۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

حذف رنگ «سبز» پرچم ایران+عکس

چهارشنبه, ۷م بهمن, ۱۳۸۸


در عکسی که خبرگزاری حامی دولت حاضر منتشر کرده است این موضوع به روشنی قابل ملاحظه است. این پوستر پشت سر احمدی نژاد رئیس دولت حاضر در هنگام سخنرانی قرار گرفته بود.

کلمه: روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل خبرگزاری دولت ، پوستری در سالن نصب شد که رنگ سبز پرچم ایران به آبی تغییر داده بود.

به گزارش کلمه، در عکسی که خبرگزاری فارس، خبرگزاری حامی دولت حاضر، منتشر کرده است این موضوع به روشنی قابل ملاحظه است. این پوستر پشت سر احمدی نژاد رئیس دولت بعد از نهم هنگام سخنرانی قرار گرفته بود.

اخیرا بسیاری از سازمان های دولتی از بکار بردن رنگ سبز در برنامه ها و همایش های خود تا حد امکان خودداری می کنند.

چند ماه پیش هم در یکی از سفرهای استانی دولت دهم به مشهد مقدس فواره آبنمایی که سالیان سال رنگ سبز داشت را قطع کردند.


همکاری انتظامات و اعضای جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی در حمله به دانشگاه آزاد مشهد

همکاری انتظامات و اعضای جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی با لباس شخصی ها و انصار در حمله به دانشگاه آزاد مشهد و بازداشت دانشجویان دانشگاههای مشهد

برخی از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه های مشهد طی ماههای اخیر، گفته اند که با كمك مستقیم انتظامات و چند عضو جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، تشکل حامی دولت کودتا، با حمایت لباس شخصی های و اراذل و اوباش انصار بازداشت و ضرب و شتم شده اند.

یكی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در این باره به خبرنامه امیرکبیر گفت: "در مقابل در اصلی این دانشگاه مهدی بادپا از اعضای جامعه اسلامی به دانشجویان حمله می كرده و با كمك چند لباس شخصی آن ها را بازداشت می كرده است."

همچنین طبق گزارشات رسیده از دانشگاه آزاد مشهد، مرتضی خواجی عضو جامعه اسلامی این دانشگاه و پسر معاون آموزشی دانشگاه فردوسی كه علیرغم چندین ترم مشروطی و اخراج آموزشی همچنان با رانت پدرش و به صورت غیرقانونی به تحصیل ادامه می دهد، گروهی از انصار مشهد را در حمله خونین نهم دی به دانشگاه آزاد مشهد رهبری می كرده و در بازداشت و مضروب کردن دانشجویان معترض این دانشگاه نقش مستقیم داشته است.

طبق گفته شاهدین فردی به نام محمدخانی از انتظامات دانشگاه فردوسی مشهد نیز در بیرون بردن یكی از دانشجویان این دانشگاه و تحویل وی به لباس شخصی ها نقش داشته است.

دانشجویان دانشگاه فردوسی ابراز امیدواری كرده اند، مسئولین جدید این دانشگاه رویه سابق را دنبال نكنند و با برخورد با كارمندان خاطی، جلوگیری از ورود و نمایش قدرت اوباش و بسیجیان از بیرون دانشگاه، تجدید نظر در احكام انضباطی صادر شده و آزادی سه دانشجوی دربند این دانشگاه، افتخار برزگریان، حسین قابل و علی معموی، فضایی امن برای تحصیل و فعالیت های فرهمنگی و اجتماعی دانشجویان فراهم نمایند.

گفتنی است دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در فراخوان هایی اعلام کرده اند تا آزادی همه دانشجویان زندانی دانشگاه های مشهد، خصوصا سه دانشجوی دربند این دانشگاه، افتخار برزگریان، حسین قابل و علی معموی و همچنین محاکمه مهاجمان به دانشگاه های آزاد، فردوسی و خیام مشهد، به اعتراضاتشان در صحن این دانشگاه ادامه خواهند داد.

نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان علم وصنعت به مسئولین قوه قضائیه

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با انتشار نامه‌ای خطاب به قوه قضائیه خواستار پیگیری موضوع تصادف یک دانشجوی این دانشگاه در صحن دانشگاه و مرگ وی شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز دوشنبه میترا رضائی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت توسط کامیونی که در صحن دانشگاه حرکت می کرد، زیر گرفته شد و جان سپرد.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در نامه خود نسبت به واکنش‌های مسئولین دانشگاه اعتراض کرده و از قوه قضائیه خواسته اند که با مسئولین این دانشگاه برخورد لازم را انجام دهد. متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور جناب حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی

با عرض سلام و درود

روز دوشنبه 5 بهمن ماه ساعت 2 بعدازظهر، دانشجویان دانشگاه علم وصنعت شاهد فاجعه ای بودند که تا ساعتها برای بسیاری حتی باورپذیر نبود. دانشجویی به بدترین وبعیدترین شکل ممکن در صحن دانشگاه جان خود را از دست داد.چه کسی به فکرش خطور میکند که روز روشن دختر دانشجویی جلوی دانشکده ای که برای درس خواندن وامتحان دادن به آنجا رفته کشته شود، آن هم زیر چرخ های کامیون. چقدر دور از ذهن و باورناپذیر. اما این اتفاق در دانشگاه علم وصنعت افتاد.

شنیدیم مسئولی از نا مسئولین دانشگاه افاضه کرده که آن دختر اجلش رسیده بود، اگر زیر کامیون نمیرفت سکته میکرد. شنیدیم مدیران دانشگاه جلسه ای تشکیل داده اند و با بیشرمی تمام راههای فریب خانواده مقتول وخبرسازی جعلی-ازجمله اینکه هنس فری در گوش دانشجو بوده-را بررسی کرده اند.شنیدیم وکیل دانشگاه را فرا خوانده اند تا راه های دور زدن قانون را نشانشان بدهد. این بود که بر آن شدیم تا داد دانشجویان را از بیداد این مدیران بی حیا با شما در میان بگذاریم. میدانید ومیدانیم که مسئولیت حقوقی تمامی اتفاقاتی که در دانشگاه رخ دهد با رییس دانشگاه است. پروژه های عمرانی چندیست در دانشگاه علم وصنعت در حال انجام است و با این حال مدیران دانشگاه هیچ نظارتی بر ایمنی و نحوه عملکرد پیمانکاران که از دوستان ایشانند انجام نمیدادند تا امروز که پایشان در تله مکر خداوند گیر کرده است.

کامیون های حمل نخاله های ساختمانی بدون هیچ نظارتی از طرف انتظامات وبا اطلاع همه مدیران دانشگاه-با توجه به اعتراضات قبلی دانشجویان- در ساعات روز بصورت غیرقانونی نخاله ها را به محوطه ای پشت ورزشگاه دانشگاه منتقل میکردند در حالی که تردد کامیون در روز در تهران ممنوع است وبنظر نمیرسد دانشگاه علم وصنعت سرزمینی جدا یا ملک خصوصی مدیران باشد.

حال که راننده ای بدون گواهینامه،روزهای متوالی بدون نظارت به این کار غیرقانونی پرداخته واکنون دختر دانشجویی را نیز به کشتن داده شما بگویید مسئول واقعی این قتل نفس کیست؟ از لحاظ قانونی راننده وصاحب ماشین وناظر پروژه همگی مجرمند ونیک میدانیم ناظر اصلی ومسئول اول اتفاقات در دانشگاه ،مدیریت یعنی رییس دانشگاه ومدیر امور دانشجویان ومسئول انتظامات هستند. با توجه به اینکه احتمال فریبکاری مدیران دانشگاه وفرار از از قانون توسط ایشان وجود دارد از شما خواهشمندیم با پیگیری خداپسندانه این وقایع،متخلفین را به مجازات برسانید.

خونی ریخته شده وروحی از تن جدا شده است. اگر بقول مدیران اجل این دانشجو رسیده بود واگر تصادف نمیکرد طور دیگری دار فانی را وداع میگفت، لااقل بانظارت ومسئولیت پذیری مدیران دانشگاه،این دختر شهرستانی که امید خانواده ونخبه شهرش بوده به این طرز فجیع وغم انگیز زیر چرخ های کامیون له نمیشد واین اتفاق میتوانست رخ ندهد.نقش قانون دراجتماع خصوصا در مملکت ما که قانون بر اساس شرع انور است حمایت از حقوق شهروندان وامنیت جانی آنهاست تا جان انسان ها از بی تدبیری دیگران ضرر نبیند.پس از شما خواهشمندیم با برخورد قانونی با مدیران متخلف دانشگاه علم وصنعت ودیگر شرکای این جرم بزرگ که قرآن آن را در حد نابود کردن یک جامعه دانسته، از پایمال شدن خون آن مرحومه جلوگیری نمایید.

با تشکر.

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم وصنعت

همه بلاهایی که یک رئیس جمهور بر سر یک اقتصاد می تواند بیاورد


sc-coin

آیا میدانید که اگر شخصی ۲۰۰ سال عمر کند و هرماه ده میلیون تومان خرج کند، در طی ۲۰۰ سال به ۲۴ میلیارد تومان نیاز خواهد داشت؟

آیا میدانید آقای احمدینژاد ۳۴۰ هزار میلیارد تومان را از درآمدهای نفتی بر باد داده است؟ (بانک مرکزی - وزارت نفت - روزنامه سرمایه ۱۷/۱۲/۸۷ و ۰۶/۰۳/۸۸)

آیا میدانید که در طول تاریخ ۴۰۰۰ ساله ایران هیچوقت این ثروت برای ایران بوجود نیامده بود؟

آیا میدانید که در جنگ ۸ ساله؛ سالانه بطور متوسط ۱۲۵ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد، اما عملکرد احمدینژاد باعث شد سالانه ۱۸۸

میلیارد دلار خسارت به کشور زده شود؟ (جدول متن ثروت های ملی بر باد رفته در همین مطالب عملکرد اقتصادی)

آیا میدانید خسارت دولت احمدینژاد در اقتصاد، حدود ۷۵ درصد جنگ ۸ ساله با صدام بوده و خسارت های اجتماعی، علمی و معنوی و فرهنگی و سیاسی

آن قابل محاسبه نیست؟(جدول متن ثروت های ملی بر باد رفته در همین مطالب عملکرد اقتصادی)

آیا میدانید که دولت احمدینژاد گاز را از کشور ترکمنستان ۳۵۰ دلار در هر هزار متر مکعب می خرد و به ترکیه ۲۰۰ دلار می فروشد؟ و آیا

میدانید که پیشنهاد ترکمنستان ۱۴۰ دلار بود، اما پس از طولانی شدن مذاکرات، نهایتاً قرارداد ۳۵۰دلاری منعقد شد؟ (روزنامه سرمایه ۱۴/۱۰/۸۷)

آیا میدانید که ۴۴ درصد درآمد های نفت، گاز و پتروشیمی کشور در پس از انقلاب، در طی دوره ۴ ساله ریاست جمهوری احمدینژاد اتفاق افتاده است؟ (وزارت نفت - بانک مرکزی - روزنامه سرمایه ۱۷/۰۲ و ۰۶/۰۳/۸۸)

آیا میدانید که خسارت اقتصادی احمدینژاد آنقدر زیاد است که به هر خانواده ایرانی بیش از ۵/۱ کیلوگرم طلا می رسید؟ (مقاله فرصت سوزی ها و خسارات اقتصادی احمدینژاد)

آیا میدانید که لایحه چند همسری را دولت احمدینژاد به مجلس تقدیم کرده بود تا بصورت قانون درآید؟ (سایت مجلس)

آیا میدانید که ساخت پالایشگاه های نفت در دولت احمدینژاد، سالانه ۵/۱ درصد پیشرفت داشته و با این حساب ۶۷ سال طول می کشد تا ساختهشوند؟(روزنامه سرمایه ۱۴/۰۲/۸۸)

آیا میدانید که مهندس میر حسین موسوی در زمان جنگ از محل صرفه جویی برنج یارانه ای، پالایشگاه آبادان را در در طی ۹۸ روز به بهره برداری رساند؟(سایت کلمه)

آیا میدانید که دارندگان سهام عدالت بابت قسط های دو سال ۸۶ و ۸۷ حدود ۲۰۰ هزار تومان به دولت بدهکارند، اما دولت برای جمع آوری رای، ۸۰ هزار تومان سود آنها را پرداخت می کند و پس از به قدرت رسیدن، اقساط را دریافت خواهد کرد؟(روزنامه سرمایه یکی از شماره های اردیبهشت)

آیا میدانید به علت اینکه شرکت های زیان ده را به شرکت های سهام عدالت داده اند، سهام عدالت فاقد سود بوده، اما دولت برای عوامفریبی سودی پرداخت می کند؟(روزنامه سرمایه یکی از شماره های اردیبهشت)

آیا میدانید که در بازارهای خرید و فروش سهام، سهام عدالت پانصد هزار تومانی را حتی به ۵۰۰ تومان نمی خرند؟(بروید امتحان کنید)

آیا میدانید که گرانی لجام گسیخته در جامعه، که نتیجه سیاست های اقتصادی احمدینژاد است باعث شده، ارزش حقوق ۷۰۰ هزار تومانی امروز مانند حقوق ۲۰۰ هزار تومانی سال ۸۴ باشد؟

آیا میدانید طبق آمار بانک جهانی، فساد در دستگاههای دولتی ایران در طی ۴ سال دولت احمدینژاد ۶۵ رتبه اضافه شده و به ۱۴۱ در بین ۱۹۴ کشور دنیا رسیده است؟(صندوق بین المللی پول - روزنامه سرمایه ۰۶/۰۲/۸۸)

آیا میدانید که اعتبار گذرنامه ایرانی در بین ۱۹۴ کشور جهان به رتبه ۱۹۳ رسیده و فقط یک کشور وضع بدتری نسبت به ما دارد؟(صندوق بین المللی پول - روزنامه سرمایه ۰۶/۰۲/۸۸)

آیا میدانید عملکرد احمدینژاد در بانک های کشور، آنها را به پرتگاه ورشکستگی کشانده و آیا میدانید که ورشکستگی بانکها در هر کشوری از خطر جنگ بالاتر است؟ (دنیای اقتصاد ۰۳/۱۲/۸۷ و روزنامه سرمایه ۰۶/۰۲/۸۸)

آیا میدانید که امارات و قطر از میدان های گازی مشترک سالانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان گاز بیشتر برداشت می کنند و عدم سرمایه گذاری ایران در دولت نهم منجر به این شده که همسایگان شمالی و جنوبی منابع و ثروت مردم ایران را به یغما ببرند و همچنین اهمیت این موضوع کمتر از واگذاری خاک ایران به بیگانگان نیست؟ (وزارت نفت - روزنامه سرمایه ۲۱/۰۲ و ۱۰/۰۲/۸۸)

آیا میدانید عملکرد تنش زای سیاست خارجی احمدینژاد باعث شده :

۲- تحریمهای بین المللی امکان تکمیل طرح های نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع را غیر ممکن می سازد . ۳- باجهای فراوانی در نفت و گاز و انرژی اتمی و حتی در زمینه حقوق ایران در دریای خزر به روسیه داده شود . ۴- امکان انتخاب ایران برای عقد قرارداد با شرکت های معتبر و مهم نفت و گاز دنیا از دست برود و بجای آن شرکت های دست چندم چینی و روسی و حتی ویتنامی و اندونزیایی با تکنولوژی عقب افتاده جایگزین آنها شود. ۵- طرح ها و کارخانه های جدید ایجاد نشود و مسیر رشد و توسعه کشور بسته شود . ۶- و صدها فرصت ثروت و درآمد و میلیون ها شغل از دست برود؟ (بانک مرکزی - بانک جهانی - روزنامه سرمایه ۰۲/۰۳/۸۸) ۱- کالاهای وارداتی ۴۲ هزار میلیارد تومان گران خریداری شود .

آیا میدانید سیاست خارجی احمدینژاد با کشور هایی در ارتباط است (جزایر قمر) که دولت آنها حتی پول بلیط هواپیما ندارد و با خرج ایران به کشور ما می آیند؟

آیا میدانید احمدینژاد در سفر به کنیا (کشور آفریقایی) پیشنهاد داده که ایران حاضر است نفت را با ۳۰ درصد تخفیف بفروشد؟ (اکو نومیست شماره های مربوط به اسفند ماه ۸۷)

آیا میدانید یک رئیس جمهور در دنیا به عنوان دکور و نماد یک ملت و کشور مطرح است و لحن صحبت و برخوردهای آقای احمدینژاد باعث شده نگاه جهانی به ایران، یک نگاه منفی و نامناسب باشد؟

آیا میدانید که بسیاری از کارخانه هایی که احمدینژاد در دو سال اول ریاست جمهوری خود افتتاح کرد بین ۶۳ تا ۹۵ درصد آنها در زمان خاتمی ساخته شده بودند؟ (روزنامه سرمایه ۲۹/۰۲/۸۸)

آیا میدانید پروژه ماهواره ایرانی امید در دولت های قبلی شروع شده بود و عمده کار آن را دولت خاتمی انجام داده بود؟

آیا میدانید که تعدادی از پروژه ها و طرح ها و کارخانه ها در زمان خاتمی به بهره برداری رسیده و آن زمان افتتاح شده بود ، اما وزرایاحمدینژاد دوباره آنها را افتتاح می کنند؟ (روزنامه سرمایه ۲۹/۰۲/۸۸)

آیا میدانید که دولت احمدینژاد شروع حفاری و ساخت تونل البرز را در راه آهن اصفهان - شیراز با نشان دادن تونل دیگری، به عنوان اتمام و بهره

برداری به ملت گزارش داد و ملت را فریفت؟ (اعتماد ۱۰/۰۲/۸۸)

آیا میدانید که صدا و سیما عملکرد کوچک احمدینژاد را بسیار بزرگ جلوه داده و بارها برای آن تبلیغ راه می اندازد، اما عملکرد دولت خاتمی را گزارش نمی کرد؟

آیا میدانید که در دولت خاتمی راه آهن بافق - مشهد به طول ۱۰۰۰ کیلومتر سه ساله ساخته شد، اما در دولت احمدینژاد سالانه کمتر از ۵۰ کیلومتر راه آهن ساخته شده است؟ (اعتماد ۱۰/۰۲/۸۸)

آیا میدانید هزاران میلیارد تومان از درآمد های نفتی به خزانه واریز نشده و مشخص نیست که چه شده است؟ (روزنامه سرمایه ۰۱/۰۲/۸۸ و دیوان محاسبات)

آیا میدانید که برای صادرات میوه ایران، هواپیمایی عوارض سنگینی میگیرد، اما برای واردات میوه عوارض پایین؛ و نتیجه این امر آن شده که میوه های خارجی باعث ورشکستگی باغداران و کشاورزان شود؟ (روزنامه سرمایه ۱۴/۰۲ و ۲۹/۰۱/۸۸)

آیا میدانید که در دولت خاتمی ایران به خودکفایی گندم رسید اما با سیاست های دولت احمدینژاد، سال ۱۳۸۷ با ۵ میلیون تن واردات یکی از

بزرگترین وارد کنندگان گندم جهان شده ایم؟ (روزنامه سرمایه ۱۴/۰۲ و ۲۹/۰۱/۸۸)

آیا میدانید که در دولت احمدینژاد در طی حدوداً چهار سال فقط ۲۱۰۰ واحد مسکن مهر ساخته شده (یعنی سالانه ۵۲۵ واحد) و با این روند برای رفع مشکل مسکن مردم و جوانان بیش از ده هزار سال زمان لازم است، این در حالی است که تاریخ ایران از زمان هخامنشیان تا به حال ۲۵۰۰ سال بیشتر نیست؟ (سایت مسکن مهر - وبلاگ مهندس عبدالعلی زاده - و یکی از شماره هایاردیبهشت روزنامه سرمایه)

آیا میدانید به اعتراف مسئولان دولت و نظر کارشناسان طرح هایی مانند مسکن مهر، بنگاههای زود بازده، اشتغال سریع و سهام عدالت همگی طرح های شکست خورده اند و تقریباً هیچ نفعی برای ملت نداشته و دولت با تبلیغات فراوان از طریق تلویزیون و رادیو توانسته نظر مردم را جلب کند؟ (روزنامه سرمایه ۲۸/۰۲/۸۸)

آیا میدانید در معاونت برنامه ریزی و نظارت رئیس جمهور با راه اندازی دوره های چند ماهه به تعدادی از همکاران دولتی، مدرک فوق لیسانس داده می شود . این در حالی است که در دانشگاهها برای گرفتن مدرک فوق لیسانس بایستی حدود دو سال وقت صرف کرد؟ (روزنامه سرمایه ۲۰/۰۲/۸۸)

گردهم آئی اعتراضی خریداران و اعضای تعاونی مسکن لشکر 28 در سنندج

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، اعضا و خریداران تعاونی مسکن لشکر 28 سنندج روز شنبه 3 بهمن ساعت 3 بعد از ظهر برای چهارمین بار در محل تعاونی مسکن مذکور تجمع کردند. آنها بعد از گذشت 12 سال از عضویت یا خریداری زمین های این تعاونی مسکن هنوز به صورت بلاتکلیف مانده اند و زمینهایشان را برای ساخت سرپناه تحویل نگرفته اند. درخواست تجمع کنندگان حضور فرمانده لشکر برای پاسخ گویی به مشکلاتشان بود اما یکی از معاونین فرماندهی لشکر 28 در محل حاضر شد و اعضای تعاونی مسکن در اعتراض به بی توجهی فرمانده لشکر به خواستشان و امتناع ایشان از حضور و پاسخگویی، تجمع خود را به جلوی استانداری انتقال دادند.
تجمع کنندگان در مقابل استانداری که تعدادشان قریب به 300 نفر می بود با در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به 12 سال بلاتکلیفی خواستار پاسخگویی مسئولین شدند که سرهنگ سپهری فرمانده نیروی انتظامی سنندج شخصا با حضور در محل خواستار پایان تجمع شد و گفت که در اسرع وقت جلسه شورای تامین شهر را با حضور نمایندگان اعضا برای پیگیری این مسئله تشکیل خواهند داد و قول داد که تصمیماتی در راستای حل مشکل اخذ خواهد شد و با توجه به صحبتهای فرمانده نیروی انتظامی تجمع در ساعت 6 بعد از ظهر پایان یافت. گفتنی است 11 سال قبل ارتش فراخوانی به مردم سنندج داد تا در زمینهایی واقع در انتهای منطقه حاجی آباد و روبروی شرکت وحدت سپاه ،خانه سازی شود. از این تاریخ حدود دوهزارو سیصد خانواده بابت خرید این زمینها هر کدام مبلغی به حساب ارتش واریزکرده بودند.
در زیر متن بیانیه ی چهارمین تجمع اعضا و خریداران تعاونی مسکن لشکر 28 سنندج را می خوانید:

” ما خریداران و اعضاء تعاونی مسکن لشکر 28 بعد از 12 سال سرگردانی، 12 سال وعده و وعید توخالی، 12 سال ضرر و زیان مادی و معنوی، 12 سال انتظار صاحب سرپناه شدن، 12 سال تعرض به حقوق شهروندیمان نه تنها قانوناً (اصل 43) عرفاً و شرعاً مسکن را حق خود می‌دانیم بلکه دیگر اجازه نمی دهیم که اینگونه به حقوق شهروندیمان تعرض شود مگر صبر انسان چقدر باشد که هنوز لبریز نشود؟! مگر عمر مفید انسان چقدر است که 12 سالش فقط صرف گرفتن مجوز ساخت سرپناه شود ؟! مگر کدامین یک از مسئولین تحمل یک سال چنین وضعیتی دارند و اگر هم داشته باشد در کجای دنیا به این نحو با شهروندانش برخورد می‌شود؟! با توجه به پیگیری مستمر و خستگی‌ناپذیر نمایندگان و تعدادی از اعضا و تأکید وزیر مسکن بعد از ملاقات با نمایندگان در جلسه مسئولین استانی برای رهاسازی و واگذاری زمینهای تعاونی بعد ازاین همه بازی با سرنوشت یازده هزار نفر شهروند تازه آنها طلبکار بوده با تهدید و درج نام نمایندگان در درب دژبانی از ورود آنها به منظور پیگیری ممانعت به عمل آورده و از ارائه مدارک لازم بعد از توافق و عقد قرارداد به شهرداری جهت ورود به کمیسیون ماده 5 نیزخودداری می‌نماید لذا در این راستا قاطعانه اعلام می‌داریم در صورتیکه تا اسرع وقت موفق به اخذ مجوز ساخت نشویم اقدام به ساخت سرپناه برای خود و خانواده‌هایمان خواهیم کرد و هرگونه توهین، تهدید و برخورد با نمایندگان آقایان صدیق کریمی، ناصر محمدی، مصطفی محمدی، رحیم ساعدی، فرهاد میهمی و هرکدام از اعضا و خریداران توسط هر اشخاص یا ارگانی برخورد با 2287 خانوار (11435 نفر) دانسته و با توجه به اینکه 95 درصد این زمینها توسط اقشار مختلف شهرواندان شهر سنندج خریداری شده برخورد با هرکس برخورد با مردم شهر سنندج بوده و عواقب بعدی هرگونه تنش یا درگیری بعهده اشخاص یا ارگانی می‌باشد که در روند پیشرفت واگذاری زمینها کارشکنی یا کوتاهی بعمل آورند ضمناً زمان و مکان تجمعات بعدی، بعد از تصویب در مجمع عمومی‌های آتی اعلام خواهد شد.”
بازگشت به صفحه اول
عکس های این گردهم آئی را در اینجا ببینید





shamlou


امسال،40درصد كاهش در صادرات پتروشیمی


رئیس اتحادیه صادركنندگان فرآورده‌های نفتی گفت:در 9 ماه اول سال جاری در ارزش صادرات پتروشیمی 40 درصد كاهش داشتیم.
به گزارش "خبرآنلاین" سید حمید حسینی در چهارمین همایش سالانه صادركنندگان فرآورده‌های نفت و گاز و پتروشیمی اظهار داشت:
در 9 ماهه امسال 12 درصد افزایش وزنی و 4 درصد كاهش ارزشی در صادرات فرآورده‌های نفتی داشته‌ایم ضمن اینكه 37 درصد در وزن و 40 درصد در ارزش صادرات پتروشیمی كاهش داشته‌ایم كه نشان دهنده تاثیرات بحران جهانی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: سبوی اقتصاد شکسته و پیمانه‌اش هم ریخته است

فروش نفت،گاز،آب وبرق به قيمت‌هاي بين‌المللی که امام خواستار رايگان كردن آن بودند، ما را درچه سبيلي قرار داده/زندگي كارگران،‌كشاورزان واقشار پايين‌دستي مختل و سرعت توقف واحدهاي صنعتي و واردات خانمان برانداز شدت گرفته است.

ایلنا: علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق ميان دستورش در صحن علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي از بدتر شدن وضع اقتصادی مردم، وابستگی بیشتر دولت به نفت، افزایش سهم دولت در اقتصاد و تاثیرات مخرب هدفمند کردن یارانه‌ها بر اقتصاد ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایلنا، متن کامل این نطق به این شرح است:
حلول دهه فجر انقلاب اسلامي را پيشاپيش به رهبري معظم انقلاب و مردان و زنان فداكار روزهاي آتش و خون تبريك مي‌گويم و به روح همه شهداي انقلاب و نهضت اسلامي از قيام ملي شدن نفت تا نهضت خرداد 42 و فجر خونين 1357 و همه شهيدان راه اسلام وآزادي درود مي‌فرستم و ياد مي‌كنم از حركت ملي شدن نفت و سياست موازنه منفي و اقتصاد بدون نفت و بالاخره امام عزيزمان كه بشير غايت اينها يعني قطع كامل دست خارجي از نفت تحت مديريت كنسرسيويم چند مليتي‌ها بود.
بياد آوريم مخالفت او را با اصلاحات ارضي آمريكايي و آن مذمت تاريخي شاه و منصور (نخست وزير وقت) به خاطر واردات گندم را كه به پذيرش كاپيبتولاسيون انجاميد و آنچه در مورد تعويض نفت با مشتي آهن پاره مي‌فرمودند! و بالاخره مذمت مصرف و مصرف‌گرايي و اميال‌گرايي كه جزء با قطع دست اجنبي و تكيه بر مديريت ايراني و اسلامي ممكن نمي‌دانست.
به راستی پاشنه آشيل كردن قيمت و درآمدهاي نفتي طي دهه اخير و تدريجا نفت را مهمترين منبع تامين اقتصاد و بودجه قراردادن و بزرگنمايي مصرف داخلي و بالاخره آخرين تصميم يعني فروش نفت و گاز و آب و برق به قيمت‌هاي بين‌المللی که امام با ژرف‌انديشي خواستار حذف سياست مبادله نقدي و رايگان كردن آن بودند، ما را برچه سبيلي قرار داده است!
مردمي كه بايد از اين مواهب خدادادي همچون ولي نعمت، تمتع حاصل كنند بايد امروز همچون ابن‌سبيل فرم پركنند و منتظر خوشه‌بندي اين مدعي يا آن صاحب‌نظر باشند.
آيا وقت آن نرسيده است كه نيم نگاهي به پشت سر داشته باشيم و ببنيم چرا و چگونه در طول برنامه چهارم كه خودمان مقرر كرده بوديم كه با حدود هشتاد و چند ميليارد دلار درآمدي نفتي آن را اداره كنيم، با بيش از 280 ميليارد دلار هزينه حاصل از درآمدهاي نفتي كه بايد 200 ميليارد آن پس‌انداز مي‌شد، تمام نشده و بخش‌هايی از آن هم اجرا نشده باقي است.
آيا نبايد حداقل با مصرف اميال ستيز مي‌كرديم و نمي‌پرسيديم كه محل تامين منابع ارزي موز فيليپيني، سيب‌هاي سرخ برزيلي، پرتقال مصري، برنج‌هاي هندي و تايلندي و اروگوئه‌اي، سير چيني و بالاخره سفره‌هاي هزارمليتي ثروتمندان از كجاست؟
آيا خانه خرابي زارع و صنعتگران ايراني و كارخانجات و صنايعي كه منابع ايجاد آن با هزاران خون دل فراهم آمده، از محل همين واردات و و به‌واسطه كارفرمايی ما بر اقتصاد ‌و هزينه‌كرد بي‌دريغ دلارهاي حاصل از نفت نبوده است؟
اگر كسي شك دارد نگاهي به شهرك‌هاي صنعتي و كارخانجات كشور کند. البته پرس‌وجو از كارگران شريف و غيرتمند برايش كافي خواهد بود تا بداند كه هزينه‌كرد نفت و پول خارجي به‌جاي خوشبختي به چه خانه خرابي بزرگي مي‌انجامد.
اگر قانون برنامه مراقبت شده بود، اگر اعتبارات توسط دولت و مجلس از سقف مصوب تجاوز نمي‌كرد و اگر برخورد دقيق نظارتي اعمال مي‌شد، نه سبو شكسته بود و نه پيمانه ریخته بود!
همه ما در شعارها و گفته‌هاي روزانه از بريدن از اقتصاد نفتي و كوچك شدن دولت سخن مي‌گويم، اما هر كار كوچكي را به گردن دولت مي‌اندازيم! و هر روز حجم دولت را با سپردن مسووليت‌هاي جديد فربه‌تر مي‌كنيم؛ يعني حجم دولت را در اقتصاد ملي بزرگ مي‌كنيم؛ يعني بودجه سالانه گاهي هم حجم توليد ناخالص ملي طراحي مي‌شود، در حالي كه شهيد رجايي اولين دولت برآمده از مجلس شوراي اسلامي حجم بودجه تنظيمي اش حدود 29 درصد توليد ناخالص ملي بود و بودجه سال 1389 با نگاهي به سالنامه آماري بانك مركزي و توليد ناخالص سال 1387 و آمار بانك جهاني در سال ميلادي گذشته، بزرگ‌تر از توليد ناخالص سال قبل است و متاسفانه اين روندي است که از سال 1381 با اجراي همسان‌سازي نرخ ارز يعني تبديل پايه 80 ريالي دلار به صد برابر آغاز و اكنون نيز با بين‌المللي كردن نرخ فروش حامل‌هاي نفت و گاز و آب و برق اين تراژدي تكميل مي‌شود و دولت با دریافت‌های ‌جديدتر، بيشتر و بيشتر تجهيز مي‌شود تا بزرگتر و بزرگتر شود. يعني اگر اين ادعا درست باشد كه در افق نزديك دو سوم نفت خام در داخل مصرف خواهد شد، دريافت مابه‌التفاوت نرخ عرضه داخلي و فروش خارجي قامت اندازه دولت و كشور را متكي به نفت و درآمدهاي آن خواهد كرد و حجم دولت و دخالت‌هاي آن در اقتصاد ملي را خواهد افزود.
من براي پاره‌اي از اقتصاددانان متاسفم كه عامداً جنس حذف يارانه در مورد گندم و كالاهاي اساسي را با دريافت قيمت بين‌المللي يكي دانسته و تصور مي‌كنند در هر دو مورد حجم تصدی‌گري دولت كاهش مي‌يابد در حاليكه اين نعل وارونه است! كه به افزايش حجم درآمد دولت از طرفي، و تخصيص منابع بزرگي كه بايد براي خريد حامل‌هاي انرژي در سبد هزينه خانوارها و توليدكنندگان صنعتي، كشاورزي و معدني و حتي فعالان بخش خدمات و انتقال ثروت از بخش ضعيف غيردولتي به بخش دولتي مي‌گردد.
اگر حجم بودجه هاي سالانه را در 10 سال اخير ملاحظه كنيم در كامل تعجب مي‌بينيم هر 4 سال 2 برابر شده است و اكنون با اجراي قانون هدفمند سازي احتمالا هر 3 سال 2 برابر و سرعت كاهش ارزش پول ملي و تورم كه در محاسبات و قانون منظور نشده، وقتي با كسالت و ركود اقتصادي هم مواجه شود، زندگي حقوق بگيران و كارگران، ‌كشاورزان و اقشار پايين‌دستي را مختل و سرعت توقف واحدهاي صنعتي و واردات خانمان برانداز شدت مي‌گيرد.
به طور مثال حمل ونقل، سوخت، آب، برق و تلفن در سبد هزينه حداقل بگيران 8 درصد است، درحاليكه با اجراي شدن قانون هدفمندسازي يارانه‌ها حجم آن تا 32 درصد يعني جاي غذا را سبد حداقل هزينه خواهد گرفت!
بفرماييد حداقل‌بگيران كه متاسفانه به‌واسطه قراردادهاي موقت كار تعدادشان بيشتر از نيمي از خانوارهاي كارگري است، چه چيزي را نخورند! تا حداقل‌هاي پيش‌بيني شده را بابت هدفمندسازي بپردازند. آيا ايجاد 96 هزار تومان هزينه مستقيم و پرداخت نيمي از آن به شكل يارانه نقدی، آن هم در صورت تحقق در كنار امواج خروشان و تاثيرگذار قيمت‌ها كه نمونه‌اش را در افزايش قيمت نان در همين 2 ماه گذشته شاهد بوده‌ايم، سبب دامن زدن به فقر و گشت شبانه در سطل‌هاي آشغال براي يافتن نايافته‌ها، نمي‌شود.
نمي‌خواهم با برداشت‌هایي كه اين روزها رايج شده، دولت يا نهاد و شخصي را مذموم و محكوم كنم. اصلا باور اين است كه مسوولين ما از ابتداي انقلاب اسلامي تا امروز، ‌دلسوزانه كوشيده‌اند، اما فرياد از سرعت حوادث، روزمره‌گي و عجله براي جا نماندن از زمان که ما را به قول استاد اقتصادمان ميرمصطفي عالي نسب از اقتصاد انديشيده بازداشته است. هرگاه هم اندیشه كرده و برنامه نوشتيم، در اجراء، ‌به جاي قانون پندارهايمان را قانون كرديم و اين شيوه‌ها باعث شده است كه برخي مسوولان اقتصادي خودشان را مرجع صدور قوانين اقتصاد بدانند. مثلا در حاليكه 80 هزار ميليارد تومان به حجم بودجه افزوده شده است تورم را تا 10 درصد پيش‌بيني مي‌كنند؛ يعني اين مقام مسوول مي‌فرمايد در حالي كه تقاضاي كل را افزايش مي‌دهد وضعيت عرضه كل هم بدون احتساب واقعیت‌ها ثابت است و قيمت‌ها افزايش نخواهد يافت! و بلكه پايين نيز مي‌آيند.
اساساً سالی كه نكوست از بهارش پيداست! در اين شرايط ناچارم به‌رغم پاره‌اي از فرمايشات كه حكايت ابوعطاخواني در سربالايی است، پيشنهاداتي با توجه به تشديد تورم و توسعه تورم ركودي عرضه کنم.
1. يارانه‌هاي نقدي برمبناي جبران قدرت خريد از دست رفته براي مصرف‌كنندگان كه مستقيما بيشترين زيان را مي‌بينند تعريف شود.
2. حقوق كارگران،‌كارمندان و بازنشستگان و مستمري‌بگيران امداد و بهزيستي به ماخذ حداقل 5 ميليون محاسبه و منظور شود.
3. واردات كالاهايي كه به حد خودكفايي توليد مي‌شود، ممنوع شود.
4. به روستاييان توجه ويژه در مورد قيمت فروش توليداتشان و خريد تضميني شود.
5. توجه ویژه در مورد صنعت مبذول شود.

پرتاب لنگه کفش به سمت قاضی ارشد اسرائیل bbc

دوریت باینیش عالی رتبه ترین قاضی در اسرائیل است

معترضی به سمت عالی رتبه ترین قاضی در اسرائیل کفش پرتاب کرده است.

دوریت باینیش، رئیس دیوان عالی اسرائیل در اثر اصابت لنگه کفش یک مرد ناشناس به صورتش، مجروح شده است.

ضربه لنگه کفش که از سمت جایگاه تماشاچیان به طرف خانم باینیش پرتاب شد، صورت او را زخمی کرده و عینکش را شکسته است.

شنیده شده است که مرد مهاجم در حین انجام این حمله کلمه های "دزد" و "خائن" را فریاد کشیده است اما انگیزه او از این تهاجم هنوز روشن نیست.

پرتاب کفش در فرهنگ اعراب توهینی بزرگ محسوب می شود و پس از آنکه خبرنگاری عراقی در جریان یک کنفرانس خبری به سمت جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا دو لنگه کفش پرت کرد، این حرکت به نمادی از اعتراض در سراسر جهان تبدیل شده است.

حادثه امروز در اسرائیل در جریان جلسه ای که برای رسیدگی به پرونده ای در باره مصرف پزشکی از ماریجوآنا برگزار شده بود، رخ داد اما گفته شده است که این حمله ارتباطی با این پرونده نداشته است.

اصابت کفش باعث شد خانم باینیش از روی صندلی اش زمین بیافتد و ماموران دادگاه او را برای مراقبت های درمانی به دفتر کارش منتقل کنند.

ماموران امنیتی دادگاه مرد مهاجم را دستگیر کرده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که در حال دیدار از لهستان است، با خانم باینیش تماس تلفنی داشته و گفته است از شنیدن این خبر حیرت زده شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر نخست وزیری اسرائیل گزارش کرده است که "حمله به دادگاه ها ممنوع است و قابل تصور نیست که فردی به رئیس دیوان عالی آسیب بزند."

به تازتگی، مردی به سمت عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان که در سرگرم سخنرانی در خارطوم بود، کفش پرتاب کرد اما به او اصابت نکرد.

نميدانم .... نميدانم پس از مرگم ۰۰۰۰








همکاری رحیم مشایی در فروش عتیقه های ایرانی در خارج از کشور


(جرس): اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد در خارج کردن و فروش عتیقه های ایرانی در خارج از ایران همکاری می کند.

پیش از این برخی شایعات درباره دست داشتن مشایی در فروش عتیقه های ایرانی در خارج از کشور مطرح شده بود که پیگیری های خبرنگار جرس در این زمینه از صحت این شایعات خبر می دهد.

در همین راستا یکی از کسانی که در رامهرمز و اکتشاف آثار باستانی و عتیقه های این منطقه از سال 86 همکاری داشته به جرس گفت: حتی یک بیستم آنچه که در این منطقه کشف شد در موزه ای که در رامهرمز دایر شده موجود نیست و مقامات ادعا می کنند فقط همین آثاری که در موزه است کشف شده است .

وی توضیح داد : از همان موقع ما شاهد رفت و آمدهای آقای مشایی به منطقه بودیم و حتی چند بار ایشان به منطقه ای که ما کار می کردیم نیز آمده بودند و در مورد آثار خاصی سوالاتی می کردند.

به گفته وی، بخش زیادی از این اشیای عتیقه، توسط مشایی به خارج از کشور منتقل شده است.

مشایی اکنون،رئیس دفتر محمود احمدی نژاد و نماینده ویژه او جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای اختیارات هیات وزیران در امور نفت و ریاست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که روز گذشته از سوی احمدی نژاد به سمت ریاست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری نیز منصوب شد.

از سوی دیگر دیروز ، جعفر شجونی با بیان اینکه درخصوص دیدار هدیه‌تهرانی و رحیم مشایی از رحیم مشایی سئوال کرده است، گفت:رحیم مشایی گفت که برای دیدن نمایشگاه هدیه تهرانی به این نمایشگاه رفته و خطاب به خانم تهرانی گفته که عکس‌های شما توحیدی است و انسان را یاد خدا می‌اندازد، که در این حال خانم تهرانی گریه کرد و خطاب به مشایی گفته است که شما اولین کسی هستید که این مسائل را به من می‌گوید.

شجونی افزود:مشایی در خصوص عکس خود با هدیه‌تهرانی نیز گفت که برخی‌ها شیطنت‌کرده و با امکانات کامپیوتری فاصله من با خانم تهرانی را در این عکس نزدیک کرده بودند که باید گفت که این عکس غیر واقعی است.

شجونی با بیان اینکه از مشایی پرسیدم، مردم از ما می‌پرسند که آقای مشایی شیعه است یا سنی و اصلا مرجع تقلید وی کیست؟ گفت: مشایی در پاسخ به من گفت مرجع تقلید من آقای شجونی است.

نگرانی مشتریان: از ورشکستگی بانک ها تا دغدغه پولشویان bbc

تصویر دسته های اسکناس

طبق قانون جدید مبارزه با پولشویی در ایران دریافت پول نقد بیش از ۱۵ میلیون تومان در یک روز ممنوع است

ارسال پیامک های "نگران کننده" در مورد ورشکستگی بانک های دولتی در ایران و اخبار مربوط به ازدحام و تجمع در برخی شعب این بانک ها در مرکز تهران و شهرهای بزرگ این کشور، موجب شده است تا مسئولان دولتی و کارشناسان اقتصادی احتمال ورشکستگی بانک های دولتی ایران را رد کنند.

حجت الله قاسمی، مدیر امور مالی بانک ملی ایران، روز سه شنبه ششم بهمن (۲۶ ژانویه) به واحد مرکزی خبر گفت: "بر اساس صورت های مالی سال ۱۳۸۷ بانک ملی ایران با حدود ۵۴۰ هزار میلیارد ریال دارایی، نخستین بانک ایران و جهان اسلام است."

پولشویی چیست؟

  • هرگونه تلاش برای مشروعیت بخشیدن به پول و درآمدهای غیر قانونی با استفاده از روش هایی که موجب پنهان ماندن منبع پول یا درآمد شوند، پولشویی نامیده می شود.
  • از نخستین پولشویان جهان می توان به "آلکاپون"، تبهکار مشهور آمریکایی، نام برد.
  • آلکاپون و دار و دسته او طی سالهای پس از جنگ جهانی اول در آمریکا (۴۰-۱۹۲۰) از طریق قاچاق الکل و مواد، تجارت جنسی و کنترل قمار خانه ها به درآمد هنگفتی دست می یافتند، برای قانونی کردن منبع درآمد های خود رختشویی خانه هایی را راه اندازی کرده بودند که با تبدیل اسکناس های درشت به سکه و پول خرد، منبع آنها را پنهان و درآمدهای خود را مشروع جلوه می دادند.
  • سرمایه گذاری، تبدیل پول نقد به چک، سفته یا دیگر اوراق بهادار، خرید و فروش ارز و طلا، راه اندازی انجمن های خیریه قلابی، و خرید و فروش الماس یا آثار هنری از جمله روش های متداول پولشویی است.
  • هم اکنون در بسیاری از کشورهای غربی جابجایی پول نقد و درخواست پول نقد از سیستم بانکی دارای محدودیت هایی است که مانع از نقل و انتقال بدون نظارت پول نقد توسط پولشویان می شود.
  • برای مثال، در آمریکا و کانادا، بانک ها موظفند تا هرگونه نقل و انتقال پول که بیشتر از ۱۰ هزار دلار باشد، جهت بررسی پلیس و نظام پولشویی آن کشور ها، رسما گزارش کنند.
  • در بریتانیا و اروپا نیز جابجایی و درخواست پول نقد بیش از ۱۰ هزار پوند یا یورو با نظارت پلیس و نظام بانکی انجام می شود.

از طرف دیگر، سایت کلمه که اخبار میر حسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت ایران را منتشر می کند، روز سه شنبه (۶ بهمن) به نقل از منابع خبری از بروز درگیری در شعبی از بانک های ملی و ملت تهران و شهرستانها خبر داده است.

این وب سایت اصلاح طلب در گزارش تحلیلی خود از ارسال گسترده پیامکی در میان مردم ایران خبر داده است که در آن خبر از "ورشکستگی قریب الوقوع" بانک های ملی و ملت صحبت شده است.

این در حالی است که حبرگزاری فارس که حامی دولت ایران است به نقل از کارشناسان اقتصادی این شایعات را مرتبط با اجرایی شدن قانون جدید مبارزه با پولشویی می داند.

به گزارش فارس، فرید ضیاء الملکی، کارشناس امور بانکی، روز سه شنبه (۶ بهمن) به این خبرگزاری گفته است: "احتمالا یک عده نگران تصمیم اخیر بانک مرکزی در رابطه با ممنوعیت جابجایی بیش از ۱۵ میلیون تومان پول نقد شده اند و به همین دلیل این شایعات را مطرح کرده اند."

دولت ایران از اول بهمن ماه و براساس آئین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی که بانک مرکزی به بانکهای دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری ابلاغ کرده، پرداخت وجه نقد بیش از ۱۵ میلیون تومان در هر روز به مشتریان نظام بانکی را ممنوع کرده است.

از نظر آقای ضیاء الملکی احتمال ورشکستگی بانک های دولتی در ایران وجود ندارد و به شهادت تاریخ تنها یکبار در این کشور بانکی ورشکسته شده است و آن مربوط به سال ۱۳۵۱ (۱۹۷۲) است که یک بانک ایرانی به نام "بانک بیمه بازرگانان" اعلام ورزشکستگی کرد و با دخالت بانک مرکزی در آن زمان، بانک ملی ایران عهده دار تسویه بدهی های این بانک ورشکسته شد.

در همین حال سایت کلمه دلایل دیگری را برای "نگرانی" مردم از ورشکستگی بانک های دولتی ایران مطرح می کند.

کلمه، در خبری تحت عنوان "یک قدم مانده به ورشکستگی" که روز سه شنبه (۶ بهمن) منتشر کرده است، با اشاره به افزایش مطالبات معوقه بانک ها و رسیدن رقم این بدهی ها به ۴۸۰ هزار میلیارد ریال و نیز شکل گیری تحریم های بین المللی شبکه بانکی ایران در بسیاری از کشورهای غربی، احتمال ورشکستگی بانک ها را منتفی نمی داند.

به گزارش کلمه، توقف فعالیت بانک های دولتی ایران در خارج از این کشور و "فشار دولت" به بانک ها برای "تسهیلات تکلیفی" و انجام عملیات "غیر اقتصادی" از دیگر علایم بحران در بانک های دولتی است.

اما خبرگزاری فارس به نقل از آقای ضیاء الملکی ارتباط میان مطالبات معوقه بانک ها و ورشکستگی آنها را غیر علمی می داند و افزایش رقم مطالبات معوقه را تنها بر جریان گردش پول موثر می داند.

برخی نهادهای مالی و بانکی ایرانی در خارج از این کشور در سالهای اخیر همواره با این اتهام مواجه بوده اند که در پولشویی نقش دارند؛ اتهامی که دولت ایران آن را رد می کند.

دولت ایران می گوید که هدف از اجرای قانون پولشویی این است که مصونیت کسانی که به فعالیت سالم اقتصادی مشغولند، حفظ شود و از طرف دیگر "نظام بانکی کشور در فعالیت های بین المللی خود از خطرات این پدیده شوم (پولشویی) که موجد آثار مخرب و زیانباری برای اقتصاد کشور است، مصون بماند."

یکی از انتقادهای بین المللی به ایران این بوده که این کشور از نظر تشکیلات و نظارت ضعف هایی زیادی دارد برای همین به نهادهای مالی و پولی بین المللی توصیه می شده است تا در زمینه معامله با ایران هوشیار باشند.

برخی کارشناسان می گویند که دولت ایران سعی کرده با تصویب و اجرای قوانین و مقررات مربوط به پولشویی، خود را از اتهام آسیب پذیر کردن نظام مالی بین المللی به دلیل ضعف نظارتی مالی مبرا کند.