۱۳۹۴ بهمن ۲۹, پنجشنبه

برادر حسین؛ از نیمه پنهان بابک زنجانی بگو!
برادر حسین؛ از نیمه پنهان بابک زنجانی بگو!"


انتشار تصاویر آرشیوی ده سال قبل بابک زنجانی با هاشمی رفسنجانی وحسن روحانی در صفحه نخست شماره امروز روزنامه کیهان باعث شد فواد صادقی عضو تحریریه سایت بازتاب امروز که پرونده وتصاویر بابک زنجانی را سه سال قبل برای نخستین بار در کشور منتشر کرده بود، طی نامه سرگشاده ای به حسین شریعتمداری، خواستار افشای نیمه پنهان بابک زنجانی توسط این روزنامه شود.

به گزارش برنا، متن کامل نامه فواد صادقی به این شرح است:

برادر حسین شریعتمداری

شماره امروز روزنامه کیهان به مدیریت جنابعالی را دیدم واز چند جهت ناراحت شدم، نخست آنکه بنده نیز مانند بسیاری از روزنامه نگاران دیگر ایران، آغاز فعالیت مطبوعاتیم در 22سال قبل، از روزنامه کیهان بود و امروز که می بینم این سرمایه بی نظیر فرهنگی کشور با مدیریت جنابعالی به چه شرایط اسف بار ورقت انگیزی رسیده است، احساس رنج می کنم.

اما عامل دوم ناراحتی ام، نحوه کار در شماره امروز شما بود که بیش از گذشته بر وارونه نمایی حقایق و احمق پنداری مخاطب اصرار دارید ومی خواهید مهره سوخته ورسوا شده اردوگاهتان، بابک زنجانی را به آیت الله هاشمی و رییس جمهوری نسبت دهید، و این کار شما  موجب شد سکوت خود را بشکنم و تصمیم بگیرم گوشه دیگری از حقایق پرونده بابک زنجانی را برای اطلاع افکارعمومی و کسانی که هنوز تصور می کنند کیهان شریعتمداری مخالف فساد و دزدی از بیت المال است، آشکار کنم.

برادر حسین!

در سال 1391 و در اوج فضای بسته امنیتی، از طریق دلسوزان انقلاب، اطلاع یافتیم که فردی نوکسیه و فاسد از طریق اتصال به مافیای امنیتی و محافل پرنفوذ سیاسی در حال غارت بیت المال است و میلیاردها دلار را  تاکنون به جیب زده است، تصویر وی برای نخستین بار در رسانه های جهان در سایت بازتاب امروز منتشر شد و خبر بازنگرداندن دو میلیارد دلار پول نفت به وی در این رسانه منتشر شد.

اما کیهان و اردوگاه رسانه‌ای شما، نه تنها افشاگری و پیگیری نکرد، بلکه سکوت مرگبار و تاییدآمیزی را نسبت به این بسیجی خودخوانده اقتصادی پیشه کرد، اما بابک زنجانی به  غارت نفت قانع نبود؛ قصد تصاحب بانک پارسیان را داشت که روشنگری رسانه‌ای و ایستادگی مسئولان ستاد اجرایی با وجود توصیه های متنفذین مانع وی شد، بازهم شما سکوت کردید.

بابک زنجانی که تاثیر روشنگریهای رسانه ای را در مانع شدن سرراه اقدامات خود می دید، حملات سایبری و فشارهای امنیتی و قضایی را علیه ما به اوج رساند و حمایت و تشکر از اردوگاه کیهان و کیهانیان را؛ وسرانجام قلب بازتاب امروز در اردیبهشت 92 و آخرین ماه دولت معجزه هزاره سوم شما از تپش ایستاد.

اما پس از روی کار آمدن دولت روحانی واز بین رفتن حمایت دولتی از بابک زنجانی، حقایق پرونده وی که پیشتر توسط منتقدین احمدی نژاد افشا شده بود، توسط دولت اعتدال رسمیت یافت و رییس جمهوری ومعاون اول وی به صراحت جزئیات پرونده بابک زنجانی را مطرح کردند.

با دستگیری وی، اردوگاه و مافیاها که تا دیروز از بابک زنجانی حمایت می کرد و زنجانی و زنجانی ها مالک و امین اموال آنان محسوب می شدند، وی را مهره سوخته دانسته اند و سعی کردند با استفاده از ابزارهای رسانه ای خود نظیر کیهان، زنجانی را به خاطر یک عکس آرشیوی ده سال قبل که اتفاقا مربوط به زمانی است که وی یک تولیدکننده ساده بوده است، به جریان اعتدال منتسب کنند.

مشاوران امنیتی زنجانی، سناریوی تخیلی ساختگی ارتباط وی با مرحوم نوربخش در بانک مرکزی را از طریق عوامل خود در یک نشریه اصلاح طلب منتشر کردند؛ سناریویی که در آن حداقل عناصر واقعی نظیر سن وسال و پرونده نظام وظیفه نیز وجود نداشت.

جناب شریعتمداری!

اگر زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد که بابک زنجانی به بهانه تحریم‌ها، در حال غارت بود، یک کلمه علیه او در کیهان نوشته بودید، اکنون می توانستید سرتان را بالا بگیرید و ضد او بنویسید. اما متاسفم که اکنون در مقابل مستضعفانی که هزاران میلیارد از حقشان بلعیده شده، به خاطر عدم مقابله با غارتگران شرمسار و سرافکنده اید.

به صراحت به شما می گویم کسی باور نمی کند بابک زنجانی که 5عضو کابینه احمدی نژاد برای دادن نفت و ارز به وی به خط می‌شوند، عامل هاشمی یا روحانی باشد. مردم می دانند ریشه این «بسیجی اقتصادی» (به قول خود) را باید در تصاویر فاش شده جت خصوصی وی یافت و فردی که رابط مافیا با وی بوده است و هنوز پس از دو سال از دستگیری زنجانی، یک شب نیز بازداشت نشده است.

برادر حسین!

متاسفم به شما بگویم که انرژی خود را هدر می دهید، مردم می دانند ده هزار میلیارد تومانی که بابک زنجانی برده است، والان وجود ندارد، دست پدرخواندگان وی است. مردم می دانند که پروژه ایران زمین را چه کسی به بابک زنجانی فروخته و معاملات صدها میلیاردی زنجانی در بزرگراه صدر، با چه کسانی بوده است.

و سخن آخر اینکه برادر حسین!

هزاران نفراز افراد این کشور، با آقای هاشمی عکس یادگاری گرفته اند، بسیاری از آنها شهید شدند، تعداد زیادی اکنون مسئولان نظام هستند و بسیاری نیز در حوزه ودانشگاه و عرصه‌های دیگر مشغول خدمتند، وگروهی معدود نیز به انحراف و فساد رفتند. این انتخاب و تصمیم انسانهاست که آینده شان را می سازد، نه عکسهای یادگاری.

پس بهتر است به جای صد بار چاپ عکس یادگاری ده سال قبل بابک زنجانی با هاشمی وروحانی و و سناریوی تخیلی بانک مرکزی، از آمران و حامیان و شرکایش بنویسید، از نیمه گم‌شده و پنهان بابک زنجانی که روزنامه نگار نیمه جانی مثل بنده مصونیت نوشتن درباره آن را ندارد.

فواد صادقی