۱۳۹۴ خرداد ۱۱, دوشنبه

جنوب تهران هستند خانه هایی که سبک زندگی در آنها گویا شامل گذشت زمان نشده است.حیاطهای اشتراکی،اتاقهای کوچک فاقد حمام،

 زندگیِ پایین شهری در تهران

در مناطق جنوب تهران هستند خانه هایی که سبک زندگی در آنها گویا شامل گذشت زمان نشده است.حیاطهای اشتراکی،اتاقهای کوچک فاقد حمام،مسکن افرادیست که امروزه بخشی ازآنان را مهاجرین داخلی وخارجی تشکیل می دهند


















گذشت 92 سال از سنش همچنان مشغول کار

آقای بختیار از ساکنان منطقه هشت بندی استان هرمزگان با گذشت 92 سال از سنش همچنان مشغول کار می باشد.

مادر آتنا دائمی : ۱۴ سال حکم داده اند، هنوز حیرت زده ایم


آتنا دائمی، فعال مدنی که از ۲۹ مهرماه سال گذشته در زندان به سر می برد از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۱۴ سال زندان محکوم شده؛حکم سنگینی که مادرش می گوید هم آتنا و هم خانواده اش را شوکه کرده و به هیچ عنوان تصورش را نمی کرده اند.
برخی وب سایت ها پیش از این حکم آتنا دائمی را ۷ سال اعلام کرده بودند اما معصومه نعمتی، مادر او در مصاحبه با روز اعلام کرد که حکم این فعال مدنی ۱۴ سال زندان است و به آنها گفته شده ممکن است براساس قانون جدید در دادگاه تجدیدنظر به ۷ سال کاهش یابد.
آتنا دائمی، فعال مدنی و حامی کودکان کار است. دختر جوان ۲۶ ساله ای که در زندان اوین به سر می برد. مادراو امروز پس از ملاقات کابینی در مصاحبه با روز می گوید: آتنا روحیه خوبی ندارد امروز که ملاقات کردیم حالش اصلا خوب نبود از حکم سنگینی که صادر کرده اند، شوکه بود. ما هم شوکه هستیم. نه آتنا و نه ما اصلا فکر نمی کردیم چنین حکمی بدهند. آخر دختر من چکار کرده که ۱۴ سال حکم بدهند؟ ۱۴ سال! شوخی است؟ امروز که آتنا را کابینی دیدیم حالش اصلا خوب نبود، خونریزی معده کرده، به بهداری زندان منتقل شده بوده و به او سرم زده بودند. حالا قرار است از آقای خدابخشی نامه بگیریم و درخواست کنیم اجازه بدهند آتنا را پیش دکتر متخصص ببریم. نمی دانیم هنوز اجازه خواهند داد یا نه.
معصومه نعمتی می گوید: آتنا هیچ کاری نکرده که مستحق زندان باشد، او در باشگاه انقلاب کار می کرد، از صبح تا شب کار می کرد.صبح ها پدرش او را می رساند و عصرها هم می رفت دنبال او و با هم برمی گشتند خانه. وقتی آتنا را بازداشت کردند من از او سوال کردم تو چکار می کنی؟ اینها چرا توراگرفته اند؟ گفت من کاری نکرده ام و نمی کنم فقط از کودکان کار حمایت می کنم. واقعا هم همین طور بود، دختر من حامی کودکان کار است برای کودکان کار در همان محل کار خودش نمایشگاه زده بود، با مسئول آنجا حرف زده بود و نقاشی های این کودکان را همان جا در نمایشگاه می فروخت و هزینه خود همین بچه ها می کرد. خب این که جرم نیست.گفتند رفته به تجمعی علیه اعدام،بعد گفتند به تجمع کوبانی رفته. اگر هم رفته بود که جرم نبود، ۱۴ سال برای چی؟ باور کنید ما جا خوردیم، شوکه هستیم هنوز، خود آتنا فکر می کرد نهایت ۶ ماه یا یک سال حکم بدهند و حالا ۱۴ سال داده اند، ولی می گویند در دادگاه تجدیدنظر براساس قانون جدید می شود ۷ سال. آخر این چه حکمی است؟ حتی همان ۷ سال هم خیلی سنگین است.
مادر آتنا دائمی درباره اتهامات منتسب به دخترش که منجر به صدور حکم ۱۴ سال زندان برای او شده توضیح می دهد: ۴ اتهام زدند. گفتند توهین به مقدسات، می دانید برای چی؟ گفتند توی موبایل اش آهنگ های شاهین نجفی بوده و گوش می کرده، اتهام دیگرش اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشورست. گفتند تجمع کوبانی رفته اما نرفته بود توی دادگاه هم گفت که این تجمع مجوز داشته اما من اصلا این تجمع را نرفته ام. قاضی گفت بعد از اعدام ریحانه جباری رفتی تجمع کردی، آتنا جواب داد که من اصلا وقتی ریحانه اعدام شد در سلول انفرادی بودم و اینجا فهمیدم اعدام شده. بعد قاضی گفت موقع اعدام ارژنگ داوودی تو رفتی شلوغ کردی و.. که آتنا گفت مگر ارژنگ داوودی اعدام شده؟ کلا اتهامات و حرف هایی زدند که واقعیت هم نداشت.
او می افزاید: اتهام توهین به رهبری زدند که واقعا نمی دانیم چرا، خود آتنا هم در دادگاه گفت که من به هیچ کسی توهین نکرده ام و نمی کنم. به عنوان اتهام چهارم هم گفتند مخفی کردن ادله جرم. گفتند وقتی یکی از دوستان آتنا بازداشت شده آتنا به خانواده او رمز و پسورد فیسبوکش راداده و گفته صفحه اش را ببندند. این حالا شده مخفی کردن ادله جرم و برای این ۴ اتهام ۱۴ سال زندان داده اند. ما چندبار ملاقات قاضی رفتیم، اصلا به حرف های ما گوش نمی داد. می گفتیم و توضیح می دادیم که این بچه هیچ کاری نکرده، می گفت نه حتما کاری کرده. جای دیگر هم که راهمان نمی دهند برویم، بعد از حکم هم قاضی را ندیده ایم، اصلا وقتی حکم را ابلاغ کردند قاضی کربلا بود.
مادر آتنا دائمی می گوید که تنها خواسته اش آزادی دخترش است: من فقط آزادی آتنا را می خواهم چون بچه ام بی گناه است. او هیچ کاری نکرده، بی خود و بی جهت او را نگه داشته اند. او نباید زندان باشد یک دختر احساساتی با قلب پاک و احساس مسئولیت است که به درد جامعه می رسد من نمی دانم چرا اینکار را با او می کنند، من فقط آزادی اش را می خواهم.