۱۳۹۶ بهمن ۲۲, یکشنبه

Dr. Morteza Mohit, 10 Feb. 2018 - استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی

کاووس سید امامی هم خودکشی شد

تولد سی و نه سالگی

Koche Khaki (Dr Ali Gouche)

نقش ارتش وسران "گوادلوپ" درفروپاشی رژيم شاه

انجمن جامعه‌شناسی ایران خواستار توضیح درباره مرگ استاد در زندان شد

انجمن جامعه‌شناسی ایران خواستار توضیح درباره مرگ استاد در زندان شد

 مرگ کاووس سیدامامی
مدرس دانشگاه امام صادق از فعالان محیط زیست در ایران بود
  کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست در زندان اوین، انجمن علمی جامعه‌شناسی در ایران از مرگ او ابراز تأسف کرده‌ و خواستار توضیح مسئولان شده است. 
دیروز، رامین سیدامامی، فرزند عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق خبر داد که دو هفته بعد از بازداشت، مسئولان امنیتی زندان اوین در روز جمعه بیستم بهمن ماه به مادرش خبر داده‌اند که کاووس سیدامامی در زندان "خودکشی" کرده است.
همزمان دیروز، شنبه ۲۱ بهمن ماه، دادستان تهران بدون اشاره به این اتفاق و نام بردن از کسی، اعلام کرده بود که شماری از فعالان محیط زیست به اتهام "جاسوسی" و "جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده" بازداشت شده‌اند.

این عکسی است که یکی از شاگردان کاووس سیدامامی در توییتر منتشر کرده و از مرگ او خبر داده است

ابراز تأسف دو انجمن علمی

انجمن جامعه‌شناسی و همچنین انجمن علوم سیاسی ایران در دو اطلاعیه جداگانه از اعلام خبر درگذشت کاووس سیدامامی، ابراز تأسف کردند.
انجمن جامعه‌شناسی ایران در این اطلاعیه گفته که این خبر باعث "بهت و حیرت و اندوه عمیق" دانشجویان و همکاران آقای سیدامامی شده است.
در این اطلاعیه گفته شده است: "به شهادت همه کسانی که با این بزرگمرد سروکار داشته اند، علاوه بر دانش عمیق، اخلاقی نیکو و آرامشی مثال زدنی داشت. به همین دلیل، اخبار منتشرشده درباره وی در باور نمی گنجد و انتظار می‌رود مسئولان امر درباره این ضایعه دردناک پاسخگو باشند و به افکار عمومی توضیح دهند."
همچنین هیات مدیره انجمن علوم سیاسی ایران هم آقای کاووس سیدامامی را استاد معتبر دانشگاه امام صادق توصیف کرده و او را انسانی "شریف و اخلاق‌گرا" خوانده است.
 جمعه نوزدهم بهمن به مادرش اطلاع داده‌اند که او در زندان "خودکشی" کرده است.
رامین سیدامامی معروف به کینگ رام، خواننده، در صفحه اینستاگرام خود نوشته که این خبر برای خانواده‌شان "باورنکردنی" بوده است.
کاووس سیدامامی، از اعضای هیأت مدیره 'حیات وحش میراث پارسیان ' و استاد دانشگاه امام صادق بود.