۱۳۹۳ بهمن ۲۴, جمعه

کشف ۲۳۰ جسد در یک گور جمعی در سوریه

کشف ۲۳۰ جسد در یک گور جمعی در سوریه

گروه ناظران حقوق بشر سوریه از کشف یک گور دسته جمعی با بیش از ۲۳۰ جسد در استان دیرالزور این کشور خبر داد. کشته‌شدگان توسط گروه تروریستی "دولت اسلامی" قتل عام شده‌اند و بیش‌تر آنها غیرنظامی‌ بوده‌اند.
اجساد ۲۳۰ نفر که توسط گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) کشته شده‌اند در یک گور جمعی در استان دیرالزور سوریه کشف شد. گروه ناظران حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه (۱۷ دسامبر/ ۲۶ آذر) خبر داد این اجساد توسط بستگان‌شان پیدا شده‌اند.
کشته‌شدگان اعضای قبیله سنی شعيطات٬ در نزدیکی عراق هستند. کشف این اجساد تعداد کشته‌شدگان این قبیله را که توسط دولت اسلامی به قتل رسیده‌اند به ۹۰۰ نفر رساند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کردند که خبر کشف گور دسته جمعی را از طریق چندین منبع معتبر دریافت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات آن‌ها بیش از ۲۳۰ جسد در این گور جمعی پیدا شده است. این گور در بیابان‌های نزدیک کشکیه در شرق دیرالزور پیدا شده است.
بر اساس گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر در سوریه٬ اکثریت قریب به اتفاق اجساد٬ افراد غیرنظامی هستند که بیش‌تر آن‌ها پس از آن‌که این قبیله علیه گروه تروریستی دولت اسلامی وارد جنگ شد اعدام شده‌اند. از سرنوشت صدها نفر دیگر از اعضای قبیله شعيطات٬ اطلاعی در دست نیست.

پشت سر آتش و خون؛ روبرو سیم‌ خاردار

مردم این قبیله این گور جمعی را هنگامی که پس از چند ماه آوارگی در کوه‌ها در حال بازگشت به سمت روستاهای خود بودند پیدا کردند. آن‌ها که در نبرد با دولت اسلامی شکست خورده‌اند٬ تنها با پذیرش قوانین منع عبور و مرور از سوی دولت اسلامی اجازه بازگشت به محل زندگی‌شان را به دست آوردند. آن‌ها همچنین از تهیه اسلحه منع شده‌اند.
همه کسانی که با گروه تروریستی دولت اسلامی وارد جنگ می‌شوند از سوی تروریست‌های این گروه مرتد اعلام شده و در صورت دستگیری اعدام می‌شوند.
جنایتی شایع در عراق
گروه ناظران حقوق بشر سوریه در فوریه امسال پس از خروج دولت اسلامی از شهر اعزاز در شمال حلب خبر از پیدا شدن گوری جمعی داده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ جنایات جنگی مشابهبیش‌تر در کشور همسایه سوریه٬ عراق شایع است.
پس از حمله تروریست‌های دولت اسلامی به عراق هنوز از سرنوشت هزاران نفر در آنجا خبری نیست.
گروه دولت اسلامی برای اولین بار در بهار ۲۰۱۳ در جریان جنگ داخلی سوریه شکل گرفت و از آن زمان جنایات جنگی بی‌رحمانه‌ای مرتکب شده است. سازمان ملل متحد در ماه گذشته در اولین گزارش رسمی خود درباره‌ی اقدامات دولت اسلامی، این گروه را به "جنایت جنگی" با برنامه‌ریزیو"جنایت علیه بشریت" متهم کرد.
گروه بازرسان سازمان ملل متحد در اولین گزارش خود اقدامات گروه دولت اسلامی را "هولناک" و با "قصد و برنامه‌ریزی قبلی" توصیف کرد. این گزارش تاکید می‌کند که تروریست‌های این گروه کاملا آگاهانه به قتل‌عام و شکنجه‌ی شهروندان غیرنظامی دست می‌زنند. دولت اسلامی هم‌اکنون بخش‌های گسترده‌ای از شمال و شرق سوریه و همچنین بخش‌هایی از عراق را در کنترل خود دارد.
گروه سازمان ناظران حقوق بشر سوریه اخبار خود را از طریق ارتباطاتش با شبکه‌ی عظیمی از فعالان٬ پزشکا٬ و منابع نظامی طرفین درگیر در جنگ سوریه به دست می‌آورد.

هیچ نظری موجود نیست: