۱۳۹۵ بهمن ۱۶, شنبه

موشک کوچکی برای محک زدن ترامپ 
فرامرز دادرس


خانم نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل گفت که ایران با پرتاب یک موشک میان برد که قادر به حمل پانصد کیلوگرم مواد منفجره و دارای شعاع عمل سیصد کیلومتر بوده قعطنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است. خانم هیلی افزود "من به مردم جهان می گویم که باید نگران این آزمایش باشند. ایالات متحده ساده لوح نیست. ما به تماشا نمی ایستیم و دنیا شاهد خواهد بود که به نوبه خود وارد عمل خواهیم شد."
 
آقای سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در برخلاف گفته سفیر آمریکا در سازمان ملل می گوید؛ حتی آزمایش موشک بالستیک توسط ایران هم نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیست. آقای ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه که همزمان با پرتاب موشک در تهران بسر می برد می گوید: این اقدام ایران بر "خلاف روح" قعطنامه شورای امنیت می باشد. ژان مارک ارو هم غیر مستقیم سخن مقام روسی را تاًیید می کند. آقای ارو می خواهد بگوید؛ ایران خلاف نکرده ولی بهتر بود در این زمان دست به این کار نمی زد.
 
خانم نیکی هیلی برای تهییج جهانیان با ساده لوحی آمریکایی خود می گوید: من به مردم جهان می گویم و ... چنین و چنان. خانم هیلی گویا درک نکرده که مردم جهان امروز بیش از نگران بودن در باره آزمایش یک موشک قراضه ایران! بیشتر نگران گفتار و کردار آقای دونالد ترامپ و دولت تازه آمریکا می باشند.
 
جمهوری اسلامی می داند کجای قعطنامه شورای امنیت سوراخ است و از همان سوراخ موشک پرتاب می کند. پس از دوازده سال  گفتگو میان جمهوری اسلامی و کشورهای پنج به اضافه یک، مسئولین سازمان ملل و شورای امنیت نتوانستند متن یک قعطنامه را از نظر حقوقی و فنی درست تنظیم کرده و به اجرا بگذارند، خوب روشن است که راه برای هرگونه سوء استفاده باز می ماند. این یک قعطنامه دو پهلو است.
 
بی شک هرگونه تصمیم تندی بجز نصیحت! از سوی شورای امنیت علیه ایران اتخاذ شود، با وتوی روسیه و احتمالاً چین روبرو خواهد شد و دولت جدید آقای ترامپ را با مشکل حیثیتی روبرو شده و نخستین وتو را دریافت خواهد کرد.
 
قعطنامه شورای امنیت در صد و بیست و سه صفحه تنظیم شده و در صفحه صد و شانزده در پیوست ب : اعلامیه ، به مسئله ممنوعیت آزمایش های موشکی به شرح زیر اشاره شده است:
از ایران خواسته می شود تا هشت سال پس از « روز قبول توافق» یا زمانی که آژانس گزارشی مبنی بر تاًیید « نتیجه گیری گسترده تر» ارائه کند، هرکدام زودتر حادث شود ،هیچ فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیک طراحی شده برای قابلیت حمل سلاح های هسته ای، شامل پرتاب با استفاده از چنین فناوری های موشک های بالستیک، صورت ندهد.
 
در تنظیم این قعطنامه دو پهلو نکته ظریفی دیده می شود که جمهوری اسلامی زیرکانه به آن استناد می جوید و مدعی است که موشک های آزمایشی ایران، برای حمل کلاهک های اتمی ! طراحی نشده اند و بنابراین هیچ محدودیتی برای آزمایش های موشکی استاندارد و غیراتمی ایران وجود ندارد.
 
هدف جمهوری اسلامی از دست زدن به آزمایش موشکی بی تردید مصرف تبلیغاتی دارد و می خواهد آقای ترامپ را محک بزند و به تهدیدات لفظی آقای ترامپ و دولت تازه آمریکا و آقای نتانیاهو که دل در گرو آقای ترامپ گذاشته است پاسخی بسیجی پسندانه! دهد.  از سوی دیگر پیامی به مانور دریایی چهار کشور؛ آمریکا، انگلیس، فرانسه و استرالیا در خلیج فارس بفرستد.
جمهوری اسلامی بخوبی  آگاه است که آقایان ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نمی توانند از نهاد های قانونی بین المللی مانند سازمان ملل استفاده کرده و اقدامی علیه ایران انجام دهند.
 
( چار دیواری، اختیاری) البته این بارجمهوری اسلامی در رویارویی با آمریکا با هشیاری عمل کرده و بجای اینکه مانند گذشته با قایق های تندرو خود دست به ماجراجویی اطراف ناو های جنگی آمریکا در خلیج فارس بزند ترفند جالبی بکار گرفته است.
نخست اینکه یک موشک میان برد پرتاب کرده  که حداکثر برد آن سیصد کیلومتر بوده و در نتیجه در درون ایران محدود شده و هیچ کشوری را حتی در همسایگی ایران تهدید نمی کند. این موشک از اطراف سمنان پرتاب شده است.
دوم اینکه موشک تصادفاً ! هنگام طی مسیر منفجر و ظاهراً آزمایش با شکست روبرو شده است و جایی برای نگرانی آمریکا و اسرائیل باقی نگذاشته است.
 
اگر آقایان ترامپ و نتانیاهو تصمیم دارند علیه جمهوری اسلامی عملی انجام دهند باید خارج از چارچوب نهاد های قانونی وبین المللی دست به این کار بزنند. نتانیاهو پس از قعطنامه شورای امنیت علیه اسرائیل و شهرک سازی در مناطق اشغالی عملاً سرکشی کرد و بکار خود ادامه داد و برای آرای سازمان ملل متحد پشیزی ارزش قائل نشد ،اکنون نوبت آقای ترامپ است که آمریکا را از سازما ن ملل بیرون بکشد و هر کاری می خواهد خودسرانه انجام دهد. آقای ترامپ در کارزار انتخاباتی خود مطالبی علیه سازمان ملل گفته بود.
 
دوم فوریه 2017

واکنش خشم آلود ترامپ به لغو موقت فرمان مهاجرت


فرودگاههای آمریکاحق نشر عکسREUTERS
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به حکم دادگاهی درآمریکا در مورد لغو موقت فرمان منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا واکنش خشمگینانه‌ای داشته و آن را محکوم کرده است.
آقای ترامپ در توییتی دستور این دادگاه را "مضحک" خوانده است.
اوهمچنین در پیام توییتری‌اش گفته است که حکم این "به اصطلاح قاضی" که اطاعت نکردن از قانون است را برمی‌گرداند.
پیشتر اداره گمرک آمریکا اعلام کرد کسانی که از هفته گذشته تحت تاثیر فرمان مهاجرت دونالد ترامپ، رئیس جمهوراین کشور قرارگرفته و امکان سفر به آمریکا را نداشتند، حال می‌توانند وارد این کشور شوند.
فرودگاههای آمریکاحق نشر عکسREUTERS
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی درشهر سیاتل واشنگتن موقتا دستور اجرایی آقای ترامپ را مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشوربه مدت سه ماه به آمریکا معلق کرد.
این هفت کشورعبارتند از ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی.
شرکت‌های هواپیمایی قطر، ترکیه، فرانسه و لوفت‌هانزا اعلام کرده‌اند که از سرگیری خدمات به مسافرانی که از هفته گذشته مشمول فرمان آقای ترامپ می شدند را از سرگرفته‌اند.
اعتراضات در فرودگاههای آمریکاحق نشر عکسAP
روز گذشته جمعه ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن) قاضی جیمز روبارت علیه ادعای وکلای دولت رای داد. وکلای دولت ادعا کرده بودند که ایالت‌ها جایگاه حقوقی لازم را برای به چالش گرفتن فرمان اجرایی آقای ترامپ ندارند.
این حکم درست یک هفته بعد ازامضای فرمان اجرایی آقای ترامپ صادر شده است.
در پی صدور این حکم، کاخ سفید گفته است که علیه آن حکم درخواست تجدید نظر می‌دهد.
کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای فرمان اجرایی دونالد ترامپ را "قانونمند و مناسب" خوانده است.
در بیانیه آمده است:"فرمان اجرایی رئیس جمهور با هدف محافظت از کشور(آمریکا) صورت گرفته و او صلاحیت و مسئولیت قانونی برای حفاظت از مردم آمریکا را دارد."
در پی صدور این حکم اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هوایی گفته است مسافران این هفت کشور را به مقصد آمریکا سوار کنند.
برآورد شده است که فرمان اجرایی آقای ترامپ بر ۶۰ هزار نفر از هفت کشور تاثیر گذاشته و ویزاهای این افراد به دلیل ممنوعیت ورود به آمریکا، لغو شده باشد.
دستور اجرایی آقای ترامپ همچنین پذیرش پناهجو را برای ۱۲۰ روز معلق می‌کند و پذیرش پناهجو از سوریه تا آینده نامعلوم متوقف می‌شود.
به علاوه ویزای کسانی که از هفت کشور مزبور می‌آیند برای ۹۰ روز معلق می‌شود.

انتقاد از روی جلد اشپیگل: ترامپ در حال بریدن سر مجسمه آزادیهمرسانی

هفته نامه اشپیگلحق نشر عکسDER SPIEGEL/REUTERS
روی جلد هفته‌نامه معروف اشپیگل آلمان که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بریدن سر مجسمه آزادی دیده می‌شود با انتقاد رسانه‌های این کشور روبرو شد.
تعدادی از روزنامه‌های آلمانی از این طرح انتقاد کردند و نایب رئیس آلمانی پارلمان اروپا آن را "بی‌مزه" دانست در حالی که ادل رودریگز، کارتونیستی که این اثر را کشیده آن نماد "بریده شدن سر دموکراسی" می داند.
روابط آمریکا و آلمان به دنبال انتقاد آقای ترامپ از سیاست‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مدتی است که تا حدی سرد شده است. دونالد ترامپ ماه گذشته گفت که سیاست‌های خانم مرکل مبنی بر استقبال از مهاجرانی که به آلمان می‌آیند، "اشتباهی فاجعه‌بار" بوده. مشاور تجاری آقای ترامپ هم چندی پیش از سیاست‌های تجاری آلمان انتقاد کرده بود.
روی جلد اشپیگل مشابه صفحه اول دیلی نیوز نیویورک در دسامبر سال ۲۰۱۵ است که آقای ترامپ را به شکلی متفاوت در حال بریدن سر مجسمه آزادی کشیده بود.
روزنامه عامه‌پسند بیلد در مورد این طرح نوشت که هفته‌نامه اشپیگل در دوران بوش از آمریکا به دلیل مداخله‌جویی انتقاد می‌کرد و حالا خودش مرتکب همان کار شده است.
روزنامه آلگماینه نیز نوشت روی جلد اشپیگل دقیقا همان چیزی است که ترامپ نیاز دارد؛ این که مطبوعات به دنبال نشان دادن چهره‌ای مخدوش از او هستند.
دی ولت، از دیگر نشریات آلمان نیز نوشت که این طرح بیشتر از این که به ترامپ ضربه بزند، به روزنامه‌نگاری آسیب می‌رساند.
آقای رودریگز که سال ۱۹۸۰ به عنوان پناهنده سیاسی از کوبا به آمریکا رفت به روزنامه واشنگتن پست گفت که قصدش مقایسه آقای ترامپ با داعش بوده و می‌خواسته نشان دهد هر دوی آن‌ها "افراطی هستند."

Michel Onfray en Thé ou café

Michel Onfray, ancien portrait.

Christine KELLY : "Mes révélations sur Fillon et Pénélope"

محمد نوري زاد - سخنان هردمبیل شیخ ! شيخ صادق لاريجاني و تكنولوژي روز و ن...

دنیای تنگ»
نمی گنجد این قلب در تنم
این تن در اتاقم
این اتاق در خانه ام
این خانه در دنیا و
این دنیای من در جهان
ویران خواهم شد
دردم را درد می کشم در سکوت
سکوتی که در آسمان هم نمی گنجد
چگونه بازگویم این رنج را با دیگران
تنگ است این دل برای عشقم
این سر برای مغزم
که می خواهد ترک بردارد و
 از هم بپاشد.
«عزیز نسین»
 ترجمه:مژگان دولت آبادی

بسیجی‌

مرگ کولبر

فهرست تازه تحریم‌ آمریکا علیه ایران منتشر شد


new sanctions on Iran.JPGبی بی سی - وزارت دارایی آمریکا فهرستی از ۱۳ شخص و ۱۲ نهاد را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرده است. هشت نفر از اشخاص و پنج مورد از نهادها ایرانی هستند . به گفته وزارت دارایی آمریکا بعضی از آنها با سپاه پاسداران ارتباط دارند.
دو شهروند لبنان، یک شهروند امارات و یک شهروند چین هم از اشخاص تحریم شده هستند.
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، گفت این تحریم‌ها روشن می‌کنند که توافق هسته‌ای به نفع آمریکا نبوده است. او گفت این تحریم‌ها پیشتر مورد بررسی بودند اما زمان اعلامشان واکنشی به آزمایش موشکی ایران بوده است.
پس از آزمایش یک موشک بالستیک در ایران، دولت دونالد ترامپ به این کشور "اخطار رسمی" داده است. آقای ترامپ امروز گفت: "ایران دارد با آتش بازی می‌کند."
یک مقام عالی دولت آمریکا به شرط فاش نشدن هویتش به بی‌بی‌سی گفت تحریم‌های امروز "تنها قدم‌های اول در واکنش به رفتار تحریک‌آمیز ایران هستند". مقام ارشد دیگری نیز گفت در صورتی که ایران به تعهدات بین المللی خود پایبند بماند آمریکا آماده همکاری مثبت با این کشور است.
این مقام‌ها تایید کردند که تحریم‌های امروز ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارند و از "مسیر عادی" وضع شده‌اند.
جان اسمیت، سرپرست دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت دارایی آمریکا گفته است: "حمایت مستمر ایران از تروریسم و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک این کشور تهدیدی برای منطقه، برای شرکای جهانی ما، و برای آمریکا است."
در ماه فروردین سال جاری نیز وزارت دارایی آمریکا شش شرکت و دو شخص را در ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم کرد.
آمریکا و چند کشور دیگر می‌گویند آزمایش‌های موشکی ایران خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که کشورهای عضو سازمان ملل را به اجرای توافق هسته‌ای ایران متعهد می‌کند.
زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، امروز گفته است آزمایش اخیر ایران "نقض فاحش قطعنامه سازمان ملل است".
۲۵ فرد و شرکت تحریم شده جدید توسط آمریکا چه کسانی هستند
در این لیست به ۱۳ فرد و ۱۲ نهاد ایرانی اشاره شده است.

اسامی افراد

یحیی الحج، متولد ۱۹۵۹ از لبنان
عبدالله اصغرزاده، متولد ۱۹۶۸
تنی داریان، متولد ۱۹۷۹ از تهران، ایران
حسن دهقان ابراهیمی، متولد ۱۹۶۱ دزفول، ایران
محمد عبدالامیر فرحات، متولد ۱۹۶۹ متولد کویت با پاسپورت لبنان
محمد مقام، متولد ۱۹۷۰ ایران
کامبیز رستمیان، متولد ۱۹۶۰ ایران (مقیم کویت)
علی شریفی، متولد ۱۹۶۶ تهران، ایران
کین ژیانوآ، متولد ۱۹۷۹ از چین
ریچارد یو، متولد ۱۹۷۴ محل تولید مشخص نیست
مصطفی زاهدی، متولد ۱۹۷۸، محل تولد مشخص نیست
قدرت زرگری، متولد ۱۹۴۴، محل تولد مشخص نیست
کارول ژو، متولد ۱۹۸۲، محل تولد مشخص نیست

در این لیست نام چند شرکت نیز قرار گرفته است:

شرکت تجارتی محدود کشیترانی - شهر چینگ دائو در استان شاندونگ در شرق چین.
شرکت ستاره شرقی (موبایل) -تهران، خیابان بخارست، کوچه ۱۵، طبقه سوم، واحد ۵.
شرکت اروین دانش آرین - تهران، خیابان کارگر، خیابان فرصت شیرازی، طبقه پنجم پلاک ۷۸.
شرکت تجاری و ساخت و ساز ماهر - بیروت، لبنان
شرکت تجاری و مهندسی میراژ (میراج) - بیروت لبنان
شرکت مدیریت بازیافت و خدمات محیط زیستی (میراج) -لبنان
شرکت بین المللی ام کی اس - تهران، خیابان فاطمی، خیابان باباطاهر، واحد شماره چهار
شرکت صادرات واردات نینگبو قرن جدید - شهر جیانگبئی در استان چجیانگ در شرق چین
شرکت افق سبز دریا - تهران، خیابان بهشتی، خالد استانبولی، خیابان ۱۵، شماره ۱۸، واحد چهار
شرکت دارویی ریم - بیروت لبنان
شرکت رویال مروارید - دبی، امارات متحده عربی
شرکت زیست تجهیز پویش - تهران، خیابان مطهری، خیابان فجر، کوچه افشار، واحد ۱۶

در فهرست جدید وزارت خزانه داری آمریکا، یک نام نیز اطلاعات آن به روز رسانی شده است:

میلوراد دودیک، متولد ۱۹۵۹ در بوسنی و هرزگوین

ورود شهروندان هفت کشور منع شده به آمریکا به طور موقت آزاد شد


اعتراضات به فرمان اجرایی ترامپحق نشر عکسGETTY IMAGES
اداره گمرک آمریکا گفته است کسانی که از هفته گذشته تحت تاثیر فرمان مهاجرت دونالد ترامپ، رئیس جمهوراین کشور قرارگرفته و امکان سفر به آمریکا را نداشتند، حال می‌توانند وارد این کشور شوند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی درشهر سیاتل واشنگتن موقتا دستور اجرایی آقای ترامپ را مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشوربه مدت سه ماه به آمریکا معلق کرد.
این هفت کشورعبارتند از ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی.
اعتراضات در فرودگاههای آمریکاحق نشر عکسAP
روز گذشته جمعه ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن) قاضی جیمز روبارت علیه ادعای وکلای دولت رای داد. وکلای دولت ادعا کرده بودند که ایالت‌ها جایگاه حقوقی لازم را برای به چالش گرفتن فرمان اجرایی آقای ترامپ ندارند.
این حکم درست یک هفته بعد ازامضای فرمان اجرایی آقای ترامپ صادر شده است.
در پی صدور این حکم، کاخ سفید گفته است که علیه آن حکم درخواست تجدید نظر می‌دهد.
کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای فرمان اجرایی دونالد ترامپ را "قانونمند و مناسب" خوانده است.
در بیانیه آمده است:"فرمان اجرایی رئیس جمهور با هدف محافظت از کشور(آمریکا) صورت گرفته و او صلاحیت و مسئولیت قانونی برای حفاظت از مردم آمریکا را دارد."
در پی صدور این حکم اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا به خطوط هوایی گفته است مسافران این هفت کشور را به مقصد آمریکا سوار کنند.
برآورد شده است که فرمان اجرایی آقای ترامپ بر ۶۰ هزار نفر از هفت کشور تاثیر گذاشته و ویزاهای این افراد به دلیل ممنوعیت ورود به آمریکا، لغو شده باشد.
دستور اجرایی آقای ترامپ همچنین پذیرش پناهجو را برای ۱۲۰ روز معلق می‌کند و پذیرش پناهجو از سوریه تا آینده نامعلوم متوقف می‌شود.
به علاوه ویزای کسانی که از هفت کشور مزبور می‌آیند برای ۹۰ روز معلق می‌شود.

آیا معاون نخست‌وزیر سوئد می‌خواسته ترامپ را دست بیاندازد؟


ایزابلا لووین، معاون نخست‌وزیر سوئدحق نشر عکسISABELLA LOVIN: FACEBOOK
Image captionکاربران رسانه‌های اجتماعی عکس ایوزابلا لوین و همکارانش را پاسخی طعنه‌آمیز به عکس دونالد ترامپ و دستیارانش دانسته‌اند
ایزابلا لووین، معاون نخست‌وزیر سوئد، عکسی روی صفحه فیس‌بوکش چاپ کرده که بسیاری معتقدند طعنه به دونالد ترامپ است.
در این عکس خانم لووین را می‌بینیم که چشم به دوربین دوخته و قانونی را امضا‌ء می‌کند. کنارش چند همکار و دستیار ایستاده‌اند که همگی زن‌اند. هفته پیش عکسی از دونالد ترامپ منتشر شده بود که یک فرمان اجرایی ضد سقط جنین را امضاء می‌کرد. در آن عکس همه حضار مرد بودند.
شباهت عکس خانم لووین با عکس هفته پیش آقای ترامپ (که در آن یک زن هم نیست) موجب شده بسیاری بگویند معاون نخست‌وزیر سوئد می‌خواسته طعنه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا بزند.
چند ساعت پس از نشر این عکس، هزاران کاربر فیس‌بوک آن را بازنشر کردند.
یک کاربر نوشته: "عجب عکسی! کاش برای آن آقا آن‌ور اقیانوس هم بفرستید". یکی دیگر نوشته: "عظمت سیاره‌مان را به آن برگردانیم" (که اشاره‌ای است به شعار آقای ترامپ که می‌گوید "عظمت آمریکا را به آن برگردانیم").
اما کاربری به نام کیمینی دلفوس معتقد است عکسی مثل عکس خانم لووین نباید چنین واکنشی ایجاد کند. او خطاب به دیگران نوشته "چرا باید با عکسی که همه آدم‌هایش زن‌اند این‌قدر مشکل داشته باشیم اما با عکسی که همه آدم‌هایش مردند، نه؟"
در عین حال بسیاری کاربران رسانه‌های اجتماعی، از جمله در توییتر، خانم لووین را به خاطر "تکه انداختن" به رئیس‌جمهور آمریکا تحسین کرده‌اند.
کاربری به نام ایان سینکینز می‌نویسد: "خیلی از تکه‌ای که معاون نخست‌وزیر سوئد با عکس امضای قانون تغییرات آب‌وهوایی به دونالد ترامپ انداخته، خوشم آمد".
یکی دیگر به نام میکائلا هیلدبراند می‌نویسد: "ایزابلا لووین قانون جدید اقلیمی سوئد را امضاء کرده، با عکسی محشر برای چزاندن ترامپ! شاهکار!"
Twitterحق نشر عکسTWITTER
عکس اصلی (که عکس خانم لووین را با آن مقایسه می‌کنند) به نوبه خود خبرساز بود. برخی روزنامه‌نگاران و کاربران رسانه‌های اجتماعی این واقعیت را که هنگام امضای فرمانی در تضاد با سقط جنین هیچ زنی حاضر نیست، نقد و مسخره کردند.
چند روز بعد (جمعه ۳ فوریه)، خانم لووین در حالی که قانون جدید محیط‌زیستی سوئد را امضاء می‌کرد، کشورهای اروپایی را تشویق کرد "حالا که ایالات متحده دیگر در صف مقدم نیست"، پیش‌گام مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی باشند.
قانون جدید محیط‌زیستی سوئد اهدافی درازمدت برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تعیین کرده که دولت‌های بعدی هم موظف به اجرای آن خواهند بود.
خانم لووین گفته کشورش می‌خواهد در دورانی که "کسانی که تغییرات اقلیمی را باور ندارند در دنیا قدرت می‌گیرند"، برای دیگران الگو باشد.
آقای ترامپ پیشتر گفته تغییرات اقلیمی "حقه‌بازی" است. بعضی ناظران می‌گویند او ممکن است ایالات متحده را از توافق پاریس (برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و کنترل افزایش دمای زمین) خارج کند.
دولت سوئد - که کمی پیشتر اعلام کرده بود "نخستین دولت فمینیست جهان" است - اخیرا بیانیه‌ای منتشر کرده و تأکید کرده که برابری جنسی از مهم‌ترین اولویت‌هایش است.
در بخشی از این بیانیه آمده: "برابری جنسی بخشی از راه‌حل مشکلات جامعه است، و در دولت رفاه مدرن امری بدیهی است - چه برای عدالت چه توسعه اقتصادی

برنامه کاوه آهنگر: آغاز روند عراقیزه کردن ایران و احتمال رفتن به سوی جنگ