۱۳۹۳ آذر ۱۴, جمعه

فهرستی از چند میلیاردر سرشناس تبریزی

تارنمای حزب اللهی "تبریز بیدار" به تازگی نوشتاری فشرده درباره چند میلیاردر سرشناس تبریزی به نام های: هوشنگ فاخر، یونس ژائله، محمدرضا زنوزی مطلق، رحیم جامبر صادقیان، حسین ضراب، احد هریسچیان، رسول بیوک، پرویز بیوک، محسن صدقی نسب، محبوبیان، باقری نوشته است که نشان می دهد رژیم آخوندی که برای مردم فریبی همواره از مستضعفان دم می زند چگونه هوادار مستضعفین است!

فهرستی از چند میلیاردر سرشناس تبریزی

!!

تبریز بیدار اعلام می دارد توجه داشته باشید برخی از این افراد کارآفرینان نمونه کشور به شمار می آیند که تا کنون بارها مورد تقدیر قرار گرفته اند! بنا بر این حضور اسامی آنها در میان سرمایه داران تبریزی جنبه منفی ندارد! "تبریز بیدار" از تمامی این کارآفرینان و سرمایه داران به احترام یاد می کند! بخش مهمی از این افراد را کسانی تشکیل می دهند که از سرمایه های خود در داخل کشور برای کمک به اشتغال سرمایه گذاری کرده اند! بنا بر این انتشار نام و فهرست دارائی های آنان تنها جهت احترام به کارآفرینان است!!! 
هوشنگ فاخر
نایب رئیس اتاق (بازرگانی) تبریز دارائی های زیادی دارد! بیشتر دارائی های او کارخانه های نساجی، فرش و کاشی هستند، نام هائی مانند نساجی تبریز، سراب بافت، تبریز کف، شرکت تولید فرش دستبافت و ..... او برای تأسیس و اداره این کارخانجات مشکلات زیادی را از سر گذرانده است! 
یونس ژائله
ژائله مالک کارخانه شیرین عسل است، در طول حدود ۲۰ سال فعالیت شرکت تحت تصدیش توانسته است هشت هزار و پانصد شغل در ۱۵ شرکت تحت تصدیش ایجاد کند، او در دسته محبوبترین سرمایه داران و کارآفرینان تبریزی جای می گیرد! در سفرهای خارجی رئیس جمهور سابق به کشورهای آفریقائی و آمریکای لاتین ژائله هواپیماهای باری حاوی محصولاتش را همراه رئیس جمهور برای پخش هدیه به مردم آن کشورها فرستاد! گروه شیرین عسل طی سال های گذشته وارد تولید مواد غذائی مانند: ماکارونی، آرد، روغن نباتی، رب گوجه فرنگی و ..... نیز شده است، شیرین عسل کارخانجاتی خارج از تبریز را هم در دست ساخت دارد، ژائله عضو هیأت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان و نیز عضو هیأت مدیره ونماینده استان در خانه صنعت ومعدن است.
محمدرضا زنوزی مطلق
از محمدرضا زنوزی مطلق تا یک سال پیش به عنوان مرد دوازده هزار میلیارد تومانی نام برده می شد! مشکلات یک سال اخیر قطعا از دارائی او کاسته است، برخی دارائی های او مانند شرکت فولاد بناب در قبال معوقات به بانک های خصوصی منتقل شد و برخی دیگر از گروه های صنعتی وابسته به او تضعیف شدند، او بخش بزرگی از سهام های بانکی که در اختیار داشت را هم از دست داد، گفته می شود که وی مالکیت شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز، کارخانجات گروه صنعتی دژپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایه گذاری فولادگستر کوثر، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمائی آتا ایر را نیز بر عهده دارد، باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز و باشگاه فوتسال گسترش فولاد تبریز هم جزو دارائی های زنوزی است. 
رحیم جامبر صادقیان
حاج رحیم جامبر صادقیان با وجود کهولت سن هنوز از بازرگانان و صنعتگران تبریزی به شمار می رود که ایده های تازه ای در ذهن می پروراند! صادقیان رئیس اتاق بازرگانی تبریز است، شركت مجتمع نورد ناب آذربایجان از دارائی های اصلی اوست، او از سال گذشته سرمایه گذاری هائی در منطقه آزاد ارس را هم شروع کرده است.
حسین صراف (ضراب)
نام حسین صراف (ضراب) این روزها با خبر دستگیری پسرش در ترکیه سر زبان هاست! او مالک کارخانه فولاد تیکمه داش است، در سال ۱۳۸۶ طرح توجیهی ساخت کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش در سفر استانی هیأت دولت مستقیما از طرف خود ضراب در جلسه تقدیر رئیس جمهور از کارآفرینان تبریزی به وی داده شده و در پایان جلسه دستور موافقت احمدی نژاد صادر می شود! شرکت کشتی رانی و صنایع ماشین آلات رویال که از سوی دو فرزند حسین ضراب به نام های رضا و محمد ضراب در استانبول تأسیس شده است و در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۱ برای انجام خرید و فروش طلا نام این شرکت به شرکت کشتیرانی، ماشین آلات صنعتی و صنایع و معادن گران بها تغییر داده می شود! خانواده ضراب جدای از فعالیت در عرصه فولاد و صرافی در حوزه کشتی سازی نیز فعالند! کشتی سازی "رویال" در استانبول ترکیه متعلق به این خانواده است!
احد هریسچیان
حاج احد هریسچیان فرزند حاج عباس جزو تاجران به نام فرش تبریز است، قریب چهل و دو سال است که در زمینه تولید و صادرات فرش فعال است، او از بنیانگزاران فرش هریس است، وی همچنین برای سومین دوره متوالی نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش تبریز انتخاب شده است.
برادران بیوک (پرویز بیوک و رسول بیوک)
خیلی ها معتقدند اگر برادران بیوک همانند پدر و عمویشان با همدیگر همدل بودند الان به موفقیت هائی بیشتر از حال دست می یافتند اما رسول بیوک  و پرویز بیوک راه خود را از هم جدا کردند، رسول مالک برند "آیدین" شد و پرویز برند "شونیز" را تأسیس کرد، پرویز بیوک در این باره می گوید: "بقاء و توسعه مجموعه پدری که با توجه به توسعه و گسترش روزآفرین آن ایجاد دو شرکت مستقل را ضروری می ساخت از یک سو و همچنین وجود تفکرات مدیریتی و رفع موانع سلیقه ای در توسعه شرکت، من را بر آن داشت تا با تفکیک مجموعه تولیدی پدری که در سال ۱۳۲۴ از سوی پدر و عمویمان تأسیس شد به دو واحد در سال ۸۸ ، شرایط را برای مدیریت خود و برادرم به صورت دو مدیریت مستقل به جای دو مدیریت همزمان فراهم سازم تا با اتخاذ این راهکار، زمینه رشد واحد تولیدیم بیش از گذشته امکان پذیر گردد." 
محسن صدقی نسب مدیر عامل شركت اطلس پود، محبوبیان مدیر عامل شركت صنایع شیشه آذر سهند، باقری مدیر عامل شركت دونار خزر را نیز می شود به این لیست اضافه کرد!








منبع: 

http://tabrizebidar.ir/news/36891

هیچ نظری موجود نیست: