۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه


آخرين مقالات
لوموند ديپلماتيک




جسارت يا از رمق افتادگی

http://ir.mondediplo.com/article1814.html


خاطره يک حريق

http://ir.mondediplo.com/article1815.html

پس لرزه هاى هاى سوريه در منطقه اى پر تشنج

http://ir.mondediplo.com/article1810.html

در پرتغال، دانشگاه اتفاق نظر

http://ir.mondediplo.com/article1812.html

سهم بيمه هاى اجتماعي، اهرم رهائى از استثمار

http://ir.mondediplo.com/article1813.html

رتبه AAA معلمان

http://ir.mondediplo.com/article1679.html

عواقب جنگ ليبي، منطقه ساحل چگونه به بشکه باروت تبديل شد؟

http://ir.mondediplo.com/article1807.html

«مي‌سي‌سي‌پی»، آئينه گسل های اجتماعی در سرزمين های دور افتاده آمريکا

http://ir.mondediplo.com/article1809.html

در برابر طلبکاران، پرروئى آرژانتينى و کمروئى يونانى

http://ir.mondediplo.com/article1805.html

بوکو حرام، فرقه اى کوچک که اوج مى گيرد

http://ir.mondediplo.com/article1808.html

خرده وام يا تجارت بدبختى

http://ir.mondediplo.com/article1806.html

خانواده حسین رونقی: نگرانیم /مخالفت با اعزام حسین رونقی به بیمارستان به دلیل نوشتن نامه به رییس قوه قضاییه

خانواده حسین رونقی: نگرانیم /مخالفت با اعزام حسین رونقی به بیمارستان به دلیل نوشتن نامه به رییس قوه قضاییه
چکیده :به گفته نزدیکان سیدحسین رونقی ملکی، وی که پیش از این ۴ بار در بیمارستان فوق تخصصی هاشمی نژاد بستری و تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفته و پس از بازگردانده شدن به زندان از ناجیه کلیه دچار عفونت و خونریزی شده بود باید روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه به خاطر وخامت اوضاع جسمی و برای تشخیص به بیمارستان هاشمی نژاد اعزام می شد که با مخالفت دادستانی تهران وی به این بیمارستان اعزام نشد….
در پی انتشار نامه سید حسین رونقی ملکی به رییس قوه قضاییه، دادستانی تهران با اعزام وی به بیمارستان هاشمی نژاد مخالفت کرد.
به گزارش خبرنگار کلمه، به گفته نزدیکان سیدحسین رونقی ملکی، وی که پیش از این ۴ بار در بیمارستان فوق تخصصی هاشمی نژاد بستری و تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفته و پس از بازگردانده شدن به زندان از ناجیه کلیه دچار عفونت و خونریزی شده بود باید روز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه به خاطر وخامت اوضاع جسمی و برای تشخیص به بیمارستان هاشمی نژاد اعزام می شد که با مخالفت دادستانی تهران وی به این بیمارستان اعزام نشد.
این فعال حقوق بشر پیش از این در نامه ای خطاب به آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه گفته بود «امروز آنقدر که از تعطیلی قانون اساسی، قانون شکنی و ظلم رنج می برم از بیماری و درد حسمانی رنچ نمی برم» وی در ادامه این نامه از عدم استقلال قوه قضاییه و قضات مصلوب الاختیار گله کرده بود و از شکنجه ها و بازجویی های خلاف قوانین در بازداشتگاه های نهادهای امنیتی و انتظامی گفته بود.
سیدحسین رونقی ملکی وبلاگ نویس در بند، در نامه خود از نهادهای فرا قانونی اسم برده و گفته بود «در حکومت قانون، هیج مقامی مافوق قانون نیست اما متاسفانه فروپاشی اخلاق در دستگاه های سیاسی و امنیتی کشور، مانعی بزرگ در برابر حکومت قانون است» و از رییس قوه قضاییه خواسته بود که جلوی قانون شکنی ها و بی قانونی ها را بگیرد و نگذارد شان و جایگاه قوه قضایی برای همیشه در اذهان عمومی از بین برود.
این زندانی سیاسی که در حال حاضر نزدیک به ۲ ماه است اعتصاب درمانی کرده و از پذیرش هرگونه درمان، عمل جراحی و دارو خودداری می کند در نامه خود سکوت را جایز ندانسته و عنوان کرده بود: «من با تمام خطراتی که سلامتی مرا تهدید می کند و احتمالا مرگ تدریجی من را در پی خواهد داشت در داخل زندان تن به عمل جراحی نخواهم داد و از درمان و مصرف دارو خودداری خواهم کرد تا آنها که با تازیانه استبداد تلاش می کنند مرا ساکت کنند بدانند که در مقابل تهدید، ظلم و ستم سر خم نخواهم کرد».
این فعال حقوق بشر با وجود بیماری حاد کلیوی از تاریخ ۲۲/۹/۸۸ در زندان به سر می برد. خانواده رونقی بارها اعلام کرده اند: با وجود بیماری کلیوی و خطر جانی برای حسین که دادستانی و زندان از آن اطلاع دارند اطلاعات سپاه با درمان و مرخصی استعلاجی وی مخالفت می کند و این نگرانی ما را در مورد سلامتی و حفظ جان وی افزایش داده است.