۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

ديدار جمعی از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت با خانواده شهيد ستار بهشتی


به گزارش دانشجونيوز، شماری از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت با حضور در منزل شهيد ستار بهشتي، ضمن دلجويی و ابراز همدری با خانواده ی وي، شنوای درد دل ها و شرح آنچه بر اين خانواده ی داغديده رفته است، بودند.

در ابتدای اين ديدار، مادر ستار بهشتی ضمن اشاره به خصوصيات اخلاقی وی از رابطه ی نزديک بين او و فرزندش سخن گفت.

مادر اين شهيد در توصيف رابطه اش با ستار و نظرش در مورد شهادت فرزندش ابراز داشت: "من و ستار بسيار نزديک بوديم و ستار با من خيلی شوخی می کرد، الان هم که نيست باور کنيد ناراحت نيستم. شايد اندکی دلتنگی های مادرانه داشته باشم اما چون می دانم ستار جای خوبی است نه تنها ناراحت نيستم که خوشحال هم هستم من فرزندم را داماد کردم، من با خدا معامله کردم".

مادر ستار بهشتی همچنين از برخورد های اهانت آميز ماموران امنيتی و مزاحمت های آن ها و بخصوص ضرب و شتم خودش و دخترش سحر بعد از مراسم روز چهلم سخن گفت و آن اتفاق را اينگونه توصيف نمود: "در حالی که مراسم با آرامش کامل برگزار گرديده بود ماموران پس از اعتراض ما به بازداشت بی دليل ديگر پسرم به شکل وحشيانه ای به من و دخترم حمله کردند و روسری من و دخترم را از سر برداشتند و آنچنان مرا کتک زدند که قسمت زانوی شلوارم پاره شد و مقداری از موهايم کنده شد".



"خواستار قصاص قاتل فرزندم هستم"
وی در مورد موضعش در ارتباط با قصاص قاتل فرزندش ابراز داشت: "من از اين آدم ها نمی گذرم و همانطور که گفته ام خواستار قصاص قاتل فرزندم هستم. قاتل فرزندم را در بازداشتگاه ديده ام همان کسی بود که به خانه ی ما هجوم آورد و ستار را با دستبند برد وقتی او را ديدم گفت اگر می دانستيم قضيه ی ستار اين چنين جهانی می شود اصلا با او کاری نداشتيم".



"به ستار افتخار می کنيم"
در ادامه سحر بهشتی خواهر ستار نيز ضمن تاکيد بر مواضع مادرش بار ديگر اعلام نمود ما ناراحت نيستيم و خوشحال هم هستيم به ستار افتخار می کنيم. ستار يک انسان مستقلی بود و عضو هيچ جناح و دسته ای نبود و درد مردم و طبقه فرودست را می گفت. درست است از وضع مالی خوبی برخوردار نيستيم اما برخی رفتار ها و روشهای تطميع از سوی مسئولين را توهين آميز می دانيم.



در پايان خانواده ستار بهشتی ضمن گلايه از بی توجهی مسئولين ابراز نمودند: "تا بحال هيچ يک از نمايندگان مجلس و مسئولين برای دلجويی و يا تحقيق حتی به ما سر نزده اند. از مردم هم به جز شما يکی دو گروه ديگر آمده اند که از همه تشکر می کنيم ما به ستار افتخار می کنيم و شما هم مثل ستار ما هستيد و از اينکه بعد از رفتن ستارمان ستار های زيادی پيدا کرديم نيز خوشحاليم".



گفتنی است ستار بهشتی از کارگران وبلاگ نويسی بود که در آبان ماه امسال بر اثر شکنجه بازجويان پليس فتا به شهادت رسيد.



9 دی 1391

لیسا کریستین: عکس هایی که شهادت به برده داری مدرن میدهند

http://www.ted.com/talks/lang/fa/lisa_kristine_glimpses_of_modern_day_slavery.html?source=facebook#.UNr-x76Pb-U.facebook

متن نامه مشترک منصور اسالو، جعفر عظیم زاده، داود رضوی،علی نجاتی، پروین محمدی، شیث امانی، شاپور احسانی راد، شریف ساعد پناه و ١۴ نفر دیگر از فعالین کارگری به رضا شهابی

متن نامه مشترک منصور اسالو، جعفر عظیم زاده، داود رضوی،علی نجاتی، پروین محمدی، شیث امانی، شاپور احسانی راد، شریف ساعد پناه و ١۴ نفر دیگر از فعالین کارگری به رضا شهابی


دوست و یار عزیزمان رضا شهابی
با درودهای گرم و فراوان

خبر بدرفتاری و تهدید به کتک کاری از سوی ماموری که همراه شما به بیمارستان اعزام شده بود همه ما را عمیقا ناراحت و نگران و تا حدودی شوک زده کرد. چرا که هنوز خبر مرگ ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس بر روی رسانه هاست و برخی از مسئولین مملکتی در واکنش به مرگ این کارگر، صحبت از شفاف سازی و لزوم مقید کردن مامورین و زندانبانان به برخوردی انسانی با زندانیان کرده اند. بطور قطع و یقین مرگ ستار بهشتی هیچ علتی جز رفتار غیر انسانی مامورین و برخورداری آنان از اختیارات گسترده در برخورد با زندانیان نداشته است، به همین دلیل افکار عمومی انتظار داشتند پس از انتشار خبر مرگ ستار بهشتی مسئولین امنیتی و قضایی در اقدامی فوری تجدید نظری اساسی در رفتار و حدود اختیارات مامورین انتظامی و امنیتی در برخورد با زندانیان را عملی کنند. اما به نظر میاید با توجه به رفتاری که با شما شد چنین انتظاری، انتظاری عبث و بیهوده است لذا ما امضا کنندگان این نامه ضمن تاکید بر تلاش و مبارزه برای آزادی کارگران دربند و دیگر انسانهای عدالتخواه از زندانهای سراسر کشور، مصرانه بر رسیدگی عاجل به شرایط نگهداری و چگونگی رفتار مامورین و زندانبانان با تمامی زندانیان پای می فشاریم و خواهان آزادی فوری و ادامه معالجات شما در خارج از محیط زندان هستیم.
ما امضا کنندگان این نامه به شما دوست و یار عزیزمان اطمینان میدهیم لحظه ای از تلاش برای تحقق خواستهای شما که خواست همه ما کارگران در سراسر ایران است باز نخواهیم ایستاد. ما دستهایتان را صمیمانه می فشاریم و اعتراض شجاعانه شما را از کنج زندان ارج می نهیم اما در این میان سلامتی شما مهم ترین اولویت برای ما امضا کنندگان این نامه است. لذا مصرانه و صمیمانه از شما میخواهیم به اعتصاب غذای خود پایان دهید و درمان خود را از سر بگیرید.
ما با شور و شوق جشن آزادی تو را برگزار خواهیم کرد اما این جشن زمانی برایمان مسرت بخش خواهد بود که حضور گرم شما در میان ما با تنی سالم محقق شود.
اسامی امضا کننده گان نامه مشترک به رضا شهابی عبارتند از: منصور اسالو - جعفر عظیم زاده - داود رضوی - علی نجاتی - پروین محمدی - شاپور احسانی راد - شیث امانی - صدیق کریمی - کوروش بخشنده - شریف ساعد پناه - جمیل محمدی - مظفر صالح نیا - ناهید خداجو - اسماعیل کاظمی - حسین قادری - منصور کریمی - رفیق کریمی - ژیان صبحانی - کمال نامداری - جبار قادری - خلیل کریمی - یدالله صمدی
امضا کنندگان این نامه در همبستگی با رضا شهابی مبلغ یک میلیون تومان کمک مالی خود به خانواده های رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده را امروز همراه این نامه تحویل ربابه رضایی همسر رضا شهابی دادند.
اتحادیه آزاد کارگران ایران - هشتم دی ماه ١٣٩١