۱۳۹۳ خرداد ۲۰, سه‌شنبه

مقدار بدهی افراد به سیستم بانکی و بخشی از ٧٠ میلیارد دلاری که در طی ٨ سال دولت اقای احمدی نژاد به خزانه واریز نشد:

hokumat
حتما خاطرتان هست که در هشت سالی که محمود احمدی نژاد “ریاست دولت” را در ایران بر عهده داشت ، بارها در ملاقاتها، سخنرانی ها و سفرهای استانی اش از وجود لیستی از بدهکاران بانکی سخن می گفت که قسمت عمده ای از منابع بانکها را در اختیار داشته و از پرداخت بدهی های خود به نظام مالی کشور خودداری می کردند!
در مناظرات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ نیز بارها در میتینگ ها و مناظراتش از وجود چنین لیستی سخن گفت ، حتی یکی دوبار دستهایش را در جیب کناری کتش فرو برد تا مثلا این لیست را در بیاورد و بقول خود آنرا افشا نماید. اما او اینکار را انجام نداد.چرا؟؟
ساعتی پیش ایمیلی دریافت کردم از یک دوست در ایران، او لیست محرمانه بدهکاران سیستم بانکی در ایران و بدهکاران مالی کشور را برایم ارسال کرد. لیست را با فردی آشنا به امور چک کردم و محتوای آن لیست تایید شد.
بدینوسیله برای نخستین بار لیست مطالبات معوقه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در این وبلاگ منتشر میکنم. افشای این لیست به دو دلیل صورت می گیرد:
یک – کمک به وصول مطالبات مردم از دست بدهکاران میلیاردی به بانک مرکزی و در آوردن حربه از دست قوه قضاییه و دولت جمهوری اسلامی برای پیگیری نکردن این مطالبات با ذکر “محرمانه بودن” این لیست.
دوم – شناخت دقیق دولت پاک دستان و “دزدگیر ۸۸″ که از قضا فاسدترین دولت تاریخ این سرزمین لقب گرفت.
با افشای این لیست دیگر جای هیچ گونه شکی باقی نمی ماند که “رهبر محترم جمهوری اسلامی” دارای سوء مدیریت های متعدد است و برای چند صدمین بار ثابت می شود که وی توانایی اداره کشور را ندارد و باید بابت سوء مدیریت سالهای رهبری خود و ویرانی ایران پاسخگو باشد.
=============================================
مقدار بدهی افراد به سیستم بانکی و بخشی از ٧٠ میلیارد دلاری که در طی ٨ سال دولت اقای احمدی نژاد به خزانه واریز نشد:
- آقای”محمد شریف ملک زاده” و شرکت تحت مدیریت وی بنام “شرکت رنوس” ؛ ۶٠٠٠ میلیارد تومان
- آقای”آرمین محمدی” ؛ شاگرد کامپیوتر فروشی که به وارد کننده آلمینیوم تحت نام “هولدینگ یاس” تبدیل شد ؛ ۶٠٠٠ میلیارد تومان
- آقای “مجتبی خوشرو” ؛ شریک آقای “آرمین محمدی” سازنده برج در کامرانیه ؛ ۴٠٠٠ میلیارد تومان
- آقای “بابک زنجانی” ؛ ٧٠٠٠ میلیارد تومان
- آقایان “امیر منصور آریا” ، “خاوری” و دار و دسته ؛ ٣٠٠٠ میلیارد تومان
- آقای “حمید بقایی” ؛ معاون سابق رییس جمهور ایران ؛ ٣١٠٠ میلیارد تومان
- آقای “اسفندیار رحیم مشایی” از محل کمیسیونهای مختلف معاملات دولتی
(مسکن مهر گرفته تا قراردادهای نفتی) ؛ ٨٩٠٠ میلیارد تومان
- دانشگاه ایرانیان متعلق به “محمود احمدی نژاد” ؛ ١٢٠٠میلیارد تومان
- آقای “سعید مرتضوی” در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی ؛ ١٣۴٠ میلیارد تومان
- آقای “صادق محصولی” ؛ ٢٣٧٠میلیارد تومان
- معاون وقت بانک مرکزی ؛ ١٣٠٠ میلیارد تومان
- محمدرضا رحیمی”معاون اول احمدی نژاد” دراختلاس از شرکت بیمه ؛ ١۴٠٠میلیارد تومان
- آقای پوستین دوز مدیرعامل سابق شرکت سایپا که در هنگام خروج از مرز دستگیر شد ؛ ٢۵٠٠ میلیارد تومان
- آقای بهزاد ظهیری مدیر عامل اسبق ایساکو که مدتی در اوین بود و آزاد شد ؛ ٣٠٠ میلیارد تومان
و ۴۵ نفر دیگر جمعا به مجموع ۵۶ هزار میلیارد توما

افشای فساد گسترده در بنیاد شهید و تأیید لیست محرمانه افشاشده بدهی ۷۰ میلیارد دلاری اطرافیان احمدی‌نژاد

افشای فساد گسترده در بنیاد شهید و تأیید لیست محرمانه افشاشده بدهی ۷۰ میلیارد دلاری اطرافیان احمدی‌نژاد

غلام‌علی جعفرزاده، رییس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت که تصمیم‌های شخصی محمود احمدی‌نژاد باعث وقوع فساد گسترده مالی در این نهاد شده و دامنه‌ی این فساد به حدی است که افشای آن مردم را شوکه می‌کند. احمد بخشایش اردستانی، نماینده مردم اردستان در مجلس نیز، روز دوشنبه ۱۹ خرداد، در یک تذکر شفاهی گفته است با اشاره به انتشار لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی در فضای مجازی در سطح ۷۰ میلیارد دلار، گفته است باید با فساد از طریق رسانه ها برخورد شود. اشاره این نماینده مجلس به لیستی است که چند روز پیش در فضای مجازی منتشر و در آن نام و رقم بخشی از بدهی‌ها و سوء‌استفاده‌های اطرافیان و کارگزاران محمود احمدی‌نژاد درج شده است. تاکنون هیچ نهاد قضایی یا سیاسی جمهوری اسلامی نام‌ها و ارقام مندرج در این لیست را رد نکرده است. افزون بر این، اظهارات احمد بخشایش، نماینده مجلس، در این رابطه مؤید صحت این لیست است که فقط بخشی از بدهی ۷۰ میلیارد دلاری کارگزاران دولت احمدی‌نژاد را بازتاب داده است. این لیست را نخستین بار روح‌الله زم، فرزند محمدعلی زم، از مدیران امور فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی، در وبلاگ خود منتشر کرد. روح‌الله زم از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ است که امروز در خارج از کشور به سر می‌‌برد. زم در آخرین یادداشت خود در سایت سحام نیوز آورده است: لازم‌ست به اطلاع مسئولین محترم قضایی جمهوری اسلامی برسانم؛ خط قرمز ما با اقتدا به میر و شیخ محصورمان، همواره منافع ملی بوده است و اگر این لیست توسط بنده افشا شده، صرفا بخاطر پیگیری دولت محترم و مسئولین قضایی برای ستاندن حق ملت مظلوم از درشت خواران بوده است. زیرا محرمانه ماندن این لیست باعث مسامحه در این پرونده کلان فساد مالی و پیگیری نشدن حق ملت و نفوذ رانت خواران در سیستم قضایی برای عدم پیگیری پرونده می شد. همانطور که محرمانه ماندن بسیاری از مسائل، باعث پایمالی حق مردم گردید و خاطره عروجعلی ببرزاده و دزدیدن یک ریش تراش در ماجرای خونین کوی دانشگاه تهران در تیرماه ۱۳۷۸، همواره خاطر ما را می آزارد. در حال پیگیری برای دست یابی به بقیه اسامی در لیست مذکور هستم و به محض دریافت این لیست، اسامی درشت خواران تعدی کننده به حق ملت را – فارغ از هر دسته بندی سیاسی و جناحی – منتشر خواهم کرد.

«اسرار» مذاکره با ایران در کتاب هیلاری کلینتون

«اسرار» مذاکره با ایران در کتاب هیلاری کلینتون



صدای آمریکا : هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده که به مناسبت انتشار کتاب جدید خود تحت عنوان «انتخاب های دشوار»، سفر به شهرهای مختلف آمریکا را آغاز کرده است، روز سه شنبه در شعبه ای از فروشگاه های زنجیره ای «بارنز اند نوبل» (Barnes and Noble) در شهر نیویورک به معرفی این کتاب و امضای آن برای علاقمندان خواهد پرداخت.

بانوی اول پیشین آمریکا در کتاب «انتخاب های دشوار» به مسائل مختلفی در عرصه سیاست خارجی از جمله نحوه برخورد ایالات متحده با ایران پردخته است.

روزنامه واشنگتن پست می نویسد خانم کلینتون به سیر تحولات در روابط آمریکا و ایران در طول ۲۰ سال گذشته می پردازد: به رویکرد محتاطانه دولت بیل کلینتون (همسر وی)، دوران غیرسازنده «محور شرارت» (اشاره به دوران ریاست جمهوری جرج بوش که ایران را به همراه عراق و کره شمالی، بخشی از محور شرارت خواند) و آغاز یک نزدیکی بی سر و صدا در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما، وقتی که خود وزیر خارجه آمریکا بود.

او در فصل هجدهم، با عنوان «ایران: تحریم ها و اسرار» به موارد مختلفی، از جمله تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۲۰۱۰، به عنوان نکاتی مهم اشاره می کند. خانم کلینتون در این بخش به ملاقات حساس خود با وزیر امور خارجه چین که موجب تصویب آن قطعنامه شد اشاره می کند؛ ملاقاتی که از دید رسانه ها پنهان ماند، با این که درست در جلوی چشم آنها و در کافه ای در پرو انجام شد.

خانم کلینتون در ادامه این بحث را پیش می کشد که آن تحریم ها، به همراه ایجاد یک کانال ارتباطی سری از طریق سلطان عمان، این امکان را به ایالات متحده داد تا مذاکرات جدی را با ایران آغاز کند.

او همچنین در یک مورد ابراز تاسف کرد و آن این که: ایالات متحده در سال ۲۰۰۹ از جنبش سبز مخالفان رئیس جمهوری وقت ایران، محمود احمدی نژاد، حمایت نکرد.

وزیر خارجه ایالات متحده در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما، که نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز دارد، در این تور علاوه بر معرفی کتاب خود و حضور در اماکن عمومی و صحبت با مردم، به مصاحبه با نشریات معتبر نیز می پردازد که از دید برخی آماده سازی برای رقابت های انتخاباتی آینده است.

رقبای جمهوریخواه خانم کلینتون این تحرکات خانم کلینتون را زیر سئوال برده و گفته اند اگر وی برای رقابت‌های ریاست جمهوری آینده نامزد شود، تصمیمات سیاست خارجی او را به چالش خواهند کشاند.


منبع: صدای آمریکا