۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

سیب های آمریکایی پس از پرتقال های اسرائیلی در بازار ایران

سیب های وارداتی از طریق دوبی به ایران رسیده است

رسانه ای ایران از ورود ۱۵۰ تن سیب آمریکایی به این کشور خبر داده اند. بر اساس گزارش های منتشر شده، یک کشتی متعلق به خطوط کشتیرانی سوئیس پس از بارگیری در بندر دبی، دو هفته پیش در بندر شهید رجایی ایران لنگر انداخت و سیب های آمریکایی را در ایران تخلیه کرد.

این گزارش ها می گویند سیب‌های وارد شده از نوع قرمز و مرغوب هستند و روی برچسب آن بارکد و نشان ایالات متحده آمریکا چاپ شده است.

روزنامه "خبر" که در تهران منتشر می شود در شماره روز چهارشنبه هفتم مرداد خود گزارش داده که ثبت سفارش واردات سیب‌های آمریکایی از سوی یکی از شرکت‌های خصوصی وارد‌ کننده میوه انجام گرفته و وزارت بازرگانی و گمرک نیز با آن موافقت کرده‌اند.

این در حالی است که حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه فروشان تهران به خبرگزاری فارس گفته است واردات سیب آمریکایی برای کشوری که تولیدکننده انواع مختلف سیب است، "ننگ" محسوب می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه میوه فروشان تهران، ایران در حال حاضر تولیدکننده انواع مختلف سیب با بهترین طمع‌هاست که از آن جمله می‌ توان به سیب گلاب، کهنزی، شفیع آبادی و نعمتی اشاره کرد.

ایران از جمله واردکنندگان گندم از آمریکا محسوب می شود اما در تابستان امسال سیب قرمز هم به آن اضافه شده است.

هر چند ایران اعلام کرده است که به جز اسرائیل مراوده اقتصادی با هیچ کشوری منع ندارد، اما وارادت سیب آمریکایی همچون "پرتقال اسرائیلی" که چندی پیش صورت گرفته بود، به عرصه رسانه ها کشیده شده است.

واردات سیب آمریکایی برای کشوری که تولیدکننده انواع مختلف سیب است، "ننگ" محسوب می‌شود.

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه فروشان تهران

اواسط بهار امسال، رسانه های ایرانی خبر از ورود پرتقال های اسرائیلی دادند که در تهران، کرج و سایر شهرهای استان تهران توزیع شده بود.

بر اساس تصاویر منتشر شده در خبرگزاری های ایران، روی برچسب این پرتقال ها نام اسرائیل نوشته شده اما روی جعبه های حاوی آن اسم کشور چین چاپ شده بود.

محمدرضا نادری، معاون گمرک ایران در این باره گفته بود "از آنجا که معامله تجاری با اسرائیل ممنوع است و مردم هم کالاهای اسرائیلی را مصرف نمی کنند، اگر هم پرتقال هایی از اسرائیل به داخل کشور وارد شده باشد، از مبادی رسمی نبوده است."

اسرائیل تنها کشوری است که جمهوری اسلامی ایران آن را به رسمیت نمی شناسد اما ایران با امریکا هم روابط سیاسی ندارد.

در ماه های اخیر به خصوص پس از پیروزی باراک اوباما به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا، دو کشور پس از ۳۰ سال دوری نشانه هایی مبنی بر تمایل به عادی سازی روابط از خود نشان داده اند.

روابط پرفراز و نشیب ایران با آمریکا، بر سایر مراوردات این دو کشور از جمله روابط تجاری و اقتصادی آن دو تاثیر گذاشته و مسائلی روزمره ای همچون واردات کالادر میان این دو کشور به سرعت به موضوعات جنجالی و خبرساز بدل می شود

عکس : خیابان تخت طاووس (مطهری) ساعت ۱۸:۱۸ پنج‌شنبه ۸ امرداد

عکس : خیابان تخت طاووس (مطهری) ساعت ۱۸:۱۸ پنج‌شنبه ۸ امرداد







امروز نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی اصلا تعادل روحی روانی نداشتند ( دیوانه شده بودند) »


zobin-cost.blogspot : من بعد از 22 خرداد 88 در اکثر تظاهرات و درگیریها شرکت داشتم ولی هیچگاه نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی را در این وضعیت نا متعادل ندیده بودم . امروز از مصلی به سمت میدان ولیعصر حرکت میکردیم ( بدلیل بسته بودن دربهای مصلی ) و این نیروها دایما به مردم حمله میکردن و در طی مسیر حرکت بارها موتورهایشان بیکدیگر برخورد میکرد و به روی زمین میافتادند و بعد ااز بلند شدن با فریاد به مردم فحش خواهر و مادر میدادند بعد با یکدیگر دعوا میکردن خصوصا نیروی انتظامی با بسیجی ها و اطلاعاتی ها و وقتی گاز اشک آور شلیک میکردن اصلا به جهت حرکت باد توجهی نداشتن و اکثرا باد گاز را بسمت خودشان میبرد بعد فرار میکردن و و بی هوا بسمتی که هیچ کس در آنجا نبود سنگ پرتاب میکردن .
وقتی یکنفر را میگرفتن با باطوم بطور وحشیانه بجانش میافتادند بعد ولش میکردن و وقتی مضروب دور میشد تازه دنبالش میکردن و وقتی نمتوانستند بگیرندش به بقیه مردم فحش خواهر و مادر میدادند و سپس خودشان فرار میکردند .
در زمان شلیک گاز اشکاور با تفنگ اصلا نمیتوانستند فاصله را تخمین بزنند و بیشتر گازهای اشک آور بر روی پشت بامهایی میافتاد که هیچ کس در آنجا نبود بعد سر اینکه چه کسی تفنگ را بگیرد و شلیک کند با هم دعوا میکردند و آنقدر عصبی میشدند که بی هدف و بدون برنامه بسمت مردم حمله میکردند وقتی مردم فرار میکردند و نمیتوانستد مردم را بگیرند بجان پیرزنها و پیرمردها عابر پیاده میافتادند بعد می ایستادند و نگاه میکردند بعد خودشان در جهت مخالف فرار میکردند و روبروی خودشان گاز اشک آور شلیک میکردند . خلاصه حسابی گه گیجه گرفته بودند
در میدان ولیعصر حداقل 3 بار دیدم که نیروهای انتظامی با اطلاعاتی ها درگیر شده اند و کار داشت به کلت کشی میافتاد . مردومو سریع متفرق کردن که این صحنه رو نبینن . اطلاعاتی ها از همه باحال تر بودن فیلم بردارا و عکاساشون انگار داشتن از عروس و داماد فیلم میگرفتن ( میخواستن خیلی هنری باشه ) بعد سریع با موتور عقب نشینی میکردن و به یگان ویژه آمار میدادن که کی رو بگیرن بعد وقتی یگان ویژه به مردم حمله میکرد یادشون میرفت قرار بودهچه کسی رو بگیرن بعد دوباره فرار میکردن و میرفتن از اطلاعاتی ها میپرسیدن کیرو باید میگرفتن و سپس دوباره به مردم حمله میکردن . صحنه های خیلی جالبی بود و بعضی از سحنه ها خیلی دردناک . این نیروهای سرکوب گر از این بی برنامه گی و عدم موفقیت در کنترل تظاهرات حسابی عصبانی شده بودند و این عصبانیت شون رو سره هر کسی که دشتشون میافتاد خالی میکردن و بطور وحشیانه طرف رو مورد ضرب و شتم قرار میداد و با صدای بلند ( که همه بفهمند ) فحش ها ناموسی میدادن . این نشون میده نیروهای سرکوب گر حکومت اسلامی در آستانه فروپاشی سازمانی و عملیاتی قرار گرفتن و این از عملکردشون کاملا مشخصه و این چیز خوبی برای مردم آزادی خواه ایران هست . به امید آزادی هرچه سریعتر مردم ایران از دست این حکومت فاشسیت اسلامی .

شهدای آزادی! شهدای ميهن در زنجير مرتجعين خونخوار!



فریادهای اعتراضی مردم در بهشت زهرا، ایستگاه مترو و اتوبان های تهران


خبرنامه امیرکبیر: امروز در چهلمین سالگرد شهادت جوانان پاک ایران، مردم بار دیگر به خیابان ها آمدند تا یاد جوانان مظلوم و شهید این مرز و بوم را گرامی بدارند و در مقابل ظلم و بیداد استبداد فریاد اعتراض سر دهند.


از ساعت 4 بعد از ظهر به بعد تمامی مسیرها به سمت بهشت زهرا مملو از هزاران زن و مردی بود که برای اعتراض آمده بودند، اما در ایستگاه حرم مطهر و بهشت زهرا انبوهی از نیروهای لباس شخصی و گارد ضدشورش در محوطه ایستگاه به استقبال جمعیت آمده بودند.

در بهشت زهرا انبوه جمعیت به سمت قطعه 257 و تمامی قطعه هائی که جوانان شهید را در آغوش خود کشیده بود، با در دست داشتن شاخه ی گل و عکس های شهدای اخیر مانند سهراب اعرابی و کیانوش آسا و ترانه موسوی دیگر شهدا، حرکت می کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر اطراف قطعه ی 257 در محاطره کامل نیروهای گارد ضد شورش و مردان مسلحی بود که هراسان به هر طرف نگاه می کردند و یا ناگهان به سمت جمعیت هجوم می بردند. جمعیت با چشمانی اشکبار بر اطراف مزار دو جوان شهید، سهراب اعرابی و ندا آقا سلطان حلقه زده بودند و مزار آنان را با انبوهی از گل پوشاندند. صدای گریه های آرام مردم به گوش در همه جا به گوش می رسید، اما بار دیگر پلیس حضور آرام مردم بر سر مزار شهدا را تحمل نکرد و با پرتاب اشکاور جمعیت را متفرق کرد. این در حالی بود که نوزادان و کودکان در آغوش مادران خود نیز از آسیب ناشی از گاز اشکاور مصون نماندند.

به هنگام بازگشت از بهشت زهرا، گروهی از مردم در حین برگشت به سمت ایستگاه مترو اقدام به سردادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "الله اکبر" کردند که با حمله نیروهای ضد شورش روبرو شد.

مردم گروه گروه به سمت ایستگاه مترو حرکت می کردند و در حین حرکت یکدیگر را از تجمع در اطراف مصلی و خیابان ولیعصر مطلع می نمودند. از این رو تعداد زیادی از مردم از متروی حرم به سمت ایستگاه مصلی حرکت کردند.

در ایستگاه مترو راننده ی قطار در تمامی ایستگاه ها اعلام می کرد که به "علت نقص فنی قطار با تاخیر ایستگاه را ترک خواهد کرد" که این امر موجب معطلی بیش از حد مردم و فریاد های اعتراضی آنان شد. در تمامی واگن های قطارهای در حال حرکت در ایستگاه ها فریاد های "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" طنین انداز بود.

تمامی قطارهای در حال حرکت بین ساعت های 7 تا 8 بعد از ظهر به دستور مقامات امنیتی در ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه مصلی توقف نکردند که همین امر فریاد های اعتراض مردم را دوچندان کرد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر به محض توقف قطار در ایستگاه بعد از مصلی یعنی ایستگاه شهید همت، مردم به طور خودجوش با فریاد های "اعتراضی الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" از قطار بیرون آمدند.

تمامی ایستگاه مترو مملو از جمعیت معترضی بود که فریادزنان از ایستگاه بیرون آمدند و با گذر از پل هوائی وارد خیابان اصلی شدند. "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "ندای ما نمرده این دولت است که مرده"، و "مرگ بر این دولت مردم فریب" از جمله شعارهای اعتراضی مردم بود.

جمعیت خیابان که هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می شد وارد اتوبان مدرس منتهی به مصلی شد و در این هنگام ماشین هائی که در حال عبور از اتوبان بودند با بوق های مکرر و فریادهای خود، هزاران ایرانی معترض در اتوبان را همراهی می کردند. در ورودی بزرگراه مدرس به اتوبان رسالت، پرتاب چندین گاز اشکاور در میان معترضین از سوی ماموران جمعیت را متفرق کرد و مردم به طور خودجوش به روشن کردن آتش برای دفع اثرات ناشی از گاز شدند. جو این اتوبان نیز به دلیل عبور جمعیت که بر اثر گاز اشک اور دچار تنگی نفس شده بودند و رانندگان اتومبیل ها که برای کمک به مردم از خودرو ها پیاده می شدند، برای لحظاتی شدیدا ملتهب شد.

اعتراضات مردم در اتوبان مدرس که از ایستگاه مترو آغاز شد در حالی بود که در دیگر نقاط نیز اعتراضات و راهپیمائی های اعتراضی شکل گرفت و در چند خیابان دیگر منتهی به مصلی تهران، به دلیل ازدحام حضور معترضین مسدود شد.

« 8 مرداد :اولین نشانه های تزلزل و سقوط حکومت ، امشب در تهران نقاطی از شهر کاملا در اختیار مردم بوده است

ویدئو کلیپ :شامگاه 8 مرداد، تهران خیابان ولی عصر مطهری تحت تسلط کامل مردم


در نقاط و محلات دیگر تهران به خصوص محلات مسکونی از این نمونه ها زیاد بوده است .حکومت ، ذلیل و ناتوان ، عقب نشینی کرده است . خامنه ای ، چه اشتباهی کردی با حمایت از این مردک سفیه بی مایه . دیگر حتی اختیار پایتخت خود را هم نداری .

از اینجا دانلود کنید :

http://www.4shared.com/file/121785225/7cbf71b2/8_mordad_vali-asr_motahari_under_peoples_power.html

این لینک در یو تیوب است :

http://www.youtube.com/watch?v=sAHQkaRUp24

نام و نشان یک جانباخته ديگر : مصطفی کیارستمی




موج سبز آزادی : نام و مشخصات یک شهید دیگر جنبش سبز مردم ایران مشخص شد. شهید مصطفی کیارستمی که گناهی جز شرکت در اولین نمازجمعه سبز تهران نداشت، در حاشیه نمازجمعه با ضربه‌ی باتوم به سرش مصدوم شده و چند ساعت بعد به شهادت رسیده است.
به گزارش «موج سبز آزادی»، مصطفی کیارستمی، متاهل و 22 ساله، در نمازجمعه 26 تیر ماه گذشته که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد، در مقابل دانشگاه تهران توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مضروب می‌شود. نیروهای سرکوبگر دولت کودتا با باتوم به شدت بر سر این جوان برومند می‌کوبند، به نحوی که وی دیگر قادر به برگشت به منزل نبوده است. در نتیجه به ناچار با مادرش تماس می‌گیرد و تلفنی از وی درخواست کمک می‌کند.
گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی است پس از آنکه مادر مصطفی او را به خانه باز می‌گرداند، متوجه وخامت حال وی می‌شود و پسرش را به بیمارستان کسری تهران منتقل می‌کند. اما این جوان بی‌گناه به علت خون‌ریزی مغزی ناشی از اصابت باتوم، همان شب فوت می‌کند؛ اما علت مرگ او، سکته‌ی مغزی اعلام می‌شود.
پیکر این جوان شهید، روز شنبه بعد در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد و بدین ترتیب این جوان ناکام که تنها 22 سال داشته و به تازگی نامزد کرده بود، قربانی وحشیگری ماموران می‌شود؛ وحشی‌گری‌ای که سردار احمدی مقدم نامش را «زیاده‌روی» می‌گذارد.
گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی است مادر این جوان شهید که از این اتفاق ناگوار بهت زده شده بود، تاکنون از افشای علت مرگ جوان 22 ساله و رشید خود بیمناک بود و هنوز هم از شوک ناشی از مرگ فرزندش بیرون نیامده است.

گسترش اعتراضات گسترده در نقاط مختلف تهران فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده جوانان دختر و پسر که بسوی مصلی تهران با مترو در حال


هاجر رستمی مطلق، مادر ندا آقا سلطان به تنهایی برای ندای ایران سوگواری کر


neda-mother.jpg
مادر ندا در پارکی در نزدیک منزل در روز چهلم ندای ایران در تنهایی به سوگ نشست

8 مرداد ماه 1388- به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، امروز تجمع مسالمت آمیز هزاران نفر از مردم تهران در قطعه 257 بهشت زهرا که به مناسبت چهلمین روز کشته شدن ندا برگزار شده بود، به خشونت کشیده شد و نیروهای انتظامی امنیتی مانع پیاده شدن آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی از ماشین و حضور آنها در مراسم شدند. مادر ندا آقا سلطان؛ هاجر رستمی مطلق، که قبلا اعلام کرده بود که برای اولین بار مراسم عزاداری ندا را به مناسبت چهلمین روز درگذشتش بر سر مزار او برگزار خواهد کرد، در آخرین ساعات شب گذشته اعلام کرد که به دلایلی خود و خانواده اش به بهشت زهرا نخواهند رفت.

طبق اطلاعات رسیده به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، حتی مادر ندا همچنان به دلایلی در محل کشته شدن ندا، که هر پنجشنبه در آنجا حاضر می شود و شمع روشن می کند، حضور نیافته اما در پارک نزدیک محل زندگی خود رفته و به یاد دخترش شمع روشن کرده است.

در طی چندین هفته گذشته، مردمی که هر روزه اجساد عزیرانشان را تحویل می گیرند بی آنکه کسی پاسخگوی مرگ آنها باشد، درصدد برگزاری مراسم عزاداری بودند و به مناسبت چهلمین روز درگذشت ندا آقا سلطان از طریق شبکه های اجتماعی برای حضور بر سر مزار او با هم قرار گذاشته بودند. آقایان موسوی و کروبی که تقاضای آنها برای گرفتن مجوز برگزاری مراسم عزاداری بدون سخنرانی و شعار با مخالفت وزارت کشور مواجه شده بود اعلام کرده بودند که در مراسم چهلم ندا آقا سلطان شرکت خواهند کرد. طبق گزارش های رسیده به کمپین بین المللی حقوق بشر نیروهای انتظامی و امنیتی که از ساعت ها پیش از برگزاری مراسم تمام محوطه بهشت زهرا را پر کرده بودند، با تهدید از حضور آنها در میان مردم جلوگیری کردند.


همچنین گزارش های رسیده حاکی است که مردم از ساعت ها قبل از شروع برنامه برای حضوربر سر مزار ندا در حرکت بودند. اولین بازداشت ها در ساعت 2 بعد ازظهر قبل از حضور جمعیت شروع شد. در میان افراد بازداشت شده جعفر پناهی و همسر و دختر او و سه زن مسن ذکر شده اند. با فشار جمعیت، هزاران نفر از مردم موفق به حضور در قطعه 257 شده و مراسم عزاداری را برگزار کردند. در ساعت حدود 7 بعداز ظهر در حالی که مردم همچنان تمایل به ماندن داشتند، با حمله شدید نیروهای انتظامی مستقر در بهشت زهرا مواجه شدند که از گاز اشک آور استفاده کرده و با باتوم به ضرب و شتم مردم پرداختند. هنوز اطلاعات بیشتری از میزان خشونت وارده به دست کمپین نرسیده است.

هادی قائمی؛ همآهنگ کننده کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد حوادث امروز گفت:"برای هیچکس قابل باور نیست که فرزند کسی را بکشند و بعد هم بدون اینکه پاسخگو باشند به هر روش ممکنی خانواده را وادار کنند که سکوت کند و از برگزاری یک مراسم ساده برای فرزندش محروم شود." هادی قائمی تاکید کرد که "حضور امروز مردم در بهشت زهرا نشان می دهد که مردم در احقاق حقوق خود بسیار مصر هستند. ومسئولین به جای پافشاری برای ادامه جنایت به استناد توهمات باطل خود، باید هر چه سریعتر این واقعیت را درک کنند و صدای مردم را بشنوند."

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با توجه به ادامه جنایات و عمق این جنایات و عدم پاسخگویی مسئولین، باز هم بر حضور هر چه سریعتر هئیت حقوق بشر سازمان ملل متحد به ریاست دبیر کل سازمان ملل در ایران برای توقف خشونت و بررسی حوادثی که تاکنون در ایران اتفاق افتاده است، تاکید می کند.

گزاش وحشتناك يك شاهد عيني از گوانتاناموي ايران:مثل حيوان درنده ده ها نفر را ضرباتشان كشتند

گزاش وحشتناك يك شاهد عيني از گوانتاناموي ايران:مثل حيوان درنده ده ها نفر را ضرباتشان كشتند

جولای 28, 2009 ·

  • صادق: شما محاربيد و ما حکم کشتن شما رو داریم
  • اصلا جا نبود که بشینی . تمام در و دیوار خون بود. لامپارو شکوندن در تاریکی مطلق شروع کردن زدن…چند نفر از شدت کتک خوردن به کما رفتن شاید هم مردن
  • به ما برای اینکه از گرسنگی نمیریم هر روز که نمیدانیم شب بود یا روز بود ! یک گونی ته مانده غذا که آن را با اشتیاق میخوردیم به ما میدانند
  • بخاطر این ما را به محوطه آوردند که کثافتها و مدفوع خود را از اتاق بیرون بریزیم
  • نیمه شب دیشب آزاد شدم. الان هزاران نفر تو اردوگاه کهریزک بدترین شرایط رو میگذرونند
  • اسامی چند نفر رو که تو این مدت جان خودشون رو فقط تو کمپ ما از دست دادن و من حفظ کردم رو میگم . در ضمن اگر این حیوان صفتها اینها رو به بیمارستان میبردند شاید الان زنده بودند
  • حسن شاپوری ( دانشجو ) ، رضا فتاحی ( دانشجو ) ، میلاد فاقد فامیلی ( اون پسره 26 . 17 ساله که توسط صادق شب اول به باد مشت و لگد گرفته شد و به کما رفت و اون رو با خودشون بردند . ولی دکتر هم بند ما و به قولی ارشد ما گفت اون از گوش و دهنش خون اومده و متاسفانه مرده )، مرتضی سلحشور ، مراد آقاسی ، محسن انتظامی

kahrizak.wordpress : نمیدونم از کجا شروع کنم ! اگه از لحاظ انشایی و املایی گزارشی رو که میخوام الان از گوانتاناموی ایران کمپ کهریزک بگم ایراد داشت من رو ببخشید چون خیلی عجله دارم و باید زودتر برم . الان که دارم این رو مینویسم ساعت 8 دقیقه بامداد 6 مرداد ماه هست . من بامداد امروز به همراه چند نفر به طرز معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافتیم .
و الان از بیمارستان رسیدم خونه و بلافاصله پای سیستم اومدم و این وبلاگ رو ایجاد کردم
من 18 تیر دستگیر شدم . 21 سال سن دارم . الان که دارم اینو مینویسم باز باورم نمیشه که آزاد شدم . تو تظاهرات 18 تیر که با یکی از دوستام سوار موتور بودیم و دوستم داشت با موبایل فیلمبرداری میکرد توسط چند لباس شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم . یه زن اومد ما رو از زیر دست اینا نجات بده که اون بیچاره هم کلی زدند . ما رو انداختند توی یه مینی بوسی که پر از آدم کتک خورده و شل و پل بود مثل خود ما . مینی بوس ما رو به یه کلانتری برد . انقدر کتک خورده بودم که نفهمیدم کجا بود . بعد ما رو اونجا کنار دیور چیدند و منو دوستم کنار هم وایسادیم . بعد یه لباس شخصی قوی هیکلی اومد و یکی در میون میکشید بیرون و با تک پا سوار مینی بوسمون کرد و اون لحظه دیگه از دوستم خبر نداشتم و ندارم ما رو به همراه ده ها نفر دیگه به اردوگاه کهریزک بردند . باور نمیکنید حداقل اون اتاقی که ما رو بردند 200 نفر بودند . همه زخمی و باتوم خورده . صدای ناله همه جا رو فرا گرفته بود . با خودم گفتم اینا میخوان چی به سرمون بیارن . شاید فردا بریم دادسرایی . زندانی . اونجا حداقل از اینجا بهتره . اصلا جا نبود که بشینی . تمام در و دیوار خون بود .
به فکر دوستم بودم آخه اون از بچه هایی نبود که بتونه این جور جاها رو تحمل کنه . تو این اوضاع و احوال کسانی که تو اتاق بودند شروع به گریه و زاری و ناله کردن و گفتن 1 نفر مرده . صدا از ته اتاق میومد ولی شاید باورتون نشه همه به هم چسبیده بودیم و نمیتونستیم تکون بخوریم . نگهبانای لباس شخصی اومدن تو و لامپارو شکوندن در تاریکی مطلق شروع کردن زدن . هر کی جلو دستشون بود میزدن . نیم ساعت حسابی کتک زدن . چند نفر از شدت کتک خوردن به کما رفتن شاید هم مردن .
بعدش چند تا چراغ قوه روشن کردن وانداختند تو صورت ما ها گفتند اگه صداتون دراد این باتوم ها رو میکنیم ….. باورم نمیشد . فکر میکردم دارم کابوس میبینم
صادق که انگار ارشدشون بود جنازه اون کسی رو که مرده بود رو برداشت و تکیه جنازه رو داد به دیور چراغ قوه رو انداخت رو صورتش گفت ما حکم کشتن شما رو داریم . پس شانس بیارید و مثل این مادر … ( به مرده ) نمیرید . هیچ صداتون رو در نمیارید . تا صبح اگه زنده موندید موندید . اگه نمردید که …
گفت شما محاربه هستید . میدونید محاربه یعنی چی . یه نفر از اون جلو که پسری بود حدود 16 . 17 سال سن داشت گردنش رو گرفت به اینا بگو محاربه یعنی چی ! گفت نمیدونم . گفت غلط کردی ندونی ! شروع کرد به زدنش گفت بگو . بگو بگو . اونقدر زدش که از حال رفت . میگفت یعنی شیطان . یعنی خطا کار . انقدر زدش که چند نفر شدیدا اعتراض کردن . که اونها هم در حد مرگ کتک خوردن .
تو اون اتاق ما تا صبح حداقل 4 نفر کشته شدن
صادق نعره کشید و گفت اینجا از توالت فرنگی و مسواک و اینا خبری نیست همینجا کاراتون رو میکنید !!! . شیر فهم شدید ؟
هیچ آدم سالمی بین ما نبود و همه خون یا رو صورتشون لخته زده بود مثل من . یا چشمشون باد کرده بود مثل من . یا مثل خیلیا دست پاشون شکسته بود . به دلیل تاریکی مطلق من خیلیها را نتونستم ببینم
وقتی که در رو باز میکردند با دیدن نور چشممون شدیدا احساس ناراحتی عجیبی میکرد . فردای اون روز و روزهای دیگه رو به بدنرین شکل که توضیحش زمان بسیار میخواهد گذروندیم . به ما برای اینکه از گرسنگی نمیریم هر روز که نمیدانیم شب بود یا روز بود ! یک گونی ته مانده غذا که آن را با اشتیاق میخوردیم به ما میدانند . که داخلش تکه های نان . سبزی . برنج بود میدادند . که شخصی بین ما بود بنام دکتر زارع که میگفت یک پزشک است و مسئول تقسیم غذا بود . من ایشان و تعداد زیادی از هم بندانمان را که چند روز بود فقط صدای آنها را میشندم از صدا میشناختم تا اینکه بعد از چند روز صادق آمد و چند لامپ با خود آورد و ما را بعد از چند روز به محوطه کمپ برد . واااااای برا ما یک حس آزادی بود . آسمان ابی و نور خورشید برای ما تازگی داشت . ( در ضمن این را بگم که بخاطر این ما را به محوطه آوردند که کثافتها و مدفوع خود را از اتاق بیرون بریزیم ) معذرت میخوام که اینطور مینویسم ولی تا چند وقت دیگه که بقیه هم از زندان آزاد بشن بخصوص کمپ کهریزک اونها بهتر واستون توضیح میدن و مطمئن هستم این کمپ در بعضی موارد دست گوانتانامو و ابوغریب را طی این چند روز از پشت بسته . به هر حال به گفته نوچه های صادق ما جزو اولین کسانی بودیم که بدون دادگاهی ! بامداد دیروز به خاطر شلوغی بیش از حد کمپ به بیرون انداختند . و ما را تهدید کردند که اگر جایی حرفی بزنیم ما را به قتل میرسانند . من بلافاصله با خانواده ام نیمه شب دیشب با موبایل یک عابر تماس گرفتم و اونها به سراغم آمدند . طعم آزادی خیلی شیرین است . اما به یاد داشته باشید که الان هزاران نفر تو اردوگاه کهریزک بدترین شرایط رو میگذرونن .
در ضمن اسامی چند نفر رو که تو این مدت جان خودشون رو فقط تو کمپ ما از دست دادن و من حفظ کردم رو میگم . در ضمن اگر این حیوان صفتها اینها رو به بیمارستان میبردند شاید الان زنده بودند
حسن شاپوری ( دانشجو )
زضا فتاحی ( دانشجو )
میلاد فاقد فامیلی ( اون پسره 26 . 17 ساله که توسط صادق شب اول به باد مشت و لگد گرفته شد و به کما رفت و اون رو با خودشون بردند . ولی دکتر هم بند ما و به قولی ارشد ما گفت اون از گوش و دهنش خون اومده و متاسفانه مرده )
مرتضی سلحشور
مراد آقاسی
محسن انتظامی

در ضمن اسامی تعداد زیادی از بازداشت شده ها رو تو کمپ خودمون دارم که اون رو هم تو این وبلاگ تا چند روز آینده میگم

خدایا ما رو از شر اینا راحت کن
باورم نمیشه که 24 ساعت پیش کجا بودم

خدایا عمه ایرانیها و آزادیخواهان رو هر چه سریعتر نجات بده

در ضمن احتمال میدم با تغییراتی که تو کمپ کهریزک پیش اومده اون بازداشتگاهی که رهبر فاسد قراره تعطیلش کنه همین کهریزکه . چون خیلی ها توش کشته شدند
رضا یاوری ( نام مستعار من )

به امید آزادی دربندان کهریزک
6 مرداد ماه ساعت 1:10 دقیقه بامداد

گزارش ديگر از اين بازداشتگاه مخوف:

  • هر روز صبح سردار رادان به این محل سرکشی می‌کند و خود شخصا هر روز چند نفر از بازداشت شدگان را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌دهد.
  • یکی از بازداشتی‌ها در اثر برخورد باتوم به سرش، کم کم بینایی خود را از دست داد؛ ولی با وجود اطلاع شکنجه‌گران کهریزک از وضعیت وی، او را از این محل غیر بهداشتی خارج نکردندتا بر روی پای یکی دیگر از بازداشت شدگان جان می‌سپارد.
  • بازداشتی‌ها را در کف توالت پاسگاه می‌خواباندند، سربازی پایش را پشت گردنشان می‌گذاشت و آنها را مجبور به لیس زدن توالت می‌کرد
  • سعید مرتضوی به خيال مغلطه و كتمان اعمال ضد انساني بر بازداشت شدگان ادعا کرده محمد کامرانی و محسن روح‌الامینی به علت ابتلا به بیماری مننژیت درگذشته‌اند

ادامه


موج سبز آزادی : در شرایطی که وضعیت بازداشت شدگان باعث نگرانی بخش عمده‌ای از جامعه شده و وجود بازداشتگاه‌های غیرقانونی حتی به تایید رهبر نظام هم رسیده است، «موج سبز آزادی» گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای را از برخی افراد آزاد شده از زندان و منابع دیگر دریافت کرده که نشان‌دهنده‌ی وضعیت فاجعه‌بار و غیر انسانی حاکم بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌های قانونی و غیرقانونی است.
بر اساس گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» یک خانم محجبه که در روزهای تبلیغات انتخاباتی با خودروی شخصی خود اقدام به پخش سی‌دی «نود سیاسی» می‌کرده، به همین خاطر پس از انتخابات شناسایی و در منزل خود بازداشت می‌شود.
وی خبر داده که در مدت بازداشت، بارها مورد ضرب و شتم مأموران مرد قرار گرفته، بازجوها مرتبا با الفاظ رکیک و ناسزا به توهین و تحقیر وی می‌پرداخته‌اند و حتی مإموران مرد موهای او را می‌کشیده و دائما با تماس بدنی، او را مورد آزار قرار می‌داده‌اند تا اعتراف کند که با برخی چهره‌های سیاسی، رابطه‌ی نامشروع داشته است. این گزارش حاکی است وی پیش از آزادی مجبور شده نوشته‌ای را امضا کند مبنی بر اینکه در زندان با وی هیچ‌گونه بدرفتاری نشده و حتی هفته‌ای دو بار هم در زندان چلوکباب خورده است!
گزارش دیگری که یکی از بازداشت شدگان هفته اول پس از انتخابات، پس از آزادی در اختیار «موج سبز آزادی» قرار داده، حاکی است که به محض انتقال وی به پاسگاه کلانتری و در ابتدای ورود به این پاسگاه، وی و دیگر بازداشت شدگان به شدت کتک خورده‌اند. او همچنین یکی از شکنجه‌های تحقیرآمیز صورت گرفته را این‌گونه توصیف کرده که: بازداشتی‌ها را در کف توالت پاسگاه می‌خواباندند، سربازی پایش را پشت گردنشان می‌گذاشت و آنها را مجبور به لیس زدن توالت می‌کرد.
وی همچنین فاش کرده که در یک مورد که سربازی از این کار امتناع کرده، مورد ضرب و شتم مافوقش قرار گرفته و سپس او هم بازداشت شده است. وی در عین حال خبر داده که از همان روزهای ابتدایی، در حین کتک زدن بازداشتی‌ها، مرتبا در پاسگاه فحش‌های رکیک به هاشمی و خاتمی و موسوی می‌داده‌اند.
موضوع دیگری که در دو روز اخیر و به دنبال شهادت فرزند یکی از مسئولان دولت نهم به رسانه‌ها درز کرده، ابتلای احتمالی برخی بازداشت شدگان به بیماری مننژیت است؛ طوری که ابتدا سردار علایی در یادداشت خود فاش کرد که وزیر بهداشت از توزیع گسترده و البته دیرهنگام واکسن مننژیت در زندان‌ها و بازداشتگاهها خبر داده، سپس مدیرکل زندان‌های قوه قضاییه تایید کرده که تنها در اوین به 4000 زندانی واکنس مننژیت تزریق شده و دست آخر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خبر داده که سعید مرتضوی در جلسه‌ی این کمیسیون ادعا کرده محمد کامرانی و محسن روح‌الامینی به علت ابتلا به بیماری مننژیت درگذشته‌اند.
در این باره، یک پزشک متخصص که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌و‌گو با «موج سبز آزادی» از رسانه‌ها و نمایندگان مجلس خواست وزیر بهداشت تا در صورت صحت این ادعا، نوع مننژیت این دو زندانی را اعلام کند. وی هشدار داد که اگر مننژیت این دو شهید از نوع Meningococcal باشد، خطر بزرگی دستگیرشدگان و حتی مردم را تهدید می‌کند و باید سریعا نسبت به واکسینه کردن مردم و توزیع داروهای آنتی‌بیوتیک و پیش‌گیری (Prophylaxis) اقدام شود.
همچنین در گزارش دیگری که از سوی نزدیکان یک جوان بازداشت شده به «موج سبز آزادی» رسیده، تصریح شده که این جوان که به تازگی آزاد شده و جرم وی بازگشت از لندن بوده! از لحاظ روحی چنان وضعیت اسفناکی دارد که برای جلوگیری از خودکشی، او را در منزل به تخت بسته‌اند.
اما تکان‌دهنده‌ترین گزارش‌ها در این میان به بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک اختصاص دارد که بر اساس گزارش‌های موثق و متعدد، تحت نظارت مستقیم سردار رادان قائم‌مقام فرمانده نیروی انتظامی کل کشور اداره می‌شود و فضایی یکسره قرون وسطایی بر آن حاکم است.
شاهدان عینی و بازداشتی‌های آزاد شده از کهریزک، وضعیت این بازداشتگاه غیر قانونی را این‌گونه توصیف می‌کنند:
در یک سوله‌ی 200 متری بدون وجود دستگاههای تهویه‌ی هوا، چندین معتاد کراکی که امیدی به زنده ماندن آنها نیست و بدن‌هایشان کرم گرفته، دراز به دراز بر روی زمین افتاده‌اند؛ و در کنار آنها، بازداشت شدگان نگهداری می‌شوند. بازداشت‌شده‌ها حدود 100 نفرند که به این محیط غیر بهداشتی با هوای نامطبوع منتقل شده‌اند. آنها صف می کشند تا بتوانند از زیر در، ولو برای دقیقه‌ای از هوای بیرون تنفس کنند.
هر روز صبح سردار رادان به این محل سرکشی می‌کند و خود شخصا هر روز چند نفر از بازداشت شدگان را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌دهد. بهترین ابزار شکنجه در دست رادان، شلنگ است. وقتی صبح هر روز صدای هلیکوپتر می‌آید، بچه‌ها به خود می‌لرزند و می‌فهمند
که رادان آمده.
یکی از بازداشتی‌ها در اثر برخورد باتوم به سرش، کم کم بینایی خود را از دست داد؛ ولی با وجود اطلاع شکنجه‌گران کهریزک از وضعیت وی، او را از این محل غیر بهداشتی خارج نکردند. دو روز قبل از آزادی، بازداشت‌شده‌ها به اوین منتقل می‌شوند و فردی که بینایی خود را از دست داده بود، در اتوبوسی که به سمت اوین در حرکت بود، بر روی پای یکی دیگر از بازداشت شدگان جان می‌سپارد.
از دیگر شکنجه‌ها در کهریزک آن است که بدن‌ها را خیس می‌کنند و بعد با شلنگ و سیم، بازداشت‌شده‌ها را کتک می‌زنند تا درد تا عمق جان آنها نفوذ کند.
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

گزارش و عكس از مراسم چهلم ندا

9

گزارش و عكس از مراسم چهلم ندا

گزارش و عكس از مراسم چهلم ندا


جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر امروز در بهشت زهرای تهران گرد آمدند تا چهلمین روز شهادت شهدای درگیری‌های پس از انتخابات را پاس دارند.

جولای 30, 2009 ·






جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر امروز در بهشت زهرای تهران گرد آمدند تا چهلمین روز شهادت شهدای درگیری‌های پس از انتخابات را پاس دارند.

نوروز نوشت: پیش از این میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات اخیر هم اعلام کرده بودند که در این مراسم حضور خواهند یافت.

مراسم امروز در شرایطی برگزار شد که نیروهای امنیتی و گارد ضد شورش پلیس از ساعت‌ها قبل از ساعت اعلام شده مراسم- ساعت 4 بعدازظهر- با تشکیل دیواره امنیتی در اطراف مزار قربانیان رویدادهای اخیر، سعی در متفرق کردن جمعیت و ممانعت از برگزاری مراسم مذکور داشتند.
این در حالی بود که کثرت جمعیت عملا این مراسم را تبدیل به تجمعی در اعتراض به انتخابات اخیر ریاست جمهوری و رویدادهای پس از آن کرد.

جمعیت حاضر در بهشت زهرای تهران به حمله نیروهای ضد شورش که سعی در متفرق کردن جمعیت داشت، با سر دادن شعارهایی نظیر “نیروی انتظامی، سهراب برادرت بود” و نیروی انتظامی، حمایت،حمایت” و همچنین پرتاب شاخه‌های گل به سمت آنان پاسخ دادند.

مردم حاضر در بهشت زهرای تهران همچنین شعارهایی نظیر”یا حسین، میر حسین” ، ندای ما ندا بود، بلندترین صدا بود” ، چوب و چماق و باتوم دیگر اثر ندارد، به مادرم بگویید دیگر پسر ندارد”، یاران همه زندانی، کو رسم مسلمانی”،”زندانی سیاسی، آزاد باید گردد” و “برادر شهیدم، رایت رو پس می گیرم” سر دادند.

چند نفر از حاضران در این مراسم در درگیری با نیروهای ضد شورش مصدوم شدند که در میان آنان چند زن مسن نیز دیده می‌شد.


حمله به قرارگاه اشرف را محکوم می کند!

کانون نویسندگان ایران(در تبعید)

حمله به قرارگاه اشرف را محکوم می کند!


پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۳۰ ژوييه ۲۰۰۹


بنا به گزارش خبرگزاریها، روز سه شنبه ۶ مرداد ماه ۱۳۸۸ برابر با ۲۸ ژوئيه ۲۰۰۹ صدها نفر از نيروهای ارتش و پليس عراق به پايگاه «اشرف» محل استقرار اعضاء و هواداران سازمان مجاهدين خلق ايران حمله کردند و کنترل اين پايگاه را به دست گرفتند.

نيروهای ارتش و پليس عراق در حمله وحشیانه خود، با استفاده از «بلدوزر» در ورودی پايگاه اشرف را ويران کردند و با پرتاب گاز اشکآور و با باتومهای الکتريکی مقاومت اعضا و هواداران غيرمسلح مجاهدين را در هم شکستند و اين پايگاه را به تصرف کامل خود در آوردند. بنا به اطلاعیههای مجاهدین خلق ایران، در جريان اين حمله هفت نفر از اعضای سازمان مجاهدين خلق جان باختند و حدود 400 نفر نیز زخمی شده اند.

در پی این حمله، تمامی ساكنین قرارگاه اشرف به غیر از مجروحان و بیماران دست به اعتصاب غذا زدهاند. خواستهای اعتصاب كنندگان از این قرار است:


* خروج نیروهاى عراقى از قرارگاه؛

* آزادی بازداشت شدگان؛

* سپردن حفاظت قرارگاه به نیروهاى آمریكایى؛

* لغو ممنوعیت حضور وكلا و سازمانهاى بینالمللی كه 7 ماه است امكان ورود به این مكان را نداشتهاند؛

* اجرای قطعنامه 24 آوریل پارلمان اروپا درباره قرارگاه؛

* مجازات آمرین حمله روز گذشته به قرارگاه.


قرارگاه اشرف در استان دیاله در شمال بغداد و در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و حدود 3400 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در آنجا سكونت دارند. ساکنان این قرارگاه، در سال ۲۰۰۳ توسط نیروهای آمریکایی خلع سلاح شدند.

حکومت اسلامی ایران تاکنون بارها تلاش کرده است تا با استفاده از نفوذ خود در میان گروههای سیاسی عراق و به ویژه دولت این كشور، سازمانها و احزاب مخالف خود مستقر در عراق را تحت فشار قرار دهد و حمله به قرارگاه سازمان مجاهدین خلق نیز در همین راستا صورت گرفته است. دولت جمهوری اسلامی ایران از برخورد شدید ارتش و پلیس عراق علیه مجاهدین ابراز خوشحالی نمود. به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر روز چهارشنبه 7 مرداد، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: «هرچند که این اقدام دولت عراق دیرهنگام است اما قابل تقدیر است که تصمیم گرفتند سرزمین عراق را از لوث وجود تروریست‌ها پاک کنند.»

در حالی که بر اساس قوانین شناخته شده بینالمللی، اعضای سازمان مجاهدین خلق مانند هر فعال سیاسی دیگر باید از حق پناهندگی و مصونیت برخوردار باشند و دولت عراق و نیروهای آمریكایی كه حاكمیت دوگانه منطقه را به عهده دارند مسئول تامین امنیت جانی اعضای این سازمان هستند.

کانون نویسندگان ایران(در تبعید)، این حمله غیرانسانی نیروهای عراقی به پايگاه مجاهدين خلق را محکوم میکند؛ از همه انسانها و نیروهای آزادیخواه و همچنین نهادهای مدافع حقوق بشر در سطح جهان میخواهد که از دیدگاه انسانی، برای رهایی اعضای مجاهدین از اسارت حکومت عراق بکوشند و اجازه ندهند امنيت و جان اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران مستقر در قرارگاه اشرف، قربانی معاملات حکومتهای ایران و عراق و منطقه شود.


کانون نویسندگان ایران(در تبعید)

بیست و نهم ژوئیه 2009

تظاهرات مردم در خیابان های مرکزی تهران


• در حالی که پلیس اجتماع مردم در بهشت زهرا را با خشونت سرکوب کرده است، گزارش ها از تظاهرات گسترده در خیابان های مرکزی شهر و اطراف مصلی تهران خبر می دهند. مردم در چندین نقطه ی تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زده اند. پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و تیراندازی هوایی استفاده کرده است. فیلم هایی از تظاهرات امروز همراه گزارش است ...

اچهارشنبه ۷ مرداد ۱٣٨٨ - ۲۹ ژوئيه ۲۰۰۹











تظاهرات معترضان درخیابان‌های اطراف مصلی تهران
رادیو فردا:

در حالی که پلیس مانع حضور میر حسین موسوی و مهدی کروبی بر سر مزار کشته شدگان وقایع اخیر شده است، خبرگزاری ها می گویند دست کم سه هزار نفر در خیابان های اطراف مصلی تهران دست به راهپیمایی زده اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی می گوید نزدیک به سه هزار نفر روز پنجشنبه در خیابان های اطراف مصلی تهران دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زده اند و پلیس تلاش کرده تا با ضرب و شتم معترضان و استفاده از گاز اشک آور مانع برگزاری این تجمع شود.
یک شاهد عینی گفت است: تظاهر کنندگان دست های خود را بلند کرده وبا انگشتان خود علامت « V» را نشان می دهند این در حالی است که نیروهای امنیتی و انتظامی در تلاش هستند تا این تظاهر کنندگان را متفرق کنند.
طبق این گزارش همزمان با این راهپیمایی‌های پراکنده، در خیابان های اطراف مصلی ترافیک سنگین به وجود آمده و رانندگان اتومبیل‌ها با به صدا در آوردن بوق ماشین‌های خود با معترضان همراهی می‌کنند.
برپایه همین گزارش نیروهای موتور سوار پلیس و لباس شخصی در خیابان‌های اطراف مصلی تهران به تظاهرکنندگان حمله کرده‌اند و معترضان در این خیابان‌ها موانعی به وجود اورده و سطل های زباله را آتش زده اند.
خبرگزاری فرانسه می گوید پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده است.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که صدها پلیس و مامور امنیتی با مسدود کردن خیابان تخت طاووس مانع حرکت معترضان به سمت مصلی تهران شده اند.

تظاهرات در خیابان های اطراف میدان ولیعصر
در همین زمینه، یک شاهد عینی به رادیو فردا، گفت: میدان ولیعصر و خیابانهای اطراف صحنه تجمعات اعتراض آمیز در چهلمین روز بزرگداشت برخی از کشته شدگان حوادث اخیر است.
بنا بر گزارش‌های رسیده خیابان ولیعصر به سمت شمال از میدان ولیعصر به سمت خیابان‌های فاطمی، یوسف آباد و خیابان‌های تخت طاووس و عباس آباد، همچنین تمام کوچه‌های و خیابان‌های منتهی به این خیابان، شاهد حضور پرشمار معترضان است.
همچنین صدای بوق خودرو‌ها که در همراهی با معترضین به صدا در آمده، تمام این منطقه را در بر گرفته است. تظاهرکنندگان در جای جای پیاده‌روها و خیابان ولیعصر آتش روشن کرده‌اند تا برای حمله احتمالی نیروهای انتظامی با گاز اشک‌آور آماده باشند.
به گفته این شاهد عینی تعداد خودروهایی که با شیشه‌های شکسته در اطراف خیابان‌های تخت طاووس و عباس آباد در میان ازدحام جمعیت و اتومبیل‌های دیگر دیده می‌شوند، قابل توجه است. برخی از رانندگان این خوردروها گفته‌اند که نیروهای انتظامی و برخی لباس شخصی‌ها به آنها گفته‌اند که حق بوق زدن ندارند و برای تهدید آنها با میله و باتون به روی خودروها و شیشه‌های آنان می‌کوبند.
یکی دیگر از شاهدان عینی به رادیو فردا گفته است که در محدوده خیابان مفتح نیروی انتظامی اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرده و با تظاهرکنندگان درگیر شده است.

شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور در نقاط مرکزی تهران
گزارش‌های رسیده، حاکی از شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور و ضرب و شتم شدید مردم در نقاط مرکزی شهر تهران است.
برخی شاهدان عینی به «موج سبز آزادی» خبر داده‌اند که ماموران پلیس و لباس شخصی با شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور، سعی در پراکنده کردن تجمع کنندگان در خیابان‌های مرکزی شهر داشته‌اند.
این گزارش‌ها حاکی است در خیابان‌های بهشتی، مطهری، حافظ شمالی، ولیعصر، زرتشت، فاطمی و بسیاری دیگر از مناطق اطراف، بین معترضان و ماموران درگیری‌های شدیدی روی داده است.
عصر امروز بنا بود گروهی از معترضان به مناسبت چهلم شهدای جنبش سبز در مصلای تهران جمع شوند و با وجود صادر نشدن مجوز از سوی وزارت کشور، برخی سایت‌های اینترنتی تاکید کرده بودند که این قرار تغییر نکرده است.
بر اساس گزارش‌های رسیده، لباس شخصی‌ها با ماسک‌های سبز دهانی بین مردم حضور یافته بودند و سرکوب تجمع‌کنندگان را از بین آنها آغاز کردند.
همچنین گزارش‌های دیگری از حضور موتورسوارهای ضد شورش در پیاده‌رو و ضرب و شتم شدید تمام حاضران با باتوم خبر می‌دهند.







برخورد خشونت آمیز و دستگیری مردم در بهشت زهرا
دویچه وله: پلیس ایران روز پنج‌شنبه با خشونت علیه شرکت‌کنندگان در مراسم سوگواری برای کشته‌شدگان وقایع اخیر رفتار کرد. نیروهای امنیتی میرحسین موسوی را وادار به ترک بهشت زهرا کردند. مهدی کروبی وارد بهشت زهرا شد. چند نفر دستگیر شدند.
منابع خبری نزدیک به میرحسین موسوی و مهدی کروبی پیش‌تر از حضور این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت ندا آقا سلطان و دیگر کشته‌شدگان روز سی‌ام خرداد ماه سال جاری خبر داده بودند؛ مراسمی که گفته شد در بهشت زهرا و بر سر مزار ندا آقا سلطان برگزار خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران و به نقل از شاهدان عینی از حضور ۱۵۰ پلیس و نیروی بسیج در اطراف محل برگزاری این مراسم خبر داد.
مادر ندا آقا سلطان که پیش‌تر اعلام شده بود در این مراسم یادشده حضور خواهد یافت، گفته می‌شود، بر سر مزار دختر خود حاضر نمی‌شود. وی روز چهارشنبه (۷ مرداد) و در جمع افرادی که برای تسلیت به خانه‌ی او رفته بودند، اعلام کرد که بنا به دلایلی نمی‌تواند در مراسم شرکت کند. گفته می‌شود که مادر ندا سلطان دلیل عدم حضور خود را این‌چنین شرح داده است: «نمی‌توانم مسئولیت جان بچه‌های مردم را به عهده بگیرم. اعلام می‌کنم که من و خانواده‌ام نمی‌رویم، اما مسئولیتی در قبال رفتار مردم نداریم. امروز ندا فقط فرزند من نیست. فرزند همه‌ی مردم است و من فقط برای خودم می‌توانم تصمیم بگیرم.»

بازداشت دو فیلمساز در بهشت زهرا
در عین حال خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی از بازداشت شرکت‌کنندگان در مراسم یادشده گزارش می‌دهد. این در حالی است که پیش‌تر نیز خبر دستگیری مهناز محمدی و جعفر پناهی منتشر شد. حسن آقاخانی، وکیل مهناز محمدی، دستگیری این دو فیلمساز و چند تن دیگر را تأیید کرده است. مهناز محمدی دستیار رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان، در تولید فیلم مستندی از حضور زنان در انتخابات بنام "ما نیمی از ایرانیم" بود.

فشار به میرحسین موسوی برای ترک بهشت زهرا
خبرگزاری فرانسه خبر ورود میرحسین موسوی به مراسم را در ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه منتشر کرد. رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی از حضور نیروهای ضدشورش در محل خبر داد. نیروهایی که چند تن را دستگیر کرده و سعی در متفرق کردن «صدها» نفری دارند که بر سر مزار ندا آقا سلطان گرد آمده‌اند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مأموران امنیتی میرحسین موسوی را از بهشت زهرا به بیرون راندند. به گزراش شاهدان عینی سپس بیش از ۲۰۰۰ نفر شعارهایی در پشتیبانی از میرحسین موسوی دادند.

ورود کروبی به بهشت زهرا
مهدی کروبی حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه وارد بهشت زهرا شد. به گزارش شاهدان عینی ماموران پلیس او را محاصره کردند. از سوی عزاداران به ماموران پلیس سنگ پرتاب شد.
به گزارش قلم نیوز، پس از ارائه‌نشدن مجوز قانونی از سوی وزارت کشور برای برگزاری مراسم چهلم جان باختگان حادثه ٣٠ خرداد در مصلای تهران، دفاتر کروبی و موسوی اعلام کردند که مهدی کروبی و میرحسین موسوی با حضور بر مزار شهدای حوادث اخیر در کنار خانواده‌هایشان یاد و خاطره آنان را گرامی می‌دارند.

تشنج در مراسم چهلم کشته شدگان اخیر در تهران
بی بی سی: میرحسین موسوی و مهدی کروبی عصر پنجشنبه ۸ مرداد (۳۰ ژوئیه) برای بزرگداشت یاد کشته شدگان حوادث اخیر تهران در بهشت زهرا حاضر شده اند اما مأموران پلیس برای آنها محدودیت ایجاد کرده اند.
خبرگزاری های بین المللی به نقل از شاهدان عینی از حضور آقای موسوی و آقای کروبی در بهشت زهرا خبر داده اند، در این حال فرانس پرس نوشته است که مأموران پلیس برای آنها محدودیت ایجاد کرده اند.
همچنین گزارش های خبری از درگیری پلیس با عزاداران در بهشت زهرا و معترضان در خیابان های مرکزی شهر تهران حکایت دارد.
شاهدان عینی که در بهشت زهرا حاضر بوده اند، می گویند که آقای موسوی از اتومبیل خود خارج شده و کوشیده است که بر سر مزار ندا آقا سلطان، دختر جوانی که در جریان اعتراضات روز ۳۰ خرداد تهران کشته شد، حضور یابد.
اما مأموران پلیس ضد شورش فورا آقای موسوی را احاطه کرده اند و در حالی که صدها تن از عزاداران شعار "یا حسین، میر حسین" سر می دادند، او را به اتومبیلش باز گردانده اند.
به گفته شاهدان عینی، گروهی از عزاداران اتومبیل آقای موسوی را احاطه کرده اند و کوشیده اند مانع از رفتن آقای موسوی شوند، اما مأموران پلیس به زور راه را باز کرده اند تا اتومبیل از محل دور شود.
همچنین شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته اند که عده ای از عزاداران به سوی گروهی از مأموران پلیس که مهدی کروبی را محاصره کرده بودند، سنگ پرتاب کرده اند.
پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان متعلق به حکومت ایران می گوید بین دو تا سه هزار نفر بر مزار ندا آقا سلطان گرد آمدند.
در ویدیویی که از این مراسم در سایت یوتیوب منتشر شده شعارهایی همچون "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم" و "مرگ بر دیکتاتور" شنیده می شود.
خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشته است که پلیس با باتوم و کمربند با عزاداران برخورد کرده است.
خبرگزاری رویترز هم از بازداشت عده ای از عزاداران توسط نیروهای پلیس خبر می دهد.
پیش تر وکیل مهناز محمدی، مستندساز ایرانی از بازداشت او، جعفر پناهی و رخساره قائم مقامی در بهشت زهرای تهران خبر داده بود.
خانم محمدی، آقای پناهی و خانم قائم مقامی صبح پنجشنبه به همراه تعداد دیگری از فیلمسازان و مستندسازان ایرانی برای گذاشتن گل بر مزار کشته شدگان حوادث اخیر به بهشت زهرا رفته بودند.
مراسم روز پنجشنبه در بهشت زهرا به مناسبت چهلمین روز درگذشت کسانی برگزار شد که در اعتراضات روز ۳۰ خرداد در تهران کشته شدند.

فعالان حقوق بشر در ايران



ارتجاع خونخوار!
ما هزارانيم !
ما بيشمارانيم!

www.hra-iran.org - آرشیو فیلم
تخریب شدید قبرستان بهائیان در قائمشهر
تخریب شدید قبرس...
Image Detail
تجمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو
تجمع دانشجویان ...
Image Detail
تجمع هواداران آیت الله بروجردی در مقابل دفتر سازمان ملل
تجمع هواداران آ...
Image Detail
رفتار غیر انسانی ماموران نیروی انتظامی با یک متهم
رفتار غیر انسان...
Image Detail
تخریب گورستان بهائیان در قائم شهر
تخریب گورستان ب...
Image Detail
تخریب قبرستان بهایی ها در اصفهان
تخریب قبرستان ب...
Image Detail
افشاگری رضا ملک از زندان / قسمت 2
افشاگری رضا ملک...
Image Detail
افشاگری رضا ملک از زندان / قسمت 1
افشاگری رضا ملک...
Image Detail
تجمع مردم مهاباد در حمایت از زندانیان سیاسی
تجمع مردم مهابا...
Image Detail
قرائت قطعنامه تجمع سنندج
قرائت قطعنامه ت...
Image Detail
تجمع مردم سنندج در اعتراض به حکم فرزاد کمانگر
تجمع مردم سنندج...
Image Detail
اعتراضات کارگران شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه
اعتراضات کارگرا...
Image Detail
وقایع دانشگاه زنجان
وقایع دانشگاه ز...
Image Detail
انفجار لوله های نفت در خوزستان
انفجار لوله های...
Image Detail
تظاهرات کارگران معترض هفت تپه
تظاهرات کارگران...
Image Detail
بزرگداشت روزجهانی حقوق بشر
بزرگداشت روزجها...
Image Detail
فیلمی از حوادث دانشگاه امیرکبیر
فیلمی از حوادث ...
Image Detail
مراسم بزرگداشت در خاوران
مراسم بزرگداشت ...
Image Detail
سخنرانی منصور اسانلو
سخنرانی منصور ا...
Image Detail
ویدئو جسد حمید رضایی
ویدئو جسد حمید ...
Image Detail

Phoca Gallery