۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

بهروز سورن: کو؟ گوش شنوا؟




سالهاست و بهتر بگویم که دهه هاست که در برابر هجوم وحشیانه رژیم جمهوری اسلامی به مردم و نهادهای برخاسته از درون آنها یک ارزو در مخیله آزادگان خشک شده است. آرزوئی که مردم کشورمان, نهادهای سیاسی تشکیلاتی را در کنار یکدیگر و همچون ستونی در برابر حکومت و در کنار خود ببینند. ستونی که شعار آن نه قانون اساسی در تمامیت خود بلکه مطالبات و نیازهای مردم کشورمان نه یک کلمه بیش و نه یک واژه کمتر باشد. ستونی که علیرغم اختلافات نظری و سلیقه ای خود همچون کلیتی جدائی ناپذیر بوده و به پائینی ها خیره شده باشد.
اما بنظر می آید که در گرماگرم تحولاتی که در کشورمان و بخشا متاثر از حوادث جاری در منطقه است و میتواند ره صدساله ای را  یک شبه  به آزادیخواهان و زحمتکشان کشورمان نشان دهد, جای این بخش از اپوزیسیون خالی است.
 دنیا را آب برده و ما را خواب.
 تونس. الجزایر.یمن. عربستان. بحرین. مصر و.. آبستن حوادثی بوده و یا هستند و در کشورمان ایران امیدها زنده و شورش ها برپاست اما دریغ از کوششی برای پیوستن جویبارهای امید به یکدیگر. روی سخنم به تمامی سازمانهای چپ رادیکال و مارکسیستی است که از کنار نقد هزاران بهروز سورن هم بی توجه عبور میکنند تا گرد و خاک این طعنه ها گریبان مناسبات عمودی سازمانی آنها را نگیرد. تا غبار نارضایتی طیف منفرد و مستقل سیاسی تشکل آهنین!! آنان را خدشه ای وارد نیاورد. تا شخصیتهای خدای گونه آنان فرو نریزد. تا ضرورتها و نیازهای موجود پناهگاه آنان را روشنی نبخشد.
بحث این نیست که اعضای این نیروهای متشکل هر یک بنوبه خود تلاشگر در زمینه ای یا گوشه ای از اپوزیسیون خارج از کشور نیستند. گفتگو از این نیست که اینان نشسته اند و کاری نمی کنند. همه حضور دارند و باری را بدوش گرفته اند. باری که بر اصالت و حقیقت موجود جنبش پابرهنگان و گرسنگان استوار است و نه امتیاز خواهی و تلاش برای حفظ نظام,  چه در حوزه های دمکراتیک و چه در کانونهای جمعی و حتی بلحاظ فردی کوشش میکنند.
 اما جای خالی تشکلهای سیاسی شان در کنار هم و با اراده ای واحد در برابر رژیم دیده میشود. تردیدی نیست که زمانی که تشکلهای سیاسی سنتی در مذاکرات خود از حداکثر های خود شروع میکنند و اصل را بر کرنش سایرین در برابر مواضع خود میگذارند, مشکل در میان بالائی هاست در میان رهبران, در میان شخصیتهائی که دهه هاست لقب رهبری و شایستگی را سنتا بدوش میکشند. مشکل در میان اعضا نیست چرا که اینان در نهادهای دمکراتیک و کانونهای جمعی در کنار هم و در همبستگی نسبی فعالند. تلاشگرند و خستگی ناپذیرند.
متفکران و برگزیدگان جریانات سیاسی رادیکال و بویژه چپ در تحولات اخیر و جاری بوظایف خود عمل نمی کنند. این وظایف را صد البته ضرورتهای مبارزاتی کنونی بر عهده آنها قرار داده است. طفره میروند, چانه میزنند, نام مقدس و افتخارات  سازمانشان را هراست میکنند. در بستر های دمکراتیک در کنار یکدیگر قرار میگیرند اما در کنار هم و با نام سازمانی خود و برای اهداف مشترک  متناسب با منافع عمومی هرگز.
چنانچه فرض کنیم که هر جا سکوت است, ویرانه ای برجاست و چنانچه در نظر بگیریم سکوت علامت رضاست. درخواهیم یافت که  از این کوزه هم چیزی برون  تراوت نخواهد کرد و طرحی دگر باید انداخت.
بهروز سورن
17.2.2011

قسمت هایی از فیلم آجری در دیوار که شهید صانع ژاله در سکانس آغازین آن بازی کرده بود.


چهارشنبه, فوریهٔ ۱۶, ۲۰۱۱


قسمت هایی از فیلم آجری در دیوار که شهید صانع ژاله در سکانس آغازین آن بازی کرده بود.

بازی صانع ژاله در یک فیلم اعتراضی / سندی دیگر در دروغ پردازی رژیم ولایت وقیح - فیلم
قسمت هایی از فیلم آجری در دیوار که شهید صانع ژاله در سکانس آغازین آن بازی کرده بود. هر چند کوتاه ولی فیلم توقیف شده و موضوع اون بیانگر دیدگاه شهید صانع میباشد که به دروغ بسیجی بودن رو بهش منتسب کردن. این فیلم جزو
آثار توقیف شده دانشجویی محسوب میشود .
زنده یاد ژاله دقیقا در کدام زمان در فیلم ظاهر میشوند ؟
1:10 توی صف
1:40 نفر اول صف
1:44 و 2:23 نفر پایین سمت راست با کاپشن سبز
آقای ضرغامی بی شرف، مگه بسیجی نبوده؟ خب همین فیلم رو پخش کنید از تلویزیون کثیفتون-تف تو روحت زرغامي تففففف
کمیته گزارشگران حقوق بشر - در پی حمله امروز نیرو‌های امنیتی و نیروی شبه نظامی بسیج به دانشگاه هنر یکی از اساتید این دانشگاه و دست‌کم هفت دانشجو بازداشت شده‌اند. دکتر علی اکبر علیزاد،مدیر گروه سینمای دانشگاه هنر ساعتی پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. فتانه رهقی (دانشجوی تئاتر)، فراز سرابی، عنایت صحرایی، علی صدیقی، مهرداد میرزایی، محمد طیب طاهر (دانشجوی کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر) و فراز فشارکی هفت دانشجوی این دانشگاه نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.
جانیانی که می کشند و خود تشییع می کنند! عکسی از تشييع ‍پیکر شهید جنبش سبز "ژاله" 
تشیع جنازه شهید صانع ژاله توسط قاتلینش جانیان شیرین مغزی که میکشند و خود تشییع میکنند.بسیجیان قاتل
دانشگاه در اشغال نظامیان، شهید بر دوش قاتلان
نقل از فیسبوک 25 بهمن: درگیری شدید در دانشگاه هنر، دانشجویان در محاصره. نیروهای کودتا مترصد وارد شدن به درون تالار هستند.برخی از دانشجویان دستگیر شدند
دانشجویان را با کتک و گاز اشک آور از دانشگاه هنر بیرون کردند ساعت 1:10 همین الان از در پشتی دانشگاه هنر (واقع در کوچه ی بالاور) بچه ها رو با کتک و گاز اشک آور یکی یکی بیرون کردند. همه رو یکی یکی بازرسی می کردند و بعضی ها رو دستگیر می کردند.بچه ها به سمت خانه ی هنرمندان در حرکت هستند. تجمع بعدی در خانه ی هنرمندان، مردم بشتابید به کمک دانشجویان
هم اکنون اوضاع بحرانی در دانشگاه هنر ساعت 12 دانشگاه هنر (بالاتر از چهار راه ولیعصر) شرایط به شدت بحرانه تعدادی از بچه ها رو به شکل وحشیانه ای دستگیر کردند. بقیه بچه ها در دانشگاه محبوس شدند. بچه هایی که در دانشگاه گرفتار شدند از دود و گاز اشک آور زیاد رنج می برن. مردم کمک کنید.
همين الان از جلوي دانشگاه اومدم، جو خيلي سنگين بود، نيروي بسيج، لياس شخصي، ضد شورش همه اومده بودند، شعار هاي تندي مي دادند، جمعيت سانديس خوران 2 تا 3 هزار نفر بيشتر نيود، مردم هم همه در پياده رو ها منتظر جرقه بودند، مردم حضور خوبي داشتند، نزديک 200 نيروي ضد شورش با تجهيزات کامل در پارک دانشجو مستقر شده بودند، حرکت اتوبوس ها و مترو مختل شده بود، سانديس خورا مردم رو هو مي کردند، از ميدان انقلاب تا چها راه وليعصر قدم به قدم اطلاعاتي ايستاده بود، پيکر پاک شهيدمون بر دست قاتلان تشييع شد، به مردم اجازه حرکت داده نشد ( تا ساعت 11 )، از زير پل کالج خيابان انقلاب توسط چند جرثقيل بسته شده بود، مردم به شعار هاي کودتا گران مي خنديدند، عکس بزرگي از موسوي بر طناب دار آويخته شده بود و توسط سانديس خوران حمل مي شد، پرچم هاي ايران و تصاوير از خامنه اي و کارت به اصطلاح بسيج، گوينده پشت بلندگو فرياد مي زد " هاشمي رفسنجاني، مبارک ايران " ، " مرگ بر موسوي و کروبي " ، " موسوي، کروبي اعدام بايد گردند " مي گفت موسوي امروز بيانيه داده گفته روز قيامه، از قوه قضاييه مي خواهيم که اين دو جاسوس موساد رو اعدام کنند. 10 بسيجي صحن دانشگاه رو اشغال کرده بودند و اصلا از دانشجويان نبودند، پيکر شهيد رو درون اتاقکي نسبتا بزرگ حمل مي کردند. مردم در گرو هاي کوچک نظاره گر بودند و منتظر به هم پيوستن بودند. اين همه برو بيا فقط 2 هزار نفر اومده بودند.
بسیجی‌ها و نیروهای پرشمار امنیتی پیکر صانع ژاله را در دانشگاه تهران تشییع کردند. دانشجوهای معترض نتوانستند کار چندانی بکنند. شلیک گاز اشک آور گزارش شده. بسیجی‌ها شعارهای تندی می‌دادند و اعلام کردند برای دستگیری و اعدام موسوی و کروبی پس از خاکسپاری ژاله به مقابل کاخ دادگستری خواهند رفت. محسن رضایی در میان آنها بوده. خبرنگاری از تهران گفت که هلی‌کوپترها بر فراز امیرآباد حرکت می‌کنند. احتمالا جو کوی دانشگاه ملتهب است و آبستن حوادث.
من ساکن کوی دانشگاهم و حرکت هلی کوپترها بر فراز امیرآباد رو تایید می کنم
از صبح امروز که نیروهای بسیج را به دانشگاه آوردند، دانشجویان را در تالار دانشگاه محاصره کردند و ساعتی قبل با چوب و چماق و شوکر به دانشجویان حمله‌ور شدند و تعداد زیادی از دانشجویان را بازداشت کردند. به گزارش کلمه، یکی از دانشجویان هنر که دقایقی قبل موفق به خروج از دانشگاه شده است، وضعیت دانشگاه را در ساعت ۱۱ صبح امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ (به وقت تهران) تشریح کرد. این دانشجو که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار کلمه گفت: الان خیلی‌ها را بازداشت کرده‌اند. یکی از دوستانم همین الان تلفنی خبر داد که در گوشه‌ای از دانشگاه پنهان شده که دستگیر نشود، چون نیروهای لباس شخصی به سمت دانشجویان حمله‌ور شده‌اند. این دانشجو درباره مراسم تشییع و حضور بسیج می گوید: از صبح، نیروهایشان را به داخل دانشگاه آوردند و دانشگاه را پر کرده بودند، به گونه‌ای که تعدادشان در مقایسه با دانشجویان هنر بسیار چشمگیر بود و همه چیز را در دست داشتند و عملا دانشگاه در اختیار دانشجویان نبود. الان شاید کمتر از ۴۰۰ دانشجو در دانشگاه باقی مانده باشد، چون خیلی‌ها همان صبح با مشاهده‌ی جمعیتی که وارد دانشگاه شد، از آنجا خارج شدند؛ به امید اینکه حضور برای مراسم انجمن اسلامی در ساعت ۱۲ ظهر، برگردند. او با نگرانی شدید از وضعیت دوستانش در دانشگاه، درباره‌ی حادثه‌ی امروز می‌گوید: نیروهای لباس شخصی اول بچه ها را گوشه‌ای جمع کردند، بعد با فشار و خشونت به عقب هل دادند و همگی را به داخل سالن فارابی فرستادند. بعد چماقداران آمدند و دانشجویان را مورد حمله قرار دادند و با چماق و شوکر به جان دانشجویان افتادند و یکی یکی دانشجویان را بازداشت کردند. آیا نیروی انتظامی وارد دانشگاه شده بود؟ اگرنه، دانشجویان توسط چه کسانی بازداشت شدند؟ توسط نیروهای لباس شخصی. اصلا نیروهای پلیس در داخل دانشگاه نیامدند. اینها همان نیروهایی بودند که از صبح برای تشییع جنازه وارد دانشگاه شدند و الان علی‌رغم تمام شدن مراسمشان، همچنان در دانشگاه مانده‌اند و به ضرب و شتم و دستگیری دانشجویان هنر اقدام می‌کنند. آیا مسئولان دانشگاه و ریاست دانشگاه هم در مراسم حضور داشتند؟ بله، هم ریاست دانشگاه و هم معاونت‌های مختلف و مسئولان حراست؛ همگی در مراسم حاضر بودند. آیا موقع برخوردها و ضرب و شتم‌ها مسئولان در محوطه بودند؟ آیا اعتراضی به ضرب و شتم دانشجویان کردند؟ مطمئنا در دانشگاه بودند، اما من دقیقا ندیدم که موقع هجوم چماق‌داران هم در محوطه بودند یا خیر. اما قطعا در دانشگاه حضور داشتند و فریادهای دانشجویان را می‌شنیدند. آیا هجوم لباس‌شخصی‌ها در پی اعتراضات دانشجویان بود؟ یعنی شعار یا واکنشی از سوی دانشجویان رخ داد که موجب آغاز تشنج و درگیری شود؟ نه خیر، به هیچ وجه. چون دانشجویان از همان صبح فقط مبهوت مانده بودند و تنها از ظاهر دانشجویان مشخص بودند که دانشجوی هنر هستند. ..اما دانشجویان از بهت فقط گریه می‌کردند
در پی بازداشت گسترده دانشجویان و فعالین سیاسی در روزهای اخیر، حداقل ۱۶ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف بازداشت شده اند. به گزارش دانشجو نیوز، از این دانشجویان که بعد از تظاهرات ۲۵ بهمن ماه در ایران بازداشت شده اند در حال حاضر خبری از آنها در دست نیست. امین مهدوی، شقایق حیرانی، فرزانه کرمی، پوریا نادری، سامان فرحت، محمد نراقی، محمد سلحشور، عارف بلندنظر و سیاوش جباریان نه نفر از دانشجویان
حوالی مسگرآباد کهریزک دیگر یکی از بازداشتی های بیست و پنج بهمن پیش از آنکه مبایلش را بگیرند با خانواده تماس گرفته و خبر می دهد که خدود 250 نفر از آنها در دبیرستانی در منطقه بلوار کشاورز بازداشت شده اند. پس از مراجعه خانواده که البته بی پاسخ می ماند، یکی از خانواده ها موفق به تعقیب یکی از اتوبوس های حامل بچه ها می شود و آنها را از دبیرستان مذکور تا جایی در حوالی مسگرآباد (در ساعتی بین 2-3 بامداد 26 بهمن) تعقیب می کند و سپس مجبور به اختفا می شود. نه نهاد بازداشت کننده معلوم است و نه کسی پاسخ گوست. پیش از آنکه در مسگرآباد کهریزک دیگری رخ دهد همه را آگاه کنید
آیا کوکتل مولوتف درد مردم کشورمان را دوا خواهد کرد؟  بدیهی است که مردم هیچگاه جنگ طلب نیستند و صلح و آزادی و برابری را اندیشه میکنند. بدیهی است که هر انقلابی مستلزم تحمل خسارتهای جانی و مالی ست. حقیقت اما اینست که استبداد هیچگاه با نصیحت و نجواهای دیپلماتیک صحنه را خالی نخواهد کرد. حقیقت اینست که نظامی همانند جمهوری اسلامی بیش از سی و دو سال به فریب و سرکوب و چپاول مردم ایران مشغول بوده است و حقیقت دیگر اینکه مال اندوزی و ثروت اندوزی از بالا تا پائین نظام را انگیزه و ثبات بخشیده است. این اتوپی که زمانی حاکمان از ظلم و ستم خود دست شویند و طلب مغفرت!! کنند تنها از سوی کسانی اشاعه مییابد که منافع خود را در حفظ نظام و قانون اساسی اش میدانند. کوکتل مولوتف در طول تاریخ نه یک وسیله خشونت زا بلکه سمبل مقاومت مردمی بی سلاح در دفاع از خود تصویر میشود. دفاع در برابر نیروهائی که سلاح در اختیار دارند و امتیاز برای خود قائل میشوند در برابر مطالبات مردمی که با منافع حاکمان در یک راستا نیستند. نیروهای مسلحی که رسالت و علت وجودی خود را حفظ نظم حاکم میدانند. پادگان و قرارگاه دارند. سلاح سرد و گرم دارند. زندان و ابزار شکنجه دارند. بخش بزرگی از بودجه کشور را در اختیار میگیرند تا در برابر گرسنگان صف بکشند. از توانمندان حمایت کنند و از تغییر وضع موجود جلوگیرند. دیر یا زود اما در برابر اراده مردمی قرار خواهند گرفت که بی شمارند. ابتکار دارند و به تجربیات سایر ملتها و همچنین خود بی توجه نیستند. بسیاری از این تجربیات را در سالهای اخیر بکار بسته اند و روی نت قرار داده اند. این آموزش ها هم اکنون در بسیاری از رسانه ها منتشر شده است. از جمله طرز تهیه کوکتل مولوتف برای دفاع از خود.
Man Iranam - I am Iran - من ایرانم ویدئو
تصاویرسگ های خامنه ای/ مراسم تشییع پیکر شهید ژاله بدست قاتلینش

لینک طیفور ویدئو طنز لری «دمتو بزار رو کولت» خطاب به ولی فقیه!:

0

فراخوان راهپیمایی یک اسفند



شورای هماهنگی راه سبز امید باصدور بیانیه ای از مردم ایران دعوت کرد روز یکشنبه، اول اسفندماه، ساعت سه به منظور هفتمین روز شهادت دو شهید تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سایر شهدای جنبش سبز و حمایت از سران جنبش سبز در تجمع های تهران و شهرستان شرکت کنند

دزدان شهدای خلق ! مرگ بر اصل ولايت فقيه

Night Protests in Tehran - 14 Feb 2011

Night Protests in Tehran - 14 Feb 2011

Paramilitary Forces attacking demonstrators-14 Feb 2011

Paramilitary Forces attacking demonstrators-14 Feb 2011

Teharn anti-Khamenei Protests - 14 February 2011

Teharn anti-Khamenei Protests - 14 February 2011

Sout Al Horeya صوت الحريه Amir Eid - Hany Adel - Hawary On Guitar & Sher...

مخالفان دولت: روز اول اسفند راهپيمايی می کنيم


28بهمن :
بى بى سى:در حالی که دادستان عمومی تهران از تلاش قوه قضاييه برای ممانعت از صدور بيانيه توسط رهبران مخالفان دولت خبر داده، وبسايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوي، امروز با انتشار فراخوانی اعلام کرده است که روز يکشنبه اول اسفند، در تهران و شهرستان‌ها، تجمع هايی برگزار خواهد کرد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد، با صدور فراخوانی از برگزاری مراسم سراسری "بزرگداشت" کشته شدگان اخير، در روز اول اسفند خبر داد.

اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوي، دقايقی پيش در گفتگو با بی بی سی فارسي، صدور فراخوان شورای هماهنگی راه سبز اميد برای مراسم سراسری اول اسفند را تاييد کرد.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: "با عرض تسليت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم اين مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گراميداشت خاطره ده‌ها شهيد جنبش سبز، از ملت بزرگوار ايران دعوت مي‌شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمين روز شهادت اين عزيزان که روز يکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار مي‌شود، حضور به هم رسانند."

همزمان، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی با صدور اطلاعيه ای از مردم ايران دعوت کرده است که فردا، جمعه، بيست و نهم بهمن پس از نماز جمعه در سراسر ايران در تجمع اعتراض آميز "ابراز انزجار از فتنه گران" شرکت کنند.

دعوت به شرکت در مراسم بزرگذاشت کشته شدگان 25 بهمن در حالی صورت گرفته که صادق لاريجاني، رئيس دستگاه قضايی ايران، امروز پنجشنبه ۲۸ بهمن گفت: "سران فتنه با اطلاعيه پراکني‌های شوم خود نمي‌توانند در ميان ملت جايی داشته باشند... قوه قضاييه اجازه‌ نمي‌دهد سران فتنه با آن همه جنايت، خود را قهرمان نشان دهند."

فراخوان عمومی توسط شورای هماهنگی راه سبز اميد در حالی اعلام شده که تمامی ارتباطات رهبران مخالفان دولت ايران از روزهای منتهی به ۲۵ بهمن تا امروز، مسدود شده است و ميرحسين موسوی و مهدی کروبی همچنان در حصر خانگی به سر مي‌برند. 

مخالفان دولت: روز اول اسفند راهپيمايی می کنيم


28بهمن :
بى بى سى:در حالی که دادستان عمومی تهران از تلاش قوه قضاييه برای ممانعت از صدور بيانيه توسط رهبران مخالفان دولت خبر داده، وبسايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوي، امروز با انتشار فراخوانی اعلام کرده است که روز يکشنبه اول اسفند، در تهران و شهرستان‌ها، تجمع هايی برگزار خواهد کرد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد، با صدور فراخوانی از برگزاری مراسم سراسری "بزرگداشت" کشته شدگان اخير، در روز اول اسفند خبر داد.

اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوي، دقايقی پيش در گفتگو با بی بی سی فارسي، صدور فراخوان شورای هماهنگی راه سبز اميد برای مراسم سراسری اول اسفند را تاييد کرد.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: "با عرض تسليت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم اين مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گراميداشت خاطره ده‌ها شهيد جنبش سبز، از ملت بزرگوار ايران دعوت مي‌شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمين روز شهادت اين عزيزان که روز يکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار مي‌شود، حضور به هم رسانند."

همزمان، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی با صدور اطلاعيه ای از مردم ايران دعوت کرده است که فردا، جمعه، بيست و نهم بهمن پس از نماز جمعه در سراسر ايران در تجمع اعتراض آميز "ابراز انزجار از فتنه گران" شرکت کنند.

دعوت به شرکت در مراسم بزرگذاشت کشته شدگان 25 بهمن در حالی صورت گرفته که صادق لاريجاني، رئيس دستگاه قضايی ايران، امروز پنجشنبه ۲۸ بهمن گفت: "سران فتنه با اطلاعيه پراکني‌های شوم خود نمي‌توانند در ميان ملت جايی داشته باشند... قوه قضاييه اجازه‌ نمي‌دهد سران فتنه با آن همه جنايت، خود را قهرمان نشان دهند."

فراخوان عمومی توسط شورای هماهنگی راه سبز اميد در حالی اعلام شده که تمامی ارتباطات رهبران مخالفان دولت ايران از روزهای منتهی به ۲۵ بهمن تا امروز، مسدود شده است و ميرحسين موسوی و مهدی کروبی همچنان در حصر خانگی به سر مي‌برند. 

تجمع و اعتراضات گسترده خانواده های دستگيرشدگان ۲۵ بهمن در مقابل زندان اوين


28بهمن :
بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" خانواده های دستگير شدگان در مقابل زندان اوين برای اطلاع يافتن از وضعيت عزيزانشان و آزادی بی قيد و شرط آنها تجمع نمودند.

روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه خانواده های دستگير شدگان اعتراضات گسترده و خونين ۲۵ بهمن از حوالی ساعت ۰۹:۰۰ در مقابل درب اصلی زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی بی قيد و شرط عزيزان خود شدند.خانواده ها هنوز از محل بازداشت و شرايط و وضعيت عزيزان خود بی خبر هستند و به آنها گفته نمی شود که در کجا در بازداشت بسر می برند. تعداد تجمع کنندگان تا ساعت ۱۱:۰۰ بيش از ۴۰۰ نفر تخمين زده می شد. حوالی ساعت ۱۱:۱۵ اعتراضات خانواده ها نسبت به عدم اطلاع و آزادی عزيزانشان و دادن وعده های دروغين به آنها شدت گرفت. نيروهای سرگوبگر به سوی خانواده ها يورش بردند و آنها مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند با اين هدف که آنها را مرعوب و متفرق نمايند ولی خانواده ها در مقابل يورش آنها مقاومت کردند و به آنها اعلام می کردند که تا آزادی عزيزانشان از آنجا دور نخواهند شد. خانواده های دستگير شدگان از زمان دستگيری عزيزانشان بصورت شبانه روزی مقابل درب اصلی زندان اوين تجمع ميکنند.
با ايستادگی و پافشاری خانواده ها تا اين لحظه تعدادی از جوانان دستگير شده آزاد شده اند.بنابه گفتۀ يکی از جوانان آزاد شده از زندان اوين تعداد دستگير شدگان بيش ۲۰۰۰ نفر تخمين زده می شود.
مسئولين زندان اوين در ابتدا از جواب دادن به خانواد ها سر باز می زدند اما با ديدن ازدياد جمعيت و فشار خانواده ها به آنها گفته اند برويد تا روز سه شنبه آنها را آزاد خواهيم کرد. خانواده ها که می دانستند تمامی اين حرفها دروغ محض است و اگر صحنه را ترک کنند ممکن است هر بلايی برسر بازداشت شده ها بياورند همچنان در مقابل زندان اوين ماندند و خواهان آزادی بی قيد و شرط بازداشت شده ها هستند .
تعداد نيروهای سرکوبگری و لباس شخصيهای که امروز به خانواده ها يورش بردند نزديک به ۵۰ می باشند. نيروهای سرکوبگر خانواده ها را در محاصرۀ خود دارند و به شدت آنها را کنترل می کنند تا مانع از حرکت های اعتراضی آنها شوند.
.اسامی تعدادی از دستگير شدگان اعتراضات گسترده و خونين ۲۵ بهمن که در اختيار فعالين حقوق بشر و دموکراسی در ايران قرار گرفته است عبارتند از : حميد حسين خانی ، آراس حسين خانی و حسن صباغی می باشند.