۱۳۸۸ شهریور ۲۷, جمعه

فیلم؛ تظاهرات تهران: نسل ما آریاست، دین از سیاست جداست

Kategorie: Nachricht


27شهريور :60 ويدئو از تظاهرات امروز در سرتاسر ايران

http://www.youtube.com/view_play_list?p=8B795CE302E95F0C
اخبار

27شهريور :فيلمی از نفسگيرترين شعار تظاهرات امروز: رهبری رهبری اين آخرين پيامه

http://www.youtube.com/watch?v=9OzK3t58QUY

27 شهریور 1388


نظر شما
نام: Rosa
ای-میل:
18:09 27 شهریور 1388
http://jomhoriyat.wordpress.com/
دستگیری معترضین سبز در قم حدود 50 نفر از سبزها که بصورت منظم بدون سر دادن هر گونه شعاری و تنها با در دست گرفتن تعدادی بادکنک سبز و مچ بند سبز در خیابانهای اطراف حرم حضرت معصومه مشغول پیاده روی بودند با حمله وحشیانه ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی های بسیج و ماموران یگان ویژه که تعدادآنان بسیار بیشتر از معترضین بود روبرو شده و عده ای از آنان در ابتدای خیابان صفائیه دستگیر شدند نکته جالب توجه این بود که نیمی از این 50 را بانوان تشکیل میدادند

چه ایران چه غزه کشتن مردم بسه
ایران شده جنایت غزه بیا حمایت
دیکتاتور بیچاره بازی ادامه داره
شعارای جالب و جدید امروز بود
شاهدی دیگر به دویچه وله گفت که در تقاطع ۱۶ آذر و انقلاب، شاهد پرتاب گاز اشک آور بوده است. به گفته‌ی وی، طرفداران احمدی‌نژاد به مردم حمله کرده‌اند. دست حزب‌اللهی‌ها، میله‌های فلزی بوده، چیزی مثل پوینتر معلم‌ها که باز و بسته می‌شود. این‌ها با این میله‌ها که دراز هم می‌شوند، مردم را می‌زدند. وی افزود که چند نفر را از بین جمعیت جدا کردند و بردند.
شاهدی دیگر به دویچه وله گفت: پس از پرتاب گاز اشک‌آور، مردم در تقاطع کارگر و ۱۵ آذر گردآمده‌اند و در آنجا گفته شده که در مسیر آزادی و تهرانسر درگیری شده و کاربه تیراندازی کشیده است. اطراف دانشگاه تهران هنوز تیری شلیک نشده است. شعارهای «یا حجت ابن الحسن، بت بزرگ و بشکن»، «کروبی بت شکن، بت بزرگ و بشکن»، «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران»، «مرگ بر دیکتاتور» و هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد شعار «دولت کودتا، استعفا استعفا» سرداده شده است.
امروز در راه پیمائی روز قدس، حامد، ناصر و هاجر منتظری از نوه های آیت الله العظمی منتظری و مرضیه الهی نیا همسر حامد منتظری و سارا عزیزی همسر ناصر، دستگیر شدند. دختر آیت الله ربانی ، لعیا ربانی و دخترش زهرا دوست محمدی و محمد حسین ربانی نوه دیگر ایشان هم دستگیر شدند.
ساعت حوالی سیزده در تهران
خیابان حجاب و بلوارکشاورز مملو از جمعیت سبز بود .به هنگام سخنرانی
احمدی نژاد مردم در این خیابان ها با خشم شدید و کوبنده یکصدا فریاد می
زدند
دروغگو !بروگمشو
صدای مردم خشمگینی که فریاد دروغگو !خفه شو را سر می دادند هم بارها
شنیده شد.دهها بلندگو با قدرت زیاد سخنرانی محمود احمدی نژاد را پخش می
کردند اما صدای شعارهای مردم علیه احمدی نژاد به خوبی شنیده می
شد.ورودی های خیابان حجاب و بلوارکشاورز توسط نیروهای لباس شخصی به روی
مردم بسته شده بود و به روی مردم اسپری فلفل می زدند .مردم در این منطقه
به شدت به سرفه افتاده بودند و برخی دچار تنگی نفس شده بودند .نیروهای
دولنی برای ممانعت از ورود مردم به محوطه اطراف دانشگاه تهران صدها گاز
اشک آور شلیک کرده اند
نیروهای دولتی به صورت سازماندهی شده در دانشگاه تهران و خیابان های
اطراف حضور دارند و با خشونت زیاد با سبزپوش ها برخورد می شود
جمعیت تمام 16 اذر رو اشغال کرده و به حدی زیاد بود که نمیشد نفس کشید و حتی این لباس شخصی ها نتوا ستن که جلوی جمعیت رو بگیرن و در نهایت در تقاطع 16 اذر و انقلاب گاز اشک اور زدن که مردم رفتن تو خیابون های مجاور و الان همه جا شلوغ شده
الان کار گر قیامته و به شدت دارن میزنن
مردم ایستادند و مقاومت میکنند .
اهل کوفه نیستیم /پول بگیریم بایستیم
مردم پلاکاردهای زیادی در جمایت از جنبش سبز و موسوی در دست دارند.برخی
از شعارهایی که روی پلاکاردها دیده می شود
مجرمان شما ،قهرمانان ما هستند
روز قدس /روز فریاد آزادی
تجاوز بد است /چه در کهریزک چه در فلسطین
تفتیش عقاید ممنوع است…

نام: Rosa
ای-میل:
18:09 27 شهریور 1388
به نقل از شاهدان عینی در حال حاضر ساعت 15.30در تهران ميدان ونك درگيري هاي گسترده اي بين مردم و نيروهاي انتظامي در جريان است كه با حمله پليس به تظاهرات آرام مردم تظاهرات به خشونت كشيده شد و 2 ماشين ون پليس در ميدان ونك به آتش كشيده شد. همچنين عده اي هم به سمت صدا و سيما حركت كردند و شروع به سنگ زدن به ساختمان صدا و سيما ميكنند. درگيري ها لحظه به لحظه گسترده تر ميشود…
http://jomhoriyat.wordpress.com
شهريور :نامه سرگشاده‌ای جمعی از علمای قم، مشهد و اصفهان به مجلس خبرگان:آقای خامنه‌ای شرايط قانونی رهبری را از دست داده است
موج آزادی : جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علميه قم، اصفهان و مشهد در نامه سرگشاده‌ای به اعضای مجلس خبرگان رهبری دغدغه‌های خود را با ايشان در ميان گذاشته‌اند و خواستار ارزيابی صلاحيت‌های آيت الله خامنه‌ای برای ادامه رهبری جمهوری اسلامی شده‌اند.پس از انتخابات 22 خرداد و وقايع بعد از آن بدنبال حمايت تمام‌قد آيت الله خامنه‌ای از نتايج اعلام شده انتخابات و خطبه‌های تاريخی ايشان در نماز جمعه 29 خرداد و سرکوب‌های خونين خيابانی و بازداشت گسترده فعلان سياسی منتقد و شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های گاه ناشناس و کشته شدن برخی از بازداشت‌شده‌ها موجی از نارضايتی در ميان اقشار مختلف مردم بويژه روحانيون و فقها و مراجع برخاست. فتاوای تاريخی 19 تير آيت الله العظمی منتظري، نامه‌های آيت الله طاهری اصفهاني، اظهارنظرهای فقهی آيت الله بيات زنجاني، نامه نمايندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و بيانيه اخير آيت الله سيد علی محمد دستغيب نمونه‌های از اين اعتراضات رو به گسترش است. به نظر نويسندگان روحانی اين نامه، شرائط تدبير و عدالت رهبری در چند ماه اخير نقض شده و ايشان با توجه به مبانی فقهی بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران خودبه خود معزولند. منتهی به لحاظ طی مراحل قانونی مجلس خبرگان مي‌بايد به عنوان نمايندگان عالی مردم به مفاد اصل 111 قانون اساسی درباره عزل رهبری عمل کنند. اسامی امضاکننده‌های اين نامه مهم به دليل خفقان و سرکوب شديد داخل کشور و خطر جانی آنها به تقاضای خود امضاکننده‌ها منتشر نمي‌شود. اما پس از احراز وثاقت نامه به انتشار آن مبادرت شد. متن کامل اين نامه که نسخه‌ای از آن در سايت "جرس" منتشر شده به اين شرح است:




بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله تبارک و تعالی: واذا حکمتم بين الناس فاحکموا بالعدل

حضرات آيات و علمای اعلام اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری

سلام عليکم

محترما، با استناد به نهجی که قاطبه علما بر آن وقوف دارند ,عدالت, شرط زعامت و امامت است و حتی اگر از امام جماعتی دروغ واحدی مشاهده شود از عدالت ساقط و اقتدا بدو جايز نيست چه رسد که حق الناسی ولو صغير برعهده او باشد و ستمی بر يک فرد نمايد. رهبر فقيد انقلاب حضرت آيت اله العظمی امام خمينی می فرمايند:,عالم و عادل بودن از خصال ضروری ولايت فقيه است و فقيه اگر ديکتاتوری کند خودبخود معزول است,.

بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و اکابر علمای صدر انقلاب برای اينکه مانع ظهور مجدد ديکتاتوری آنهم تحت لوای دين شوند مجلس خبرگان رهبری را پيش بينی کردند اما در دوره رهبری [آيت الله] آقای خامنه ای با وضع نظارت استصوابی به نحوی عمل شد که نمايندگان مجلس خبرگان عملا منتخب فقهای شورای نگهبان باشند که فقهای اين شورا هم منصوب رهبرند و به عبارت اخري، نمايندگان خبرگان رهبری که بايد بر رهبری نظارت کرده و مانع توسل او به زور و ديکتاتوری شوند خود در يک انتخاب دو درجه ای منصوب رهبری هستند و به اين وسيله ولايت فقيه، ميراث امام راحل را که برای مانع شدن ازديکتاتوری بود به خلافت و سلطنت روحانی مبدل کردند.

بخاطر تجربه تلخ ديكتاتورى زمان شاه ، خبرگان قانون اساسى تصميم گرفتند نيروهاى مسلح و تلويزيون را كه وسيله اصلى سركوب است و هر كس آنها را داشته باشد قدرت اصلى را در دست دارد از چنگ قواى سه گانه بيرون آورند تا هيچيك نتواند بر ديگرى فائق شود و ديكتاتورى به وجود آورد و مجلس خبرگان رهبرى را هم قرار دادند تا از جانب ملت بر رهبرى نظارت كند كه خود او از اين قدرت براى ديكتاتورى استفاده نكند اما آقاى خامنه اى سپاه را به گارد شخصى خود و راديو و تلويزيون را به مبلغ و مدافع خود و آلات قدرت ملت را به آلات شخصى خود بدل كرده است. در سازمان عظيم راديو و تلويزيون نه تنها مردم بلكه شخصيت هاى انقلاب و نظام كه اندكى با مواضع ايشان زاويه دارند امكان حضور و بحث و نقد ندارند و وسايل قدرت را به وسيله سركوب منتقدان خود تبديل كرده اند.

در سنوات ماضيه کثيراً شاهد ارتکاب ظلم های فاحش و موحش، با نظارت و اطلاع مقام رهبری و امر يا سکوت ايشان نسبت به اين امور بوده ايم. از حبس و حصر مراجع متعدد تقليد گرفته تا پادگانی کردن حوزه علميه قم و ساير حوزه ها که افتخارشان در طول تاريخ، استقلال از حکومت بوده است و بازگذاشتن دست ايادی وابسته به قدرت برای تطاول به حيثيت و امنيت علما و مدارس، و اينکه در سا لهای اخير روزی نيست که خبر توقيف روزنامه ای يا دستگيری و آزار منتقدانی منتشر نشود. رهبر جمهوری اسلامی بخاطر بيماری "ديگر هراسی" (که فراتر از بيماری "بيگانه هراسی" است و هرکسی را که تابع او نباشد دشمن می پندارد) در هر سخنرانی بيش از همه چيز از "دشمن خارجی" می گويد و تمام دستگاههای امنيتی و تبليغاتی را به سوی کشف دشمن در همه جا و همه چيز سوق داده است و همه انتقادات را با سلاح انتساب به ,دشمن, می کوبد.

چنان ديکتاتوری حاکم شده است که ما نيز به عنوان مدافعان حريم شريعت و ديانت با وجود اينکه با کثيری از شما حضرات مؤانست داريم اما ناچار از تقيه هستيم اما اين تقيه دائمی نخواهد بود و اين شکايت اگر رسيدگی نشود آخرين نخواهد بود.
در اين شکايت از بيان مدلل صدها مصداق ستم ها و دروغ ها و امر به منکر ها و نهی از معروف ها صرفنظر کرده و به جديد ترين مصداق های متأخر اکتفا می کنيم که دستاورد آن بازداشت هزاران شهروند و مجروح شدن صدها تن که بعضا آثار آن تا ساليان متمادی خواهد ماند و شهادت دهها تن از مردم بيگناه و زندانی کردن دهها تن از شخصيت های برجسته سياسی و علمی کشور که در انقلاب اسلامی و تأسيس جمهوری اسلامی نقش مؤثری داشته اند بوده است. اميد داريم با رسيدگی مجلس خبرگان به مرحله بيان کارنامه گذشته نرسيم که خداوند متعال می فرمايد ,ولاينال عهدی الظالمين,.

منع خشونت آميز حق برگزاری اجتماعات

برگزاری اجتماعات حق قانونی و شرعی است.وفق اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران ,تشكيل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پيمايي‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏ كه‏ مخل‏ به‏ مباني‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏,. خبرگان قانون اساسی در هنگام وضع اين قانون تصريح کرده اند که دولت فقط بايد از راهپيمايی ها اطلاع قبلی داشته باشد و موظف است امنيت راهپيمايی ها را حفظ کند و پيشنهاد توطئه آميز نبودن راهپيمايی به بجث گذاشته می شود اما به دليل اينکه احتمال دادند بهانه ای برای سوء استفاده وجلوگيری از حق تظاهرات مردم گردد با آن مخالف شد و رای نياورد (جلداول.صص 683 تا685 و 710 تا 721 و جلد 3 صص 1760 تا 1761)

خداوند متعال در آيه شريفه ,لا يحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم, حتی فرياد زدن را در خصوص کسی که مورد ظلم واقع شده جايز می داند چه رسد که اين ظلم به آرای يک ملت و به نظامی اسلامی باشد. ما مجاز نيستيم مشروعيت نظام جمهوری اسلامی را قربانی مشروعيت انتخاب شخصی کنيم که با روش های نادرست و غير قانونی و شرعی می خواهد سکان دولت را در دست بگيرد.

اجازه خشونت و کشتار مردم توسط [آيت الله ] آقای خامنه ای

رسانه‌هاى انحصارى دولتى مي‌كوشند به مردم نجيب و مسالمت‌جوى ما تهمت اغتشاشگرى بزنند اما دو راهپيمايى در روزهاى دوشنبه 25 خرداد و چهارشنبه 27 خرداد خط بطلانى است بر اين اتهامات. هر بار جمعيتى بيش از يك ميليون نفر دست به راهپيمايى زدند و در اين جمعيت عظيم كه مسيرى چندكيلومترى را طى كرد حتى يك شيشه شكسته نشد، يك شعار سر داده نشد و خونى از بينى كسى بيرون نيامد. اين دو حركت باشكوه نشان داد كه مردم فقط به انتخاباتى متقلبانه اعتراض دارند و نظام و اسلام و پليس و سپاه و بسيج را از خودشان مي‌دانند اما متاسفانه درپی سخان تند مقام رهبری در نماز جمعه 29 خرداد 88 بود که روز شنبه از سحرگاهان با گسيل ده‌ها هزار نيروى امنيتى و لباس شخصى كه بعضا از نقاط ديگر آورده شده بودند شهر بزرگ تهران را بدون اعلام رسمى تبديل به حكومت نظامى كردند و همان مردم مسالمت‌جو را كه براى تكرار راهپيمايى آرام خود در مسير انقلاب تا آزادى آمده بودند مورد حمله قرار دادند و براى جلوگيرى از شكل‌گيرى هرگونه تجمع به محض اينكه چند نفر را با همديگر مي‌ديدند با باتوم مورد ضرب و شتم قرار مي‌دادند و با اين رفتار تحريك‌آميز و تحقيركننده خود موجب واكنش مردم شدند. صدها نفر را زخمى و بازداشت كرده يا به شهادت رساندند هم آنان را اغتشاشگر ناميدند.

مسوولانى كه با تدارك اين تحريك‌ها زمينه‌سازحوادث خونين شنبه شدند بايد پاسخگو باشند و با ضرب و زور راديو و تلويزيون و زندان نمي‌توان جاى شاكى و متهم را عوض كرد.

درخطبه هاى نماز جمعه آيت الله خامنه اى (29خرداد1388) آمده است: ,درداخل كشور هم عوامل اين عناصر خارجى به كار افتادند و خط تخريب خيابانى شروع شد؛ خط تخريب، خط آتش سوزي، اموال عمومى را آتش بزنند، حريم كسب و كار مردم را ناامن كنند، شيشه هاى دكان مردم را بشكنند، اموال بعضى از مغازه ها را به غارت ببرند، امنيت مردم را از جانشان و مالشان سلب كنند؛ امنيت مردم مورد تطاول اينها قرارگرفت. اين ربطى به مردم و طرفداران نامزدها ندارد، اين مال بدخواهان است، مال مزدوران است، مال دست نشاندگان سرويسهاى جاسوسى غربى و صهيونيست است.,

,من از همه ميخواهم به اين روش خاتمه بدهند. اين روش، روش درستى نيست. اگر خاتمه ندهند، آنوقت مسئوليت تبعات آن، هرج و مرج آن،به عهده آنهاست...اين تصور هم غلط است كه بعضى خيال كنند با حركات خياباني، يك اهرم فشارى عليه نظام درست مى كنند و مسئولين نظام را مجبور مى كنند، وادار مى كنند تا به عنوان مصلحت، زيربار تحميلات آنها بروند. نه، اين هم غلط است. اولا تن دادن به مطالبات غيرقانوني، زيرفشار، خود اين، شروع ديكتاتورى است. اين اشتباه محاسبه است؛ اين محاسبه غلطى است. عواقبى هم اگر پيدا كند، عواقبش مستقيما متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهدشد. اگر لازم باشد مردم آنها را هم در نوبت خود و وقت خود خواهند شناخت.,

اين شيوه برخورد تهديد آميز با کسانی بود که خواسته روشنی داشتند و می گفتند کار ساده ای مانند تطبيق کدملی رای دهندگان ثبت شده در دسته های تعرفه های رأی با کدملی موجود در رايانه سازمان ثبت احوال انجام گردد اما با جار و جنجال و پيشنهاد های اغوا کننده ای مانند شمارش ده درصد صندوق هايی که سه هفته بود نزد وزارت کشور بود و هر کاری می خواستند با آن کرده اند افکارعمومی را از پيشنهادات اصلاح طلبان منحرف می کردند و به خشونت ها ادامه می دادند.

تهديد به خشونت و مقابله:

برای تحريک احساسات حاميان خود و نشان دادن اينکه برای مقابله با معترضان (نه شنيدن حرف آنان و داوری بيطرفانه)تا پای جان ايستاده است خطبه ها با سخنان زير تمام شد,يك خطاب آخرى هم عرض كنم به مولامان و صاحبمان، حضرت بقيه الله (ارواحنا فداه): اى سيد ما! اى مولاى ما! ما آنچه بايد بكنيم، انجام ميدهيم؛ آنچه بايد هم گفت، هم گفتيم و خواهيم گفت. من جان ناقابلى دارم، جسم ناقصى دارم، اندك آبرويى هم دارم كه اين را هم خود شما به ما داديد؟ همه اينها را من كف دست گرفتم، در راه اين انقلاب و درراه اسلام فدا خواهم كرد؛ اينها هم نثار شما باشد. سيد ما، مولاى ما، دعا كن براى ما؛ صاحب ما توئي؛صاحب اين كشور توئي، صاحب اين انقلاب توئي، پشتيبان ما شما هستيد؛ ما اين راه را ادامه خواهيم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهيم داد؛ در اين راه ما را با دعاى خود، با حمايت خود، با توجه خود، پشتيبانى بفرما,( كيهان چهارشنبه 3 تير 1388- شماره 19394)

,اگر قرار باشد بعد از هر انتخاباتى آنهايى كه رأى نياورند، اردوكشى خيابانى بكنند، طرفدارانشان را بكشند به خيابان؛بعد آنهايى كه رأى آورده اند هم، در جواب آنها، اردوكشى كنند، بكشند به خيابان، پس چرا انتخابات انجام گرفت؟ تقصير مردم چيست؟ اين مردمى كه خيابان، محل كسب و كار آنهاست، محل رفت وآمد آنهاست، محل زندگى آنهاست، اينها چه گناهى كردند؟ كه ما مى خواهيم طرفدارهاى خودمان را به رخ آنها بكشيم؛ آن طرف يك جور، اين طرف يك جور. براى نفوذى تروريست- آن كسى كه مى خواهد ضربه تروريستى بزند- مسئله او مسئله سياسى نيست؛ براى او چه چيزى بهتر از پنهان شدن درميان اين مردم؛ مردمى كه مى خواهند راهپيمايى كنند يا تجمع كنند. اگر اين تجمعات پوششى براى او درست كند، آنوقت مسئوليتش با كيست؟ الان همين چند نفرى كه در اين قضايا كشته شدند؛ از مردم عادي، ازبسيج، جواب اينها را كى بناست بدهد؟ واكنشهايى كه به اينها نشان داده خواهدشد- تو خيابان ازشلوغى استفاده كنند، بسيج را ترور كنند، عضو نيروى انتظامى را ترور كنند- كه بالاخره واكنشى به وجود خواهدآورد، واكنش احساسى خواهدبود. محاسبه اين واكنشها با كيست؟,

قانون ستيزی رهبر در انتخابات ، ريشه اصلی درگيری ها و خونريزی ها:

[آيت الله]آقای خامنه ای در خطبه های نماز جمعه گفتند:,قانون فصل الخطاب است؛ قانون را فصل الخطاب بدانيد. انتخابات اصلا براى چيست؟ انتخابات براى اين است كه همه اختلافها سرصندوق رأى حل و فصل بشود. بايد در صندوقهاى رأى معلوم شود كه مردم چى مى خواهند، چى نمى خواهند؛ نه در كف خيابانها, اما کسی که نخستين گام را برای قانون شکنی برداشت و موجب شد نامزدها و مردم مطمئن شوند که اعتراضات و شکايت بی حاصل است وتصميم به رئيس جمهور شدن احمدی نژاد از قبل اتخاذ شده است شخص رهبری بود.

شاه بيت فرمايشات ايشان در نماز جمعه تاکيد بر رعايت قانون بود. سخنی که اين روزها بارها دررسانه ملی! از زبان ديگران هم مطرح شده است تا معترضان را قانون شکن جلوه دهند اما اعتراض ها فقط و فقط بخاطر اين بود که در تمام مراحل انتخابات، قانون شکسته شده است و مدارک و دلايل آن تفصيلا در اختيار شورای نگهبان قرار گرفت و منتشر هم شد. تاکيد بر رعايت قانون مغتنم بود و به همين دليل اين پرسش به وجود می آيد که چرا ايشان برخلاف قانون عمل کرد و با ايجاد بی اعتمادی مطلق راه را برای درگيری مفتوح ساخت. طبق ماده 80 قانون انتخابات رياست جمهوري، كسانی كه از نحوه برگزاری انتخابات شكايت داشته باشند ، می توانند ظرف سه روز از تاريخ اخذ رأی شكايت مستند خود را به ناظرين شورای نگهبان يا دبيرخانه اين شورا نيز تسليم دارند. وطبق ماده 79 اين قانون نيز مقرر می دارد که شورای نگهبان ظرف يك هفته و در صورت ضرورت حداكثر ده روز پس از دريافت نتيجه انتخابات رياست جمهوری نظر قطعی خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت كشور اعلام و وزارت كشور از طريق رسانه های گروهی نتيجه نهايی را به اطلاع مردم خواهد رساند و پس از آن است که از نظر قانونی می توان فرد منتخب را رئيس جمهور ناميد، اما برخلاف نص صريح قانون درست يک روز پس از اعلام نتايج و قبل از رسيدگی شورای نگهبان به اعتراضات و شکايات و صحه گذاشتن آن بر انتخابات ، مقام محترم رهبری فرمودند "انتخابات 22 خرداد، با هنرنمائی ملت ايران، نصاب تازه‌ئی در سلسله‌ی طولانی انتخابهای ملّی پديد آورد. مشاركت بيش‌از هشتاد درصدی مردم در پای صندوقها و رأی بيست‌وچهار ميليونی به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعی است."آيا اين سخنان تنفيذ زودهنگام نيست؟

در همين خطبه ها ضمن اينکه ديگران را از اجتماعات اعتراض آميز که طبق اصل 27 قانون اساسی حق ملت است نهی فرمودنداعلام کردند اگر کسی اعتراضی دارد از مجاری قانونی پيگيری کند اما در همين سخنان تاکيد داشتيد که نتيجه انتخابات همين است که اعلام شده و امکان تغيير آن وجود ندارد و بدون توجه به انبوه دلايل و مدارک نامزدها درباره اشکالات موجود در انتخابات مجددا بر 24 ميليون رای يک نامزد صحه گذاشتيد در حالی که هنوز هم شورای محترم نگهبان نظر قطعی خود را اعلام نکرده است. به عبارت ساده ، فرموده اند معترضين از طريق قانونی شکايت خود را پيگيری کنند اما مطمئن هم باشند که به جايی نمی رسد. بنابراين توصيه ايشان مفهومی جز تسليم شدن بدون دليل به نتايج اعلام شده ندارد. اگر فقط يک نفر معترض بود شايد شايبه ای در آن القا می شد اما هر سه نامزد ديگر و حتی نامزدی که به رئيس فعلی دولت تبريک گفته معترض بوده و مدارکی متقنی برای اثبات تقلب ارائه کرده اند. ما با کدام حجت شرعی و قانونی مجاز هستيم تسليم نتايج نادرست اعلام شده شويم.

اشتباه تاييد شمار آراء اعلام شده که درست ساعاتی پس از انتخابات صورت گرفت وقتی که تکرار شد نشان داد ديگر يک اشتباه نيست بلکه يک جباريت است زيرا پس از بروز اعتراضات هم ايشان در همان خطبه های 29 خرداد با وجود اينکه دم از قانون می زد بازهم عليرغم اينکه هنوز شورای نگهبان شکايت را بررسی نکرده و نظر خود را اعلام نکرده بود بر رای 24 ميليونی احمدی نژاد تاکيد کرد و گفت:,خط انقلاب، چهل ميليون رأى دارد؛ نه بيست وچهارونيم ميليون كه رأى به رئيس جمهور منتخب است. چهل ميليون به خط انقلاب رأى دادند,. اين حرف نشان داد عليرغم اينکه به معترضان می گويد بايد اعتراض خود را از راه قانونی پيگيری کنيد تا تظاهرات خيابانی اما در همان خطبه ها نيز پيشاپيش اعلام می کند که رای احمدی نژاد همان 24 ميليون است و علاوه بر اين اعلام می کند که اين نتايج تغيير نخواهد کرد و دستکاری نخواهد شد چون اعتماد مردم را از بين می برد:,دشمنان همين اعتماد مردم را هدف گرفته اند؛ دشمنان ملت ايران مى خواهند همين اعتماد را درهم بشكنند. اين اعتماد بزرگترين سرمايه جمهورى اسلامى است، مى خواهند اين را از جمهورى اسلامى بگيرند؛ مى خواهند ايجاد شك كنند، ايجاد ترديد كنند درباره اين انتخابات و اين اعتمادى را كه مردم كردند، تا اين اعتماد را متزلزل كنند.

دشمنان ملت ايران مى دانند كه وقتى اعتماد وجود نداشت، مشاركت ضعيف خواهد شد؛ وقتى مشاركت و حضور در صحنه ضعيف شد، مشروعيت نظام دچار تزلزل خواهد شد؛ آنها اين را مى خواهند؛ هدف دشمن اين است. مى خواهند اعتماد را بگيرند تا مشاركت را بگيرند، تا مشروعيت را از جمهورى اسلامى بگيرند. اين، ضررش بمراتب از آتش زدن بانك و سوزاندن اتوبوس بيشتر است. اين، آن چيزى است كه با هيچ خسارت ديگرى قابل مقايسه نيست. مردم بيايند در يك چنين حركت عظيمى اينجور مشتاقانه حضور پيدا كنند، بعد به مردم گفته بشود كه شما اشتباه كرديد به نظام اعتماد كرديد؛ نظام قابل اعتماد نبود. دشمن اين را مى خواهد.

اين خط را از پيش از انتخابات هم شروع كردند؛ از دو سه ماه پيش از اين. من اول فروردين در مشهد گفتم هى دارند دائماً به گوشها مى خوانند، تكرار مى كنند كه بناست در انتخابات تقلب بشود. مى خواستند زمينه را آماده كنند. من آن وقت به دوستان خوبمان در داخل كشور تذكر دادم و گفتم اين حرفى را كه دشمن مى خواهد به ذهن مردم رسوخ بدهد، نگوئيد. نظام جمهورى اسلامى مورد اعتماد مردم است. اين اعتماد آسان به دست نيامده، سى سال است كه نظام جمهورى اسلامى با مسئولانش، با عملكردش، با تلاشهاى فراوانش توانسته اين اعتماد را در دل مردم عميق كند. دشمن مى خواهد اين اعتماد را بگيرد... خواستند كام شما را تلخ كنند و نگذارند بالاترين نصاب مشاركت جهانى را دنيا به نام شما ثبت كند. خواستند اين كارها را بكنند؛ اما به نام شما ثبت شد. نمى شود آن را دستكارى كرد,
بنابراين شورای نگهبان نيز برفرض اينکه می خواست بی طرف باشد با وجود تکرار و تاکيد ايشان از فردای انتخابات در مورد ميزان آرا و نتايج آن ديگر راهی جز تاييد نداشت چون جسارت رعايت قانون را که مقابله کردن با رهبر بود را ندارد.

قانون ستيزی رهبر:

حضرت امام خمينی(ره) در کتاب ولايت فقيه فرموده اند: ,حکومت اسلام حکومت قانون و حاکميت منحصر به خداست و قانون فرمان و حکم خداست . همه افراد از رسول اکرم(ص) گرفته تا خلفای آن حضرت و ساير افراد تا ابد تابع قانون هستند,. ,حاکم در حقيقت قانون است و همه در امان قانونند,. عليهذا قانون، خون جاری در رگ های نظام اسلامی است اما آيا در اين سال ها قانون نقض نشده است؟ آيا توقيف يا لغو مجوز بيش از دويست نشريه در چندسال اخير که بسياری از آنها قبل از محاکمه، توقيف شدند و يا در محاکمات آنها قانون ناديده گرفته شد (در صورت لزوم تمام موارد را با دلايل و مدارک اعلام خواهيم کرد) و نظرمقامات بلند پايه قضايی هم در بسياری از اين موارد ناديده گرفته شد قانون شکنی نبود و سزاوار اعتراض نيست؟ اگر لازم بدانيد صدها مورد قانون شکنی آشکار و نقض گسترده حقوق شهروندان را با دلايل و مدارک ارائه خوام داد که متاسفانه يک بار هم مورد اعتراض واقع نشده اند و اگر شده بود کار ما امروز به اينجا نمی رسيد.

بازداشت های گسترده پس از اعلام نتايج انتخابات چه معنايی داشت؟ در حالی که بسياری از شخصيت های برجسته کشور که التزام قلبی و عملی شان به کشور و نظام بيش از کسانی است که در 4 سال اخير نظام را با بحران روبرو کرده اند و جرمی جز تلاش برای افزايش مشارکت مردم نداشته اند دستگير می شوند و در دستگيری آنها قانون حقوق شهروندی مصوب مجلس و شورای نگهبان زير پا گذاشته می شود و افرادی که با يک احضاريه با پای خود به هر مرجعی می آمدند شبانه و سحرگاه برخلاف اصول 32 و 37 قانون اساسی و قانون حقوق شهروندی بازداشت می شوند که ممنوعيت قانونی دارد و باز هم برخلاف قانون به آنها چشم بند زده می شود تا توهين و تحقير کنند آيا اين رفتارهای قانون شکنانه سزاوار اعتراض نيست؟ چرا [آيت الله]آقای خامنه ای متعرض اين بازداشت ها و خشونت ها و قتل ها و قانون شکنی های گسترده در جريان دستگيرها نشدند؟ چرا نام دهها تن از شهروندان عادی که بازداشت شده اند اعلام نمی گرديد و اجازه وکيل داشتن که طبق اصل 35 قانون اساسی وبند 3 قانون حقوق شهروندی و ماده واحده مصوب مجمع تشخيص مصلحت درسال 1370 که دادرسی بدون وکيل را باطل می داند و نيزطبق ساير قوانين،حق آنهاست به آنها داده نشد؟ آيا اينها قانون شکنی نيست؟

اعترافات:

در اعترافات افراد بازداشت شده، جملاتی با شباهت فراوان به سخنان زير از [آيت الله] آقای خامنه ای به چشم می خورد: ,ساز و كارهاى قانونى انتخابات در كشور ما اجازه تقلب نمى دهد. اين را هر كسى كه دست اندركار مسائل انتخابات هست و از مسائل انتخابات آگاه است، تصديق مى كند؛ آن هم در حد يازده ميليون تفاوت! يك وقت اختلاف بين دو رأي، صدهزار است، پانصدهزار است، يك ميليون است، حالا ممكن است آدم بگويد يك جورى تقلب كردند، جابه جا كردند؛ اما يازده ميليون را چه جور مى شود تقلب كرد!,. اين شباهت حيرت انگيز نشان می دهد که هدف از بازداشت اصلاح طلبان اين بود که آنان را در شرايط زندان و شکنجه مجبور کنند اظهارات ايشان را در نماز جمعه تصديق نمايند و اين عملی باطل و گناه و مجرمانه است.

هزار سال است فقهای شيعه اقرار در زندان و در شرايط خوف را باطل می دانند و قوانين رسمی کشور هم آن را بی اعتبار می داند اما در دوره زعامت [آيت الله]آقای خامنه ای بارها اشخاصی را به بند کشيده و اقارير آنها را با هدف های سياسی از رسانه متعلق به ملت بدون اذن ملت پخش کرده اند هر چند برخلاف شرع و قانون بوده است. در حوادث اخير نيز عده ای از شخصيت ها و جوانان را به زندان برده و تحت شکنجه جسمی و يا شکنجه روحی قرار داده و از زندان به همراه مامور به بيدادگاه فرمايشی و خلاف شرع آوردند تا آنچه را به آنها ديکته شده بود در مورد پيوند با منافقين و بيگانگان و غيره بر زبان آورند. حال آنکه اگر خود جناب آقای خامنه ای را هم فقط يک هفته به همين سلول ها ببرند به مسائلی بيش از اينها اعتراف خواهند کرد.
تحريف واقعيات:
درخطبه های تاريخی ايشان با اشاره به جنايت هواداران ايشان در کوی دانشگاه به گونه ای سخن گفته ئشده است که گويی هم آنها که مضروب و مجروح و کشته شدند بسيجی بودند و هم آنانکه کشته اند زيرا می گويند:, انسان دلش خون مى-شود از بعضى از اين قضايا؛ بروند توى كوى دانشگاه، جوانها، دانشجوها را- آن هم دانشجوهاى مؤمن و حزب اللهى را، نه آن شلوغ كن ها را- مورد تهاجم قرار بدهند، آنوقت شعار رهبرى هم بدهند! دل انسان خون ميشود از اين حوادث,. مضمون کلام هم اين است که گويا اگر اگربه خانه دانشجويان حمله کرده و معترضان را می زدند اشکالی نداشت. آيا اطلاع ايشان از حادثه خونين کوی دانشگاه از منابع موثق بود؟ اگر از ماهيت مهاجمان اطلاع نداشتند به گزارش کميته حقيقت ياب مجلس شورای اسلامی مراجعه می کردند تا معلوم شود در اين چند روز معترضان به انتخابات اغتشاش و جنايت کردند يا مدافعان دولت کنونی و همان لباس شخصی هايی که سال هاست در کمال امنيت ، امنيت را از مردم سلب کرده خشونت می آفرينند. همان کسانی که عضو شورای شهر را ترور می کنند و مجازات نمی شوند و کوی دانشگاه را در سال 87 به خون کشيدند و تبرئه شدند.
شکستن حريم خصوصی مردم:

در حوادث اخير گزارش های وافره ای واصل گرديده است مبنی براينکه اگر مردم از چنگ مهاجمان امنيتی يا لباس شخصی به خانه ای گريختند ماموران به آن خانه يورش برده و پناه بردگان و صاحبان خانه را با ضرب و شتم دستگير کرده اند. همچنين در موارد بسياری اتفاق افاده است که به خانه کسانی که تنها پناه خود را الله اکبر گفتن بر بام خانه می دانستند حمله ور شده و با خشونت آنها را دستگير کرده و با خود برده اند. از ميان اين خشونت ها ماجرای حمله به مجتمع مسکونی سبحان به صحن مجلس کشيده شد و کميته حقيقت ياب مجلس گزارش تکان دهنده اش را منتشر کرد اما گوش شنوايی وجود نداشت. اين حادثه غريبی است که روی بدترين جانيان را سفيد کرده است زيرا خانه و حريم خصوصی مردم پناهگاه امن مردم بوده است اما ماموران استبداد می خواهند به مردم بگويند هيچ حريم امنی وجود ندارد و مردم حتی درخانه خودشان هم مرعوب باشند. اين جرم در برابر چشمان ديگران صورت گرفت.

حرمت بيماران:

در شرع مقدس اسلام بر حرمت بيماران سفارش شده است به نحوی که حتی در جنگ با کفار نيز اگر برمريضی دست يافتند مجاز به آسيب رساندن به او و اسارتش نيستند. اين حکم از پيش از اسلام نيز وجود داشت و قاطبه شيعيان در هزار سال مرثيه خوانی اهل بيت عصمت و طهارات عليهم السلام کرارا از لسان اهل منبر و وعظ استماع فرموده اند که در دشت خونين کربلا هنگامی که سپاه يزيد چنان جنايت و قساوتی درباب خانواده و اصحاب امام مظلوم روا داشتند اما هنگامی که به امام زين العابدبن بيمار، چهارمين امام شيعيان، رسيدند هيچ صدمه ای به آن وجود مبارک نزدند اما در حوادث اخير جهانيان شاهد بودند که چگونه سعيد حجاريان را که به ضرب گلوله يکی از همين کودتاگران در چند سال پيش تا آستانه مرگ رفت و زنده ماندن او توام بود با رنج معلوليت و بيماری و ناتوانی در راه رفتن و تکلم و نوشتن و ... و تحت مراقبت دائمی پزشکی بود به اسارت گرفته شد به نحوی احساسات برخی از موافقان کودتا را هم جريحه دار کرده بود. البته بيماران متعدد ديگری هم در ميان بازداشت شدگان بودند.

بنابر آنچه تسطير يافت مضاف بر تخلفات و مظالم گسترده سال های اخير که بايد مبسوطا در رساله شکواييه ديگری به آن پرداخت، مسئول اصلی بروز بی اعتمادی و درگيری و خشونت ها و کشتارها و زندان ها در انتخابات اخير، شخص [آيت الله] آقای خامنه ای است و صلاحيت بقای در اين مقام را ندارد.
مولا علی از ربوده شدن خلخال از پاى يك زن يهودى گريست و فرمود اگر مسلمانى به خاطر اين ستم در سايه حكومت اسلامي،بميرد سزاوار است وامام خمينى(ره) ا ين داستان را هم به عنوان نمونه ديگرى از جلوه‌هاى الگوى حكومت اسلامى در سال 57 ذكر كردند. (كوثر ج 3 ص 596)

علی هذا در برابر حوادث مؤلمه اخيره، همه حضرات مسئول و مکلف بوده و مجاز به غمض عين نيستند وگر نه شريک آن مظالم خواهند بود. ترس از قدرت و ترس از مخلوق شرک است و عذر مقبولی به درگاه حضرت حق نخواهد گرديد.

همانطور که حضرات وقوف دارند در جريان مظالم سال های اخير و خصوصا ماههای اخير جناب [آيت الله] آقای خامنه ای شرايط مندرج در اصول پنجم و يکصد ونهم را از دست داده اند و مطاق اصل يکصد و يازده قانون اساسی جمهوری اسلامی خبرگان موظف به برکناری وی هستند و با توجه به اينکه چنين شخصی منعزل است هرنوع تعلل شما که منجر به ادامه وضع موجود و تبعات بعدی خواهد بود مسئوليت دنيوی و اخروی آن مستقيما بر عهده شما خواهد بود.

جمعی از علما و فضلای حوزه های علميه قم، اصفهان و مشهد

"ما همه هم صداييم، سهرابيم، نداييم.

شهريور.گزارش راديوآلمان:"ما همه هم صداييم، سهرابيم، نداييم."
*مردم با اسپری سبز حتی روی اتوبوس حامل بسيجی ها شعار نويسی کردند
راديو آلمان
جنبش سبز برغم هشدارها و تهديد سپاه، روز قدس را به نمايشی از اعتراض و همبستگی تبديل کرد. شعارهای سبز حتی روی اتوبوس‌های حاميان دولت نيز نقش بستند. پس از مراسم، درگيري‌های پراکنده‌ای در محله‌های مرکزی تهران در گرفت.

مسير ميدان هفت تير تا دانشگاه تهران، از جمله مسيرهای مملو از جمعيت بود. مهدی کروبی درساعت ۱۱ صبح در ميدان هفت تير حاضر شد و تا خيابان فلسطين همراه مردم ماند. حمعيت با در ميان گرفتن کروبی شعار مي‌داد: ,کروبی دستگير بشه، ايران قيامت ميشه,، ,کروبی بت‌شکن، بت بزرگو بشکن,

گارد ويژه در مسيرهای منتهی به دانشگاه تهران، زنجيره‌ای تشکيل داده بود تا مانع حرکت جمعيت شود. اين تلاش ناکام ماند و صفوف مردم توانست تا نزديک‌ترين نقاط به ‌اطراف دانشگاه تهران برسد.

شليک گاز اشک‌‌آور

به نقل از شاهدان عيني، هنگام شروع سخنرانی محمود احمدي‌نژاد، شعار "مرگ بر ديکتاتور" خيابان‌های ۱۶ آذر، کارگر، وصال و بلوار کشاورز را مي‌‌‌لرزاند. يک شاهد عينی به دويچه‌وله گفت: , فشار مردم در ۱۶ آذر برای عبور از بين نمازگزاران باعث درگيری جزيی شد. اينجا بود که با وجود روزه‌دار بودن مردم، گاز اشک‌آور زدند. در همين هنگام، مردم آقای الهام سخنگوی دولت نهم را ديدند و او را هو کردند. آقای الهام هم سريع به همراه بادي‌گاردهای خود، از لای شمشادها فرار کرد.,

بر اساس گزارش‌ها، مردم با اسپری سبز روی اتوبوس‌های حامل بسيجي‌ها و طرفداران دولت، شعار نويسی مي‌کردند و از تصويربرداران و عکاسان صدا و سيما نيز مي‌خواستند تا به آنها بپيوندند. يک شاهد عينی به دويچه‌وله گفت: , روی اتوبوس‌ها نوشتند "جنبش سبز بيدار است"، "منتظری صانعي، روحانی واقعی"... جالب اينجا بود که بسيجي‌ها بايد با همين اتوبوس‌ها به خانه‌هايشان برمي‌گشتند ولی گويا دستور داشتند که سکوت کنند. تعداد معترضان اينقدر زياد بود که آنها هيچ کاری نمي‌توانستند بکنند. تعدادی ماشين با بلند گو آماده کرده بودند و هرچه تکبير مي‌گفتند، کسی همراهی نمي‌کرد. حتی مجبور شدند سرود ای ايران را بگذارند، اما کسی تحويل‌شان نگرفت.,

درگيری هنگام بازگشت

بنابر گزارش‌ها، گارد ويژه با ايجاد ديواره‌ای انساني، مانع ورود مردم به خيابان وليعصر در مسير بازگشت آنها شد. جمعيت معترض به صورت خودجوش از خيابان‌های فرعی خود را تا حوالی تخت طاووس رساند. يک شاهد عينی گفت: , اولين درگيری در تقاطع مطهری و تخت طاووس و حوالی ساعت ۲ پيش آمد. اول لباس شخصي‌های موتور سوار آمدند و مانور دادند و بعد نيروی انتظامی به مردم حمله کرد و بخصوص مردها را خيلی کتک زد. به چشم خودم ديدم که شيشه‌های يک بانک را يک مامور پليس با باتوم خرد کرد. انگار در همان لحظه دستور حمله را گرفتند. اما مردم خيلی از ديدن همديگر قوت قلب پيدا کرده بودند و مثل روزهای اول، دوباره در خانه‌ها را برای کسانی که فرار مي‌کردند، باز مي‌گذاشتند.,

بنا بر گزارش‌ها، مردم تا حدود ساعت سه بعد از ظهر کماکان در خيابان‌ها بوده‌اند. صدای بوق اعتراضی خودروها نيز تا عصرجمعه شنيده شده‌اند.

جمعيت غير منتظره

برخی حاضران در تظاهرات روز قدس مي‌گفتند، ميزان حضور مردم در راهپيمايي‌ها بسياری را به ياد ۲۵ خرداد انداخت و کسانی را که ادامه جنبش دلسرد شده بودند، دوباره اميدوار کرد. شاهد عينی ديگری به دويچه‌وله گفت: ,همه فرياد مي‌زدند "ما همه هم صداييم، سهرابيم، نداييم." مردم خودشان با حيرت به همديگر نگاه مي‌کردند و انگار انتظار نداشتند اين‌همه آمده باشند. گروهی پوسترهای زمان انتخابات را با خود آورده بودند. چقدر جانباز با ويلچر آمده بود، چقدر خانواده‌های مذهبی بودند. هواداران دولت تو روی مردم نگاه مي‌کردند و مي‌گفتند مرگ بر اسراييل. ما هم مي‌گفتيم مرگ بر ديکتاتور.,

مهيندخت مصباح
تحريريه: مصطفی ملکان

تظاهرات صدهاهزار تن از مردم تهران علیه دولت کودتا

ادوارنیوز
صدها هزار تن از مردم تهران امروز با تظاهرات سراسری در خیابان های منتهی به دانشگاه تهران در حالی که نمادهای سبز رنگ حمل می کردند بعد از گذشت سه ماه از انتخابات 22 خرداد اعتراض خود را به تقلب انجام شده در این انتخابات و جنایات انجام شده پس از آن نشان دادند.

این تظاهرات با توجه به برپایی روز قدس در اخرین جمعه ماه رمضان انجام شد

به گزارش ادوار نیوز حضور غیرمنتظره هواداران جنبش سبز به شکلی بود که از ساعت ده و سی دقیقه صبح امروز میدان هفت تیر مملو از جمعیت شد و تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای "الله اکبر"T،" مرگ بر دیکتاتور"،" فلسطین فلسطین ما هم مثل تو هستیم"،" یا حسین میرحسین"، "کروبی موسوی حمایتت می کنیم" به سمت میدان ولی عصر و بلوار کشاورز حرکت کردند میزان جمعیت شرکت کننده در این مسیر به گونه ای بود که مسیر میدان هفتم تیر تا پارک لاله تهران سبز پوش شد.

تظاهرکنندگان که حضور زنان در میان آنها به شکل چشمگیری نمایان بود با سر دادن شعارهایی در هنگام سخنرانی احمدی نژاد خواهان استعفای وی شدند جمعیت همچنین به دفعات و در واکنش به شعار مرگ بر امریکا شعار مرگ بر روسیه سر داد.

تظاهرکنندگان همچنین با سر دادن شعار "شکنجه تجاوز دیگر اثر ندارد" و "ای مردم فلسطین کهریزک رو ندیدید" به جنایات انجام شده اعتراض کردند

همچنین مطابق با قرار قبلی شیخ مهدی کروبی راس ساعت 11 صبح از میدان هفتم تیر و در میان تظاهرکنندگان حضور یافت و تا خیابان فلسطین آنها را همراهی کرد.

گفتنی است نیروهای گارد ویژه در مسیرهای مختلف از جمله تقاطع بلوار کشاورز و خیابان فلسطین تلاش کردند با تشکیل صف انسانی از حرکت جمعیت جلوگیری کنند اما این تلاش ناکام ماند.

درگیری ها میان جمعیت اندک حامیان دولت کودتا و تظاهرکنندگان در چندین مورد منجر به شلیک گاز اشک آور و گاز فلفل شد.

جمعیت تظاهرکننده همچنین با سر دادن شعارهای بی سابقه ای به حمایت از آیت الله منتظری و آیت الله صانعی مراجع عظام تقلید شیعیان پرداختند
فیلم : تهران 27 شهريور (

http://www.youtube.com/watch?v=kUT_n6LYIXM
فیلم : 27 شهريور تهران (2 فيلم) - 4


http://www.youtube.com/watch?v=4XycnnxNku8


http://www.youtube.com/watch?v=yqXmWDxyIp

تصاویری از شکنجه گاه مخفی در خیابان مفتح جنوبی تهران

یsabzbashi.wordpress : کی از بازداشتگاه ها و شکنجه گاه های مخفی نیروهای حکومتی در خیابان مفتح جنوبی قرار دارد. یک ساختمان مصادره ای دوران قاجار به نام مبصرالدوله که توسط عوامل کودتا در یک ماه اخیر به صورت نیمه مخروبه درآمده است. در زیر این محوطه پارکینگ نصر قرار دارد که سالهاست تعطیل میباشد و اکنون تبدیل به بازداشتگاه و شکنجه گاه کودتاچیان حکومتی شده است.
نشانی دقیق این شکنجه گاه مخوف – پارکینگ نصر – خیابان مفتح جنوبی، روبروی دانشگاه تربیت معلم، جنب مجتمع تجاری شیرازی است. درب ورودی اصلی آن داخل کوچه واحدی (ضلع جنوبی بنا) می باشد و از داخل کوچه ثاقب ساختمان پلاک 8 (ضلع شمالی بنا) که یک ساختمان مصادره ای است نیز به آن راه دارد. همچنین ورودی های دیگری از داخل دانشگاه تربیت معلم و نیز از کوچه فریدکریمی (ضلع غربی بنا) –یک خانه مصادره ای دیگر- دارد.
درروزهای پس از دستگیری معترضان، خودروهای نظامی و اغلب غیرنظامی با شیشه های دودی و یا تاکسی های ون پس از ساعت 1 نیمه شب غالباً از ورودی کوچه واحدی به طرزی مشکوک به داخل این پارکینگ تردد می کنند و گاها صدای تیر نیز توسط همسایگان شنیده می شود.
شواهد حاکیست دفتر تاکسی سرویس شبانه روزی فجر ، طبقه سوم شرقی ساختمان پلاک 10 کوچه واحدی، از عوامل همدست این شکنجه گران به شمار می رود و تعداد دیگری از مغازه های مجتمع تجاری شیرازی و خانه های مشرف به این بنا نیز در اختیار عوامل وابسته به بازداشتگاه قرار دارد.




فيلم : دیکتــاتــور! دیکتــاتور! این آخرین پیام است - 9


http://www.youtube.com/watch?v=4XycnnxNku8

فيلم : گزارش سی ان ان از تظاهرات امروز



http://www.youtube.com/watch?v=0rVESgjj7ak

فيلم : هو کردن و تحقير نيروهای گارد ويژه توسط مردم : خامنه ای قاتله....ولایتش باطله - 27 شهريور



فیلم : مادر شهید سهراب اعرابی در تظاهرات امروز



در مقابل شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" شعار می دادند "ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم"

5wl57a





سایت خبرنامه امیر کبیر

در مقابل شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" شعار می دادند "ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم"

با وجود تمامی تدابیر امنیتی و حصارهای امنیتی که طی روزهای قبل در خیابان ها برای جلوگیری از شکل گیری هرگونه تجمع اعتراضی کشیده شده بود، مردم معترض تهران بار دیگر در خیابان های مختلف به یکدیگر پیوستند و با اعتراضات گسترده خود، نشان دادند که صدای حق خواهی و حق طلبی آنان هنوز خاموش نشده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از صبح امروز، مردم معترض بصورت پراکنده در خیابان حضور داشتند اما نیروهای امنیتی و ضدشورش با بستن تمامی پیاده روهای خیابان انقلاب و مقابل دانشگاه تهران قصد داشتند از بروز هرگونه تجمع اعتراضی جلوگیری کنند. اما در خیابان های 16 آذر و بلوار کشاورز عده ی زیادی از معترضین با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه های سبز و سر دادن شعارهائی دست به اعتراض گسترده ای زدند.

همزمان در میدان هفت تیر و خیابان کریم خان نیز در نتیجه اعتراضات مردم و تجمع آن ها و نیز پرتاب گاز اشکاور درگیری های گسترده ای روی داد.

در بلوار کشاورز تقاطع خیابان آمیراباد، نیروهای بسیجی با در دست داشتن پرچم های زرد حزب الله لبنان سعی داشتند به میان مردم هجوم بیاورند اما با مقاومت مردم روبرو شدند و مردم نیز در مقابل شعار "مرگ بر اسرائیل از بلند گوهای آنان شعار "مرگ بر روسیه" و "مرگ بر چین" و در مقابل شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" شعار می دادند "ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم" سر می دادند. نیروهای بسیجی که از این اقدام مردم بسیار عصبانی شده بودند در چند مورد با چوب پرچم های خود به جوانان معترض حمله ور شدند.

جمعیت معترض در تقاطع خیابان امیرآباد و بلوار کشاورز در حالی که شعارهای اعتراضی سر می دادند به سمت خیابان فاطمی حرکت کردند. شعارهای "ای رهبر کودتا این اخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده ی قیامه"، و نیز منتظری زنده باد صانعی پاینده باد"، "کروبی دستگیر بشه ایران قیامت می شه"، "استقلال آزادی جمهوری ایرانی"، "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" از جمله مهم ترین شعارهای اعتراضی مردم بود. هم چنین پرچم روسیه نیز توسط جوانان معترض به آتش کشیده شد.

به محض ورود جمعیت معترض به خیابان فاطمی، نیروهای گارد ضد شورش و نیز نیروهای بسیجی با در دست داشتن چوب، با یورش به جمعیت مردم تعداد زیادی را زخمی کرده و تعدادی را نیز بازداشت نمودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر صحنه ضرب و شتم معترضان و مردمی که هم چنان فریادهای مرگ بر دیکتاتور در زیر باتوم سر می دادند و یا مردمی که از بیم یورش وحشیانه نیروهای گارد و نیروهای امنیتی و بسیجی به زیر ماشین هائی که در اطراف خیابان پارک شده بود، پناه میبردند، صحنه های بسیار تکان دهنده ای را در این خیابان رقم زد.

همچنین برای لحظاتی طولانی جو خیابان فاطمی بسیار متشنج بود و نیروهای گارد ضد شورش که پیش تر پارکینگ های طبقاتی خیابان فاطمی مخفی شده بودند با یورش یکباره در خیابان موجی از وحشت را ایجاد کردند.

از سوی دیگر مطابق با برخی گزارش ها میدان ازادی و خیابان آزادی نیز نیروهای لباس شخصی و بسیجی و نیروهای ضد شورش مردم معترض را وحشیانه در زیر ضربات باتوم و مشت و لگد، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

گزارش های دیگر حاکی از تجمعات پراکنده دیگر در میدان صادقیه تهران دارد.

همچنین در آخرین درگیری های ارسال شده، در میدان ونک درگیری های گسترده ای بین مردم و نیروهای انتظامی در جریان است كه با حمله پلیس به تظاهرات آرام مردم تظاهرات به خشونت كشیده شده است. همچنین عده ای از مردم معترض برای فریاد اعتراض خود به سمت صدا و سیما حركت كرده اند.

آیا اسرائیل به دادگاه بین المللی کیفری می‌رود؟

نوار غزه

در حمله چند ماه پیش اسرائیل به غزه، بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسرائیلی کشته شدند

"ما اکنون در جهانی زندگی می کنیم که در آن جنایات جنگی دیگر بدون پیگرد نخواهد ماند."

این بخشی از سخنان ریچارد گلدستون، رئیس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد، است که یک سال پیش برای رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر در جنگ نوار غزه تشکیل شد. در این جنگ که از بیست و هفتم دسامبر ۲۰۰۸ تا هیجدهم ژانویه ۲۰۰۹ جریان داشت، بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسرائیلی کشته شدند.

ریچارد گلدستون، دادستان ارشد پیشین دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق، تبعه آفریقای جنوبی و از حقوقدانان پرسابقه و برجسته بین المللی است. گزارش ۵۷۴ صفحه ای کمیته حقیقت یاب به ریاست قاضی گلدستون که بر اساس بیش از ده هزار صفحه سند، صدها مصاحبه انفرادی، عکس، تصاویر ماهواره ای، ویدئو و نوار و همچنین سفرهای اعضای کمیته به نوارغزه تهیه شده است، جزئیات مفصلی از موارد نقض قوانین بین الملی حقوق بشر به دست می دهد، اما نتیجه بسیار کوتاهی دارد که ریچارد گلدستون آن را این طور بیان کرد: "ما براساس حقایقی که به دست آوردیم، به این نتیجه رسیدیم که شواهد محکمی دال بر موارد جدی نقض حقوق بین الملی، حقوق بشردوستانه و حقوق بشر در عملیات نظامی اسرائیل در نوارغزه روی داده است."

ریچارد گلدستون در گزارش خود این موارد را جنایات جنگی خوانده است.

در این گزارش حملات موشکی فلسطینان نیز که بدون تمایزاهداف نظامی از غیرنظامی صورت گرفته است، ناقض قوانین بین الملی پرهیز از کشتار غیرنظامیان توصیف شده که به مثابه جنایت جنگی است.

واکنش اسرائیل به این گزارش بسیار سریع بود. مارک رگو، سخنگوی دولت اسرائیل، این گزارش را مغرضانه خواند و گفت: "آنها از قبل درمورد این که چه طرفی مقصر است تصمیم گرفته بودند. و این از روش تحقیقاتی آن ها در نوار غزه معلوم شد. چطور می شود در منطقه ای که تحت کنترل رژیم حماس است، حقیقت را یافت؟"

حماس با آن که از گزارش کمیته حقیقت یاب در محکومیت اسرائیل استقبال کرده است، اما حاضر به پذیرفتن انتقاد و محکومیت موشک پراکنی های فلسطینیان نشده است. به گفته مشیر المصری یکی از مقامات جنبش حماس، این گزارش حق فلسطینیان به دفاع از خود را نادیده گرفته است.

آقای المصری می گوید: "بدون شک گزارش سازمان ملل متحد از برخی جهات در مورد مردم تحت ستم فلسطین منصفانه نیست. چون قربانیان را با ستمگران در یک ردیف قرار می دهد. اما از سوی دیگر به واقعیات گزارش های حماس در مورد جنایات جنگی واقعی و کشتار ده ها خانواده فلسطینی توسط دشمن صهیونیستی اعتبار می بخشد. حال باید دید که آیا این گزارش می تواند در عمل، واکنش های اسرائیل به گزارش های جامعه بین المللی را که تاکنون حاضر به قبول آن ها نبوده است، تغییری به وجود آورد؟"

ریچارد گلدستون

ریچارد گلدستون در گزارش خود اقدامات اسرائیل در نوار غزه را جنایات جنگی خوانده است

گزارش کمیته حقیقت یاب، اسرائیل و فلسطینان را ملزم به تحقیق درباره موارد نقض حقوق بشر و جنایات جنگی و ارائه آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ظرف شش ماه کرده است و می گوید که در غیر این صورت احتمالا بررسی توصیه های آن را به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع خواهد داد.

اما آیا این گزارش حماس و اسرائیل را ملزم به اجرای توصیه های کمیته های حقیقت یاب خواهد کرد؟ و آیا احتمال ارجاع آن به دادگاه بین المللی کیفری وجود دارد؟

این ها سوال هایی است که با توجه به بی تاثیر بودن بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت علیه اسرائیل و گزارش های سازمان های بین المللی حقوق بشر، اکنون دوباره مطرح شده است.

بعضی از حقوقدانان بر این باورند که ارجاع این گزارش به دادگاه بین المللی کیفری با دشواری های زیادی روبرو خواهد بود. با توجه به تلاش های دولت باراک اوباما برای آغاز مجدد مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینیان به احتمال زیاد آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی مانع از کشیده شدن پای اسرائیل به دادگاه بین المللی خواهند شد.

از آن گذشته، اسرائیل و فلسطینیان هیچ یک اساسنامه این دادگاه را به امضا نرسانده اند و در نتیجه بدون قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، اسرائیل نمی تواند در این دادگاه محاکمه شود. اما تصویب چنین قطعنامه ای هم به نظر بسیاری از حقوقدانان با وتوی آمریکا و احتمالا دیگر اعضای دائم شورای امنیت روبرو خواهد شد.

بی شک این گزارش که در آن برای اولین بار آشکارا اسرائیل متهم به جنایات جنگی شده است، بر وجهه بین المللی اسرائیل ضربه سنگینی وارد آورده و حامیان این کشور را در موقعیت دشواری قرار داده است. به طوری که اسرائیل اعلام کرده که دست به یک سلسله اقدامات جدی دیپلماتیک برای برائت خود از این اتهامات خواهد زد.

با وجود این بعضی از تحلیل گران معتقدند که انتشار این گزارش بر روندی که در نظام قضایی جهانی برای جلوگیری از مصونیت مرتکبین به جنایات جنگی وجود دارد، تاثیر مثبت خواهد گذاشت.









راهپيمايی روز قدس در تهران (ويدئو)


ويژه خبرنامه گويا - نجات دستگيرشدگان از دست نيروهای انتظامی توسط مردم در شيراز

مردمِ شيراز ساعت ۹ تا ۹:۳۰ صبح برایِ همراهی و حمايت از جنبش سبز در فلکه یِ نمازی قرار گذاشته بودند.پليس از ساعت حدودِ ۸ آماده باش کامل داشت. ساعت حدودِ ۱۰ مردم کم کم به طرفِ فلکه ستاد(امام حسين) و چهار راهِ پارامونت حرکت کردند .در خيابانِ حدِ فاصلِ پارامونت و ستاد( خيابان مشير فاطمی) بسيجيان و مردم با هم ترکيب شدند.لباس شخصی ها بسيار حساب شده عمل می کردند،ابتدا شناسايی می کردند چه کسانی شعار می دهند و بعد يکباره به يک نفر حمله می کردند و با کمک ديگر لباس شخصی ها، فرد را جدا کرده ، سوار موتور می کردند و بعد يک نفر ديگر پشتِ سرِ فردِ دستگير شده سوار می شد و به سرعت آن جا را ترک می کردند.




مردم بسياری افراد را از چنگِ آن ها بيرون کشيدند.شايد ده ها نفر نجات يافتند با حمايت مردم،اما باز هم آن قدر نيرو ها زياد بود که دها نفر هم دستگير شدند. وقتی که مردم برایِ نجاتِ فردِ گرفتار اقدام می کردند،زن ها جيغ و فرياد می کشيدند و لباس شخصی ها هم اسپری فلفل به سر و صورتِ مردم می پاشيدند.
در کل حضورِ سبز ها عالی بود. بيش تر شعار ها "مرگ بر ديکتاتور" بود که در جوابِ مرگ بر منافقِ عواملِ حکومت سر داده می شدند.شعارِ ديگر هم "نه غزه، نه لبنان، جانم فدایِ ايران " بود. جمعيت پيرو جوان و زن و مرد را در بر می گرفت و خيلی افراد هم با خانواده آمده بودند.نيروهایِ لباس شخصی اما به مردان و پسرانِ جوان بيش تر حمله می کردند.ليدر های ِخودشان اکثرا پيرمرد هایِ مو سفيد بود که در کمالِ وقاحت به مردم می گفتند بگذاريد اين کثافت ها را بگيرند و ببرن تيکه تيکشون کنند!!!
نيروهایِ سپاه ،گاردِ ويژه و سربازانِ نيرویِ انتظامی هم در دستگيری ها همکاری کامل با لباس شخصی ها داشتند.اتوبوس و مينی بوس هایِ پر از سرباز مدام خالی می شد در بينِ جمعيت.دسته هایِ ۲۰ تايی ِ يا بيش تر موتور سوار هم ناگهان از وسط جمعيت رد می شدند. ماشين هایِ زرهیِ مشکی همه جا به چشم می خورد.در کوچه ها و خيابان های ِاطراف، مثلِ خيابان معدل،لباس شخصی ها با فحش و ناسزا به دنبالِ معترضان می دويدند تا دستگيرشان کنند.
زن ها گاهی حرکتِ موتور سواران و ماشين ها را متوقف می کردند و با نيروهایِ انتظامی بحث می کردند و نصيحتشان می کردند و حتی بر سرشان فرياد می زدند.
بعد هم مردم به صورتِ پراکنده به سمتِ خيابانِ زند و مسير هایِ منتهی به نماز جمعه حرکت کردند.در خيابان هایِ اطرافِ تجمع آن قدر نظاميان زياد هستند، که انگار در شهر جنگ شده. لباس شخصی ها با هر وسيله ای عکاسی و فيلم برداری می کردند.

Isfahan


PAAIA اولین گروه لابی نیست و تریتا پارسی حقیقت را نمی گوید

حسن داعی

در آوریل امسال، چند نفر از آمریکائیان ایرانی تباری که طی سالیان گذشته نیز در محافل طرفدار نزدیکی به ملایان فعال بوده اند گرد هم آمده و یک گروه لابی جدید براه انداختند. نام این سازمان "اتحاد روابط عمومی آمریکائیان ایرانی تبار" (PAAIA) است و دو نفر اصلی آن نیز بابک حقوقی و رودی بختیار میباشند که موی خود را در کنار امثال هوشنگ امیر احمدی و تریتا پارسی سفید کرده اند. برای مراجعه به وبسایت این گروه میهن پرست جدید روی این لینک کلیک کنید: http://www.paaia.org/cs/paaia_governance بنظر میرسد که برداشتن فشار از روی رژیم ملایان تنها از دست تریتا پارسی و دوستان وی بر نمیآید و راه اندازی دستجات جدید لازم و ضروری است.
اما جالب ترین بخش این داستان موضعگیری سریع خود تریتا پارسی است که ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی این لابی جدید بطور آشکار و روشن یک دروغ بزرگ به همگان تحویل میدهد. وی میگوید: "نایاک راه اندازی اولین لابی آمریکائیان ایرانی تبار را تبریک میگوید." مقاله وی را با کلیک روی این لینک مطالعه کنید:
تریتا پارسی با زرنگی در صدد القای این مطلب است که گویا فعالیت های انجمن نایاک یا سازمان دیگری که وی از 1997 تا 2002 راه انداخته بود ربطی به لابیگری نداشته است. بهتر است برای روشن شدن این دروغ جدید تریتا پارسی، بخشی از "پرسش و پاسخی" را که در سایت رسمی سازمان موسوم به "ایرانیان برای همکاری بین المللی" (Iranians for International Cooperation) درج شده را با هم بخوانیم. عکس این سند در اولین بخش اسناد قرار دارد که با کلیک روی بخش نخست میتوانید ملاحظه فرمائید..
Q: How long has IIC existed?
A: IIC was founded in August 1997 by Trita Parsi, the present Chairman. While conducting research on Iran for US Congressmen in Washington DC in 1997, he recognized the necessity of establishing a lobbying organization in order to protect the socio-economic and political aspirations of the Iranian people on one hand, and to promote the historical and contemporary cultural and scientific contributions of people of Iranian heritage worldwide, on the other. This consequently led, in collaboration with a large number of intellectuals and experts, to the formation of Iranians for International Cooperation (IIC).“
Q: What is IIC? Is it a political party or a lobby organization?
A: IIC is not a political party or even a political organization. We consider ourselves a lobby organization; we use our constitutional rights to influence our elected representatives.”
ترجمه بخشی از سوال و جواب ها
سوال: سازمان ایرانیان برای همکاری بین المللی چه زمانی تأسیس شد؟
پاسخ: این سازمان در سال 1997 توسط تریتا پارسی تأسیس شد. وی هم اکنون رئیس این سازمان است. تریتا پارسی در حالیکه مشغول تحقیقاتی برای نمایندگان کنگره آمریکا بود متوجه شد که به یک سازمان لابی احتیاج هست تا از یکطرف آرزوهای سیاسی، اقتصادی – اجتماعی مردم ایران را نگاهبانی کند و همآنکه نقش و تأثیر تاریخی و مدرن ایرانیان در زمینه فرهنگی و علمی را معرفی کرده و ارتقاء بخشد. این فعالیت ها منجر به راه اندازی سازمان ایرانیان برای همکاری بین المللی شد.
سوال: سازمان شما یک گروه سیاسی است یا یک تشکل لابی گری است؟
پاسخ: سازمان ما گروه یا حزب سیاسی نیست و ما خودمان را یک سازمان لابی میدانیم. ما از حقوق قانونی خود برای تأثیر گذاری روی نمایندگان کنگره استفاده میکنیم.
گفتنی است که اکثر گردانندگان این سازمان همان کسانی بودند که بعدا انجمن نایاک را در سال 2002 و سپس سازمان "کاسمی" را در سال 2006 در آمریکا راه انداختند. از این افراد میتوان به بابک طالبی، محمد نواب، آلکس پاتیکو، دانیل پورخضالی اشاره نمود. اسامی بقیه را در سند مربوطه ملاحظه خواهید کرد. باید اضافه کنیم که فعالیت های 6 سال گذشته نایاک، دقیقا نوع تکامل یافته همان فعالیت های سازمان موسوم به "ایرانیان برای همکاری بین المللی" است که شامل ارسال نامه به نمایندگان، برگذاری جلسه برای اعضای کنگره و بطور کلی لابیگری در کنگره آمریکاست.