۱۳۸۶ آذر ۶, سه‌شنبه

فضولی در امور داخلی مردم ایران موقوف!جمیله کاتب فر آذر ماه 1386



امپریالیسم آمریکا علیرغم ادعای های دروغین دموکراسی خواهی اش و جنجالهای کاذب درمورد خطراتمی ایران، لیکن هیچگاه نیت اش را از تجاوز نظامی به ایران پنهان نکرده است. آمریکا به عنوان یک ابر قدرت جهانی که برای تثبیت سرکردگی خود بر سایر رقبای نیرومند امپریالیستی به خاورمیانه لشکرکشیده است ، هدفی جز کنترل انرژی و نفت و مناطق مهم ژئوپولیتیک و غارت و به اسارت در آوردن ساکنین این ملل ندارد. پس این امر برای هرانسان آگاه و دور اندیشی روشن است که آمریکا با همه امکانات نظامی و سلاحهای کشتار جمعی اش قصد حمله به ایران را دارد. آمریکا عین همین سیاست را درعراق و افغانستان اجرا کرده است. حال اگر علل تجاوز و اهداف آمریکا علیه مردم ایران روشن است پس باید به عواقب و نتایج شوم این تجاوز پرداخت و سوای حب و بغض های گروهی ومنیت های روشنفکرانه و به ظاهر چپ، سیاستی برگزید که مانع این تجاوز و هجوم نظامی به ایران گردد. نیرویی که قصد بمباران ایران را دارد، نامش امپریالیسم آمریکاست. نیرویی که با نقض تمامی موازین بین المللی مسبب اصلی کشتار وحشیانه مردم عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین است، مسبب اصلی موج پناهندگی وآوارگی انسانهاست و دریک کلام خواهان یک نظم فاشیستی در سراسر دنیاست و به اصل حق تعیین سرنوشت و استقلال خلقها بشدت کین می ورزد و بانی رشد تروریسم و جهل و عقب ما ندگی است. تروریسم افسار گسیخته دولتی باز تاب سیاست خارجی این نیرو یعنی امپریالیسم آمریکا درعرصه گیتی است.
حال با توجه به مقدمه کوتاه فوق چند نکته درمورد چرایی مخالفت با تجاوزامپریالیستی به ایران اقامه میگردد. بی شک جنگی که درخواهد گرفت از سوی آمریکا جنگی تجاوزکارانه و راهزنانه ومغایر با همه موازین بین المللی است وازهمین رو باید به تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به ایران نه گفت و فعالانه برای ممانعت از این تجاوز وارد کارزار شد:
1- همانطور که اشاره رفت هدف آمریکا حمله نظامی به ایران و تغییر رژیم به قیمت نابودی زیرساخت و پاشاندن تمامی شیرازه جامعه و کشتارمیلیونی مردم ایران است تا رژیم ارتجاعی و گوش بفرمانی نظیرحامد کرزای درافغانستان و یا چلبی و مالکی و طالبانی درعراق را بعنوان عروسکان بی اراده بر مسند قدرت بنشاند تا از منافع استراتژیک انحصارات امپریالیستی آمریکا درمنطقه دفاع نمایند.پس هدف آمریکا از این تهاجم نظامی نه استقرار آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و حقوق بشر، بلکه نقض کامل حقوق بشر، نقض استقلال و حق تعیین سرنوشت مردم و پرتاب کردن ایران به عصر حجر است. ازاین رو باید به این تجاوز وحشیانه نه گفت و بدون تزلزل و توهم نسبت به سیاستهای امپریالیستی، فریاد برآورد که سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی وظیفه مردم ایران است و هرنوع دخالت درامور داخلی ایران محکوم است.
2 –آیا آنطورکه نئوکانها تبلیغ میکنند جمهوری اسلامی تهدیدی برای صلح جهانی است؟آیا رژیم جمهوری اسلامی قصد تجاوزنظامی و دخالت درامورداخلی آمریکا را دارد؟ آیا جمهوری اسلامی قصد و یا توان چنگ اندازی به بازارهای آمریکا دررقابت با سایر رقبای نیرومندی نظیر اتحادیه اروپا، ژاپن و چین را دارد؟..... پاسخ به همه این سئوالات منفی است. جمهوری اسلامی یک رژیم عقب مانده سرمایه داری با روبنای مذهبی است که دربحران غوطه می خورد و توان مقابله با مردم ایران را ندارد چه رسد به اینکه به تواند دست به تجاوز به آمریکا و یا خطریی برای صلح جهانی باشد. همین جمهوری اسلامی اگر روزی تهدیدات خارجی علیه مردم ایران فروکش کند و آمریکا و متحدین اش مردم ایران را به حال خود بگذارند، توسط خود مردم و با کمترین قربانی و کمترین خسارت وویرانی سرنگون خواهد شد. ازاین رو نمی توان به سرف دشمنی و کینه ونفرت نسبت به رژیم وحشی جمهوری اسلامی وی را دیوی بیش ازآنچه که هست نشاد داد و بی خردانه" از دوقطب نیرومند جنگ طلب" سخن گفت. آن نیرویی که قصد بمباران و حمله به ایران را دارد، امپریالیسم آمریکاست. آن نیرویی که بودجه نظامی اش نزدیک به 500 میلیارد دلار درسال است، نامش آمریکاست. آن نیرویی که با همین ترفندهای کنونی، عراق و افغانستان را به اشغال خود درآورد و خلیج فارس را به ملک شخصی خود تبدیل کرد و بیش از پانصد هزار سرباز و هزاران سلاح مخرب و مرگ آور درمنطقه مستقر کرده است، نامش آمریکاست. پس باید تمام نیرو را علیه قوای متجاوز وجنگ طلب که از برتری کامل نظامی و اقتصادی برخوردار است متمرکز نمود تا بتوان ازاین تجاوز وحشیانه که موجودیت ایران را هدف گرفته است ممانعت بعمل آورد. درصورت بروز چنین فاجعه ای، اوضاع مردم ایران هزار بار وخیم تر و سیاهتراز امروز خواهد شد و سناریوی دهشتناک عراق درایران مورد پذیرش هیچ انسان باوجدان ومیهنپرستی نخواهد بود. تنها خودفروختگان و مزدوران اجنبی به استقبال چنین فاجعه ای خواهند رفت، همانطور که درعراق رفته اند. از این رو قاطعانه باید به هرنوع تجاوز نظامی به ایران نه گفت و بطور فعال علیه این خطر احتمالی بپاخاست .
3- عده ای از محافل اپوزیسیون با اشاره به ماهیت سرکوبگرانه و فاشیستی جمهوری اسلامی و غلو کردن درمورد توان نظامی اقتصادی او بطور یکجانبه تمام تبلیغات و تحلیل های سیاسی خودرا علیه جمهوری اسلامی نشانه می گیرند و رژیم را همتراز رژیم امپریالیستی هیتلر قرارداده و می دهند و با الگو برداری از" جبهه ضد فاشیستی" درجنگ جهانی دوم، عملا با آمریکا و اسرائیل هم جبهه شده و بر طبل مبارزه" ضد فاشیستی " و ضد بنیاد گرایی"می کوبند. این جریانات چه بخواهند و یا نخواهند به آلت دست امپریالیسم و به احزاب خیانت ملی تبدیل شده اند. عین همین داستان تلخ اما واقعی درکشور همسایه ما عراق رخ داده که نتایج شومش بر همه گان روشن است. مخالفین خود فروخته صدام حسین نیز چنان از وزن و توان نظامی رژیم او سخن میگفتند وچنان تبلیغات مضحک و خائنانه به راه انداخته بودند که انسان ازاینهمه خیانت و پلیدی درحیرت می ماند. اینها همه به این دلیل که صدام حسین به هر قیمتی آنهم توسط یک نیروی امپریالیستی سرنگون گردد تا این بیچاره گان سیاسی به نوایی برسند.
لیکن هم اکنون جبهه ضد جنگ وضد تجاوز به ایران با جمعبندی و تجارب از اشغال نظامی آمریکا به عراق با صدایی هنوز شفافتر و قاطعانه تر از گذشته به هرنوع تجاوز نظامی به ایران نه می گوید وهمه صلحدوستان و نیروهای مترقی را به زیر پرچم و تنها شعار درست و محوری روز، دست امپریالیسم آمریکا از ایران کوتاه باد! فرا می خواند. این شعار بدین معناست که امر سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی وظیفه مردم ایران است و فضولی در امور داخلی مردم ایران موقوف!
4- برخی از سازمانها و احزاب اپوزیسیون براین تصورند که آغاز جنگ و حملات نظامی آمریکا به ایران موجب تضعیف رژیم جمهوری اسلامی خواهد گشت و آنها با بهره برداری از این موقعیت جدید می توانند ضربه کاری را بر فرق رژیم وارد سازند و قدرت سیاسی را به کف گیرند. اینهم از آن نوع ذهنیگریها و دل خوشی های است که همانند فرد بی بضاعتی که آه دربساط ندارد تمام دارایی اش را صرف ابتیاع بلیط بخت آزمایی کند تا شاید قرعه به نامش افتد و از این نمد کلاهی حاصل آید. اما غافل از اینکه نیرویی که دراوضاع و احوال کنونی بعد از سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی بر مسند قدرت خواهد نشست نه یک نیروی انقلابی و حتا مترقی نیم بند بلکه یک رژیم سرسپرده وابسته به امپریالیسم به قیمت نابودی کشور ایران است. حتا بر فرض مثال نیروی انقلابی نیز کسب قدرت کند بازهم حملات دریایی وزمینی آمریکا فروکش نخواهد کرد و محاصره ایران به خشن ترین وجهی ادامه خواهد یافت. بنابراین جنگ و تجاوز نظامی آمریکا به ایران به این زودیها پایان نخواهد گرفت و با توجه به توازن قوای طبقاتی و ملی شرایطی بهترازاوضاع کنونی عراق درانتظار مردم ایران نخواهد بود. هدف آمریکا از لشکرکشی به منطقه و اشغال ایران استقرار دموکراسی و عدالت اجتماعی نیست که پس از تحقق این امر کشور را به مردم بسپرد سپس راهی نیویورک وواشنگتن گردد!!!
5- حال با توجه به اوضاع خطرناک کنونی وخطر حمله نظامی آمریکا به ایران چه باید کرد؟ با کدام راه و شیوه عملی می توان از وقوع تجاوز به ایران جلوگیری کرد؟
مردم ایران، اعم از کارگران، زحمتکشان، دانشجویان، زنان و روشنفکران سالهاست به مبارزات برحقشان برای تحقق خواسته های دموکراتیک و عادلانه خویش علیه جمهوری اسلامی ادامه داده واین مبارزات هم اکنون دراشکال گوناگون ادامه دارد .مردم ایران همانطور که تا کنون درطول تاریخ نشان داده اند هیچ سر سازشی با نیروهای متجاوز و اشغالگر نداشته و ندارند و اکنون نیز با هرنوع تجاوز خارجی و با همه کسانیکه پیشاپیش پرچ سفید و تسلیم طلبی و خیانت ملی را بر افراشته اند به مقابله بر خواهند خواست. مردم ایران همانطور که درهمین روزهای اخیر نشان داده اند خود مستقلا دست بکارخواهند شد و با تشکیل کمیته های ضد اشغال و ضد تجاوز به ایران خود را برای مقابله با اشغالگران آماده میکنند. طبیعی است که رژیم جمهوری اسلامی با سیاستهای ارتجاعی و سرکوبگرانه خود درامر سازماندهی مردم و صف مستقل ضد جنگ اخلال کرده و خواهد کرد. لیکن نیروهای آگاه چاره ای جز خلاف جریان حرکت کردن ندارند و دربستر کمیته های ضد جنگ و پیکار برای صلح و آزادی و استقلال به افشای اخلال گران حاکم که درعمل به جاده صاف کن های امپریالیسم تبدیل شده اند دست خواهند زد. مردم ایران هرنوع سوء استفاده رژیم از تحریم و تهدید خارجی را بشدت محکوم میکند و در مقابل این سیاست ارتجاعی ایستاده و خواهد ایستاد.
6 - درخارج ازکشور تمام ایرانیان میهن پرست و آزاده موظفند همگام و همجهت با جنبش جهانی ضد جنگ و ضد تجاوز به ایران عمل نمایند و تحت شعار" تجاوز نظامی به ایران موقوف ! و یا دست امپریالیسم آمریکا از ایران کوتاه باد! " و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی وظیفه مردم ایران است به تقویت جنبش جهانی صلح و ضد تجاوز بپردازند تا با نیروی گسترده میلیونی و فراگیر بتوان موثر واقع شد و ازاین تجاوز بربرمنشانه و ضد بشری ممانعت بعمل آورد. نیروهایی که به هردلیل و برهانی با شعار" دوقطب جنگ طلب آمریکا و رژیم اسلامی" به میدان می آیند وعملا تن به سرنگونی رژیم توسط آمریکا میدهند به تکرارهمان سیاستهای بیخردانه مخالفین صدام حسین که دردام تبلیغات امپریالیستی وکینه توزی شخصی گرفتار بودند، درخواهند غلتید و به آلت دست قوای خارجی تبدیل خواهند شد. مخالفین صدام با عربده کشی درصفوف جنبش ضد جنگ مخالفین اشغال عراق را بعنوان همدستان رژیم بعثی محکوم میکردند. اما اکنون بر همگان روشن است چه کسانی خائن به مردم عراق بودند و چه کسانی حامی آنها. تنها با درس آموزی از فاجعه اشغال عراق است که می توان سره ازناسره را از هم تمیز داد وبا افشای خرابکاران و منحرفین ترتسکیست و شبه ترتسکیست و تحت پرچم دست امپریالیستها از ایران کوتاه باد! تجاوز به ایران موقوف! به تقویت جنبش ضد جنگ همت گماشت ومانع از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل به ایران گردید. راه دیگری جز این راه وجود ندارد و اپوزیسیون همه فن حریف ایران که پرچم ورشکسته مخالفت با پیشگیری از تجاوز به ایران را برافراشته است و به خرابکاری علیه جنبش ضد جنگ مشغول است در بیراهه و ناکجا آباد طی طریق میکند و فرجامی جز سرنوشت اپوزیسیون خرابکار و ناسیونال شونیست و شبه ترتسکیست عراق دراانتظارش نخواهد بود. با اتهام و فحاشی به نیروها و شخصیت های انقلابی ایران نظیر ناصر زرافشان ها که حقیت برخاسته از واقعیت را بیان داشته اند نمی توان اعتبار سیاسی کسب نمود.این گونه سیاستهای بیخردانه و ارتجاعی حاصلی جز سرافکندگی و شکست نخواهد داشت.