۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه

object width="560" height="340">

اين دبير گيج گول كوردل: تاريخ،




























اي
ن دبير گيج گول كوردل: تاريخ،
تا مذهّب دفترش را گاهگه مى خواست
با پريشان سرگذشتى از نياكانم بيالايد؛
رعشه مى افتادش اندر دست.
در بَنان دُر فشانش كِلك شيرين سِلك مى لرزيد.
حِبرش اندر مِحبر پُر ليقه چون سنگ سيه مى بست.
زانكه فرياد امير عادلى چون رعد برميخاست:
ــ «هان، كجايى اى عموى مهربان! بنويس
ماه نو را دوش ما، با چاكران، در نيمشب ديديم.
ماديان سرخ يال ما سه كرّت تا سحر زائيد.
در كدامين عهد بوده ست اينچنين، يا آنچنان؟ بنويس.»

ایران: به آزار بهائیان پایان دهید



ده ها نفر بدون اتهام رسمی بازداشت شده اند؛ رهبران با اتهام هایی روبرو هستند که مجازات اعدام دارند سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳ فوريه ۲۰۱۰

[Photo] (نیویورک، 23 فوریه 2010) – دیده بان حقوق بشر امروز گفت حکومت ایران باید به سرعت به آزار و حبس خودسرانه اعضای جامعه بهائیان پایان دهد.
بازداشت 13 بهائی در روزهای 10 و 11 فوریه به دنبال دستگیری 13 نفر دیگر در اوایل ژانویه صورت می گیرد. حکومت می گوید افرادی که در ژانویه دستگیر شدند به سازماندهی تظاهرات ضدحکومتی اخیر کمک کرده بودند، اما اتهام های افرادی که در فوریه بازداشت شدند هنوز علنی نشده است. این دستگیری ها در حالی انجام شد که حکومت مشغول سرکوب وسیع فعالان است.
جو استورک معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر می گوید: «به نظر می رسد حکومت ایران از ناآرامی های پس از انتخابات به عنوان پوششی برای هدف قرار دادن جامعه بهائیان استفاده می کند». وی می افزاید: «این دستگیری ها تنها بخشی از آزارهای سیستماتیک بهائیان توسط حکومت است».
بر خلاف یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان که از حمایت قانون اساسی برخوردارند، دیانت بهائی از سوی حکومت ایران به رسمیت شناخته نمی شود و پیروان آن مرتد از اسلام شیعه دیده می شوند. از انقلاب اسلامی 1979 تاکنون حکومت ایران سیاست های تبعیض آمیز متعددی را علیه بهائیان از جمله محدودیت برای تحصیلات و اشتغال به اجرا گذاشته است.
به گفته دفتر جامعه بین المللی بهائیان سازمان ملل متحد که در ژنو مستقر است، از اکتبر 2009 تاکنون مسئولین حداقل 47 بهائی را در تهران، مشهد، ساری، سمنان و یزد بازداشت کرده اند. در مه 2008 حکومت هفت تن از رهبران جامعه بهائی تهران را دستگیر و تاکنون در حبس نگهداشته است. محاکمه آنها در 12 ژانویه آغاز شد اما سپس به 10 آوریل به تعویق افتاد.
قوه قضائیه این هفت نفر را به جرائم مرتبط با امنیت ملی متهم کرده از جمله جاسوسی برای منافع خارجیان، تبلیغ علیه نظام، ایجاد و گسترش سازمان های غیرقانونی، تضعیف وجهه جمهوری اسلامی در جامعه جهانی و «افساد فی الارض». بیشتر این اتهام ها مجازات اعدام دارد. در طی بیش از یک سال و نیم که از حبس این پنج مرد و دو زن می گذرد، آنها تنها توانسته اند ملاقات های محدودی با خانواده و وکلایشان داشته باشند.
یکی از کسانیکه در 10 فوریه دستگیر شد علاءالدین خانجانی است. به گفته کمیته گزارشگران حقوق بشر در ایران، مامورین وزارت اطلاعات در ساعت دو نیم صبح وارد منزل او در تهران شده و پس از جستجو، دارایی های شخصیش از جمله کامپیوتر و کتب دینی او را توقیف کرده و خود وی را نیز با خود بردند. خانجانی پسر جمال الدین خانجانی یکی از هفت رهبر بهائی است که در تهران تحت محاکمه قرار دارد. مامورین وزارت اطلاعات دختر بزرگسال علاء الدین خانجانی را نیز در ژانویه دستگیر کردند. چند ساعت پس از دستگیری علاء الدین خانجانی، مامورین هفت بهائی دیگر را هم بازداشت کرده و ادعا کردند که آنها به دلیل شرکت در اعتراضات عمومی اخیر بازداشت شدند. روز 11 فوریه پنج بهائی نیز در منازلشان در تهران دستگیر شدند. اتهام هیچ یک از این 13 نفر تاکنون رسما اعلام نشده است.
مامورین وزارت اطلاعات ایران همچنین در 3 ژانویه به منازل 13 بهائی هجوم برده و آنها را دستگیر کردند. سه تن از آنها پس از آنکه اشاره کردند که دیگر در اعتراضات عمومی شرکت نخواهند کرد آزاد شدند. علاوه بر کسانیکه در 10 فوریه دستگیر شدند، یکی از اشخاصی که در 3 ژانویه دستگیر و آزاد شد مجددا در 10 فوریه بازداشت شد.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان کل تهران در یک بیانیه مطبوعاتی در 12 ژانویه اظهار داشت که این 10 بهائی که از 3 ژانویه در بازداشت هستند با اتهام «سازماندهی آشوب های روز عاشورا [27 دسامبر] و همجنین ارسال تصاویر این آشوب ها به خارج از کشور» روبرو هستند. او در بیانیه قبلی در 8 ژانویه مدعی شده بود مامورین سلاح و مهمات در منازل بعضی از آنها پیدا کردند. دولت آبادی ارتباط این دستگیری ها با بهائی بودن آنها را رد کرد. گزارش شده است که مامورین امنیتی صدها نفر را به اتهام شرکت در تظاهرات روز عاشورا دستگیر کردند.
افرادی که در 3 ژانویه دستگیر شده اند در زندان گوهردشت کرج نگهداری می شوند و مسئولین تاکنون به آنها اجازه نداده اند با وکلایشان تماس بگیرند. به گفته جامعه بین المللی بهائیان، بعضی از آنها پس از چند هفته بازداشت توانستند با خانواده هایشان تماس بگیرند.
جامعه بین المللی بهائیان همچنین می گوید هم اکنون 60 بهائی در حبس هستند و 90 نفر دیگر نیز آزاد شده اند، اما منتظر محاکمه هستند. از سال 2004، 99 بهائی به جرائم متعددی مانند اقدام علیه امنیت ملی، ارائه تعلیماتی علیه جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه رژیم، کمک به ایجاد سازمان ها و گروه های غیرقانونی و توهین به نهادهای مقدس اسلام متهم شده اند. این افراد آزاد و منتظر نتایج تجدید نظر هستند. به گفته جامعه بین المللی بهائیان دهها نفر دیگر نیز توسط مامورین امنیتی و اطلاعاتی احضار و بازجویی شدند اما حبس نشدند.
پنج بهائی دستگیر شده در تهران در 11 فوریه عبارتند از: ترانه قانونی، نغمه قانونی، شیدا یوسفی، آریا شادمهر و ریاض فیروزمندی.
علاوه بر علاء الدین خانجانی این افراد نیز در 10 فوریه دستگیر شدند: اشکان بصری، ماریا احسان جعفر، بشیر احسانی، رومینا ذبیحیان، هوتن سیستانی، سیمین غفاری و پدرام ثنایی.
اشخاصی که در 3 ژانویه دستگیر شدند عبارتند از: مهران روحانی، فرید روحانی، بابک مبشر، لوا مبشر خانجانی، پیام فنائیان، ژینوس غضنفری سبحانی، آرتین غضنفری، نیکاو هویدایی، ابراهیم شادمهر، زاوش شادمهر، نگار ثبات، مونا هویدایی میثاقی و نسیم بیگلری. نگار ثابت، مونا میثاقی و نسیم بیگلری در 3 ژانویه آزاد شدند، اما مونا میثاقی در 10 فوریه به اداره وزارت اطلاعات احضار و مجددا دستگیر شد.
هفت رهبر جامعه بهائیان که دادگاهشان در 12 ژانویه آغاز شد عبارتند از: فریبا کلام آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف ناعمی، سعید رضایی، مهوش ثابت، بهروز توکلی و وحید تیزفهم.

سابقه
بهائیان ایران به دلیل محدودیت های حکومتی بر اعتقاداتشان نمی توانند مانند بهائیان سایر کشورها محفل روحانی ملی را تشکیل دهند. آنها در عوض نشست های غیررسمی تشکیل می دهند که به گروه «یاران ایران» معروف است. هفت رهبر جامعه بهائیان که در انتظار دادگاه هستند شش رهبر و منشی این گروه می باشند.
حیفا واقع در اسرائیل امروز مقبره بهاء الله بنیانگذار دیانت بهائی و مقر اداری این دین از سال 1868 تاکنون است؛ یعنی از هنگامیکه حیفا تحت کنترل امپراتوری عثمانی بود. با وجود آنکه این اماکن از مدتها پیش از تاسیس اسرائیل برای بهائیان مقدس بوده، حکومت ایران همواره از این ارتباط به عنوان بهانه ای برای متهم کردن بهائیان ایران به جاسوسی برای اسرائیل استفاده می کند. ایران و اسرائیل روابط خصومت آمیزی دارند.
مقام های ایران در جریان نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی عملکرد ایران در زمینه حقوق بشر نگرانی هایی که کشورهای عضو در زمینه برخورد حکومت با اقلیت بهائی ابراز داشتند را رد
کردند. محمد جواد لاریجانی رئیس هیات ایرانی در 15 فوریه گفت «هیچ فرد بهائی در ایران به صرف بهائی بودن محاکمه نشده است». حکومت ایران توصیه هایی را که توسط سایر دولتها مطرح و خواسته شد «به تبعیض و تحریک به تنفر بهائیان پایان داده شود» رد کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره رهبران بازداشت شده بهائیان لطفا نگاه کنید به:

http://www.hrw.org/en/news/2008/05/31/open-letter-president-ahmadinejad-situation-bahai-detainees
برای اطلاعات بیشتر درباره تبعیض های مختلف حکومت علیه بهائیان لطفا نگاه کنید به:

برای اطلاعات بیشتر لطفا با این افراد تماس بگیرید:
در واشنگتن دی سی، جو استورک (انگلیسی):
موبایل ‎+1-202-209-2945
در نیویورک، فراز صانعی (انگلیسی، فارسی):
+1-212-216- http://www.hrw.org/en/news/2009/05/14/iran-free-baha-i-leaders http://www.hrw.org/en/news/2007/09/19/iran-allow-baha-i-students-access-higher-education1290

کانون نویسندگان ایران: اعتراض به ادامه بازداشت رضا خندان (مهابادی)


سه‌شنبه ۴ اسفند ۱٣٨٨ - ۲٣ فوريه ۲۰۱۰


اخبار روز: کانون نویسندگان ایران روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای به ادامه ی بازداشت رضا خندان (مهابادی) عضو این کانون اعتراض کرده و خواهان آزادی وی و دیگر زندانیان سیاسی شد:

از دستگیری رضا خندان (مهابادی)، عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، بیش از دو هفته می‌گذرد، و هنوز خانواده‌ی او هیچ گونه اطلاعی از وضعیت و دلیل دستگیری‌اش ندارند. کوشش وکلای او نیز برای ملاقات با موکّل خود، و امضا و اعلان رسمی وکالت وی که از ابتدایی‌ترین حقوق قانونی هر بازداشتی به شمار می‌رود تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
چنین وضعی موجب نگرانی روزافزون خانواده‌ی او، تمامی اعضای کانون نویسندگان ایران، جامعه‌ی اهل قلم و همه‌ی آزادی‌خواهان است. ما بازداشت رضا خندان (مهابادی) و محرومیت او را از حق دفاع، که طبیعی‌ترین حقوق شهروندی است، محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی بی‌قید و شرط این هم‌قلم آزاده‌ی خود و همه‌ی زندانیان سیاسی دیگر هستیم.

کانون نویسندگان ایران
۴/۱۲/٨٨

حجت‌الاسلام حميد روحانی: اگر اعدام های سال ۶۷ تکرار نشود، فتنه اخير ادامه خواهد داشت، هرانا

خبرگزاری هرانا

- حجت‌الاسلام‌ حميد روحانی گفت : در فتنه اخير بايد برخوردهای سال ۶۷ تکرار شود .
به گزارش وطن امروز وی در مصاحبه‌ با يک نشريه دانشجويی؛ با اشاره به اعدام‌های منافقين در سال ۱۳۶۷ خاطرنشان شد : جريان سال ۶۷ اينگونه بود که منافقينی که در زندان بودند به شکل تاکتيکی اعلام توبه کردند.
پس از پذيرفتن آتش‌بس که منافقين به ايران حمله کردند اينها هم در زندان آشوب کرده و شروع کردند به آتش زدن زندان و اينکه آنها که می‌رسند به تهران، کار را يکسره کنند! امام هم فرمود آنهايی که بر سر (موضع) هستند مهدورالدمند و بايد محاکمه و مجازات شوند و آن اعدام‌ها توانست چشم فتنه را دربياورد و ريشه آن جريان را بخشکاند. من فکر می‌کنم در فتنه اخير هم اگر يک چنين برخورد قاطع، جدی و انقلابی‌ای انجام نشود، اين مشکل ادامه‌دار می‌شود.

گشودن پرونده جدیدی علیه علی صارمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

فعالین حقوق بشر و دمکراسی - 5 اسفند 88


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،گشودن پرونده جدیدی علیه زندانی سیاسی علی صارمی که به دلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 به اعدام محکوم شده است.

روز یکشنبه 2 اسفندماه زندانی سیاسی علی صارمی 62 ساله بدلیل شرکت در نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 به اعدام محکوم شده است. از بند 4 زندان گوهردشت کرج با پابند و دست بند به شعبه28 دادگاه انقلاب برده شد و توسط رئیس این شعبه فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 1367 برای او پرونده جدید گشود و او را مورد محاکمه قرار داد. آقای صارمی بدلیل نداشتن وکیل از پاسخگویی و اظهارنظر به این فرد امتناع کرد.

محمد مقیسه ای با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی خطاب به آقای صارمی گفت : هرچه وکیل بگه که ما عمل نمی کنیم. وکیل نمی خواهی.ولی آقای صارمی بر داشتن وکیل مصر بود و بدین خاطر دادگاه او را به اردیبهشت ماه به تعویق انداخت.

یکی از شیوهای غیر انسانی که علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج بر علیه زندانیان سیاسی برای تحقیر آنها بکار می برد. هنگام انتقال زندانیان سیاسی از زندان به دادگاه آنها را با پابند و دست بند منتقل می کنند.

لازم به یادآوری است که زندانی سياسی علی صارمی در ۱۴ شهريورماه ۱۳۸۶ پس از شرکت در مراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسی با يورش مامورين وزارت اطلات به فرماندهی فردی با نام مستعار علوی از سر بازجويان و شکنجه گران بند ۲۰۹ دستگير و به سلولهای انفرادی زندان اوين منتقل شد

حمله به کوی دانشگاه به دستور سردار عزیزالله رجب زاده

پس از 8 ماه با انتشار ویدیویی ابعاد تازه ای از جنایات کودتاگران افشا شد
حمله به کوی دانشگاه به دستور سردار عزیزالله رجب زاده
در این فاجعه 5 دانشجو به شهادت رسیدند



فیلم حمله وحشیانه نیروهای یگان ویژه، لباس شخصی ها و نیروهای بسیج به کوی دانشگاه تهران که در شب 25 خرداد، صورت گرفت، پس از 8 ماه منتشر شد.

در قسمتی از این فیلم، تصویربردار از سازماندهی نیروها و صدور دستور حمله به کوی دانشگاه توسط سردار عزیزالله رجب زاده، فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ خبر می دهد.

این درحالی است که رجب زاده در مراسم تودیع خود که ابتدای هفته برگزار شد، مدعی شده بود که افتخار او اینست که در زمان مسئولیتش نیروی انتظامی نه کشت و نه کشته داد!

وی تاکید کرده بود که در حوادث پس از انتخابات کنترل تهران به سپاه سپرده شده بود. فیلم منتشر شده از سوی تلویزیون بی بی سی فارسی اما دروغ بودن ادعای سردار رجب زاده را اثبات می کند.

دانشجویان معترض به نتیجه انتخابات در ساعت 9 شب 24خرداد ماه تجمع خود را در داخل کوی دانشگاه تهران آغاز کردند.

ساعاتی بعد محوطه اطراف کوی به محاصره گارد ویژه درآمد. درگیری ها در پشت میله های کوی و قبل از ورود نیروهای امنیتی به خوابگاه آغاز شده است.

دانشجویان از بالای پشت بام سنگ پرتاب می کنند و گارد ویژه هم از پایین شروع به پرتاب سنگ و شلیک گاز اشک آور می کند.




براساس قانون نیروهای نظامی جز با دستور رییس دانشگاه تهران اجازه ورود به دانشگاه و کوی را ندارند، اما نیروهای ضدشورش پس از ورود به کوی دانشگاه، دانشجویان را در محوطه بیرونی کتابخانه کوی بر روی هم تلنبار کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

در این فیلم دردناک، خشونت اعمال شده از سوی نیروهای گارد ویژه تا آنجا است که حتی بسیجی های مهاجم را نیز به اعتراض وا داشته است. آنها با اصرار از نیروهای یگان ویژه می خواهند که ضرب و شتم وحشیانه دانشجویان را متوقف کنند.

از ویژگی های این فیلم که در اختیار بی بی سی قرار گرفته است، تصویربرداری آن از سوی یکی از نیروهای حمله کننده به کوی است. این درحالی است که تاکنون تمامی فیلم های منتشر شده از حوادث پس از انتخابات با دوربین های موبایل و به صورت غیرحرفه ای گرفته شده است.

گاز اشک آور، استفاده از گلوله های ساچمه ای، ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال آنها فاجعه ای را به بار آورد که مجلس مجبور به دخالت شد و کمیته ای را برای بررسی این حوادث در نظر گرفت و قرار شد احمدی مقدم در مجلس حضور یابد.


با گذشت هشت ماه از این رویداد تلخ که منجر به شهادت ۵ نفر از دانشجویان شد هنوز هیچ محکمه ای برای عاملان آن برگزارنشده است.

برای دیدن فیلم میتوانید بر لینک های زیر کلیک کنید:

http://www.youtube.com/watch?v=akyOy1nmDxk

آموزش بازجوئی و شکنجه می‌گوید: آموزش بازجوئی و شکنجه


آموزش بازجوئی و شکنجه می‌گوید:
فوریه 23, 2010 آموزش بازجوئی و شکنجه
هنگامی که بازجویان و شکنجه گران در زندان های جمهوری اسلامی ، از زندانیان بازجوئی می کنند و یا آنها را شکنجه می دهند ، گاهی از این صحنه ها فیلمبرداری هم می کنند تا در آینده به کسانی که قرار است شکنجه گر یا بازجو شوند ، چگونگی شکنجه کردن و بازجوئی آموزش داده شود. یک روز یکی از ماموران وزارت اطلاعات که نتوانسته بود وجدانش را زیر پا بگذارد ، بخشی از این فیلم ها را به خارج از کشور می برد و این فیلم ها در شبکه اینترنت پخش می شوند ، اما هنگام بازگشت به ایران ، این ایرانی با وجدان شناسائی و دستگیر می شود. در لینک
http://www.krsi.net/common/interogation.asp
(خیابان نبرد – 33052335 – کد پستی 1766947965) – (خیابان ولی عصر- 55368576 – کد پستی 1193747361)
بخشی از این فیلم ها را می توان دید. در بخش دوم این این فیلم ها بازجوئی به نام (جواد آزاده- احتمالا نام مستعار) به همراه بازجوی دیگری به نام(آملی- احتمالا نام مستعار) با رکیک ترین و زشت ترین کلمات ، از همسر سعید امامی می خواهند که به زور به کارهای غیر اخلاقی و رفتن به اسرائیل اعتراف کند. این فیلم ها نه عکس های فتوشاپی هستند و نه فیلم های سینمائی ، بلکه کاملا حقیقی هستند. (قابل توجه هواداران حضرت ایه الله العظمی امام خامنه ای ولی امر مسلمین جهان) برابر اخبار و اطلاعات رسیده از درون زندان های رژیم، هم اکنون در راس بسیاری از بازجوئی ها ، شکنجه ها ، اخذ اعترافات دروغین و دادگاه های نمایشی ، فردی به نام ( زین العابدین تقوی فردود فرزند عباس) قرار دارد. ( زین العابدین تقوی فردود ) کیست؟ این ابر دژخیم و ابر شکنجه گر رژیم ، سال ها در تبریز مشغول بازجوئی ، شکنجه ، تیرباران کردن ، تیر خلاص زدن ، به دار آویختن ، اخذ اعترافات دروغین و هزاران جنایت بوده است . قصاب شمال غرب کشور( زین العابدین تقوی فردود ) را تنها با اسد الله لاجوردی معروف می توان برابر دانست. ( زین العابدین تقوی فردود ) هم اکنون در تهران به سر می برد و نشانی هائی که احتمالا در آن ها ساکن است عباتند از : (خیابان توحید – 66949110) — (شهرک فرهنگیان – 77050417 – کد پستی 1689977944) —

عکسهایی از تولد ۲۰ سالگی سهراب امروز قطعه ی ۲۵۷


جاودانه پسرم !
جاودانه عسلم !
تولدت مبارک !























نمایی از دیوار اتاق سهراب اعرابی