۱۳۹۳ آبان ۱۰, شنبه

فرمانده بسیج: اسیدپاشی اصفهان شبیه بزرگنمایی کشته شدن ندا آقاسلطان است!


فرمانده بسیج: اسیدپاشی اصفهان شبیه بزرگنمایی کشته شدن ندا آقاسلطان است!



 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حادثه اسیدپاشی در اصفهان سنارویی شبیه کشته‌سازی‌های سال 88 است که در آن با علم کردن برخی از حوادث و بزرگنمایی در کشته شدن ندا آقاسلطان سعی کرده‌اند علیه نظام اسلامی تبلیغات منفی به راه اندازند.

محمدرضا نقدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این سناریو به نظر می‌رسد شبیه کشته‌سازی سال 88 است به طوری که یک کاری انجام شده و برای تشویش اذهان عمومی یک سری رسانه‌ها چه در داخل و چه خارج از کشور در حال بزرگ‌نمایی آن هستند تا بدین وسیله مردم را دچار رعب و وحشت و ترس و واهمه کنند.

وی گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا از این طریق به رونق گردشگری در اصفهان ضربه وارد کرده و روند روبه‌جلوی آن را متوقف کنند و بر محبوبیت نظام اسلامی که یک محبوبیت بین‌المللی است در اذهان عمومی خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه پشت سر این حوادث چنین اهداف کور طراحی شده است، گفت:‌ اینکه حادثه‌ای برای دو سه نفر رخ می‌دهد ولی رسانه‌های جمعی به شکل گسترده به آن پرداخت می‌کنند چیزی متعارف و حرکتی عقلانی نیست چراکه چنین حوادثی را در خود غرب نیز شاهد هستیم که رسانه‌های غربی خود از آن بی‌خبر هستند.

سردار نقدی گفت: سال قبل بر اساس آماری که وجود دارد بیش از 105 مورد اسیدپاشی در شهر لندن اتفاق افتاده است که ما اصلا از آن خبردار نبودیم و نه تنها یک ایرانی از این جریان خبر نداشته بلکه خود ملت انگلیس نیز از آن بی‌خبر بوده است و این نشان می‌دهد که چقدر روی نظام اسلامی ما حساسیت وجود دارد که این قدر می‌خواهند حادثه اسیدپاشی در اصفهان را بزرگنمایی کنند.

وی گفت: تمام تلاش رسانه‌های غرب در یک حرکت تروریستی واقعی بر این است تا با شایع‌سازی و بزرگ‌نمایی چنین حوادثی احساس امنیت را از جامعه ما بزدایند و مردم را همیشه در حالت التهاب نگه دارند.

گر بخواهیم فساد بنیاد شهید را علنی کنیم جامعه با شوک روبرو میشود

گر بخواهیم فساد بنیاد شهید را علنی کنیم جامعه با شوک روبرو میشود



کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از کشف «فساد ۱۷۰۰‌ میلیارد ریالی» در این بنیاد و انتقال آن به خارج از کشور خبر داده است، ولی فشارهایی برای جلوگیری از ادامه تحقیق و تفحص در جریان است. این در حالی است که رئیس قوه قضاییه تهدید کرده با کسانی که «فسادهای نظام را بزرگ‌نمایی می‌کنند» برخورد می شود.

به گزارش کلمه، یکی از نقطه های تاریکی که هزارتوهایی دارد تا از آن تحقیق و تفحصی نشود یا اگر شد علنی نشود بنیاد شهید و امور ایثارگران است. جایی که میلیاردها تومان پول در گردش است و هیچ کس نمی داند این پول ها کجا و چطور خرج می شود. چون تنها با مروری بر وضعیت معیشت بسیاری از خانواده های شهدا و جانبازان می توان فهمید آنان سهمی از پول های بنیاد شهید ندارند.

حالا در خبرها آمده است: مصطفی افضلی‌فرد، عضو هیأت‌رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از «بنیاد‌ شهید و امور ایثارگران» خبر داده که اعمال «فشارهایی» برای جلوگیری از تحقیق و تفحص از این نهاد در جریان است.

افضلی‌فرد در گفت‌وگویی با روزنامه شهروند که یکشنبه چهارم آبان چاپ شده، گفته است: «ما از مدیران سابق بنیاد انتظار نداشتیم که به برخی تهمت‌ها متوسل شوند تا از اثرات نتایج تحقیق و تفحص بکاهند. رئیس سابق بنیاد‌شهید از خود من هم بارها خواست که از تحقیق و تفحص انصراف بدهم.»

اشاره این نماینده مجلس به مسعود زریبافان، رئیس پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت محمود احمدی‌نژاد است.

چند هفته پیش هم جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی، عضو دیگر هیأت‌رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، از کشف «فساد ۱۷۰۰‌میلیارد ریالی» در بنیادشهید و انتقال آن به خارج از کشور خبر داده و گفته بود: «این موضوع در گذشته بوده و حالا ما به مسائل جدیدتری رسیدیم. این مطالب جدید بحث فقط رقم نیست، داستان‌های دیگری رخ داده‌ که البته مجاز به انتشار آن نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ابعاد وحشتناکی دارد و هر ‌کسی‌‌ با‌ آگاهی از آن، ‌شرمنده ‌‌خانواده شهدا می‌‌شو‌د.»

سازمان بازرسی در نشریه داخلی خود از تخلف گسترده در تاسیس بانک دی که به بنیاد شهید وابسته است، خبر داد و نمایندگان مجلس اعلام کردند که پیگیر تخلف‏های مالی این بنیاد خواهند شد. غلام‎علی جعفر‏زاده، یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، پس از تشکیل این کمیته گفت: «علاوه بر تخلف ۱۵میلیارد تومانی، اختلاس ۱۷۰ میلیارد تومانی در این بنیاد اثبات شده است.» او همان‎زمان گفت: «به نطر من با ادامه بررسی‎ها مبلغ اختلاس چند برابر خواهد شد.»

حال دو سال پس از افشای تخلف در بنیاد شهید، اعضای کمیته تحقیق و تفحص می‎گویند: «به ابعاد جدیدی از فساد دست یافته‌‏ایم. ۱۷۰ میلیارد تومان تنها یکی از پرونده‎های فساد در بنیاد شهید است.» دامنه فساد مالی در این نهاد آن‎قدر گسترده است که جعفرزاده گفته است: «ما در بنیاد شهید ۸۰ مورد تخلف یافته‎ایم. اگر بخواهیم آن را علنی کنیم ممکن است جامعه با شوک روبرو شود.»