۱۳۹۸ مرداد ۳, پنجشنبه

Chalghoumi Invité à l'AIPAC - CRACHE sur le Hamas sur la Chaîne SIONISTE

Baltimore Says No to Trump's ICE Raids

Here's why General David Petraeus says the Iran situation is 'fraught'

Israel Demolishes 70 More Palestinian Apartments in East Jerusalem

Discours François BOULO : "Le moment est venu" - Pour la structuration d...

Saudi Blogger Attacked by Palestinians on Temple Mount

Max Blumenthal drops by the largest US military base in Latin America

EP.775: Dr. Gabor Maté- Israel Uses Anti-Semitism to INTIMIDATE Critics ...

The War in Syria: Dozens killed in regime air strikes in Idlib

Rugy droit dans ses bottes, Mediapart aussi

Alstom : «C'est très étrange que le parquet n'ait donné aucune suite à n...

DETTINGER : UN SYMBOLE QUE MACRON VEUT DÉTRUIRE

US immigration officials testify on family separations – watch live

'Fck govt fck Boris' protest takes place on PM's first day in office

Protesters seek to block Mr Johnson's route - BBC News

Protesters seek to block Mr Johnson's route - BBC News

Corbyn: Johnson over-estimates himself - BBC News

Lolita Express Masseuse Reveals Lurid Details from Jeffrey Epstein's Pri...

Lolita Express Masseuse Reveals Lurid Details from Jeffrey Epstein's Pri...

Worldwide paedophile ring busted in sting operation | 7.30

Jimmy Saville, Jeffrey Epstein, Madeline McCann & Elite Chomo Rings - Da...

Jeffrey Epstein’s Life On His Private Caribbean Islands | NBC Nightly News

Unmasking Ghislaine Maxwell: Epstein’s Lover Turned Madame

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

Deutsche Bank’s dirty deal with Jeffrey Epstein

George Galloway on Boris Johnson: "Like a sofa, he bears impression of t...

Epstein paid out $30 million to whom?

Epstein paid out $30 million to whom?

Conquered Territory: Is Trump a Zionist Proconsul Over America?

Top U.S. & World Headlines — July 23, 2019

نامه سپیده قلیان از زندان قرچک؛ چرا اعتصاب غذا کردم


خبرگزاری هرانا – سپیده قلیان از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه که هم اکنون در زندان قرچک ورامین به سر می برد از روز سه شنبه ۱ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است. خانم قلیان اکنون با نوشتن نامه‌ای که در ادامه می آید دلایل اعتصاب غذای خود و ضرورت این اقدام را به قصد تنویر افکار عمومی توضیح داده است. او در قسمتی از این نامه تاکید می کند “پیام اعتصاب غذای من همفکری و هماهنگی ما علیه ظلم است؛ ظلمی که بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان روا داشته‌اند”. سپیده قلیان در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته بازداشت و تاکنون در زندانهای سپیدار اهواز، زندان اوین و زندان قرچک ورامین نگهداری شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه، از روز سه شنبه ۱ مردادماه ۹۸ در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده است.

متن کامل این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، در ادامه می‌آید:

تجربه مشترک تمامی کسانی که زندانی سیاسی بوده و یا تحت تهدید نهادهای امنیتی زیسته‌اند، این است که توسط این نهادها به زندانی و خانواده‌اش گفته می‌شود که برای بدتر نشدن شرایط از هرگونه رسانه‌ای کردن وضعیت پرهیز کنند. این امر به وضوح تمایل نهادهای امنیتی به سکوت سرکوب شدگان را نشان می‌دهد. از این نقطه نظر، سکوت در مقابل زندانبان، همراهی با او در برابر بایکوت صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی است.
رسانه‌های جریان اصلی و هم‌سو با قدرت نقش خود را با چشم بستن به روی حقایق و سکوت در مقابل این وضعیت ایجاد می‌کنند. اعتصاب غذا انتخاب من نیست. اما در این وضعیت تنها ابزار زندانی برای شکستن سکوت، هرچند در سطح محدود است. بنابراین ابتدا به ساکن هدف از اعتصاب من اعتراض به سرکوب و فشار بر زندانیان سیاسی است و از همین سو از روز گذشته اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌ام.
مساله دوم، اعتراض به وضعیت خوفناک زندانیان در زندان قرچک ورامین است. تهدید مداوم توسط زندانبانان، نداشتن امنیت جانی، محرومیت از داشتن حداقل نیازهای بهداشتی و قطعی مکرر آب، تنها گزاره‌های کوچکی برای توصیف وضعیت این زندان است. آنچه که در این زندان برای ندا ناجی و عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان ۱ می (روز جهانی کارگر)، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری و منیره عربشاهی اتفاق افتاده، دلیلی مضاعف برای اعتراض به وضعیت این زندان است.
سلب حق ملاقات من با خانواده‌ام و تحمیل رنج مضاعف پدر و مادر پیرم هرچند که سلب یک حق طبیعی و مسلم است؛ اما در قیاس بر آنچه در این ماه‌ها بر من و خانواده‌ام گذشت و در قیاس با صورت خونین برادرم مهدی، هنگام دستگیری من در دی ماه بی اهمیت جلوه می‌کند. با تکیه بر این دلایل و همبستگی با ساناز اله یاری که در زندان اوین شاهد دردها و رنج‌های او بودم و همچنین در حمایت از امیرحسین محمدی فرد، از صبح دیروز سه شنبه ۱ مردادماه ۹۸، اعتصاب غذای خود را آغاز نموده‌ام. پیام اعتصاب غذای من همفکری و هماهنگی ما علیه ظلم است. ظلمی که بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان روا داشته‌اند.
سپیده قلیان – ۲ مرداد ۹۸ – زندان قرچک ورامین”
روز گذشته مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان در صفحه شخصی خود با اشاره به تهدید مامورین نسبت به ممنوع الملاقات کردن خانم قلیان نوشته بود: “سپیده از امروز صبح تا تشکیل دادگاهش به خاطر ظلم‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که در حق خود و پدر و مادرش روا شده است و انتقال‌های گوناگونش به زندان های متعدد دست به اعتصاب غذا زده است و پدر و مادر پیرم با قلبی شکسته‌تر و دستانی خالی و چشمانی گریان از تهران عازم خوزستان شده اند”.
سپیده قلیان، فعال مدنی به همراه اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با “گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران” ارتباط دارند.
سپیده قلیان در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۹۷ به زندان سپیدار، در اردیبهشت ماه ۹۸ به زندان اوین و در تاریخ ۱۳ خردادماه ۹۸ از بند زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

اوایل ماه جاری پرونده خانم قلیان به همراه شش متهم دیگر پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.