۱۳۹۶ مهر ۱۲, چهارشنبه

روزی که یک ژنرال یهودی یک کشور مسلمان بر پا کرد؛ فرامرز دادرس ،کارشناس اطلاعاتی

روزی که یک ژنرال یهودی یک کشور مسلمان بر پا کرد؛ فرامرز دادرس ،کارشناس اطلاعاتی
پس از ملاقات اخیر ناراندا مودی ،نخست وزیر هند از اسرائیل، این روز ها چند رسانه اسرائیلی ادعا می کنند که معمار تجزیه بنگلادش ( پاکستان شرقی) از پاکستان غربی در سال ۱۹۷۱ میلادی یک ژنرال یهودی تبار ارتش هند بوده است. برنارد هانری لوی، یک فرانسوی یهودی تبار که این روز ها برای استقلال کردستان عراق می کوشد در نشریه فرانسوی لوپوئن بر این ادعا صحه گذاشته است.
general-jacob-livre
وی می نویسد: « یک رخداد با شکوه در دوران جنگ همگانی فرهنگ ها که به نظر باورکردنی می رسد. رخدادی که روزنامه نگار بریتانیایی بن جهوده، طی یک مقاله در نشریه رویداد های یهودی آن را نبش قبر کرد». جدایی بنگلادش ( پاکستان شرقی) از پاکستان غربی بوسیله یک ژنرال یهودی تبار ارتش هند اتفاق افتاده است.
مدعیان می گویند؛ جک جاکوب (۲۰۱۶-۱۹۲۴ ) یک یهودی شهر کلکته در هند موفق شد یک کشور مسلمان بوجود آورد و صد ها هزار زندگی را نجات دهد. جک جاکوب از یک فامیل یهودی شمال آفریقا بود که در عراق سکونت داشتند و سپس به هند مهاجرت کرده بودند. فرزند این خانواده به خدمت ارتش هند در آمد.
در سال ۱۹۷۱ میلادی، هنگام جنگ میان هند و پاکستان، ارتش هند در حال پیشروی بسوی شهر داکا پایتخت پاکستان شرقی بود که ژنرال جک جاکوب ابتکار عمل را بدست گرفت و بی خبر از فرماندهان ارتش هند با هواپیمایی خود را به مقر ژنرال نیازی رئیس ستاد ارتش پاکستان در داکا رساند و با یک بلوف ! موفق به تجزیه بنگلادش از پاکستان شد.
این ادعا را ژنرال جک جاکوب در کتاب خاطرات خود زیر عنوان « تسلیم در داکا، تولد یک ملت» منتشر کرده است.
او مدعی است موفق شده ستاد فرماندهی پاکستان را درمورد شمار نیرو های هندی بفریبد و به آنان بقبولاند که شمار نیرو های ارتش هند که در حال ورود به پاکستان می باشند بیش از آن است که ارتش پاکستان تخمین زده است و تنها راه پاکستان برای جلوگیری از شکست خفت بار ، پایان دادن جنگ و پذیرش استقلال پاکستان شرقی ( بنگلادش) می باشد.
جک جاکوب می گوید ؛ وی پاکستان را تهدید کرده بود که در صورت رد کردن این پیشنهاد پایتخت پاکستان با بمباران هندی ها نابود خواهد شد.
این داستان بیشتر به رمان شبیه است چون گفته می شود در نظر دیگر افسران هندی، ژنرال جک جاکوب یک متوهم مغرور بشمار می رفته و همواره در پی کشیدن گلیم خودش از آب بوده است.
بیست و هشتم اوت ۲۰۱۷

بهرام مشیری "عوامل سقوط" آخرین اثر علی دشتی