۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

Burry me in IRAN!

Rumi Forum Luncheons- Amb. John Limbert Part 2

16 آذر 89 فیلم تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه پارچین قزوین « مرجان تهران

Mohammad Hassibi's videos

Videos 1-12 of 23
Show mevideos informat
4 hours ago
15 days ago
22 days ago
29 days ago
1 month ago
1 month ago

Mohammad Hassibi's videos

Here are all Mohammad Hassibi's videos on Vimeo. You can see both the videos this user has uploaded, as well as any other users' videos they appear in.

Choose "Uploaded" to see the videos this user has uploaded to Vimeo. Choose "Other Credits" to see the videos that Mohammad Hassibi is credited in by other users.

We recommend using the sort bar which allows you to view these videos in different orders or formats. If you are looking for a particular video, use the "search these videos" link.

یازده نفر از افراد "وابسته" به جندالله در زاهدان اعدام شدند bbc

یازده نفر از افراد "وابسته" به جندالله در زاهدان اعدام شدند

نقشه منطقه

دادگستری سیستان و بلوچستان اعدام شدگان را به وابستگی به جندالله متهم کرده است

یازده نفر به اتهام ارتباط با گروه جندالله و عملیات خشونت آمیز در شهر زاهدان اعدام شده اند.

روز دوشنبه، 29 آذر (20 دسامبر)، دادگستری استان سیستان و بلوچستان در ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که یازده نفر از افراد "وابسته به گروهک تروریستی" جندالله به اتهام ارتباط با این گروه و ایجاد "شرارت و ناامنی" در این استان اعدام شده اند.

در این اطلاعیه خطاب به مردم سیستان و بلوچستان آمده است که این یازده نفر "در ماه های اخیر در حوادث تروریستی و درگیری با ماموران انتظامی و به شهادت رساندن مردم بیگناه نقش داشته اند" و به این اتهام در محوطه زندان زاهدان به دار آویخته شدند.

اطلاعیه دادگستری استان سیستان و بلوچستان به زمان بازداشت، تاریخ برگزاری و نحوه محاکمه اعدام شدگان اشاره ای نکرده است و تنها آنان را "عناصر فاسد و محارب" خوانده که با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شده بودند.

به گفته دادگستری استان سیستان و بلوچستان، بازداشت شدگان پس از تحویل به دستگاه قضایی استان "طبق موازین شرعی و قانونی و انجام تشریفات دادرسی عادلانه، در جلسه علنی محاکمه" و "همه آنها" به اتهام محاربه و مقابله با جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شدند.

براساس این گزارش، حکم اعدام این یازده نفر به تایید مراجع عالی قضایی نیز رسید و سپس به اجرا در آمد.

در این اطلاعیه، اسامی اعدام شدگان و اتهام آنان گزارش شده است.

انفجار در چابهار

پس از انفجارهای انتحاری چابهار مقامات امنیتی از بازداشت نه نفر خبر دادند

به گفته دادگستری سیستان و بلوچستان، سه تن از این یازده نفر به اسامی عبدالباسط شه بخش، عبدالناصر شه بخش و عبدالشکور زنگی زهی به اتهام محاربه و افساد فی الارض و تیراندازی به سوی ماموران پلیس راه در جاده زاهدان به خاش و کشتن سه تن از آنان به اعدام محکوم شدند.

اتهام چهار تن دیگر به اسامی محمد صالح اسلام زهی، ناصر شه بخش، لال محمد شه بخش و عطاء الله ریگی، علاوه بر فساد در ارض و محاربه، اجرای کمین علیه افراد نیروی انتظامی در منطقه لار زاهدان، کشتن دوازده تن از ماموران و وارد کردن مقادیری مواد مخدر به داخل کشور عنوان شده است.

در این اطلاعیه آمده است که یک نفر از این یازده نفر به نام عبدالرحمان ناروئی به اتهام تهیه تدارکات لازم برای عملیات بمب گذاری در مسجد امام علی زاهدان و اقدام به بمب گذاری در مسجد الغدیر و خیابان آزادگان در این شهر، و یک نفر به نام عبدالرئوف شه بخش به اتهام ارتباط با عملیات منجر به کشته شدن سیزده تن از پرسنل سپاه پاسداران در منطقه کورین در سال 1386 به اعدام محکوم شده بودند.

همچنین، دو نفر به اسامی بالانج ناروئی، به اتهام شرکت در سرقت مسلحانه و آدم ربایی، و یک نفر به نام احمد ناروئی به اتهام ایجاد آشوب در زاهدان پس از انفجار در مسجد امام علی، سرقت مسلحانه و ایجاد خوف در میان مردم اعدام شده اند.

اطلاعیه دادگستری استان سیستان و بلوچستان، که از گروه جندالله با عنوان "گروهک جند الشیطان" نام می برد، می افزاید که "ضمنا تمام معدومان از هواداران گروهک تروریستی بوده و در راستای پیشبرد اهداف گروهک فعالیت موثر داشته اند."

این اطلاعیه از "اشرار و معاندان" می خواهد که دست از اقدامات خود بردارند و هشدار می دهد که دستگاه قضایی مصمم به اجرای دقیق و سریع مجازات آنان است.

این یازده نفر ینج روز پس از بمب گذاری انتحاری روز تاسوعا در شهر چاپهار، در استان سیستان و بلوچستان، اعدام شده اند اما مشخص نیست که آیا اجرای حکم آنان ارتباطی با این انفجار داشته است یا نه.

انفجار روز تاسوعا در چابهار بیش از سی کشته و دهها زخمی برجای گذاشت و گروه موسوم به جنبش مقاومت مردمی ایران - جندالله - که هدف خود را احقاق حقوق اهالی سنی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده، مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

این گروه تصاویر دو نفر عامل بمب گذاری های انتحاری چابهار را در سایت اینترنتی خود منتشر کرد که جلیقه های انفجاری بر تن داشتند.

در پی این انفجارها، مقامات امنیتی ایران اعلام کردند که نه نفر را در ارتباط با بمب گذاری انتحاری چابهار بازداشت کرده اند اما در مورد این بازداشت ها جزئیات بیشتری منتشر نشده است.