملکت در دهه‌ی ۶۰ و بعد از آن، چیزهایی در زندان‌ها دیدیم؛
اعمالی از این حکومت دیدیم که 
داعش باید در مقابلش لنگ بیندازد.»

...هنوز یک درصد از جنایات جمهوری اسلامی هم افشا نشده ...



تقاطع: روز پایانی نمایشگاه نقاشی محمد نوری زاد روز سخنرانی‌های پرشور شماری از چهره‌های سیاسی مخالف حکومت ایران بود.

پیش‌تر سخنان تاثیرگذار عباس امیرانتظام و اظهارات احساسی مادر سعید زینالی را منتشر کردیم و اینک در این ویدئو، اظهارات صریح محمد ملکی، نخستین رییس دانشگاه تهران، پس از انقلاب بهمن ۵۷ را در اختیار مخاطبان “تقاطع” قرار می‌دهیم.

این زندانی سیاسی سابق، در ابتدای سخنان خود، با اشاره به شکنجه‌ها و فشارهای اعمال‌شده بر آقای امیرانتظام در دوران زندان گفت: «این مرد بزرگ را با هدف این‌که با خیال خود تحقیرش کنند، وادار می‌کردند تا راهروی ۸۰۰ متری زندان قزل‌حصار را “تی” بکشد. ایشان تسلیم نمی‌شد؛ می‌خندید و تی می‌کشید.»

او هم‌چنین با تاکید بر این‌که از کسی ترس ندارد اضافه می‌کند: «کسانی در آن دادگاه کذایی ایشان را محاکمه کردند که بعدها نام خود را اصلاحاتی گذاشتند و آن بلاها را بر سرشان آوردند.»

آقای ملکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظهور “داعش” می‌گوید: «به خداوندی خدا، به شرف، به انسانیت، به آزادی، ما در این مملکت در دهه‌ی ۶۰ و بعد از آن، چیزهایی در زندان‌ها دیدیم؛ اعمالی از این حکومت دیدیم که داعش باید در مقابلش لنگ بیندازد.»

این زندانی سیاسی پیشین، سخنان خود را با این جملات پایان می‌دهد: «جوانان ما ترس را از خودشان کنار بگذارند. بدانید که ظلم پایدار نیست و ظالم روزی به سزای اعمال خودش می‌رسد.»

هیچ نظری موجود نیست: