۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

زيارت وزير"زنا کار"درآسانسور


اردوگاه مجاهدین خلق در عراق هدف حمله موشکی قرار گرفت


ساکنان کنونی اردوگاه آزادی، حدود یک سال پیش ساکن اردوگاه اشرف بودند
سازمان مجاهدین خلق ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اردوگاه این سازمان در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق، هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفته است.
در اطلاعیه‌ای که در وبسایت این سازمان منتشر شد، آمده است که در حمله بامداد امروز (شنبه، ۲۱ بهمن) به "کمپ لیبرتی" دست‌کم ۵ نفر از جمله یک زن، کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.
این سازمان اضافه کرده است که احتمال دارد شمار کشته‌شدگان افزایش یابد، ولی "هیچ کمک‌رسانی و آمبولانس برای حمل مجروحان وجود ندارد."
در این اطلاعیه آمده است: "ژنراتور (تولید برق) کلینیک عراقی هم مورد اصابت واقع و برق آن قطع شده است و هیچ کارایی ندارد."
اردوگاه آزادی که حریه یا لیبرتی هم خوانده می‌شود، در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار دارد و تا پیش از انتقال اعضای سازمان مجاهدین خلق، محل استقرار گروهی از نیروهای نظامی آمریکا در عراق بود.
یک سخنگوی سازمان ملل متحد در عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که افزون بر تعدادی از ساکنان اردوگاه آزادی، "تعدادی از ماموران پلیس عراق هم زخمی شده‌اند."
تاکنون کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام وزارت کشور عراق که خواسته است نامش فاش نشود، گزارش داد که این اردوگاه با حدود ۴۰ موشک و خمپاره مورد حمله قرار گرفته است.
این خبرگزاری به نقل از مقامات سازمان ملل متحد گزارش داد که مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق، از مقامات آن کشور خواسته است تا "فورا درباره این موضوع تحقیق شود."
آقای کوبلر اضافه کرده است که ناظران سازمان ملل متحد وضعیت اردوگاه را از نزدیک بررسی می‌کنند.

درخواست بازگشت به اشرف

بیش از سه هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه آزادی به سر می‌برند.
کمپ اشرف در دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، در اوج جنگ ایران و عراق با حمایت صدام حسین، رئیس‌جمهور سابق عراق برپا شد
تا حدود یک سال پیش، اغلب آنها در کمپ اشرف ساکن بودند و آخرین گروه ساکنان این اردوگاه در روزهای پایانی شهریور امسال به اردوگاه آزادی کلیک نقل مکان کردند.
دولت عراق و مقامات سازمان مجاهدین خلق در دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی توافقنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن، قرار شد اعضای این سازمان به تدریج از اردوگاه اشرف به اردوگاه آزادی منتقل شوند و از آنجا مقدمات انتقالشان به دیگر کشورها فراهم شود.
در اطلاعیه سازمان مجاهدین خلق آمده است که ساکنان اردوگاه آزادی "در بنگال‌هایی که مانند قوطی کبریت در کنار هم چیده شده است، به سر می‌برند."
این سازمان اضافه کرده است که ساکنان (اردوگاه) و نمایندگان و وکلای آنها در دو روز گذشته برای چندمین‌بار از دبیرکل (سازمان ملل متحد) و مقامات آمریکا "خواهان بازگشت به اشرف شدند که دارای ساختمان‌های سیمانی و سنگر و پناهگاه‌هایی است که خودشان ساخته‌اند."
کمپ اشرف در دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، در اوج جنگ ایران و عراق با حمایت صدام حسین، رئیس‌جمهور سابق عراق برپا شد و گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و رهبران این سازمان که به عراق پناهنده شده بودند، در آن ساکن شدند.
اما پس از حمله نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا و سقوط حکومت صدام حسین در سال ۲۰۰۳ میلادی، ساکنان این اردوگاه به عنوان خارجیان مسلح غیرمتخاصم، تحت حفاظت نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و بعدا خلع سلاح شدند.
مسئولیت حفاظت از این اردوگاه در سال ۲۰۰۹ میلادی، به دولت عراق واگذار و این کشور متعهد شد که با ساکنان آن طبق قوانین عراق رفتار کند و از استرداد اجباری اعضای سازمان مجاهدین خلق به ایران، که ممکن است جان آنان را به مخاطره اندازد، خودداری کند.
سازمان مجاهدین خلق ایران برای سال‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، ولی مهرماه امسال، از این فهرست کلیک حذف شد.

کشته در حمله موشکی به اردوگاه مجاهدین در عراق

نوشتۀ شاهرخ بهزادی
اردوگاه سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی بغداد، صبح امروز مورد حمله موشکی و خمپاره‌ای قرا گرفت. در این حمله ٦ تن کشته و بیش از ٤٠ تن دیگر زخمی شدند. تاکنون هیچ گروه ویا فردی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
iranfarda2012در یک بیانیه که امروز در مقر سازمان مجاهدین خلق در پاریس انتشار یافت سخن از ٦ کشته و حداقل ١٠٠ زخمی در میان است.
اسامی کشته شدگان بر اساس بیانیه سازمان مجاهدین خلق عبارتند از: پوران نجفی، یحیی نظری، اکبر عزیزی، مصطفی خسروی مهدی عبد و هادی شفیعی.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق، مارتین کوبلر، از دولت عراق خواسته است تا هرچه سریع‌تر تحقیق در این باره را آغاز کند.
بنا به گفته مسئولان امنیتی عراق، اردوگاه مجاهدین خلق موسوم به «اردوگاه آزادی»، حداقل با ٤٠ خمپاره و موشک مورد حمله قرار گرفته است.
در این اردوگاه بیش از ٣ هزار تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق اسکان داده شده اند. در حالی که حدود یک سال پیش، بسیاری از مجاهدین در اردوگاه اشرف ساکن بودند و آخرین گروه ساکنان اردوگاه اشرف در سپتامبر امسال به اردوگاه آزادی انتقال داده شدند. اردوگاه آزادی به عنوان یک اردوگاه موقتی محسوب میگردد.
انتقال مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف به اردوگاه آزادی، مبتنی بر توافق نامه‌ای است که بین دولت عراق و مسئولان سازمان مجاهدین خلق در دسامبر سال ۲۰۱۱ به امضا رسید، که بر اساس این توافق قرار است که اعضای این سازمان به تدریج از اردوگاه اشرف به اردوگاه آزادی منتقل شده و سپس مقدمات انتقال آنها به کشورهای دیگر فراهم گردد.
یاد آور می شویم سازمان مجاهدین خلق ایران که سال‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشت در مهرماه امسال، با تأیید کنگره آمریکا از این فهرست خارج گردید.