۱۳۸۷ آذر ۲۳, شنبه

وقايعی که در ابو غريب اتفاق افتاده - برگردان احمد مزارعی


وقايعی که در ابو غريب اتفاق افتاده - برگردان احمد مزارعی

http://www.roshangari.net/

((آزادی دانشگاه، آزادی جامعه))









خبرنامه امیرکبیر:در پی برگزاری گردهمایی اعتراضی دانشجویی ((آزادی دانشگاه، آزادی جامعه)) در دانشگاه شیراز، بسیج دانشجویی این دانشگاه با صدور بیانیه ای مانند سناریوی جعل نشریه ها در دانشگاه امیرکبیر موضوع توهین به مقدسات را مطرح کرد. نام این بیانیه «بیایید طی یک عملیات دسته جمعی بمیریم» است. متن این بیانیه به شر زیر است:

بیایید طی یک عملیات دسته جمعی بمیریم

از داغ کبود غنچه ها سرشاریم

در باغچه بذر عاشقی می کاریم

سوگند به آفتاب راحت باشید

ما حرمت لاله را نگه می داریم

لابد از فضای حزن انگیز این روزهای دانشگاه باخبرید و نیازی به مقدمه چینی نیست که نه قلم تاب نگارش دارد و نه دل توان گفتن و شنیدن. اگر قلب درون سینه ات منجمد شده است که هیچ اما اگر هنوز صدای قلبت را می شنوی ادامه اش را بخوان…

-حرفم را با مسئولینی شروع می کنم که دعوت خواب زمستانی را در پاییز لبیک گفته و دانشجویانی که مدعی مذهب و پاسداری از خون شهدا هستند اما خود را مصداق متحجران گوشه نشین در مسجد کرده اند…

من فقط یک سوال از ایشان دارم! آستانه تحمل شما کجاست؟ باید چکارتان بکنند تا خم به ابرو بیاورید؟ در این دانشگاه مکرر دیدید که به تمام مقدسات حداقل زبانیتان توهین شد و دمی برنیاوردید. آیا گریه ی بچه های شهید را ندیدید وقتی پدرش را استخوان خشک و پوسیده می خواندند؟ و در خفقان سرد و لجن زده ی خود ماندید وقتی آشکارا له امام زمان و نائبانش توهین شد خود را به کوچه علی چپ زدید که چه؟ نشنیدید؟

مگر حضرت علی نمی گفت اگر بشنوید خلخال از پای زن بیرون بکشند سزاوار است از غصه دق بکنید؟ چرا شما وقتی اشک های دختر شهیدی که از هتاکی به پدرش در مملکتی که وجب به وجب خاک و عقیده مدیون پدر اوست را می بینید از غصه دق نمی کنید؟

مسلمان نیستید؟ به خدا که طرف صحبت مولا نه مسلمانان بلکه تمام کسانی بود که از انسانیت بو برده اند. اگر نمی میریم و دق نمی کنیم … لااقل سیب زمینی نباشیم.

چه زیبا گفت امام راحل: خوشا به حال شهدای گمنام که مانند مادرشان حضرت زهرا(س) مونسی جز نسیم بیایان ندارند.

بیایید با توسل به امام زمان و حضرت زهرا(س) در این فضای یخ زده روحی گرم و تازه بدمیم یا لااقل خودمان مانع ظهور امام زمان نباشیم! باور کنیم که تا این کار یک از تو حرکت و از خدا برکتی بیش فاصله نیست… یک یا حسین و یک یا زهرا …

-حرف دومم با کسانی است که خود را خط امام می نامند اما از آرمانهای او و نائب برحقش فاصله ها دارند. تمام حرف من در یک جمله خلاصه می شود. شهید مطهری می فرمایند: دنیا دارای دو مدرسه است. مدرسه حق و مدرسه باطل. مدرسه اسلام و مدرسه ضد اسلام. مدرسه شهادت و مدرسه ضد شهادت. مدرسه ولی فقیه و مدرسه ضدولایت فقیه. خط خود را مشخص کنید. در کدام مدرسه هستید؟ حتی جرج بوش هم این مساله را فهمیده بود و می گفت یا با مایید و یا بر علیه ما! خط شما کجاست؟ به خدا آن خطی که شما از آن دم می زنید در هیچ دفتر خط خطی دیده نمی شود. به خدا که آن آرمانهایی که امام داشت و آن صحبت هایی که درباره ی ولایت مطلقه ی فقیه و استبداد زدایی ان از کشور می فرمودند این ها نبود.

امامی که وقتی از رادیو شنیدند زنی می گوید: زهرا الگو هزار و چهارصد سال پیش بودند و الگوی امروز ما اشین است!!! فرمودند مصاحبه شونده و مصاحبه کننده و کارگردان هر سه مرتد هستند. تحقیق کنید اگر قصدی در مصاحبه بوده هر سه را اعدام کنید!!!

به راستی چقدر خط شما با این خط امام شبیه است؟ شاید بعضی ها جایی نوشته اند امام خمینی و رویش یک خط کشیده اند و شما آن خط هستید؟

به خدا قسم آن آزادی که اسلام می گوید همین جا به درد می خورد. لحظه ای منصفانه و با نگاه به سرای باقی و فارغ از هر خط و جناحی انتخاب سرنوشت ساز خود را انجام دهید. در کدام مدرسه می خواهید باشید؟ مدرسه حق یا باطل؟

-و اما آن گروه اقلیت روباه صفت و پرتزویر که با جنجال و هیاهو فضای علمی و فکری دانشگاه را شبیه میدان تره بار کرده اند و بدون هیچ دلیل منطقی و مستدل می خواهند دانشگاه را به آشوب بکشانند ( کسانی که حتی در تعریف و اثبات دموکراسی ناتوان ماندید و فرار را ترجیح دادید با دقت بخوانید) بدانند که ماه همیشه پشت ابر نمی ماند و چهره واقعی شما به زودی برای همه مشخص خواهد شد ( هرچند باد صحبت با تلویزیون های منافقین و آمریکایی هر ابری را کنار زده است)

بدانید شما هم به زودی برای گرداننده های اصلی این ماجرا یک مهره تاریخ مصرف گذشته خواهید شد. تاریخ به خوبی نشان داده است که این جریان حتی از حذف کردن اعضای اصلی خود و حتی خانواده خود ابایی ندارد چه برسد به …

اما کلام آخر: اگر تمام مسئولین هم ساکت بنشینند ما با تمام وجود پیرو خط رهبری خواهیم بود و اگر لازم شود ایران را کربلا خواهیم کرد اما در این کربلا دیگر حسین بن علی به قتلگاه نخواهد رفت.

آنم که طلسم بخت را می شکند می غرد و کوه سخت را می شکند

حاشا که به زخم های خود سجده کنم سجده کمر درخت را می شکند

والسلام علی من تبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشکده مهندسی


به گزارش خبرنامه امیرکبیر این بیانیه در حالی انتشار یافت که پس از ناکامی بسیج دانشگاه شیراز در برگزاری مراسم ۵۰۰۰ نفری خود در ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو که با استقبال ۴۰۰ نفری نیروهای بسیج در تمام دانشگاه های شیراز روبرو شد، مراسم تریبون آزاد دانشجویان منتقد در ۱٨ آذر با استقبال دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد.

بسیجیان در حالی از توهین به شهدا در بیانیه ی خود سخن گفته اند که در تریبون آزاد هیچ گونه توهینی به شهدا نشده و تنها از احترام به خانواده ی شهدا و عدم مصادره ی شهیدان سخن گفته شده بود. به نظر می رسد باز هم، چون دانشگاه امیرکبیر نیروهای بسیجی خواهان سو استفاده از مقدسات را برای برخورد با دانشجویان دانشگاه شیراز که در ۲ سال اخیر فعالیت چشمگیری داشته اند را دارند. در ادامه ی این سناریو بسیجیان دانشگاه شیراز با حضور در جلسه ی سخنرانی پورمحمدی، وزیر سابق کشور و رئیس سازمان بازرسی کشور، با برهم زدن نظم جلسه و اعتراضات خود، خواستار برخورد شدید با فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز شدند. در ادامه ی این جلسه که با اطلاع رسانی کمی از سوی برگزارکنندگان برگزار میشد، پور محمدی در حالی که از سخنان مطرح شده در تریبون آزاد اطلاع نداشت اعتراضات بسیجیان را وارد دانسته و به سیاوش پور از مقامات قضایی استان فارس دستور تشکیل کمیته ی ویژه ای برای رسیدگی به این مساله را داد. این در حالی است که تشکیل چنین کمیته ای از حیطه ی مسئولیت پورمحمدی به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور خارج است. ‌‌

در ادامه ی این جلسه یکی دیگر از دانشجویان در دفاع از برگزاری تریبون آزاد ضمن اعتراض به عدم وجود فضای آزاد در دانشگاه شیراز برای فعالیت دانشجویان منتقد و سنگ اندازی های متعدد در مقابل صدور مجوز نشریات و تشکل برای این دانشجویان، نسبت به تکرار سناریوی امیرکبیر در دانشگاه شیراز هشدار داد و آمادگی دانشجویان منتقد برای ایستادگی در مقابل تمام برخوردها از سوی نهادهای خارج و داخل دانشگاه را اعلام کرد.

همه این اتفاقات در حالی روی می دهد که در تریبون آزاد ۱٨ آذر دانشگاه شیراز که با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد، علی رغم اعلام برگزارکنندگان مراسم مبنی بر آزادی حضور طیف های مختلف از جمله بسیج در تریبون و ایراد سخنرانی، هیچ یک از بسیجیان دانشگاه شیراز در پشت تریبون حاضر نشده و صحبت نکردند. از سوی دیگر برابر با گفته ی چند تن از ماموران انتظامات که در آغاز مراسم با حمله به دانشجویان قصد ربودن آمپلی فایرها را داشتند، دکتر صادقی،رئیس دانشگاه، شخصا دستور حمله شدید به دانشجویان و ضرب و شتم آنها برای جلوگیری از برگزاری مراسم را داده است.

از سوی دیگر در طی این چند روز چند تن از دانشجویان، تهدید به قتل شده‌اند. این تهدیدات از سوی نیروهای بسیج و مخصوصا از طرف «مصطفی نمازیان» دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز( زیر نظر اتحادیه انجمنهای اسلامی مستقل) صورت گرفته است. به گزارش خبرنامه امیرکبیر در راستای این تهدیدات بعضی از نیروهای بسیج چهارشنبه شب در نمازخانه خوابگاه مفتح جمع شدهاند و گفته اند که باید عوامل برگزار کننده تریبون آزاد را بکشیم چون به رهبری توهین کرده اند.‌‌‌‌

تهدیدات فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز تا حدی بوده است که بسیاری از فعالین دانشجویی از روز برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در این دانشگاه تا کنون از دانشگاه خارج نشده‌اند، این در حالی است که سکوت رسانه‌ای عجیب و غریبی چه در رسانه‌های اصلاح‌طلب و چه اپوزیسیون در این مورد وجود دارد

******************************************************************

محمد هاشمی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد

محمد هاشمی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به علت شرکت در تحصن اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم در 18 تیرماه 86 مقابل دانشگاه امیرکبیر به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. بهاره هدایت، مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم، با اعلام این خبر به خبرنامه امیرکبیر گفت: دادگاه به علت آن چه آن را «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» نامیده به استناد ماده ی 610 قانون مجازات اسلامی آقای محمد هاشمی را به دو سال حبس که به مدت 3 سال به حالت تعلیق درآمده محکوم کرده است. در متن حکم، بیانیه ی صادره توسط دفتر تحکیم وحدت در همان ایام یکی از مصادیق احراز جرم به شمار آمده است. وی افزود: متأسفانه تحصن آرام اعضاء شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در اعتراض به بازداشت دانشجویان امیرکبیر و در پی سناریوی نشریات موهن در صبح روز 18 تیر سال 86 مقابل درب دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت منجر به بازداشت شورای مرکزی وقت به مدت یک ماه در بند امنیتی زندان اوین شد که متعاقب این بازداشت جمعی نیز در دفتر سازمان دانش آموختگان مورد هجوم شدید پلیس امنیت قرار گرفته و بازداشت شدند. حکم صادره در مورد آقای هاشمی نیز عطف به همان پرونده است. هدایت با بیان مطلب این که دفتر تحکیم حکم صادره را در راستای ارعاب دانشجویان و تداوم سرکوب دانشگاه ارزیابی می کند، افزود: در حالی شاهد محاکمه و صدور احکام ناعادلانه برای دانشجویان معترض و متحصن جریان نشریات موهن دانشگاه امیرکبیر هستیم که نه تنها هویت آمرین پشت پرده و عاملین پنهان و آشکار آن نشریات مشخص نشد و این افراد محاکمه نشدند، بلکه امروز شاهد بازتولید آن سناریوی سوخته در دانشگاه شیراز هستیم. و این بار مدعیان دروغین ارزش ها، که مثلا هتک حرمت دختران دانشجو توسط مسئولین دانشگاه ها هیچ وقت آن ها را نگران نکرده است، این بار وقیحانه اقدام به تهدید جانی دانشجویان دانشگاه شیراز کرده اند.