۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

مخالفان دولت: روز اول اسفند راهپيمايی می کنيم


28بهمن :
بى بى سى:در حالی که دادستان عمومی تهران از تلاش قوه قضاييه برای ممانعت از صدور بيانيه توسط رهبران مخالفان دولت خبر داده، وبسايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوي، امروز با انتشار فراخوانی اعلام کرده است که روز يکشنبه اول اسفند، در تهران و شهرستان‌ها، تجمع هايی برگزار خواهد کرد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد، با صدور فراخوانی از برگزاری مراسم سراسری "بزرگداشت" کشته شدگان اخير، در روز اول اسفند خبر داد.

اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوي، دقايقی پيش در گفتگو با بی بی سی فارسي، صدور فراخوان شورای هماهنگی راه سبز اميد برای مراسم سراسری اول اسفند را تاييد کرد.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: "با عرض تسليت به مناسبت شهادت دو تن از جوانان مظلوم اين مرز و بوم درتظاهرات ۲۵ بهمن و با گراميداشت خاطره ده‌ها شهيد جنبش سبز، از ملت بزرگوار ايران دعوت مي‌شود تا در تجمعات بزرگداشت هفتمين روز شهادت اين عزيزان که روز يکشنبه اول اسفندماه ۸۹، ساعت ۳ عصر در تهران و شهرستانهای سراسر کشور برگزار مي‌شود، حضور به هم رسانند."

همزمان، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی با صدور اطلاعيه ای از مردم ايران دعوت کرده است که فردا، جمعه، بيست و نهم بهمن پس از نماز جمعه در سراسر ايران در تجمع اعتراض آميز "ابراز انزجار از فتنه گران" شرکت کنند.

دعوت به شرکت در مراسم بزرگذاشت کشته شدگان 25 بهمن در حالی صورت گرفته که صادق لاريجاني، رئيس دستگاه قضايی ايران، امروز پنجشنبه ۲۸ بهمن گفت: "سران فتنه با اطلاعيه پراکني‌های شوم خود نمي‌توانند در ميان ملت جايی داشته باشند... قوه قضاييه اجازه‌ نمي‌دهد سران فتنه با آن همه جنايت، خود را قهرمان نشان دهند."

فراخوان عمومی توسط شورای هماهنگی راه سبز اميد در حالی اعلام شده که تمامی ارتباطات رهبران مخالفان دولت ايران از روزهای منتهی به ۲۵ بهمن تا امروز، مسدود شده است و ميرحسين موسوی و مهدی کروبی همچنان در حصر خانگی به سر مي‌برند. 

هیچ نظری موجود نیست: