۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

راست سُنتی می خواهد آرایش بگیرد


منصور امان

راستهای سُنتی در باند ولی فقیه تحرُک تازه ای را برای ترمیم جایگاه تضعیف شُده خود در هیرارشی قُدرت آغاز کرده اند. دیدارهای پایوران این گرایش با روحانیون پُرنفوذ قُم با همین هدف و در راستای شکل دادن به یک آرایش سیاسی در برابر رُقبا صورت گرفته است.

اگر چه گرایش یاد شُده کوششهای خود در این راستا را زیر تابلوی "وحدت ملی" نشانده است و با چهره ای دلواپس از "حوادث پس از انتخابات" به این سو و آن سو سرک می کشد، با این وجود همنوایی آنها در اُرکستر امنیتی – نظامی برای سرکوب جُنبش اعتراضی و پافشاری بر سیاستی که به ظاهر از آن ابراز نگرانی می کُنند، از درونمایه و هدفگیری به کُلی مُتفاوت این پروژه حکایت می کُند.

چنین می نماید که تشویش خاطر آقایان عسگراولادی، مهدوی کنی، لاریجانی، ناطق نوری، باهُنر و دوستان، به علت اشتهای سیراب نشدنی شُرکای نظامی - امنیتی آنها برای به زیر ناخُن کشیدن مُتصرفاتی باشد که باند ولایت در مجموع ابتدا توسُط "یکدست سازی" دستگاه قُدرت و سپس از طریق شُعبده بازی انتخاباتی بدان دست یافته است.

مُلاهای حُکومتی قُم نیز با کمال میل در این نگرانی شریک هستند. "مراجع تقلید" و حوزه های دینی که در جریان سه دهه استبداد مذهبی در دستگاه حُکومت ادغام شُده اند و به واسطه داشتن امتیاز انحصاری مشروعیت بخشی دینی به "نظام"، اجر دُنیوی و نفوذ سیاسی قابل قبولی از آن می برند، به گونه روزافزون با احساس مشکوک بی نیازی "آقا" و تُفنگچیهای چکمه پوش وی به خدمات خود روبرو شُده اند.

آنان احساس می کُنند ولی فقیه کُنونی که نه در سلسله مراتب حوزوی جایگاه مُعتبری دارد و نه عمامه رهبری را خود بر سر نهاده، پای از گلیم درازتر کرده است. اما این فقط می تواند نیمی از حقیقت باشد هنگامی که آیت الله ها گُلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی یا سُبحانی در طول سالهای گُذشته وی را برای رسیدن به چنین نُقطه ای تشویق و پُشتیبانی کرده اند و در مُقابل به گونه شاهانه پاداش گرفته اند.

از این زاویه می توان گُفت که از موتلفه اسلامی تا روحانیت مُبارز و از مُکلاهای تهران تا مُلاهای قُم هر کس بسته به اشتهایش، به دیگ آش "وحدت ملی" ادویه مخصوص خود را اضافه می کُند. به جُنبش اعتراضی و مُطالبات آن از این "وعده"، کاسه ای نمی رسد حتی اگر هنوز کسانی وجود داشته باشند که پُشت در خیمه ولایت قاشُق بزنند.


مردم قدرناشناس


علی ناظر


پس از حمله به مهدی کروبیدر 13 آبان، و مجروح شدن محافظ ایشان، و شایعات پیرامون مصلحتی بودن حراست موسوی، البته بنا به قول حسین کروبی که پس از تکذیب در رسانه های سبز، نوار گفتگویش با ایرناپخش شد، میرحسین موسوی، بالاخره به دیدار کروبی می رود تا در حین دلداری از کروبی، شاید بتواند این نکته را روشن کند که تا چه حد برداشت حسین کروبی درست بوده، و در آینده موسوی در چه شرایطی بازهم جاخالی خواهد داد.

"حدود ساعت ۹ صبح، تعدادی جلوی فرهنگستان جمع شدند و شروع‌کردند به شعاردادن. سپس تعداد زیادی موتورسوار لباس شخصی، جلوی هر دو درب فرهنگستان در خیابان ولی‌عصر و خیابان صبا را سد کردند که مانع خروج من شوند و با بستن درب پارکینگ، کاری کردند که من سعادت نداشته‌باشم که به جمع مردم بپیوندم و در این اجرمعنوی شریک بشوم."

پس از پاسخ به نکات مورد نظر حسین کروبی، دو "رهبر سبز سیدی" بر چند نکته همیشگی انگشت می گذارند.

" کروبی ضمن غیرمتعارف بودن تعدادی از شعارهایی که مردم می‌دادند، گفت: «یکی از استادان روز بعد این‌جا آمد و گفت از شعارهایی که مردم می‌دادند من بی‌اختیار اشکم درآمد. ببینید این کسانی که مردم را کتک می‌زنند، کار را به کجا رسانده‌اند که مردم را تحریک به شعارهای افراطی می‌کنند. من هم واقعا نمی‌دانم که این چه خدمتی است که این‌ها دارند به رهبری می‌کنند. خب اگر این تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار می‌شد، عده‌ای می‌آمدند و می‌گفتند مرگ بر آمریکا، عده دیگری هم بودند که فریاد الله اکبر می‌دادند و همه‌چیز هم تمام می‌شد."

کروبی بار دیگر به خامنه ای یادآور می شود که اگر تظاهرات بنا به روش کروبی انجام شود، کسی شعار افراطی (خامنه ای قاتله) نداده و "همه چیز هم [بخوبی و خوشی] تمام می شد". و برای اینکه صف جناح خودش را کاملا از شعار دهنده گان افراطی جدا کند، مردم خشمگین را نفوذی دولت احمدی نژاد می نامد:

" «من گاهی شک می‌کنم که این‌ها خودشان افرادی را بین جمعیت می‌فرستند تا از این احساس هیجان سو استفاده کنند و مردم را تحریک به رفتارهای خشونت‌آمیز بکنند تا بهانه‌ای برای حمله به مردم پیدا کنند."

جالب اینکه کروبی چند لحظه بعد به خشونت غیر قابل انکار جناح غالب اشاره می کند:

"در جمهوری اسلامی با زنان به قدری با خشونت رفتار می‌شود که اخبار متواتری از زدن بانوان با باتوم به اطلاع می‌رسد. من واقعا نمی‌فهمم که دستور چنین رفتارهایی علیه مردم، از کجا صادر می‌شود."

کروبی ادعا می کند که نمی داند که دستور از کجا صادر می شود، گویی سخنرانی های خرداد خامنه ای را نشنیده است. موسوی در ادامه این روضه از پیش برنامه ریزی شده، تأیید می کند:

"این افراد [لباس شخصی ها] می‌خواستند با ممانعت از حضور من در میان مردم، قدرت‌نمایی بکنند، ولی در نهایت این مردم بودند که قدرت‌شان را نشان دادند. این‌ها باید حق مردم را بشناسند. شرکت در این تظاهرات چه ایرادی داشت؟ مردم می‌آمدند و آرام شعارهای‌شان را هم می‌دادند. پخش فیلم‌های این رفتارهای خشونت‌آمیز و حمله به مردم و باتوم‌زدن به سروپای خانم‌ها عاقبت خوشی نخواهد داشت.»"

واقعیت تلخ در صحنه اما حاکی از این است که اینگونه موضعگیریهای "بشردوستانهء" دو یار قدیمی امام خمینی، دوای درد "نا امنی در سطح جامعه" نیست. جناح هار و غالب نظام اسلامی، شمشیر را از رو بسته، و گوشش به هیچ حرفی هم بدهکار نیست. حتی اگر سلامتی(دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی) با زبان اشهدش بگوید:

"جنبش سبز اپوزوسيون مقابل نظام نيست و اگر اعتراضي هم به وضع موجود دارد، در چارچوب قانون است. "

ریشهء مشکل در جای دیگری خودنمایی می کند.

ایسنا در 16 آبان 1388 گزارش کرد که:

" در پي ربودن و تجاوز به يك زن در جنوب تهران، شش متهم بازداشت شدند و پرونده‌اي پيش روي داديار جنايي پايتخت گشوده شد .

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سه روز قبل زماني كه گشت انتظامي قيامدشت حين گشت‌زني در منطقه‌ استحفاظي خود بود، به سه خودرو كه در كنار جاده توقف كرده بودند مظنون شد و با ورود ماموران به صحنه مشخص شد كه شش نفر در حال تجاوز به يك زن در داخل خودرو هستند .

به دنبال بازداشت هر شش متهم، پرونده‌اي در دادسراي امور جنايي تهران به جريان افتاد و قاضي اميراسماعيل رضوانفر داديار شعبه چهارم دادسرا، تحقيق درخصوص اين جنايت را آغاز كرد . "

همین رسانه در تاریخ 24 آبان 1388، از قول سرپرست دادسرای جنایی،قاضی فخرالدین جعفرزاده، گزارش کرد که:

" قاضي فخرالدين جعفر زاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تصريح كرد: روز 13 آبان سال جاري ماموران گشت قيام دشت با خانمي مواجه شدند كه مدعي بود مورد ربايش قرار گرفته و سپس در حوالي جاده قيام دشت توسط چهار نفر به اضافه دو نفر كه مامورنما بوده‌اند مورد تجاوز قرار گرفته است . "

در عکس العمل به اعتراض افکار عمومی و آنچه بر سر شهروندان می آید، امروز 24 آبان 1388، سران دو قوه قضائیه و مقننه جمهوری اسلامی - برادران لاريجاني، واکنش نشان می دهند:

"علي لاريجاني در جلسه علني روز يك‌شنبه مجلس اظهار كرد: در دو هفته اخير دو اقدام بسيار دردآور از بعد اجتماعي در استان تهران رخ داد كه توجه به آن ضروري است و نشان دهنده‌ي حركت اوباش و تعرض آنان به نواميس مردم بود"

" آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به وقوع چند حادثه تجاوز به عنف در هفته‌هاي اخير در استان تهران گفت: راجع به اين چند مورد، از رئيس کل دادگستري استان تهران خواسته‌ام، شخصاً بر نحوه رسيدگي به اين پرونده‌ها مديريت کند تا هرچه سريعتر و با کمال دقت و سرعت، پرونده تکميل و خارج از نوبت رسيدگي شود . "

به زبانی ساده در تهران بزرگ آنقدر امنیت نیست که صدای این جماعت هم بلند شده است. با توجه به آنچه گزارش شد، و بنا به هر عقل سالمی، عناصر قضایی و انتظامی و پلیس که کارشان ظاهرا، پیروی و پیاده کردن دستورات و اوامر روسای مقننه و قضائیه است، می بایست پیامهای برادران لاریجانی، و قاضی جعفرزاده را به روشنی دریافت کرده، و اگر نمی توانند کاری بکنند، حداقل، خود را به نفهمی نزده و ابراز بی اطلاعی نکنند.

علیرضا علیپور، رئيس پليس امنيت تهران بزرگ، در مصاحبه امروزش با ایلنا، و در واکنشی که نمایانگر ماهیت زشت و کریه این اراذل است، خود را به بی اطلاعی زده و می گوید:

" از تجاوز شش مرد به يك‌زن در پاكدشت اطلاعي ندارم "

و ادامه می دهد:

" خيلي اتفاقات ديگر بنا بوده كه در تهران بيفتد اما پليس جلويش را گرفته است حال شما يك حادثه كه رخ داده را مي‌بينيد."

همین رئیس پلیس وقیح، که قاعدتا کاری بجز ایجاد امنیت در سطح تهران بزرگ ندارد، در جایی که به "امنیت نظام" و البته سرکوب مردم معترض در 13 آبان می رسد می گوید " پليس يك واحد انتظامي است و وظيفه‌اش تامين امنيت جامعه است."، اما وقتی نوبت به "امنیت مردم" می رسد، با دست آویختن به منطقی سخیف، مردم را بدهکار خودش می کند که " خيلي اتفاقات ديگر بنا بوده كه در تهران بيفتد اما پليس جلويش را گرفته است".

پیام رئیس پلیس به کروبی و موسوی و لاریجانی ها ساده است. بیخودی دخالت نکنید که حرفتان پشیزی ارزش ندارد. اما پیامش به مردم ساده تر است - قدرشناس باشید؛ و به همین نان بخور و نمیر "امنیت در تهران" راضی باشید.

با توجه به آنچه در این چند ماهه اخیر و 30 سال گذشته بر سر مردم آمده، سوالی که کروبی و موسوی از خامنه ای کرده اند را از خودشان می کنم "این چه برخوردی است که خودتان را میزان‌الاعمال و امیرالمومنین می‌دانید؟ " چرا می خواهید حق سر دادن شعار "افراطی" و نا"آرام" را از این مردم ستمدیده بگیرید؟ چرا مانع می شوید که مردم بر ستمگر بشورند و شعار براندازی بدهند؟ آیا بجز این است که می خواهید نظام سراسر جنایت و ظلم اسلامی را نجات دهید؟ نظامی "اسلامی" که حرف آخر را رئیس پلیس و سردار پاسدار می زند، و نه "وکلای مجلس"، "آیات عظام" و "انقلابیون".

علی ناظر

24 آبان 1388

منبع: سايت ديدگاه

یکی از کاربران دیدگاه متن زیر را ارسال کرده است: خبر خیلی مهم!!!!!!!!

آیا این خبر صحیح است؟

یکی از کاربران دیدگاه متن زیر را ارسال کرده است:

خبر خیلی مهم!!!!!!!!

خواهشمند است برای دوستان خود ارسال نمائید:

شرکت مخابرات ایران از تاریخ 20 آبان به بعد به تمام کسانی که از یاهو در ایران استفاده می کنند یک ایمیل ارسال میکند، عنوان ایمیل "کارت اینترنت مجانی" میباشد ، وقتی این ایمیل رو باز می کنید، یک KEY logger ، با حجم 32 کیلوبایت ، در PC شما نصب می شود و از آن به بعد تمام چیزهایی که تایپ می کنید هر 20 دقیقه به آدرس ایمیل research@irantelecom.ir فرستاده میشود و به این چنین ترفندی از تمام مطالبی که تایپ می کنید باخبر می شوند.

كسي كودكي‌ام را پشت زباله حس نكرد


اگر تنها ده دقيقه عرض يك خيابان منتظر بمانيد، حدود 30 كودك زباله‌گرد در وهله‌هاي گوناگون به اين مخازن سر مي‌زنند كه نه دستكش دارند و نه دهان‌بند بسته و فرم مخصوص پوشيده‌اند/ اغلب اين كودكان در معرض ايدز و هپاتيت هستند.
ایلنا: پسربچه چشم عسلي آن چنان سياه و دودي شده كه هر كس نداند گمان مي‌كند ذغال‌فروش است،شلوارش كه حداقل سه سايز بزرگ‌تر از اندازه اصلي‌اش مي‌زند، چند تاي بزرگ از پاچه‌ها خورده و پيراهن بلندش هم تا نزديكي‌هاي زانو رسيده.

اصغر تمام روز را به تمام مخازن زباله‌ خيابان شهر سرمي‌زند، مخازن خاكستري رنگ زباله براي او حكم همان تخم‌مرغ‌هاي شانسي و لپ‌لپ‌هاي رنگارنگ را دارد كه با محتوايات كثيفي پر شده است. از دور به چند متري مخازن زباله كه نزديك مي‌شود، خدا خدا مي‌كند كه جنس با ارزش از پلاستيك يا آلومينيوم گيرش بيايد.

جنس هر چه سنگين‌تر باشد روزي‌اش بيشتر، چه اهميت دارد كه چقدر وزنش زياد باشد....
به هر پسربچه‌اي كه احساس دروني‌اش مي‌گويد هم سن و سالش است، با كنجكاوي نگاه مي‌كند ولي گوني سنگين بر روي شانه‌هايش، اجازه نمي‌دهد كه حس كنجكاوي و يا حسرتش بيش از اينها تحريك شود.


به هر عابري كه از كنارش رد مي‌شود در دل مي‌گويد: «كودكي‌ام آرزو است»


او محكوم است، محكوم به كار، آن هم از كثيف‌ترين و خطرناك‌ترين اشكال كار ....
به گزارش خبرنگار ايلنا، فريدون درست در محدوده خيابان انقلاب و كوچه پس كوچه‌هايش پسماندهاي باارزش زباله را از مخازن شهرداري جمع‌آوري مي‌كند.

همان محدوده‌اي كه شهرداري هر چند وقت يك بار طرح مبارزه با موش و طعمه‌گذاري را در جوي‌هاي آب اجرا كرده و اغلب جنازه موش‌ها در جوي آب‌ها و مخازن زباله يافت مي‌شود.

او دست‌كش ندارد ماسكي هم به صورت ندارد و در جواب اين سئوال كه چرا حداقل دستكش دست نمي‌كني مي‌گويد: «مي‌دانيد بايد چند كيلو پلاستيك و ضايعات بفروشم تا بتوانم يك دست‌كش 1500 توماني بخرم؟»

فريدون مدرسه نمي‌رود، تفريحي هم ندارد، صبح را با زباله شروع مي‌كند و شب را هم با كوله‌بار سنگين زباله به صبح مي‌رساند.


كودكان قد كوتاه، دو پا در هوا درون مخازن پر از زباله


مريم پناهي عضو كانون فرهنگي ـ حمايتي كودكان كار در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، خواستار تغيير عنوان «كودكان زباله‌دزد و زباله‌گرد» بر روي كودكان كار شده و تاكيد مي‌كند بايد استفاده از اين عنوانين در محاوره‌هاي روزانه مردم حذف شود چرا كه اين عناوين بار تحقير‌آميزي بر روي كودكاني كه از روي فقر بر سر ناچاري كار مي‌كنند، دارد.

او با بيان اينكه اين كودكان «بازيافتي»‌ هستند نه زباله‌گرد مي‌افزايد: اين كودكان گروه‌هايي هستند كه شب‌ها كار سنگين‌تري دارند و در ساعتي از روز هم به دنبال زباله‌ هستند، طبق قوانين شهرداري شهروندان بايد راس ساعت 9 شب زباله‌هايشان را به بيرون از منزل انتقال دهند. به همين دليل قبل از جمع‌آوري زباله توسط شهرداري و با وجود چرخه ناقص و معيوب تفكيك زباله، اوج ساعت كاري كودكان بازيافتي همين ساعات است.

عضو كانون فرهنگي ـ حمايتي كودكان كار ادامه مي‌دهد: اگر تنها ده دقيقه عرض يك خيابان منتظر بمانيد، حدود 30 كودك زباله‌گرد در وهله‌هاي گوناگون به اين مخازن سر مي‌زنند كه نه دستكش دارند و نه دهان‌بند بسته و فرم مخصوص پوشيده‌اند؛ اغلب آنها هم قدهاي كوتاهي دارند كه مجبورند تا كمر داخل مخازن زباله فرو روند به طوري كه با عبور از كنار برخي از مخازن شاهد دو پا در هوا هستيم.
به اعتقاد پناهي زباله‌گردي و جمع‌آوري زباله از مخازن و امرار معاش از راه فروش آنها كثيف‌ترين و بدترين نوع كار در كودكان است كه از ميان كار كودك در سر چهار‌راه‌ها، كارخانه و كارگاه‌ها، خطرناك‌تر است.


منع بدترين اشكال كار براي كودكان يك شوخي بزرگ با كودكان زباله‌گرد


به گزارش خبرنگار ايلنا، شايد به جرات بتوان گفت كه هيچ نهاد يا مسئولي مسئوليت مستقيم حمايت از اين كودكان و رسيدگي به مشكلات و خطرات در كمين آنها را نپذيرفته و شغل سخت آنها را به حساب نياورده است. به طوري كه سيد حسن موسوي چلك مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي بهزيستي كشور در اين ارتباط به خبرنگار ايلنا عنوان مي‌كند كه اگرچه شغل زباله‌گردي از سخت‌ترين و خطرناك‌ترين انواع كار براي كودكان است اما بهزيستي در برابر آنها وظيفه‌اي ندارد و وزارت كار مسئول آنها است.

عضو كانون فرهنگي ـ حمايتي كودكان كار نيز مي‌گويد: از كاندوم تا سوزن و سرنگ و انواع و اقسام كثيف‌ترين اجسام درون مخازن زباله موجود است و اغلب اين كودكان در معرض بيماري‌هايي همچون ايدز، هپاتيت، وبا و غيره هستند.

او ادامه مي‌دهد: حرف هميشگي انجمن‌هاي حمايتي كه در زمينه كودكان فعال هستند اين بوده كه اگرچه نمي‌توان با كاركودك مبارزه و آن را به صفر رساند اما حال كه برخي از كودكان به علت شرايط كاري مجبور به كار هستند پس بايد كاري كرد تا ضررهاي ناشي از شغل به حداقل‌ رسيده و آنها را از حق كودكي محروم نكرد. تا به اين وسيله به كودكان آسيب‌پذير فرصت دهيم تا در سن اوج كودكي به نيازهاي خود برسند.

پناهي اضافه مي‌كند: در ميان كودكان بازيافتي، كودكان و نوجواناني وجود دارند كه استعداد بالايي در يادگيري و كسب علم دارند، بهتر است تا كودكان زباله‌گرد شناسايي و ميزان توانايي آنها سنجيده شود؛ اگر شهرداري به جاي استفاده از كار اين كودكان مراكز خاصي را در مناطق آسيب‌پذير تهران به اين كودكان اختصاص دهد، مي‌توان با آموزش و حمايت از اين دسته كودكان، خطرات و آسيب‌هاي ناشي از اين كار را به كمك انجمن‌هاي حمايتي و ياري مردم در كودكان به حداقل رساند.


خطر اعتياد در كمين كودكان زباله‌گرد


عضو كانون فرهنگي ـ حمايتي كودكان كار احتمال گرايش اين دسته از كودكان را بالاي 100 درصد برآورد مي‌كند و به ايلنا مي‌گويد: كودكان بازيافتي دو روز سختي را تحمل مي‌كنند، سه روز ديگر هم تحمل مي‌كنند اما روز پنجم از سوي افراد سودجو يا باندهاي كمين كرده مورد سوء استفاده واقع مي‌شوند به طوري كه كودك بازيافتي ترجيح مي‌دهد به جاي حمل يك كيسه سنگين و چندش‌آور زباله و سود كم، دو مثقال هروئين را جابجا كرده و از شر كيسه بدبوي زباله خلاص شود.

به گفته پناهي حتي اگر بوي نامطبوع زباله هم كودك را وسوسه نكند به طور حتم مريضي پدر، داد صاحب‌خانه و ساير فشارهاي اقتصادي باعث تن دادن به هزار خطر ديگر مي‌شود.

قاسم‌زاده عضو كميته هماهنگي شبكه ياري كودكان ايران نيز درگفت‌وگو با ايلنا تاكيد مي‌كند: ‌اكثر زباله‌گردها حاصل خانواده‌هاي معتاد بوده كه متاسفانه خود آنها هم در دام اعتياد گرفتار مي‌شوند.
او ادامه مي‌دهد: بر حسب مقاوله‌نامه سازمان جهاني كار در مورد منع بدترين اشكال كار براي كودكان كه به امضاي ايران نيز رسيده، بايد كودكان را از زباله‌گردي كه از مشاغل پرخطر و آسيب‌زا براي كودكان و نوجوانان به شمار مي‌رود، منع كرد اما تعداد اين كودكان در خيابان‌ها و لابلاي زباله‌هاي معلوم بسيار زياد شده است.

قاسم‌زاده اضافه مي‌كند: هيچ مرجعي براي رسيدگي به كودكان زباله‌گرد تهراني وجود ندارد و اين دسته از كودكان ميان وزارت كار، بهزيستي، شهرداري و وزارت بهداشت پاسكاري مي‌شوند.

او ادامه مي‌دهد: بارها براي بررسي اين معضل با شهرداري تهران تماس گرفتيم اما شهرداري به راحتي اين مسئله را انكار كرده و با اعلام اينكه اين كودكان ارتباطي با شهرداري ندارند موضوع را پشت گوش مي‌اندازند اما عكس‌ها و مداركي موجود است كه نشان مي‌دهد شهرداري در اين زمينه طمع كرده و اغلب كودكان و نوجوانان با برخي از شركت‌هاي خصوصي و پيمانكاران شهرداري در اين زمينه قرارداد دارند؛ به طوري كه آرم‌هاي چاپ شده بر روي لباس اين كودكان به خوبي گوياي تخلف پيمانكاران شهرداري در اين زمينه است.

كودكان زباله گرد يا به قول انجمن هاي حمايتي ، كودكان بازيافتي ، به بوي نامطبوع زباله عادت كرده اند اما اين معضل به معناي آن نيست كه مسئولان ، حال مي خواهد وزارت كار باشد يا وزارت بهداشت ، سازمان بهزيستي يا شهرداري ، با پاسكاري آن ها مهر تائيدي بر روي كار دشوار اين كودكان بزنند .

گزارش: سميه جاهد عطائيان

تصویر:جوانی احمدی نژادو ثمره درکردستان


طلاعات تکمیلی در مورد مرگ پزشکی که محسن روح الامینی

24 آبان 88

اطلاعات تکمیلی در مورد مرگ پزشکی که محسن روح الامینی را 2 روز قبل از شهادت ویزیت کرده بود
تشیع پیکر پزشک بازداشتگاه کهریزک در فضای امنیتی
خانواده اجازه کالبدشکافی پیدا نکردند


بعد از انتشار گزارش قتل یا خودکشی، رامین پوراندرزجانی، پزشک 26 ساله بازداشتگاه کهریزک که روز گذشته در سایت نوروز منتشر شد، خبرنگار ما به اطلاعات جدیدی در مورد این قربانی جدید تیم تهدید و ترور قوه قضائیه و نیروی انتظامی دست یافت.

به گزارش نوروز و براساس گزارش های موثق دریافتی، رامین پوراندرزجانی روز سه شنبه در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ فوت می کند و علت فوت وی توسط مقامات مسئول، سکته قلبی در خواب عنوان می شود.

این دکتر وظیفه تعدادی از قربانیان شکنجه در بازداشتگاه کهریزک را ویزیت کرده بود، از جمله این قربانیان شهید محسن روح الامینی است که دو روز قبل از شهادت توسط این پزشک وظیفه ویزیت شده و وی از ابعاد بلایایی که برسراین شهید جنبش سبز آمده بود، مطلع گشته بود.

به گزارش نوروز، او همچنین پس از شهادت روح الامینی، یک هفته بازداشت می شود تا اعلام کند که روح الامینی به علت ابتلا به مننژیت فوت کرده است؛ درحالیکه گزارش مستند پزشکی قانونی علت فوت را اصابت ضربه به سر این شهید جنبش سبز عنوان کرده بود.

پوراندرزجانی، بعد از انتشار گزارش پزشکی قانونی به قید ضمانت آزاد می شود، اما چندین بار توسط بازرسی کل ناجا، دادسرای نظامی و شورای انتظامی پزشکی قانونی کشور مورد بازجویی قرار می گیرد و به علت آگاهی کامل از جزئیات آنچه که در کهریزک اتفاق افتاده بود از طرف افراد ناشناس بارها برای عدم انتشار حقایق این بازداشتگاه تهدید می شود تا مبادا دخالت مستقیم سران نظامی و قضائی کشور را در این بازداشتگاه فاش کند.

پوراندرزجانی، اتفاقات کهریزک را قبل از مرگ، برای عده معدودی از دوستانش بیان و در عین حال نسبت به امنیت جانی خود نیز اظهار ترس می کند تا اینکه ناگهان خبر مرگ او منتشر می شود.

با اینکه علت مرگ پوراندرزجانی، سکته قلبی عنوان شده، با اینحال به خانواده او اجازه کالبدشکافی داده نمی شود و مراسم تشیع جنازه وی نیز تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد؛ به طوری که بسیاری از دوستان نزدیک این دکتر وظیفه جرات حضور در مراسم تشیع جنازه او را پیدا نکردند.

اقدامات امنیتی صورت گرفته، این سئوال را ایجاد می کند که اگر واقعاً علت مرگ وی سکته قلبی بوده، چرا مراسم تشیع جنازه وی روز پنجشنبه در فضایی به شدت امنیتی در تبریز برگزار شد و چرا اجازه کالبدشکافی به خانواده وی داده نمی شود؟

در ماجرای شهادت ندا آقاسلطان نیز مقام های مسئول درحالی این اتفاق را محصول کار خبری رسانه های خارجی و فعالیت منافقین در ایران اعلام کرده بودند که حتی حاضر نشدند اجازه برگزاری مراسمی برای وی در یکی از مساجد تهران را بدهند.

گفته می شود یکی از نمایندگاه تبریز در مجلس شورای اسلامی مجدانه پیگیر بررسی علت فوت این پزشک بازداشتگاه کهریزک است.

گزارش تکمیلی از راهپیمایی اعتراضی شهروندان سنندجی در روز پنج شنبه

24/8/1388 - خبرگزاری هرانا


به دنبال اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان در بامداد روز چهار شنبه هفته گذشته موجی گسترده ایی از اعتراضات داخلی و بین المللی نسبت به این اقدام غیر انسانی مسولان حکومتی در روز پنج شنبه راهپیمایی اعتراضی با حضور دهها فعال سیاسی و مدنی در شهر سنندج برپا گردید.

بنابه گزارش هرانا به نقل از کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، به دنبال اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان در بامداد روز چهار شنبه هفته گذشته موجی گسترده ایی از اعتراضات داخلی و بین المللی نسبت به این اقدام غیر انسانی مسولان حکومتی در روز پنج شنبه راهپیمایی اعتراضی با حضور دهها فعال سیاسی و مدنی کرد در شهر سنندج برپا گردید. این راهپیمایی در میدان آزادی این شهر آغاز و با سردادن شعار اعدامها رو متوقف کنید، بله برای زندگی آزاد نه برای اعدام و ... تا محوطه نزدیک سه راه نمکی ادامه داشت که در آنجا با دخالت نیروهای ضد شورش نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد. نیروهای ضد شورش با باتوم به معترضین یورش برده و تعدادی را زخمی و تعدادی دیگر را دستگیر کرده اند. بنابه گفته شاهدان عینی حدود ده نفر در این راهپیمایی مسالمت آمیز بازداشت شده اند و تنها هویت سه تن از آنها به نامهای عامر گلی فعال دانشجوی ، ئاکو کردنسب روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق و نبز نصراللهی معلوم شده است. بازداشت شده گان بعد از انتقال به بارداشتگاه انتظامی، اواخر شب تحویل نیروهای اداره اطلاعات شهر سنندج شده اند و هم اکنون در بازدشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج بسر می برند.


70 درصد شركت ملي حفاري ايران به مزايده گذاشته مي‌شود

24 آبان 1388-

قیمت پایه و شرایط واگذاری 48 درصد سهام شرکت روی مهدی آباد و 38 درصد سهام شرکت ایران خودرو، 79/37درصد سهام شرکت سایپا و 77/37درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا جهت واگذاری از طریق بورس مورد بررسی قرار

ایلنا: هيات عالي واگذاري آخرین وضعیت قیمت پایه و شرایط واگذاری برخي شرکت‌ها را مشخص كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارایی، در نشست هیأت واگذاری كه با حضور وزراي امور اقتصادی و دارایی، وزیر دادگستری، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و نمايندگاني از وزارت بازرگانی، بانک‌ها و بیمه‌ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، قیمت پایه و شرایط واگذاری 48درصد سهام شرکت آب و برق کیش جهت واگذاری از طریق مزایده تصويب شد.
براساس اين گزارش طرح موضوع چگونگی واگذاری شرکت‌های بهره‌برداری از شبکه‌های آبرسانی و زهکشی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو نيز بررسی شد.
همچنین 30 درصد از سهام شرکت ملی حفاری ایران در طرح توزیع سهام عدالت مورد تصویب قرار گرفت و شرکت ملی نفت ایران طی نامه‌ای پیشنهاد واگذاری سهام باقی مانده (به میزان 70 درصد) شرکت ملی حفاری ایران به شرکت‌های تعاونی سهام عام متخصصین از طریق مذاکره را مطرح كرده است.
این هیأت در این دستورالعمل تصریح کرد: پیشنهاد عضویت بانک مرکزی در جلسه هیأت واگذاری به منظور استیفاء حقوق سیستم بانکی مطرح شده است و مقرر شد پیشنهاد حضور نماینده بانک به عنوان عضو غیررسمی در دستور هیأت واگذاری قرار گیرد.
در بخش دیگر این دستورالعمل، تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 48 درصد سهام شرکت روی مهدی آباد و 10 درصد سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان جهت واگذاری از طریق مزایده و 58/1درصد سهام شرکت گل گهر، 5/1درصد سهام شرکت چادرملو، 38 درصد سهام شرکت ایران خودرو، 79/37درصد سهام شرکت سایپا و 77/37درصد سهام شرکت سرمایه گذاری رنا جهت واگذاری از طریق بورس مورد بررسی قرار گرفت.
قیمت سهام شرکت های واگذارشده بابت رد دیون شامل شرکت های ماشین سازی اراک، روغن نباتی شیراز، کانال و قطعات پیش ساخته گیلان بهره‌برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی زرینه رود و سد کرج و واگذاری 10درصد سهام شرکت حفاری شمال بابت رد دیون به شرکت ساتا، 2 درصد بانک تجارت و 86/16درصد قند شازند مورد تصویب قرار گرفت.

وزیرسابق:مخابرات را یك سوم قیمت فروختند!

پول مردم نزد مخابرات، ودیعه است»، «كنترل مكالمات تلفنی ارتباطی با مالك شركت مخابرات ندارد»، «ودیعه‌ها باید به سهام تبدیل شود»، «ارزش واقعی مخابرات 50هزارمیلیارد‌تومان است»، «دارایی‌های ثابت مخابرات چند برابر سرمایه فعلی شركت» و...

اینها بخشی از مطالبی است كه كارشناسان در میزگرد «خصوصی‌سازی صنعت مخابرات» كه در دانشگاه امیركبیر برگزار شد، مطرح كردند.

مردم سهامداران اصلی «اخابرند»
«حسن غفوری فرد» گفت: براساس نظر مراجع تنها خود مردم می‌توانند سهام‌دار شركت مخابرات باشند، چرا كه طبق قرارداد مردم می‌توانند هر زمان كه خواستند تلفن خود را به شركت مخابرات برگردانده و ودیعه خود را پس بگیرند. او همچنین گفت: متاسفانه در كشور فرهنگ بدی ایجاد شده كه پول دار شدن را یك ضدارزش می‌دانند. در چنین شرایطی امنیت سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت و البته اصلاح آن به كار فرهنگی نیاز دارد. ضمن اینكه وقتی شركتی با موضوع كلی مانند عدم تایید اهلیت امنیتی از شركت در مزایده حذف می‌شود این شركت دیگر توان سرمایه‌گذاری دركشور را نخواهد داشت و همه به آن با چشم دیگری نگاه می‌كنند.

روش خصوصی‌سازی تغییر كند
در ادامه این میزگرد «ابراهیم جمیلی»، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی با بیان اینكه برای واگذاری شركت مخابرات ایران بلوك هشت‌هزار‌میلیارد‌تومانی تعریف شده بود گفت: كدام بخش خصوصی در كشور وجود دارد كه چنین پولی داشته باشد و بتواند 20‌درصد آن را یكجا پرداخت كند. وی با انتقاد از اینكه در حال حاضر وقتی چیزی در كشور گران می‌شود می‌گویند مسوولیت آن به بخش خصوصی واگذار شده است، ادامه داد: از آنجا كه ودیعه‌های مردم در شركت مخابرات امانت بوده، باید برای خصوصی‌سازی آن ودیعه‌ها به سهام تبدیل شود. این می‌تواند شركت را به شركت خصوصی واقعی تبدیل كند. وی ادامه داد: به نظر من ابلاغ مقام معظم رهبری نیز با هدف تقویت بخش خصوصی بوده است در حالی كه روش كنونی به بیراهه رفتن است و ما نیز در جایی از مسوولان كشور خواستیم جلوی خصوصی‌سازی به شكل كنونی را بگیرند.

«واگذاری» ایرادی ندارد
در ادامه این نشست «احمدرضا معتمدی»،‌ وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه تنها بخشی از ودیعه‌های مردم نزد شركت مخابرات به صورت سهام قابل واگذاری است و بخش دیگر جزو سرمایه‌ و هزینه‌ شركت مخابرات محسوب می‌شود گفت: به نظر من به واگذاری شركت مخابرات ایرادی وارد نیست. او با بیان اینكه سیاست‌های اصل‌44 قانون اساسی به خصوصی‌سازی اشاره دارد نه غیر دولتی شدن و بنابراین نهادهای عمومی نمی‌توانند خصوصی تلقی شوند گفت:
براساس برآوردهای مختلف ارقام كلانی برای شركت مخابرات پیش‌بینی شد به طوری كه شخص بنده با محاسبات دست پایین حداقل رقم 50‌هزار‌میلیارد‌تومان را برای قیمت شركت مخابرات برآورد كرده‌ام، هر چند كه این رقم تا 250‌هزار‌میلیارد‌تومان هم گفته شده است. وی گفت: برای راه‌اندازی هر تلفن ثابت به طور متوسط 400‌هزار‌تومان و برای هر تلفن همراه 400‌دلار هزینه شده است، فقط 10هزار‌میلیارد‌تومان تجهیزات فنی برای تلفن همراه در كشور خریداری شده و همین رقم نیز برای تلفن ثابت تجهیزات در كشور وجود دارد.


یورش وحشیانه پاسداربندها و گارد زندان به زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج

24 آبان 1388
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه پاسداربندها و گارد زندان به زندانیان بی دفاع بند1 معروف به بند آخرخطیها و ضرب وجرح زندانیان این بند که منجر به شکستگی انگشتان و زخمی شدن آنها شده است.
روز شنبه 23 آبان ماه پاسداربندها به زندانیان بی دفاع سالن 1 (طبقه همکف ) یورش بردند و آنها را آماج باتونهای خود قرار دادند .این یورش وحشیانه که با ورود گارد زندان ابعاد گسترده ای بخود گرفت. تعدادی از زندانیان در اثر ضربات باتون دچار شکستگی انگشتان و جراحاتی که منجر به خونریزی گردید شدند .زندانی بهرام تصویری که بیشترین ضربات باتون بر بدن او وارد شده بود و ضربات و حشیانه بر بدن این زندانی بحدی شدید بود که باتون یکی از پاسداربندها شکسته شد.زندانی بهرام تصویری در اثر ضربات وارده چند انگشت دستش شکسته شد و بدن او از چند ناحیه زخمی گردید و دچار خونریزی شد. این زندانی پس از ضربات و حشیانه و شکستگی انگشتان دستش و زخمی شدن بدنش به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل گردید.آقای بهرام تصویری از جمله کسانی بود که هنگام تصرف شکنجه گاه بند 1 در سلولهای انفرادی آن زندانی بود .گفته می شود این یورش وحشیانه برای انتقام گیری از زندانیان تصرف کننده شکنجه گاه بند 1 سازمان دهی شده بود.
زندانی دیگری که آماج ضربات باتون پاسداربندها و گارد زندان قرار گرفت بهروز شیرخوانی نام دارد، که از اسرا و شیمیائی شدگان و معلولین جنگ است. شش و ریه او در اثر گاز شیمیائی آسیب جدی دیده است.آقای شیرخوانی در اثر ضربات باتون بدنش سیاه و زخمی شده است. در این حملات وحشیانه تعداد دیگری از زندانیان آماج ضربات باتون پاسداربندها و گارد زندان قرار گرفته اند.این یورش و حشیانه بدون دلیل قبلی صورت گرفته است.
پاسدارانی که در این یورش وحشیانه زندانیان را مورد ضرب وجرح قرار دادند بنام های گودرزی، محمدی و مهرآبادی می باشند.
زندانی دیگری بنام علی ترکاشوند 47 ساله در اثر مصرف قرصهای بهداری زندان وضعیتش به وخامت گرایید و پس از انتقال به بهداری زندان جان باخت.او در سالن 3 ( طبق 2) بند 1 زندان گوهردشت زندانی بود.این حادثه مدتی پیش روی داده است.
از طرفی دیگر رور یکشنبه 24 آبان ماه درگیری خونین در بند 1 روی داد که در اثر این درگیری خونین یکی از زندانیان بشدت زخمی گردید ودر حالی که بدن او غرق به خون شده بود به بهداری زندان منتقل گردید.زندانی حسین دلیرانی 45 ساله در اثر این درگیری شش،کلیه و کبد او دچار صدمات شدید گردید. وضعیت او وخیم گزارش شده است.
در حال حاضر آقای منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای اتوبوس رانی تهران و بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی بازمانده از قیام دانشجویان 18 تیر 1387 در سالن 1 بند1 زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی و خطرناک نگهداری می شوند. در گیریهای خونین و یورش وحشیانه روز گذشته در سالنی صورت گرفته است که این 2 زندانی سیاسی در آنجا قرار دارند.خانواده های زندانیان سیاسی که برای ملاقات با عزیزانشان مراجعه می کنند باید ساعتها منتظر بمانند تا بتوانند ملاقات کوتاهی را با عزیزانشان داشته باشند.برخورد پاسدارهای سالن ملاقات با خانواده ها توهین آمیز و غیر انسانی است.


صائب عریقات: فلسطینیان به دنبال استقلال یک جانبه اند

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی، گفته است به علت عدم پیشرفت در مذاکرات صلح فلسطینیان با اسرائیل، خواستار به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین خواهد شد.

مقامات فلسطینی روز یکشنبه، 15 نوامبر، اعلام کردند که از سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل، درخواست خواهند کرد. به گفته آنها این درخواست به دنبال نا امیدی فلسطینیان از پیشرفت در مذاکرات صلح با اسرائیل انجام می شود.

اعلام این خبر، مخالفت شدید اسرائیل را برانگیخته است؛ وزرای اسرائیل به فلسطینیان هشدار داده اند تا به دنبال استقلال یک جانبه نباشند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس صائب عریقات به رادیوی ارتش اسرائیل گفته است، پس از ۱۸ سال مذاکرات مستمر بدون نتیجه، فلسطینیان ناامید شده و تصمیم گرفته اند که به شورای امنیت سازمان ملل روی بیاورند. به گفته آقای عریقات "هدف از این کار زنده نگاه داشتن امید در اذهان فلسطینان است."

صائب عریقات گفته است که این درخواست، باز پس گیری مناطق اشغال شده توسط اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ را هم در بر می گیرد. مناطق مزبور، بیت المقدس شرقی، کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را شامل می شود.

حتی اگر سازمان ملل متحد پیشنهاد فلسطینیان را تایید کند، تا زمانی که اسرائیل کنترل کرانه باختری و شرق بیت المقدس را در دست داشته باشد، اجرای این پیشنهاد عملا غیرممکن خواهد بود.

فلسطینیان پیش از این نیز به طور یک جانبه اعلام استقلال کرده اند که حمایت چندین کشور را به دنبال داشت، اما این استقلال هیچ گاه عملی نشد.

در همین حال سلام فیاض، نخست وزیر دولت خود گردان فلسطینی، طرح توسعه دوساله ای را آغاز کرده است تا بدین وسیله پایه های استقلال کشور مستقل فلسطینی را بگذارد.

آقای عریقات زمانی را برای اعلام این درخواست به سازمان ملل ارائه نداده است. اما "نیمر حمد"، یکی از مشاوران محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین، در گفتگو با روزنامه اسرائیلی "معاریو" گفته است که برای تحویل این درخواست به شورای امنیت " هیچ عجله ای در کار نیست".


او در ادامه گفته است: "ما برای این کار باید کاملا آماده شویم و مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک انجام دهیم. می خواهیم پس از اینکه به ما اطمینان لازم داده شد، شورای امنیت این مسئله را بررسی کند."

تصمیم درخواست اعلام استقلال یک جانبه توسط فلسطینیان، به دنبال به بن بست رسیدن تلاش های آمریکا برای از سر گیری مذاکرات صلح مطرح می شود.

در عین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بر انجام مذاکرات با فلسطینیان اصرار دارد. اما فلسطینیان خواستار توقف گسترش شهرک های یهودی نشین در اراضی فلسطینیان، قبل از از سر گیری مذاکرات صلح اند.

سردار پاسدار نورعلي شوشتري یکی از صاحبان اصلی یک غول اقتصادی در کشور

آشنايي با جناب آقای نورعلي شوشتري مؤسس و عضو هیأت مديره شرکت احيا صنايع خراسان


نام و نام خانوادگي: نورعلي شوشتري

سمت: عضو هيأت مديره و هیأت مؤسس شرکت

تاريخ انتصاب: 25\10\1382

نوع رابطه با شركت (موظف يا غير موظف): غير موظف

مدرك تحصيلي: كارشناس

تجارب و سوابق حرفه اي:عضو هيأت مديره شركت سپاد خراسان از سال 68 تاكنون

عضو هيأت مديره شركت احيا صنايع خراسان از سال 75 تاكنون


پست الکترونيکی: shushtari@ehyaco.ir

http://ehyaco.ir/!_Htm_84/A_mr_shoshtari.htm

لوگوي جديد سپاه پاسداران و نيروي انتظامي