۱۳۹۴ مرداد ۸, پنجشنبه

محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه به 'اعدام محکوم شده است'


میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه ایران، به نقل از یک "منبع آگاه" گزارش کرده که محمدعلی طاهری، بنیانگذار "عرفان حلقه" یا "عرفان کیهانی" به اعدام محکوم شده است.
خبرگزاری قوه قضاییه به نقل از این منبع نوشته که حکم اعدام به وکیل آقای محمد طاهری ابلاغ شده و او می‌تواند در مهلت قانونی درخواست تجدید نظر کند.
پیش از این آقای طاهری به اتهاماتی چون توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع و استفاده غیرمجاز از عناوین علمی به حبس و جریمه نقدی محکوم شده بود و در اردیبهشت امسال دادگاه به اتهام "افساد فی‌الارض" او رسیدگی کرده است.
پیش از این و در خرداد ماه محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری، گفته بود که از حکم اعدام موکلش مطلع شده اما این حکم هنوز ابلاغ نشده است، اما یک روز پس از آن قوه قضاییه صدور چنین حکمی راتکذیب کرد.
آقای طاهری از سال ۱۳۹۰ بازداشت شده بود. در سال‌های اخیر هواداران بنیانگذار "عرفان حلقه" چندین بار در اعتراض به وضعیت او دست به تجمع زدند.
به غیر از آقای طاهری با شمار دیگری از افراد مرتبط با عرفان حلقه نیز برخورد قضایی شده است. به غیر از بازداشت تعدادی از آنها زمستان سال گذشته ۱۶ نفر از "مربیان" این مکتب عرفانی در ایران در مجموع به ۳۷ سال حبس محکوم شدند.
زیبا محمدیان، همسر محمدعلی طاهری هم از جمله افرادی بوده که در جریان برخوردهای قضایی با پیروان این مکتب بازداشت شدند.
عکس از تجمع هواداران محمدعلی طاهری در مقابل دادگاه انقلاب در سال ۱۳۹۳
محمدعلی طاهری سال گذشته در نامه‌ای خطاب به احمد شهید گفت بازجویان سپاه با "اعمال فشار و شکنجه روانی" او را وادار به "اعترافات ساختگی" کردند.
او گفته بود به خاطر تهدید به اعدام و همچنین تهدید به "صدمه رسانیدن به همسرش و در نتیجه بی سرپرست شدن فرزندانش" به "مصاحبه ساختگی" تن داده، و این مصاحبه از تلویزیون سراسری پخش و همچنین ضمیمه پرونده او شده است.
رسانه‌های رسمی و مقام‌های حکومتی در ایران از این مکتب تحت عناوینی چون "عرفان‌های نوظهور" نام می‌برند و چنین عقایدی را رد می‌کنند.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، پیش از این گفته است که "دشمنان" جمهوری اسلامی "عرفان‌های کاذب" و "شبکه کلیساهای خانگی" را در ایران ترویج می‌کنند تا دین در جامعه ایران ضعیف شود.

مالکم ايکس!سربرآوردن ازلجنزارفقر،اعتياد، دزدی و زندان!