۱۳۸۸ شهریور ۲۹, یکشنبه







نمازیکه وضوش ....

نمازیکه وضوش درحوض خون سعيد سلطانپور،
پاکنژاد، خياباني، ترانه، ندا، سهراب، کيانوش...پر شده
است و پيش نمازش يک جلاد باشد ، واقعا خواندن دارد!










استاندارد برنج تنها از نظر آفلاتوكسين و سموم باقي‌مانده در آن بررسي مي‌شود



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

در شرايطي كه همه عوامل دست به دست هم داده بود تا توليدكنندگان داخلي برنج مقهور رقيبان هندي خود شوند، به يكباره و با انتشار يك موج رسانه‌اي كاملا اتفاقي، ورق برگشت و كشاورزان ايراني توانستند تا حدودي اميد از دست رفته خود را دوباره بازيابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طي هفته‌هاي اخير مردم ايران تقريبا پيش از ديدن همه فيلم‌ها و سريال‌هاي پرطرفدار تلويزيوني مجبور بودند تبليغات برنج‌هاي ملقب به دانه‌بلند را ببينند. اين تبليغات تلويزيوني اگرچه داراي جذابيت‌هاي زيادي بود، اما در عين واقعيتي تلخ حضور برنج وارداتي بر سر سفره ايرانيان را ترويج مي‌كرد.

بگذريم از اعتراضات شديدي كه پس از اين حجم از تبليغات برنج خارجي در كشور رخ داد. برنج‌هايي كه خارجي بودند، اما با نام ايراني در تلويزيون ايران تبليغ مي‌شدند و بسياري از مردم نيز عملا باور كردند كه اين برنج‌ها واقعا ايراني هستند.

در مورد يكي از اين برنج‌ها، شرايط تا اواخر هفته قبل كاملا به نفع طرف هندي بود و كشاورزان مناطق پنجاب و هاريانا در هند به قول معروف با دم خود گردو مي‌شكستند و براي دست‌يابي به سهم بيشتر از بازار ايران برنامه‌ريزي مي‌كردند. با اين وجود انتشار خبر غيراستاندارد بودن تعداد زيادي از برنج‌هاي وارداتي از سوي ايسنا موازنه را بر هم زد، تا جايي كه حتي سايت معتبر اكونوميك تايمز هند مجبور به انتشار گزارشي در خصوص وضعيت وخيم صنعت برنج هند در ايران شد.

جمعه گذشته نيز اگرچه مديركل استاندارد استان تهران در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌ها عنوان كرد كه يکي از خبرنگاران در نشست خبري وي در يک کار غيرحرفه‌اي از اسنادي که مقابل او قرار داشت، يادداشت‌برداري کرده و خبر ناقص و اشتباهي منتشر كرده است؛ ولي با اين وجود خيلي طول نمي‌كشد كه همين مقام مسوول به درست بودن خبر اذعان مي‌كند.

* * تغيير رويه عامل كشف حقيقت بود

مهدي پورهاشم در پاسخ به اين سوال كه چطور ممكن است برنج كه استاندارد آن اجباري است به راحتي وارد كشور شده و غيراستاندارد بودن آن نيز توسط سازمان‌هاي مسوول مشخص نشود؟ به ايسنا گفت: استاندارد برنج تنها از نظر آفلاتوكسين و سموم باقي‌مانده در آن بررسي مي‌شود، اما اين بار ما براي نخستين بار بررسي سطح فلزات سنگين در برنج‌هاي موجود در بازار داخلي را نيز در دستور كار قرار داديم كه اتفاقا به نتايج قابل توجهي نيز دست يافتيم.

وي افزود: ماده چهار قانون استاندارد دست اين سازمان را براي بررسي استاندارد كليه محصولات حتي محصولاتي كه مشمول استاندارد اجباري نيستند، باز گذاشته است و بر همين اساس هر محصولي كه احساس شود براي سلامتي مردم مضر است، مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

به گفته اين مقام مسوول در مورد كشف سوسيس و كالباس‌هاي غيراستاندارد نيز از روش‌هاي جديد استفاده شده بود و براي اولين بار بافت پروتئيني اين محصولات مورد آزمون قرار گرفت كه متاسفانه نتايج بسيار نامطلوبي را نيز در پي داشت.

* * وضعيت توليدات داخل بسيار بهتر از وارداتي‌ها

مديركل استاندارد استان تهران در ادامه با تاييد خبر غيررسمي منتشر شده از سوي ايسنا مبني‌ بر اين‌كه كيفيت تعدادي از برنج‌هاي وارداتي تاييد نشده است، اظهار داشت: در مجموع 23 نوع برنج شامل 13 برنج خارجي و 10 برند توليد داخل مورد بررسي قرار گرفتند كه وضعيت توليدات داخل بسيار بهتر از وارداتي‌ها بود.

پورهاشم توضيح داد: 13 نمونه برنج خارجي همگي داراي سطوح بالايي از سموم آرسنيك و سرب بودند. به عنوان مثال يكي از برنج‌ها [كه تبليغات تلويزيوني گسترده‌اي براي آن مي‌شود] 15 برابر حد مجاز سرب داشت و برنج ديگري 35 برابر حد استاندارد حاوي سرب بود.

اين در حالي است كه به گفته وي، حد مجاز آرسنيك و سرب برنج بر اساس استاندارد بين‌المللي بايد صفر باشد.

او تصريح كرد: همچنين هم‌اكنون در حال بررسي سطح ساير فلزات سنگين مانند جيوه، مس و آهن در برنج‌هاي وارداتي هستيم كه با توجه به اهميت سرب، آرسنيك و كادميوم نتايج مربوط به اين سه فلز زودتر مشخص شده است.

* * سفارتخانه هند دست به كار شد

پورهاشم با اشاره به اين‌كه پس از تكميل تحقيقات، پرونده مربوط به برنج‌هاي وارداتي غيراستاندارد به مقام قضايي تحويل داده مي‌شود، عنوان كرد: بعد از اعلام خبر غيراستاندارد بودن برنج‌هاي وارداتي از هند، سفارتخانه اين كشور براي ما نامه‌اي فرستاد و مباحثي را مطرح كرد كه البته اگر لازم باشد پاسخ اين نامه را از طريق وزارت امور خارجه به سفارت هند اعلام خواهيم كرد.

* * كته يا آبكش فرقي ندارد

مديركل استاندارد استان تهران همچنين درباره اين‌كه آيا نوع پخت برنج (كته و آبكش) تاثيري روي كاهش يا افزايش سطح سموم موجود در آن دارد يا خير؟ گفت: اگر برنج به صورت آبكش پخته شود، بخشي از سمومي كه در بالا به آن‌ها اشاره شد، همراه آب از برنج خارج مي‌شوند، در حالي كه در نوع پخت كته اين سموم به ميزان بيشتري در برنج باقي مي‌مانند. البته در مجموع فرقي ندارد؛ برنج‌هاي غيراستاندارد چه آبكش و چه كته پخته شوند، براي سلامتي انسان مشكل ايجاد مي‌كنند.

* * باسماتي به مشكل برخورد

اما در پي انتشار خبر غيراستاندارد بودن برنج‌هاي وارداتي به ايران سايت معتبر اكونوميك تايمز متعلق به كشور هند در گزارشي نسبت به آينده دومين توليدكننده بزرگ برنج دنيا يعني هند در بازار ايران ابراز نگراني كرد.

تيتر گزارش اين سايت اين‌گونه است: در پي انتشار گزارش منفي رسانه‌هاي ايراني صادرات باسماتي به ايران با خطر كاهش روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش اين سايت، در حالي كه صادركنندگان هندي تلاش دارند تا در مقابل هجمه رسانه‌هاي ايراني واكنش مناسبي از خود نشان دهند، نگراني‌ها در ايران از برنج‌هاي هندي به ويژه برنج‌هايي كه تغييرات ژنتيكي در آن‌ها ايجاد شده است، به طور فزاينده‌اي افزايش يافته است.

اين سايت نوشته است: رسانه‌هاي ايران برنج‌هاي هندي را تهديدي براي سلامتي ايرانيان اعلام كرده‌اند.

همچنين هفته گذشته توليدكنندگان و صادركنندگان هندي با سفارتخانه كشورشان در تهران مكاتبه كرده و از مسوولان سفارتخانه خواستند تا به دقت وضعيت بازار برنج ايران و افكار عمومي اين كشور را زير نظر داشته باشند.

هندي‌ها اصرار دارند كه گزارش‌هاي برخي از رسانه‌هاي ايراني مانند ايسنا درباره غيراستاندارد بودن برنج‌هاي توليدي اين كشور نادرست است. جالب اين‌جاست كه يكي از مقامات هندي با متهم كردن رسانه‌هاي ايراني به نقشه كشيدن براي منفي جلوه دادن كيفيت برنج باسماتي هندي گفته است: به نظر مي‌رسد رسانه‌هاي ايراني بر پايه عناصر غيراخلاقي به صورت كاملا حساب شده و نقشه كشيده شده‌اي سعي در خراب جلوه دادن كيفيت برنج‌هاي هندي هستند.

گفتني است، ايران بزرگترين واردكننده برنج از هند در منطقه محسوب مي‌شود و حتي به گفته سايت اكونوميك تايمز هيچ كشور ديگري در منطقه به اندازه ايران سفارش خريد برنج در حجم انبوه به هند نمي‌دهد. در حقيقت ايران امسال بزرگترين خريدار برنج پوسا 1121 توليدي شبه قاره بوده است.

* * ارزاني، عامل اصلي اعتماد به نفس هندي‌ها!

سايت اكونوميك تايمز در عين حال به اين موضوع نيز اشاره كرده است كه برنج‌هاي ايراني همواره بين نيم تا يك برابر بيشتر از برنج‌هاي هندي قيمت دارند كه همين عامل باعث شده است اقشار كم‌درآمد جامعه ايران به مصرف برنج‌هاي وارداتي و به ويژه برنج‌هاي هندي رو بياورند.

اين سايت خبري تحليلي در ادامه با مقايسه قيمت برنج هندي با قيمت برنج ايراني در بازار كشورمان سعي كرده است اين طور نشان دهد كه ويژگي ارزاني قيمت برنج هندي نسبت به برنج ايراني مي‌تواند با وجود انتشار اخبار منفي اخير باز هم باعث فروش آن در بازار ايران شود.

این بسیجی ها و لباس شخصی ها


دیروز زیاد پیش میومد ببینم این بسیجی ها و لباس شخصی ها گوشی شونو در بیارن به سمت سبزپوشان بگیرن و سعی کنن که فیلم و عکس از افراد بگیرن، یکیشون که یک ساعتی دور و ورمون می پلکید تا بالاخره تابلوش کردیم مجبور شد از قاطی جمع سبزها خارج شه! اما یکیشون دیگه خیلی داشت پررو بازی در میاورد ! جمعیت بسیجی ها و برادران ارزشی که به جمعیت ما نزدیک شد یکی ازین لباس شخصی ها از فاصله ی کمتر از یک متر گوشی شو میاورد سمت صورت دخترا به صورت کاملن تابلو اقدام به عکس گرفتن میکرد منم که بشدت ازین کار کثیفش بدم اومد تصمیم گرفتم مقابله بمثل کنم منم گوشیمو دراوردم بردم جلو صورتش مثل خودش تو فاصله دو وجبی گرفتم ، بلافاصله متوجه شد محکم زد به پشت دستمو گوشیمو پس زد و با عصبانیت شدیدی داد زد گمشو ... چند ثانیه بعد دیدم داره کار کثیفشو ادامه میده،منم دومرتبه مقابله بمثل کردم و این بار تا متوجه شد، عکسشو گرفتم و دور شدم حالا میذارم اینجا تا شناسایی بشه ،نخواستم عکس کثیفششو تو وبلاگم بذارم لینکشو اینجا میذارم



Hosted by FreeImageHosting.net Free Image Hosting Service

Death to Russia instead of Israel - مرگ بر روسیه- 27 شهریور1388

قزبانی تجاور جنسی در زندان

قزبانی تجاور جنسی در زندان : روز چهارم که مرا برای اعدام ساختگی بردند، اعتراض کردم که اين چه وضعيتی است اگر می‌خواهيد اعدام کنيد خب بکنيد اين بازی‌ها چيست
راديو فردا ، محمد ضرغامی : ابراهیم شریفی یا همان الف- شین که نامش در پرونده مربوط به قربانیان تجاوز در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، به تازگی از ایران خارج شده است.

آقای شریفی در مراجعه به مهدی کروبی یکی از کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفته بود که در زندان مورد آزار و تجاوز جنسی قرار گرفته است.

آقای شریفی می‌گوید دانشجوی کامپیوتر و دانش‌آموز زبان ایتالیایی بوده و در ستاد مردمی مهدی کروبی به عنوان ناظر گردشی حضور داشته است. ابراهیم شریفی در گفت‌وگویی با رادیو فردا از دستگیری خود تا تجاوز در زندان می‌گوید:

ابراهیم شریفی: بعد از انتخابات هنگامی که از کنسولگری کشور ايتاليا به خانه باز می‌گشتم، در بلوار کنگان شهرک نفت کسی مرا صدا زد، جلو رفتم و يک نفر دستم را از پشت گرفت و به من چشم‌بند و دستبند زد و داخل ماشين کرد و سرم را زير صندلی ماشين برد و مرا به محلی بردند در حالی که چشمانم بسته بود.

  • رادیو فردا: پس چطور در گزارشی که توسط کميته سه نفره قوه قضاييه منتشر شد، آمده که هيچ ردپايی از آقای الف- شين که شما باشيد در درگيری‌های خيابانی وجود نداشته است؟

شما انتظار داريد اينها چه بگويند. من از همان روز اول که آقای مقدمی شروع به بازجويی از من کرد، نيم ساعت بعد از آن از دفتر آقای کروبی بيرون آمدم و گفتم اين داستان به اين سمت می‌رود که گويا من از شما يا پول گرفته‌ام و تطميع شده‌ام و يا گول بازی‌های سياسی را خورده‌ام.

  • وقتی دستگير شديد اولين جايی که شما را بردند کجا بود و آيا تفهيم اتهام شديد؟

من در تمام اين مدت اصلاً بازجويی هم نشدم و فقط اسم مرا پرسيدند آن هم زمانی که قرار بود آزاد شوم.

  • شما را کجا بردند؟

منطقه‌ای که ديگر صدای ماشين هم نمی‌آمد، مرا پياده کردند و به جايی هل دادند که فقط صدای نفس‌های خودم را می‌شنيدم و نفس‌های ديگران. مرا روی شکم خواباندند، نمی‌دانم خوابم برد يا نه، اما حدود صبح صدای ضجه خانمی بلند شد که جيغ می‌زد نکن نکن، نزن نزن.

  • اين اتفاقات در کجا رخ می داد؟

من نمی‌دانم در کدام بازداشتگاه بوديم، چون هم دستم بسته بود و هم چشمم.

  • در تمام طول مدت بازداشت دست‌ها و چشم‌هايت بسته بود؟

بله، فقط زمانی که که غذا می‌دادند دستم را از پشت باز می‌کردند و رو به جلو می‌دادند.

  • چه مدت در اين بازداشتگاهی که نمی‌دانستيد کجا بود به سر برديد؟

از دوم تا نهم تيرماه.

  • مسئله تجاوز دقيقاً چه زمانی اتفاق افتاد؟

روز چهارم که مرا برای اعدام ساختگی بردند، اعتراض کردم که اين چه وضعيتی است اگر می‌خواهيد اعدام کنيد خب بکنيد اين بازی‌ها چيست.

يک نفر با لگد به شکمم زد و من زمين خوردم و دائم به شکمم ضربه می‌زد و به کسی گفت اين فلان را ببر حامله کن. آنقدر به شکم من لگد زد که خون بالا می‌آوردم. کتفم را گرفت و مرا کشان کشان به اتاقی برد و دست‌های مرا به ديوار زد.

  • شما گفته‌ايد که برايتان مشخص نبوده اين تجاوز توسط همان شخص انجام گرفته و يا با يک شیء خارجی.

تصور من اين است که همان شخص اين کار را انجام داد، ولی بعداً که فکر کردم ديدم نمی‌توانم با يقين بگويم که اين تجاوز توسط شخص انجام شد يا با وسيله.

حتی آقای قاضی محمدی به من گفت تو هيچ چيزی نگفتی، آيا نگفتی نکن بی‌غيرت نکن بی‌ناموس؟ من جواب دادم آن موقع اصلاً مغزم کار نمی‌کرد که بخواهم حرفی بزنم.

  • شما آن لحظه چه احساسی داشتيد؟

احساس می‌کنم از هوش رفتم، هم به دليل اين که خون بالا می‌آوردم و هم به دليل اتفاقی که خودتان می‌دانيد. آن شخص به من می‌گفت تو که نمی‌توانی از فلانت دفاع کنی می‌خواهی انقلاب مخملی کنی.

  • وقتی چشمت را بعد از اين اتفاق باز کردی کجا بودی؟

جايی شبيه درمانگاه بودم، سرمی به دستم بود و دست ديگرم با زنجير به تخت بسته شده بود. تا اينکه فردی آمد و گفت دکتر مردنی است يا خودمان خلاصش کنيم؟ بعد به من چشم‌بند و دستبند زد و در فاصله‌ای ۱۰۰ قدمی کشاند. دو سه ساعت که گذشت مرا سوار ماشين کردند و کنار اتوبان سبلان بيرون انداختند و گفتند تا ۶۰ بشمار و بعد چشم‌بندت را بردار، اگر زودتر اين کار را بکنی برمی‌گرديم و لهت می‌کنيم.

  • به خانه که رسيدی اولين کاری که انجام دادی چه بود؟

هيچکس از افراد خانواده‌ام در مورد تجاوز خبر نداشت تا زمانی که اين مسئله به وسيله فيلم آقای علامه‌زاده علنی شد. در ضمن هيچ کس به جز آقای کروبی، بعضی از نمايندگان مجلس، نمايندگان قوه قضاييه و بعضی از آيات عظام از اين مسئله خبر نداشتند.

  • اين مسئله را چه زمانی اطلاع داديد؟

فردای آن روز يکی از دوستان که وکيل بود پيشنهاد کرد که بروم شکايتی مطرح کنم. من به دادسرای الهيه رفتم و شکايتی تنظيم کردم. البته خيلی مرا اذيت کردند ولی موفق شدم نامه قاضی را بگيرم و قاضی گفت به پايگاه يکم آگاهی در خيابان نياوران بروم و گفت ممکن است اين کار منافقان باشد.

  • مسئله تجاوز را با قاضی مطرح کرديد؟

نه، من هيچ کجا مسئله تجاوز را مطرح نکردم.

  • پس چه زمانی تصميم گرفتيد مسئله تجاوز را مطرح کنيد؟

من اصلاً نمی‌خواستم مسئله تجاوز را عنوان کنم. زمانی که به آگاهی رفتم، آخر سر به من گفتند دنبال اين پرونده را نگير، اين کار وزارت اطلاعات بوده و برو خدا را شکر کن که آزادت کرده‌اند و زنده‌ای.

من توانستم نامه‌ای از پزشکی قانونی بگيرم، چون هنوز کمر و شکم من زخمی بود، بنابراين يکی از دوستانم پيشنهاد کرد که يا پيش يکی از علما و يا پيش آقای کروبی بروم.

من پيش آقای کروبی رفتم و نمی‌خواستم قضيه تجاوز را بگويم، ولی آقای کروبی با ديدن اشک‌ها و لحن صدايم به من گفت فکر می‌کنم يک چيزی را پنهان می‌کنی و بعد افرادی که در اتاق بودند را بيرون کرد و تنها با من صحبت کرد، مثال زد و آيه قرآن خواند و به صورت سربسته از من پرسيد چنين اتفاقی افتاده و من گفتم بله.

بعد زدم زير گريه و ايشان مرا بغل کرد، در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود و آرام و قرار نداشت.

بعد از گذشت يک ماه و نيم از اين اتفاق، آقای مقدمی از من بازجويی کرد و من به پزشکی قانونی رفتم و پزشک آنجا به من گفت بعد از اين مدت هيچ چيز قابل مشاهده نيست، در صورتی که مأمور قوه قضاييه به من گفت اگر چيزی بود حتی سايزش را هم می دادند، ما کارمان اين است.
فيلم : درگيری شديد مردم با بسیحی ها در ميدان هفت تير - 27 شهريور، روز قدس



http://www.youtube.com/watch?v=vb7ztHcOZH8