۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

حضور برخی نمايندگان مدعی اصلاح‌طلبی در نمايش تحليف



با آنکه سايت پارلمان نيوز متعلق به فراکسيون اقليت از عدم حضور حدود ۵۷ نماينده اصلاح طلب در مراسم نمايشی تحليف رئيس دولت کودتا خبر داده، تصاوير تلويزيونی نشان می‌دهد که دست‌کم سه نماينده اقليت به نامهای «مصطفی کواکبيان» دبيرکل حزب مردمسالاری و نماينده سمنان، «محمدرضا خباز» عضو حزب اعتماد ملی و نماينده کاشمر و «علی‌اکبر اوليا» نماينده يزد در مجلس تحليف کودتاچيان حاضر شده‌اند.

به گزارش «موج سبز آزادی» در تصاوير پخش زنده مجلس امروز، حضور مصطفی کواکبيان، محمدرضا خباز و علی‌اکبر اوليا، مشهود بود. اين سه نماينده ظاهرا اصلاح‌طلب دو روز قبل، در روز نکبت و در مراسم تنفيذ رئيس دولت کودتا، اولين قدم را در راه جدايی از ملت برداشتند و اکنون با حضور و سکوت در مراسم تحليف، بر جدايی خود از وکلای خود مهر تاييد گذاشتند.

همچنين خبرگزاری ايرنا نيز نام قدرت‌الله عليخانی، سيد حسين هاشمی، علی اصغريوسف نژاد، امير طاهرخانی را به فهرست سياه مذکور افزوده است.

جام جم آنلاين نيز نام اين نمايندگان اصلاح طلب را به ليست شرکت کنندگان افزوده است: پيمان فروزش، محمد مهدی پورفاطمی، شهرياری، لاهوتی، محسنی بندپی، داود محمدجانی، نريمان، پشنگ، امينی، مقيمی، نصيری و دستغيب.

بدين ترتيب اگر حضور اين افراد در جلسه نمايشی تحليف صحيح باشد، حداقل ۱۹ نفر از اقليت مجلس در اين جلسه شرکت داشته‌اند.

با اين حال سايت پارلمان نيوز، متعلق به فراکسيون اصلاح طلب مجلس، ادعا کرده که که از ۷۰ نماينده عضو فراکسيون خط امام (اقليت) مجلس، تنها ۱۳ نفر در مراسم تحليف شرکت کردند و عده‌ای از افراد حاضر از اين فراکسيون در اين جلسه نيز با آغاز سخنان احمدی‌نژاد، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

اين در حالی است که علی لاريجانی در آغاز جلسه امروز، تعداد نمايندگان را ۲۴۲ تن ذکر کرد که با اين حساب تعداد کل نمايندگان از ۳۰۰ تن فراتر می‌رود!

به‌رغم همه اين موارد، تعداد صندلی‌های خالی مجلس نيز با وجود حضور افراد ی غير از نمايندگان، بسيار زياد به نظر می‌رسيد.

از اين رو، جا دارد منابع نزديک به نمايندگان اقليت، توضيحات دقيق‌تری درباره چگونگی حضور آنها در جلسه تحليف ارائه دهند.

غیبت نیمی از فقهای شورای نگهبان در مراسم تحلیف



در مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نیمی از فقهای شورای نگهبان شامل آیت‌الله غلامرضا رضوانی، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله محمد مومن حضور نداشتند.

به گزارش خبرنگار «آینده» آیت‌الله احمد جنتی و محمدرضا مدرسی یزدی و نیز آيت‌الله صادق لاریجانی که در مراسم تنفیذ حضور نداشت، امروز در مجلس بودند و علاوه بر این 3 فقیه، 6 حقوقدان شورای نگهبان شامل محسن اسماعیلی، حسینعلی امیری، محمدرضا علیزاده، عباس کعبی، غلامحسین الهام و ابراهیم عزیزی در مراسم تحلیف دکتر احمدی‌نژاد شرکت داشتند.
آیت‌الله مومن و آیت‌الله یزدی که هر دو از حامیان احمدی‌نژاد در انتخابات بودند، در مراسم تنفیذ او که روز دوشنبه برگزار شد نیز غایب بودند و خبرنگار «آینده»، تا کنون اطلاعی از علت این غیبت به دست نیاورده است.
اهمیت عدم حضور 3 فقیه شورای نگهبان از آن روست که در اصل 121 قانون اساسی آمده است: رییس جمهور در جلسه ای در مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می شود، به ترتیب زیر سوگند یاد می‌کند و سوگندنامه را امضا می‌نماید.

عکس : يک لباس شخصی در مراسم تنفيذ

عکس : يک لباس شخصی در مراسم تنفيذ




صفحه ی هواداران "شریفی نیا " در فیس بوک به یکباره تهی شد. (عکس)




صفحه ی هواداران شریفی نیا در فیس بوک به خاطر شرکت در مراسم تنفیذ به یکباره تهی شد.

صفحه ی هواداران "شریفی نیا " در فیس بوک به یکباره تهی شد. (عکس)

صفحه ی فیس بوک هواداران "شریفی نیا " که بیش از دو هزار عضو داشت به یک باره تهی شد ، البته کسانی که عضویت خود را حذف می کردند ، پیش از رفتن روی "دیوار " صفحه ی ایشان را حسابی مورد عنایت قرار داده اند ... بخشی از این عنایات را در تصویر می بینید ... این صفحه اینک فقط 181 عضو دارد که احتمالا آنها نیز تا فردا لغو عضویت خواهند کرد ، مگر این که "اوین " یا "کهریزک " باشند . این بیشتر ثابت می کند که ما بیشماریم


بدون اعلام هویت آنها؛ سالارکیا: ۲۴ قاچاقچی را در گوهردشت اعدام کردیم


بدون اعلام هویت آنها؛
سالارکیا: ۲۴ قاچاقچی را در گوهردشت اعدام کردیم

خبرگزاری برنا به نقل از محمود سالارکیا معاون دادستان تهران از اعدام ۲۴ نفر به جرم «قاچاق مواد مخدر» در زندان «رجایی‌شهر» کرج خبر داد.

به گفته آقای سالارکیا، این افراد پنجشنبه گذشته (۱۰ مردادماه) به دار آویخته شده‌اند.

هویت هیچ‌یک از اعدام‌شدگان که معاون دادستانی آنها را «قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر» معرفی کرده، اعلام نشده است.

به گفته آقای سالارکیا حکم اعدام این افراد پس از آنکه با درخواست عفو و بخشودگی آنها مخالفت شد، به اجرا گذاشته شده است.

۱۳ تیرماه سال جاری نیز ۲۰ نفر به اتهام «خرید، فروش و نگهداری انواع مواد مخدر» با تائید دیوان عالی کشور در زندان «رجایی‌شهر» کرج به دار آویخته شده بودند.

هویت هیچ‌یک از اعدام‌شدگان که معاون دادستانی آنها را «قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر» معرفی کرده، اعلام نشده است

از این ۲۰ نفر که میانگین سنی آنها ۳۵ تا ۴۸ سال بود، در مجموع، «۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر» کشف و ضبط شده بود.

سال ۲۰۰۸ ایران مقام دوم اعدام در جهان را از آن خود کرد. سازمان عفو بین‌الملل آمار اعدام‌های ایران در سال گذشته را ۳۴۶ نفر اعلام کرده است.

اعدام‌ها در ایران در شرایطی ادامه دارد که فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در گزارش ۶۰ صفحه‌ای خود درباره اعدام‌ها در جمهوری اسلامی که اخیرا منتشر کرده، آورده است که ایران مجازات مرگ در قوانین خود را همچنان حفظ کرده و در حال حاضر از نظر تعداد اعدام‌ها در جهان، پس از چین در رتبه دوم و از لحاظ تعداد سرانه اعدام، در رتبه اول قرار دارد.

این فدراسیون افزوده است که از روند رو به گسترش اعدام‌ها در ایران نگران است.

در بخشی از این گزارش ۶۰ صفحه‌ای آمده است که «مجازات اعدام، نقض آشکار تعهدات ایران بر اساس قانون بین‌المللی حقوق بشر» است.

گزارش فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر همچنین، کاربرد مجازات اعدام در ایران را به عنوان بخشی از سیاست دولتی «سرکوب با هدف ایجاد وحشت» در میان مردم محکوم کرده است.

فضای نظامی در بهارستان در حال شکسته شدن است


سوگند دروغ در مجلس، حضور هزاران پلیس ضد شورش و سرکوب مردم در خیابان‌ها، تعطیلی مترو و ترافیک گسترده در سطح شهر، تحریم شجاعانه جلسه از سوی اکثر اعضای فراکسیون اقلیت و همزمان حضور شرم‌آور تعدادی از آنها در صحن علنی، تحقیر نمایندگان و به عقب راندن آنها برای جانشین کردن مسئولان و نزدیکان بیت رهبری، تکرار سخنان تهدیدآمیز همیشگی از زبان رئیس دولت کودتا و نصیحت‌های منفعلانه رؤسا قوای مقننه و قضاییه؛ اینها خلاصه نمایشی بود که امروز به نام تحلیف در بهارستان انجام شد.

اما امروز خانه‌ی ملت نه در بهارستان، بلکه در چند کیلومتر دورتر بود؛ در میدان امام خمینی، جلوی بازار تهران، میدان شهدا و نقاط دیگری که مردم در آنجا علیه دولت کودتا شعار می‌دانند. حضور گسترده مردم، صبح امروز نمایش تحلیف را به حاشیه برد و نشان داد که از میان 24 میلیون حامی ادعایی کودتاچیان، در عمل چیزی جز چند هزار نیروی بسیجی و گروهی نیروهای حقوق‌بگیر انتظامی و امنیتی، کسی باقی نمانده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، در ساعتی که این گزارش در حال انتشار است، تجمعات گسترده‌ای در اطراف بهارستان به وقوع پیوسته و فضای نظامی و امنیتی حاکم بر این مناطق در حال شکسته شدن است.

لوطی اوباش، مدرسه اخلاق تاسیس می کند


ثانیه نیوز
مدرسه علمیه رشد زیر نظر آیت الله مصباح یزدی با هدف تربیت مربی اخلاق در قم راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم شفیعی، مدیر مدرسه علمیه رشد، در گفت‌وگو با ‌رسا، از تأسیس این مدرسه با نظارت آیت‌الله مصباح یزدی خبر داد و گفت: ‌مدرسه علمیه رشد با هدف تربیت مربیان اخلاق از سال تحصیلی 88 ـ 89 کار خود را آغاز می‌کند.

وی در ادامه افزود: این مدرسه از نظر آموزشی برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم را اجرایی خواهد کرد و طلاب در کنار دریافت علوم دینی در آموزش‌های فوق برنامه مبحث اخلاق را پیگیری می‌کنند.

مدیر مدرسه رشد تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید، تعداد 25 نفر را از میان قبول‌شدگان آزمون ورودی مرکز مدیریت پذیرش خواهیم کرد.

وی‌ دارا بودن گواهی سوم راهنمایی یا اول دبیرستان با معدل هجده، قبولی در مصاحبه ورودی و تأییدیه صلاحیت اخلاقی معتبر را از شرائط نام نویسی در این مدرسه اعلام کرد.

حجت‌ الاسلام شفیعی خاطر‌نشان کرد: علاقه‌مندان برای نام نویسی می‌توانند از روز شنبه، هفدهم مرداد، به نشانی قم ـ چهار راه شهید غفاری ـ خیابان ایستگاه ـ کوچه شماره 8 ـ پلاک 82 مراجعه کنند و یا برای‌ دریافت آگاهی بیشتر به شماره 6616464 ـ 0251 تماس بگیرند.

مردم در جلو مجلس با شعار "ديكتاتور كوتوله بيا بيرون" تجمع كردند



آژانس ايران خبر
تهران , خبرنگارآژانس ايران خبر ساعت 1130: مردم از خيابان فخر آباد با شعارهاي مرگ بر ديكتاتور مرگ برخامنه اي استقلال آزادي جمهوري ايراني به طرف مجلس در حال حركت هستند كه با برخورد ماموران ضد شورش و لباس شخصي مواجه شدند.
تعدادي ديگري از مردم در جلو مجلس با شعار كوتوله بيا بيرون تجمع كردند كه نيروهاي خودسر و لباس شخصي از داخل دبيرستان اتحاد به مردم حمله كردند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند تعداد زيادي از زنان و جوانان زخمي و بازداشت شدند.
به علت ازدحام جمعيت نيروهاي ضد شورش براي پراكنده كردن از گاز آشك آور استفاده كردند.

14مرداد: گزارش از خيابانهای تهران

ايميل ارسالی به روشنگری
امروز چهارشنبه 14 مرداد از ساعات ابتدايی صبح بسياری از خيابان های شهر تهران خصوصا خيابان های منتهی به ميدان بهارستان و مجلس شورای اسلامی به اشغال نيرو های نظامي، انتظامي، امنيتی که اکثرا از نير وهای" سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ايران" بودند، درآمده بود.
بنا به گزارشات رسيده در از ساعت 7 صبح چندساعت مانده به مراسم تحليف احمدی نژاد خيابان های اطراف مجلس شورای اسلامی به وسيله نيرو های سپاه پاسدارن با همکاری نيروی انتظامی و ديگر نهاد های امنيتی و نظامی اشغال شده بود.
ساعت 7:55 دقيقه صبح نيز نماينده ی راهنمايی رانندگی در برنامه ای در شبکه تهران ( کانال 5 ) از رانندگان درخواست کرد که به ميدان بهارستان نرويد، وی اعلام کرد که با توجه به مراسم تحليف پليس پيش بينی ترافيک بسيار سنگين در آنجا می کنيم
ساعت حدود 30/9 دقيقه جمعيتی در حدود صد ها نفر توانستند در ضلع شمالی بهارستان جمع شوند. اين افرادکه تعداد قابل توجهی از آنان را زنان تشکيل می دادند. بعد از چند دقيقهکه در سکوت ايستاده بودند. شروع به سر دادن شعار کردند. بعد از چند دقيقه ناگهان نيرو های لباس شخصی و يونيفورم پوش های سپاه پاسداران که يونيفورم های سبز لجنی و سياه رنگ به تن داشتند و از هراس شناسايی ماسک زده بودند به جمعيت هجوم آوردند. در اين هجوم جمعيت مقاومت کرد به شکلی که اين افراد بار ها تلاش شان برای بازداشت برخی از تظاهرات کننده ها ناکام ماند. در انتها تنها با هجوم وحشيانه چندين نفره به خان هاله سحابی( دختر مهندس سحابی) و دو زن همراه وی و يک جوان آنان را بازداشت کردند و سريع به يک ماشين پژوه يشمی رنگ با پلاک شخصی منتقل کردند . در اين بين متاسفانه جوان مورد شرب و شتم قرار گرفت و دهانش خون آلود شد. تلاش مردم برای آزادی انان بی نتيجه ماند و نيروی های لباس شخصی با ماشين حامل اين بازداشتی ها سريعا از منطقه دور کردند. اين پژوه سريعا به داخل ساختمان وزارت ارشاد در بالای ميدان بهارستان که مملو از نيرو های لباس شخصی و امنيتی بود و به عنوان پادگان استفاده می کردند.
در اين ميان جمعيت شعارهای الله اکبر، مرگ بر ديکتاتور و نترسين نترسين ما همه با هم هستيم را تکرار می کردند بعضا .مرگ بر خامنه ای هم شنيده شد. تا ساعت 10درگيری های پراکنده در خيابان جمهوري، سعدي، ميدان امام خمينی و شمال بهارستان ميدان بهارستان رخ داد.
نيروی های سرکوبگر از طيف های مختلفی بودند. يونيفورم پوشان رسمی سپاه پاسداران ، عده ای که يونيفورم های سياه رنگی با آرم سپاه بر تن داشتند، عده ای که جليقه های لجنی سپاه پاسداران را بر تن داشتند، عده زيادی هم همان جليقه ها و لباس های پلنگی را بر تن داشتند که معلوم بود بسيجی هستند. نيرو های انتظامی در ميدان بهارستان و خيابان های اطراف هيچ حضوری نداشتند و اين خيابان ها در کل در اشغال سپاه پاسداران بود.
همچنين در خيابان مجاهدين اسلام که ضلع شمالی مجلس مردم در پياده رو حرکت می کردند. اما تعداد بی شماری نيرو های سپاه پاسداران در پياده رو و رو به روی مجلس حضور داشتند. درمقابل درب اصلی مجلس تعدادی افراد هيکل درشت با کت و شلوار های رسمی ايستاده بودند. گمان می رود که اين افراد حفاظت ويژه از مراسم را بر عهده داشتند. از جلوی مجلس تا ميدان شهدا در فواصل دو تا سه متری 7-8 نيروی سپاه و بسيج ايستاده بودند با انواع تجهيزات از باتوم های ساده تا تفنگ های خودگکار و وينچستر و گاز اشک آور. ميدان شهدا جمعيت کمتر شده بود اما فضا متشنج بود. مملو از نيرو های سرکوب گر نيز بود. در ساعت 11 تعداد نيرو های سرکوبگر در خيابانهای اطراف بهارستان کمتر شده بود. اخباری مبنی بر آغاز درگيری در بازار تهران به گوش می رسيد. گويا خيابان های اطراف بازار خصوصا ناصر خسرو صحنه ی درگيری مردنم با نيرو های سرکوب گر بوده است. بانک ملی شعبه بازار و تعداد زيادی از مغازه های بازار تعطيل شدند. درگيری های پراکنده در بازار تهران در لحظه تنظيم اين خبر ادامه داشته است.
در خيابان اکباتان بعد از ميدان امام خمينی ، خيابان جمهوری ،خيابان مفتح جنوبی و در ساختمان ها اداری از قبيل سازمان مديرت برنامه ريزی و ديگر ارگان های دولتی نيروهای امنيتی و نظامی حضور دارند .
متروی تهران نيز از توقف در دو ايستگاه ملت و بهارستان خودداری مي‌کند. همچنين بسياری از خيابان‌ها و کوچه‌های منتهی به بهارستان از فردوسی گرفته تا کوچه‌های منتهی به خيابان ايران، مسير ميدان سپاه به سمت بهارستان و ... با حضور نيروهای پليس مسدود شده و اجازه عبور خودروها داده نمي‌شود.
نيروی های سرکوبگر اين بار به جای شليک گاز اشک آور با تفنگ، اقدام به استفاده مکرر از اسپری های گاز های خردل، فلفل و برخی گاز های ناشناخته که تاثيرات بسيار نا مطلوبی بر انسان ها دارد کردند. اما گزارش ها حاکی از ان است که تعدای گاز اشکآور هم در حوالی بهارستان شليک شده است.

گزارش های ديگر حاکی است که از ساعات ابتدايی صبح تمام خيابان آزادی از ميدان انقلاب تا ميدان امام حسين کاملا در اشغال نيرو های انتظامی بود. همچنين خيابان ولی عصر از چهارراه به پائين و خيابان 17 شهريور از ميدان امام حسين تا ميدان شهدا نيز مملو از نيرو های سپاه پاسداران و بسيج به همراه نيرو های انتظامی و يگان های ويژه بود. ديگر ميادين شهر نيز در اشغال نيرو های سپاه وبسيج و انتظامی است. در تهران يک حکومت نظامی اعلام نشده در جريان است.
نکته بسيار قابل توجه آن بودکه تعداد زيادی از افراد بسيجی از کودکان و نوجوانان کمتر از 16 سال بودند که حتی جليقه ها برای بدن آنان بزرگ بود. در اين بين برخی از زنان به حالت نصيحت گونه سعی داشتند با اين نوجوانان صحبت کنند که بعضا با پرخاش فرماندهان سپاهی اين کودکان و نوجوانان مواجه می شدند. از نکات قابل توجه ديگر هراس نيرو های سرکوب گر از شناسايی شدن بود که آنان را مجبور کرده بود صورتشان را بپوشانند. درحالی که اکثر مردم بدون هراس از شناسايی شدن اقدام به شعار دادن می کردند.
در ميان اين تدابير شديد امنيتی و نظامی و اشغال خيابان های شهر کودتاچيان جمهوری اسلامی همچنان در هراس به سر می بردند. در نتيجه ساعت هشت و پنجاه دقيقه امروز محمود احمدي‌نژاد با يک دستگاه بالگرد وارد محوطه مجلس شد. همچنين چند بالگرد ديگر در سطح آسمان تهران و منطقه بهارستان به پرواز مشغول بود.
همچنين از صبح امروز برای جلوگيری از حضور مردم در ميدان بهارستان ايستگاه مترو ملت � بهارستان را مسدود کردند و مترو در آنجا توقف نمی کند. همچنين در مسيرهای خطوط اتوبوس رانی در نقاط مختلف تهران که به ميدان بهارستان ختم می شود را مختل کرده اند و مسير اتوبوس های انقلاب- بهارستان و آزادی � بهارستان را متوقف کرده اند. در ضمن به تمام غازه ها و پاساژ ها ان جا دستور بسته نگاه داشتن مغازه هايشان را داده بودند. در محوطه بيرونی بهارستان نيز سگ‌های بمب‌ياب مشغول امن‌سازی منطقه هستند.

در اين بين حراست مجلس صبح امروز در اقدامى عجيب با كارشكنى در صدور كارت، مانع ورود برخى خبرنگاران براى پوشش مراسم تحليف شده است. بر اين اساس دو نفر از خبرنگاران خارجى و چهار نفر از خبرنگاران اصلاح طلب اجازه حضور به مجلس را نيافتند. سجاد سالك و سميه قشقايى خبرنگاران اصلاح طلب و مهدى حسنى و ميلاد پيامى دو عكاس روزنامه هاى اصلاح طلب با ممانعت حراست مجلس مواجه شده و اجازه ورود به پارلمان را نيافتند.
همچنين برخی اخبار تاييد نشده از درگيری در ديگرنقاط تهران از جمله ونک و هفت تيز حکايت دارد. همچنين تمامی ميادين اصلی شهر تهران تا پيش از ظهر امروز به وسيلهی نيرو های سپاه با همکاری نيرو های انتظامی کنترل می شده است و به تمامی مغازه ها در خيابان های پر رفت و آمد دستور تعطيلی داده بودند.

14مرداد:درگيری جوانان با نيروهای سرکوبگر بسيج در جواديه


روشنگری: بر اساس خبری که دقايقی پيش انتشار يافته است, درگيری ها در تهران همچنان ادامه دارد. گروهی از جوانان در جواديه به موتورهای بسيجی ها حمله ور شده و تعدادی از آنان را از موتورهايشان پائين کشيدند.
موبايل ها در مناطقی از تهران قطع است و تجمعات مردمی در دسته های چند صد نفره ادامه دارد.
14 مرداد 1388

مرداد :تبديل مدارس منطقه بهارستان به پادگان نظامی !


وبلاگ اخرالزمان
امروز تمامی معلمين و مراجعين به مدارس منطقه بهارستان با نيروهای نظامی مستقر در مدرسه مواجه شدند.بالغ بر 3000 نيروی يگان ويژه و بسيجی از ظهر ديروز در کليه مدارس منطقه بهارستان به صورت آماده باش مستقر شده بودند تا کنترل اوضاع مناطق اطراف مجلس را در روز تحليف به عهده گيرند.اسقرار خودروهای ضد شورش و نيروهای موتوری يگان ويژه در هنرستان شهيد سروندی واقع در کوچه استقلال ، دبيرستان اتحاد بالاتر از ميدان بهارستان ، مدرسه راهنمايی آزادی ملت واقع در کوچه ظهير الاسلام باعث تعجب مراجعينی شد که روز چهارشنبه طبق روال معمول در تابستانها به اين مکانها مراجعه کرده بودند.گفتنی است حدود 20 مدرسه در اين منطقه بدين منظور انتخاب شده بودند که اغلب آنها کوچه های کم رفت و آمد منطقه بهارستان بوده است .با اين حال در روز تحليف ، در زمان عبور خودروهای تشريفات حامل نمايندگان در حدفاصل چهارراه مخبرالدوله و ميدان بهارستان اعتراض مردم را به همراه داشت که اين امر باعث حمله نيروهای يگان ويژه به مردم و دستگيری عده زيادی می شد که به صورت تصادفی انتخاب می شدند.

14مرداد:تهران:اوضاع بحرانى است


14مرداد:تهران:اوضاع بحرانى است

روشنگری: گزارش دريافتی از وضعيت تهران در روز تحليف رئيس جمهور رژيم کودتا

تهران ساعت 1240 : تظاهرات مردم به ميدان 7 تير و دانشگاه تهران كشيده شد.
از ناصر خسرو تا سبزه ميدان مغازه ها بسته است اينجا لباس شخصى زياد است و
هم چنين جمعيت زياد است و اوضاع بحرانى است .

---------------------------
مردم مهمانان خارجى را كه در مراسم تحليف شركت كرده بودندهو كردند

تهران ساعت 1230:
مراسم باصطلاح تحليف تمام شده است , وقتى مهمانان خارجى خارج مى شدند مردم آنها را هو كردند, نيروهاى سركوبگر انتظامى به مردم حمله كردند ولى مردم كوتاه نيامدند و تا آخرين ماشين كه خارج شد ماشين را هو كردند.

----------------------------
كانكس پليس در محل بازار به آتش كشيده شد, شمارى از زنان كه مورد ضرب و شتم
وحشيانه قرار گرفته بودند به بيمارستان منتقل شدند

تهران ساعت 30/11 الى30/12 :نيروهاى لباس شخصى و بسيجى در خيابان بهارستان پايين تر از بيمارستان طرفه و جلو سازمان برنامه بودجه و تقاطع خيابان بهارستان - مجاهدين به مردم حمله كردند و زنان و جوانان را مورد ضرب شتم قرار دادند. تعداد زيادى از زنان و جوانان را دستگير و به مكان نامعلومى منتقل كردند .
تعدادى از زنانى كه در اثر وحشيگرى هاى نيروهاى مزدور حكومتى مجروح شده بودند با آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند.
در حال حاضر جمعيت داخل خيابان بهارستان جمع شده اند تا خود را به خبرنگاران خارجى که در مراسم تحليف احمدى نژاد شرکت کرده اند نشان دهند, جمعيت به قدرى است که پليس ديگر اجازه ورود به خيابان نميدهد .
درعين حال نيروى انتظامى و ساير نيروهاى سركوبگر به كوچه ها رفته اند تا جلب
توجه خبرنگاران خارجى واعضاى سفارت خانه ها را نكنند واوضاع را عادى جلوه
دهند.
كانكس پليس درمحل بازار به آتش كشيده شد.


----------------------------
مردم در جلو مجلس با شعار ديكتاتور كوتوله بيا بيرون تجمع كردند

خبر ساعت 1130: مردم از خيابان فخر آباد با شعارهاى مرگ بر ديكتاتور مرگ !
برخامنه اى استقلال آزادى جمهورى ايرانى به طرف مجلس در حال حركت هستند كه
با برخورد ماموران ضد شورش و لباس شخصى مواجه شدند. تعدادى ديگرى از مردم
در جلو مجلس با شعار كوتوله بيا بيرون تجمع كردند كه نيروهاى خودسر و لباس
شخصى از داخل دبيرستان اتحاد به مردم حمله كردند و مردم را مورد ضرب و شتم
قرار دادند تعداد زيادى از زنان و جوانان زخمى و بازداشت شدند. به علت
ازدحام جمعيت نيروهاى ضد شورش براى پراكنده كردن از گاز آشك آور استفاده كردند.


14 مرداد 1388

عکس، نام و نشان تعداد زیادی از مزدوران سرکوبگر -





Diaporama
Partager
Télécharger