۱۳۹۵ آبان ۲, یکشنبه

نامه نگاری' شاکیان سعید طوسی به صادق لاریجانی

نامه نگاری' شاکیان سعید طوسی به صادق لاریجانی

  • 22 اکتبر 2016 - 01 آبان سعید طوسی1395
سعید طوسی در حال قرائت قرآن در مراسم افتتاح مجلس دهم
خبرگزاری بین المللی قرآن، ایکنا، خبر داد که سه شاکی سعید طوسی، از قاریان معروف قرآن در ایران، "در حال تهیه نامه ای" خطاب به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه هستند و بخش هایی از این نامه را به نقل از یک "منبع آگاه" منشر کرده است.
خبرگزاری ایکنا بعد از انتشار این خبر در روز جمعه، صبح امروز شنبه اول آبان خبر دیگری را تحت عنوان "نامه شاکیان سعید طوسی به رئیس ‌قوه قضائیه" بر روی خروجی خود فرستاد اما این متن، سپس از روی وبسایت این خبرگزاری حذف شد.
سعید طوسی، که به تدریس قرآن نیز می پردازد، به سوءاستفاده جنسی از نوجوانان تحت آموزش خود متهم شده اما این اتهام را رد کرده است. به دنبال انتشار اخباری تایید نشده در برخی از رسانه های خارج از ایران در ارتباط با تشکیل پرونده ای اخلاقی برای آقای طوسی از سال ۱۳۹۱، اتهامات مطرح علیه این قاری معروف قرآن در سطح فضای مجازی بازتاب گسترده ای یافت و بعد از مدتی برخی رسانه ها و مقام های رسمی نیز به این اخبار واکنش نشان دادند.
خبرگزاری بین المللی قرآن، در خبر دیروز خود نوشت که شاکیان سعید طوسی ضمن "اعلام برائت از رسانه‎های بیگانه و فضاسازی دشمنان قرآن و نظام اسلامی به ویژه در فضای مجازی" خواستار "رسیدگی به پرونده" شده اند. همین خبرگزاری افزود که "جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی" نیز، "جریان سازی های گسترده" انجام شده بر سر اتهامات آقای طوسی را محکوم کرده و "خواستار پیگیری موضوع از طریق قانونی" شده اند.
پیشتر، محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، انتشار ادعاهای اخیر را مصداق "اشاعه فحشا" دانسته اما از رئیس قوه قضاییه خواسته بود رسیدگی به پرونده سعید طوسی را در اولویت قرار دهد.
 
خبرگزاری بین المللی قرآن امروز خبری را تحت عنوان "نامه شاکیان سعید طوسی به رئیس ‌قوه قضائیه" بر روی خروجی خود فرستاد اما این خبر، سپس از روی وبسایت آن حذف شد
خبرگزاری ایکنا
روزنامه شرق، امروز با انتشار گزارشی در مورد اتهامات اخیر، اشاره محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به پرونده سعید طوسی را به معنای "تأیید وجود پرونده‌ای قضایی" در مورد وی دانسته است.
البته پس از اشاره این مقام مسئول به پرونده آقای طوسی، خبرگزاری ایکنا نیز از درخواست شاکیان پرونده از صادق لاریجانی برای "رسیدگی به پرونده" و همچنین درخواست "جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی" برای "پیگیری موضوع از طریق قانونی" خبر داده که ظاهرا، همگی اثبات کننده وجود پرونده ای برای این قاری شناخته شده هستند.
آقای حشمتی در بخش دیگری از اظهارات خود، با در خواست ازشاکیان که "با صبوری و متانت در احقاق حق تلاش نمایند" گفته است: "بعضی اقشار نظیر روحانیون، انقلابیون، متدینین و به ویژه قاریان قرآن و مداحان در جایگاه ویژه­ای قرار دارند که خطای آنان ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می ‌نماید."
در اکنش به اتهامات منتشر شده، روز پنجشنبه سعید طوسی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که "هرگز دامن به چنین گناهان و اعمال منافی عفت نیالوده‌" و خطاب به متهم کنندگان خود گفت: "شما که همجنس‌بازی را تمدن می‌دانید و با تصویب قانون، آن را به رسمیت می‌شناسید، یک‌باره چه شد که خود را محکمه عدالت تصور نموده اید؟"
این قاری معروف، اتهامات مطرح شده علیه خود را "سراسر کذب و جعلی" دانست و افزود: "برادران و خواهران ایمانی را از آلودن ذهنشان به اکاذیب و اتهامات ناجوانمردانه دشمنان قرآن و اسلام برحذر می‌دارم."آقای طوسی اعلام کرد که "تصمیم سکوت" گرفته بوده اما "با ورود شبکه ماهواره‌ای صدای شیطان بزرگ آمریکا" تصمیم گرفته به اتهامات پاسخ بدهد.
اشاره سعید طوسی، به برنامه "صفحه آخر" صدای آمریکا بود که برای اولین بار به طرح اتهام چند مورد سوءاستفاده جنسی علیه آقای طوسی پرداخت و از جمله، اظهارات مصاحبه شونده‌ای را پخش کرد که که با معرفی خود به عنوان شاگرد سابق آقای طوسی گفت در سن ۱۳ سالگی از سوی او مورد تجاوز قرار گرفته است. این رسانه مدعی بود که پیگیری قضایی چنین مواردی، به دلیل اعمال فشار وابستگان دفتر رهبر ایران بی نتیجه مانده است.
آقای طوسی تاکنون در چند مسابقات بین المللی قرآن به مقام اول دست یافته و در تعداد زیادی از مراسم حکومتی به عنوان قاری قرآن حضور داشته است.
وی از جمله، در برخی از مناسبت های قرآنی تشکیل شده در حضور رهبر ایران و نیز در مراسم افتتاحیه مجلس دهم به قرائت قرآن پرداخته است.