۱۳۹۱ شهریور ۱۶, پنجشنبه






برادران لاریجانیمحرمانه، شخصا مفتوح فرمایید و خیلی محرمانه بالای نامه‌هایی ذکر می‌شود، که تا حدی بحث امنیتی دارند. اما گاهی این نامه‌ها بحث شخصی و مرتبط با افراد عالی رتبه را در خود گنجانده‌اند و عموما بحث رانت را به میان می‌کشند.
این‌ها عناوین نامه‌هایی بود که به تازگی به دست “بامدادخبر” رسیده است. نامه‌هایی مرتبط با خانواده لاریجانی به ویژه تصرفات محمدجواد لاریجانی و حجت‌الاسلام صادق لاریجانی در اراضی طبیعی حومه ورامین.
به تازگی پوشه‌ای محتوی ۱۲ برگه از اسناد محرمانه دولتی به امضای اشخاص مختلفی مانند محمدجواد لاریجانی، وحید، دستیار ویژه بیت رهبری، محمدرضا اصغری، مدیرکل حراست وزارت جهادکشاورزی، مهندس اسکندری، وزیر جهادکشوری دولت نهم و… به دست بامدادخبر رسیده و بامدادخبر بنا بر رسالت خبری خود اقدام به انتشار این پرونده کرده است.
این نامه‌ها از این جهت حائز اهمیت‌اند که پیش از این چندین بار بحث‌هایی در رابطه با تصرف اراضی ملی توسط خانواده لاریجانی مطرح شده بود. اما این اولین بار است که نامه‌هایی در این حد محرمانه در اختیار خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد.
از مهم‌ترین عناوینی که در این نامه‌های ذکر شده است می‌توان به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی اشاره کرد.(اسناد شماره ۵،۶ و ۷)
از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.(اسناد شماره ۱ و ۳)
در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف اراضی حومه ورامین توسط ایت الله صادق لاریجانی اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد.(اسناد شماره ۱۰ و ۱۱)
این اقدامات در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۸۷ به رئیس وقت قوه قضاییه آیت الله شاهرودی نیز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هیچ عکس العملی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.(سند شماره ۲)
در همین حال خبرگزاری فارس در گزارشی نسبت به راه افتادن «توپخانه» افشاگری محمود احمدی‌نژاد علیه بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد.
این خبرگزاری روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) نوشته گزارش‌هایی در اختیار دارد که نشان می‌دهد احمدی‌نژاد در آینده‌ای نزدیک قصد افشاگری علیه بسیاری از منتقدان خود را دارد.
آن‌طور که خبرگزاری فارس نوشته است٬ رئیس دولت دهم و نزدیکانش به خاطر طرح نام اسفندیار رحیم‌مشایی و محمدرضا رحیمی در دو پرونده فساد مالی تحت فشار قرار گرفته‌اند.
از رحیمی و رحیم‌مشایی با عنوان دو متهم در پرونده فساد مالی بیمه ایران و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات نام برده می‌شود که این مسئله با خشم احمدی‌نژاد مواجه شده است.
رئیس دولت دهم در واکنش به موضوع به طور تلویحی مقام‌های قوه قضائیه را مورد خطاب قرار داده و گفته است اگر جرات دارند به اتهام «اصل‌کاری‌ها» رسیدگی کنند.
بامدادخبر این حق را برای تمامی افرادی که نام‌شان در این اسناد ذکر شده است محفوظ می‌دارد که در خلال مصاحبه، یادداشت و یا ارائه سند مطالب خود را عنوان کنند.