۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

پگاه دهقانی شهروند بهایی از دانشگاه اخراج شد


به گزارش خرگزاری بهایی نیوز پگاه دهقانی محمدی شهروند بهایی ساکن استان تهران به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج شد.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز در حالی این شهروند بهایی دانشجوی موسسه آموزش عالی آل طه در ترم اول دانشگاه اخراج شد که وی در حال آماده شدن جهت امتحانات ترم اول خود بود و مسئولین دانشگاه در تماسی به منازلشان اعلام کردند که " به دلیل اینکه بهایی هستی نمیتوانیم تو را بپذیریم و دیگر لازم نیست به دانشگاه مراجعه کنید."
به گفته یک منبع مطلع " این تماس روز پنجشنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۵صورت گرفت و اعلام کردند که دیگر لازم نیست خانم دهقانی مراجعه کند اما او جهت پیگیری روز شنبه نیز به دانشگاه خواهد رفت."
این دانشجوی محروم از تحصیل ساکن اسلامشهر است که در رشته علمی کاربردی _نرم افزار کامپیوتر به دلیل بهایی بودن از ادامه تحصیل منع شد.
در سال جاری دستکم ۱۲۹ شهروند بهایی پس از ثبت نام و شرکت در کنکور ۱۳۹۵ به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از حضور در دانشگاه جهت ادامه تحصیل منع شده اند.همچنین تعداد بسیاری از شهروندان بهایی که اجازه حضور در دانشگاه را یافتند پس از احراز هویت دینی آنها از دانشگاه اخراج شدند .به گفته بعضی از منابع دست کم صدهزار شهروند بهایی پس از انقلاب تاکنون از ادامه تحصیل محروم شده اند
طی ماههای اخیر بیش از دو هزار شهروند بهایی در نامه ی به حسن روحانی خواستار بهبود شرایط تحصیل برای بهائیان در ایران داشته اند که مجموعه بهایی نیوز آن را منتشر کرده است.پس از انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز بیش از صدهزار شهروند بهایی از ادامه تحصیل منع شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.

Quand les médias américains justifient un attentat : décryptage d'une in...

Histoires incroyables : ces enfants syriens qui sourient malgré le cauch...

محمد نوری زاد و معلم تبعید شده به زابل

گزارشی تکان دهنده از دنیای گورخواب های نصیرآباد

نگاهی به اظهارنظر حسن روحانی درباره گورخواب ها؛ چرا روحانی آن را به ۹ دی...

گور خواب ها-کاری از حمید حمیدی

حسن روحانی دروغ می‌گوید از "گور خوابی‌" خبر ندارد

IRAN, رضا تقي زاده ـ عليرضا ميبدي « گور خواب در تهران ـ نامه اصغر فرهادي »؛


از خواسته های زندانیان سیاسی ـ عقیدتی که در اعتصاب غذا هستند پشتیبانی می کنیم!
با اسامی جدید
صد ها نفر از خانواده های جانباختگان در زندان های جمهوری اسلامی، زندانیان سیاسی، خانواده های آن ها و نیز حامیان با حمایت از مطالبات به حق زندانیان سیاسی، خواستار پایان دادن به اعتصاب غذا شده اند. در عین حال تاکید کرده اند که پایان اعتصاب غذا به معنی پایان مبارزه برای تحقق خواست های زندانیان سیاسی و عقیدتی نیست. اکنون بیش از دو ماه است که تعدادی از زندانیان سیاسی- عقیدتی میهن ما برای دستیابی به حقوق اولیه و انسانی خود دست به اعتصاب غذا زده اند. جان آرش صادقی، مرتضی مرادپور، سعید شیرزاد، علی شریعتی، محمدعلی طاهری و … در خطر جدی است. ادامه این اعتصاب غذا می تواند به فاجعه دیگری در زندان های جمهوری اسلامی تبدیل شود. هر چند روشن است که مسئولیت جان زندانیان و خطری که تهدیدشان می کند بر عهده جمهوری اسلامی ایران است، اما مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون از توجه به خواست های زندانیان سرباز زده اند

جان کری وزیر خارجه آمریکا در یکی از آخرین سخنان خود در مقام وزیر خارجه پیش از انتقال قدرت، از اسرائیل خواست «حقیقت سخت» را بشنود و راه حل ایجاد دو کشور مستقل است، نه یک کشور اسرائیل.
 این یکی از آخرین سخنرانی های آقای کری قبل از انتقال دولت آینده است.
آقای کری چهارشنبه ۸ دی در مقر وزارت خارجه آمریکا در ابتدای سخنان خود از اقدام آمریکا برای رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت برای ممنوعیت شهرک سازی اسرائیلی ها در سرزمین های مورد ادعای فلسطینی ها دفاع کرد.
وی گفت این رای ما بر اساس اعتقاد و ارزش های آمریکا است. من وظیفه ام دفاع از منافع آمریکاست. برخی فکر می کنند ما باید با همه چیز موافق باشیم، اینطور نیست.
وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا باور دارد این شهرک سازی ها راهی مقابل راه حل دو کشور اسرائیل و فلسطینی ها است.
آقای کری با اشاره به کمک های آمریکا به اسرائیل در دولت فعلی گفت: ما همواره پشت اسرائیل مثل تجهیز به گنبد آهنین بوده ایم. ما در اوج بحران اقتصادی، اسرائیل را پشتیبانی مالی کردیم. چطور می گویند ما به اسرائیل بی توجهیم در حالیکه بیش از نیمی از کمک های خارجی ما به جهان، به اسرائیل می رسد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: اکثریت موافق هستند راه حل دو کشور اسرائیل و فلسطین است. اما اینقدر کارشکنی شده که همه نا امید شده اند. شهرک سازی اسرائیلی ها نقشی در ایجاد امنیت آنها ندارد. در مقابل آرزوهای فلسطینی ها را نادیده می گیرد.
وی افزود: در سوی مقابل برخی گروه ها مثل حماس حتی اسرائیل را قبول ندارند. آنها از قتل اسرائیلی ها خوشحالی می کنند.
آقای کری با انتقاد از برخی مقام های اسرائیل گفت برخی از مقام های فعلی اسرائیل می گویند راه حل دو کشوری را قبول نداریم. آنها به دنبال یک کشور اسرائیل هستند. این ما را کجا می برد؟
مخالفت ترامپ با سیاست خارجی اوباما
تنها ساعتی قبل از سخنرانی جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره خاورمیانه و مسئله اسرائیل و فلسطینی ها، دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در یک پیام توئیتری سیاست خارجی اوباما درباره اسرائیل و توافق ایران را مورد انتقاد قرار داد.
دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۸ دی در توئیتر خود نوشت پایان دوستی با اسرائیل در دولت وقتی آغاز شد که با ایران توافق شد. اکنون سازمان ملل. روز سوگند به سرعت فرا می رسد.
اشاره آقای ترامپ به رای ممتنع است که آمریکا به قطعنامه مخالف شهرک سازی اسرائیل در شورای امنیت داد.
با اینکه معمولا آمریکا طرح های علیه اسرائیل را وتو می کند اما در رای گیری جمعه گذشته به این قطعنامه که اسرائیل را از شهرک سازی در سرزمین های مورد ادعای فلسطینی ها منع می کند، رای ممتنع داد تا تصویب شود. این اقدام دولت اوباما با واکنش تند جمهوریخواهان در کنگره روبرو شد.