۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

عكس خامنه اي به ياد احسان فتاحيان وتوسط دانشجويان كردستان سوزانده شد


مادران عزادار بازداشت شدند، هرانا



خبرگزاری هرانا – حقوق زندانيان- روز شنبه ۱۴ آذر ماه حوالی ساعت ۱۷:۰۰ در حالی که مادران در حال ورود به پار ک بودند و قصد برگزاری تجمعات اعتراضی خود را داشتند با انبوهی از نيروهای امنيتی – انتظامی مواجه شدند.نيروهای انتظامی ،لباس شخصی که با خودرو و موتور سوار و پياده بودند تمامی نقاط پارک لاله را به اشغال خود در آوده اند.

گزارش فعالين حقوق بشر و دموکراسی نيروهای لباس شخصی بسوی مادران يورش بردندو ۴ نفر از مادران را دستگير و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. در نقاط مختلف پارک به مادران عزادار و دختران جوان يورش می برند و ۱۱ نفر از آنها را دستگير و به وان های خود که در ميدان آب نمای پارک لاله مستقر بودند انتقال دادند.

آنها در حال گشت زدند در پارک هستند و هر مادری را می بينند مورد اهانت و بدرفتاری قرار ميدهندو سپس دستگير می کنند تا لحظه ارسال اين گزارش تعقيب و دستگيری مادران ادامه دارد و حتی در خيابانها اطراف پارک تعدادی از مادران دستگير شدند. احتمال زياد دارد که آمار دستگيريها بيش از ۱۵ نفر باشد. آمار بيش ۱۵ نفر اعلام شده توسط شاهدان عينی گزارش شده است. برخوردها با مادران غيرانسانی گزارش شده است.

نيروهای امنيتی – انتظامی که در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر تخمين زده می شوند آنها در نقاط مختلف پارک مستقر شده اند.تعدادی از مامورين لباس شخصی که در هفته های گذشته از مادران اقدام به فيلم برداری می کردند امروز مادران شرکت کننده را شناسائی می کنند و اقدام به دستگيری آنها می کنند.نيروهای امنيتی دستگيريهای خود را علاوه بر پارک به خيابانها اطراف پارک کشاندند.

برهم زدن جلسه سخنرانی اکبر گنجی در استکهلم


بیانیه نازنین ‍پوینده و سهراب مختاری

بیانیه نازنین ‍پوینده و سهراب مختاری

ما همچنان بر خواستۀ به حق خود استوار ایستاده ایم

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵ دسامبر ۲۰۰۹

pouyandeh_mokhtari.jpg
یازده سال از فاجعۀ قتل پدرانمان محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، دو نویسندۀ آزاده و عضو برجستۀ کانون نویسندگان ایران گذشت و هنوز هویت آمرین و عاملین این جنایت هولناک برای خانواده های قربانیان و مردم ایران افشا نشده است. یازده سال است که به خانواده های ما حتی اجازۀ برگزاری مراسم شایستهای برای گرامیداشت یاد و راه این دو نویسندۀ آزاده داده نمی شود و امسال نیز نیروهای انتظامی و امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد فروهرها و مختاری و پوینده ممانعت کردند.

اما ما همچنان بر خواستۀ به حق خود استوار ایستاده ایم و تا زمانی که زنده ایم برای اجرای عدالت و افشای حقایق این قتلها که علیه آزادیخواهی و جامعۀ روشنفکری در ایران صورت گرفت، تلاش خواهیم کرد.

ما بی هیچ حس انتقام جویانه ای خواهان افشای حقایق این جنایات و نیز تمام جنایات دولتی در سی سال گذشتۀ کشورمان هستیم. و همچون پدرانمان لغو مجازات اعدام و برچیدن دستگاه سانسور و سرکوب را پیش شرط تحقق آزادی و اعتلای فرهنگی در کشورمان میدانیم.

یادشان گرامی و افکارشان جاویدان
نازنین پوینده و سهراب مختاری

بیانیه کانون روزنامه­نگاران و نویسندگان برای آزادی به مناسبت 16 آذر


در تاریخ مبارزات اجتماعی ایران، روز 16 آذر اسطوره­ی مقاومت دانشجو در برابر استبداد و نماد پایداری در مقابل هجوم نظام دیکتاتوری و عوامل آن به حریم دانشگاه و دیگر عرصه­های جامعه بوده و هست؛ اگر از 16 آذر 1332 تا کنون، قندچی­ها، بزرگ­نیاها، رضوی­ها و همه­ی دانشجویان آزادیخواه برای مبارزه با استبداد و کوتاه شدن دست قوای نظامی از دانشگاه، سینه­ی خود را سپر کردند و با فریاد آزادی جان باختند، به این دلیل است که می­خواهند مکان و فضای آموزش علوم و تبادل نظر و اندیشه، از دخالت خودکامگان در امان بماند و دانشجویان و استادان بتوانند آزادانه در مسایل علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری اظهار نظر نمایند. پس از 56 سال، اما نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف سرکوب اعتراض­های دانشجویی و خیزش­های مردمی و با صدور احکام اعدام، ضرب و شتم و شکنجه و آزار و زندان و بیکار کردن استادان و بیرون راندن دانشجویان، کوشش دارد دانشگاه­ها را به مکتب­خانه­های دینی تبدیل ساخته و افکار عقب مانده­ی ارتجاعی را بر محیط دانشگاهی و علمی اعمال کند. شواهد عینی نشان می­دهد که هرچه به 16 آذر نزدیک می­شویم، هجوم وحشیانه­ی جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش شدیدتر شده و بازداشت دانشجویان مبارز و اعدام مبارزان در زندان در ماههای گذشته، نشان از ترس و وحشت نظام جمهوری اسلامی از خیزش­های مردمی دارد، اما به موازات آن اقدام دانشجویان و مردم بیشتر شهرهای کشور ایران با برگزاری اعتصاب­ها و اعتراض­های جنبش دانشجویی، زنان و کارگران حق بدیهی و طبیعی خود را برای آزادی بیان و حقوق شهروندی ابراز می­دارند. دانشجویان ایران، نه تنهاهمواره در کنار دیگر اقشاراجتماعی در مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران حضور داشته­اند و هزینه­های بسیاری پرداخته­اند، بلکه موتور حرکت و یکی از عوامل مهم سازماندهی اعتراض­ها و اعتصاب­ها هستند. 16 آذر 1388، پیش روی ماست و به جهت تداوم مقاومت مردم در برابر حاکمیت استبداد که به بهانه­ی انتخابات، منجر به خیزش مردمی سراسر کشور شد و افکار عمومی و رسانه­های گروهی جهان را تحت تأثیر قرار داد، می­تواند ویژگی­های نوینی را فراروی داشته باشد. رژیم جمهوری اسلامی ایران، برای سرکوب اعتراض­های به حق مردم، بار دیگر برای به انحراف کشاندن اذهان عمومی داخلی و خارجی و به ویژه حرکت­های اجتماعی، موضوع تسلیحات اتمی را عمده کرده است، در حالیکه در عرصه­ی داخلی کشور به علت تاراج ثروت و اموال ملت و تمرکز قدرت در دست مافیای مذهبی (تئومافیوکراسی)، همه­ی پایگاه­های خود را از دست داده است و برای بقای خویش حتا در واپسین روزهایش به سرکوب عریان خواهد پرداخت. کانون روزنامه­نگاران و نویسندگان برای آزادی از مبارزات هم­میهنان و دانشجویان و از همبستگی مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در سالروز 16 آذر پشتیبانی می­کند. عمر هیچ نظام استبدادی طولانی نیست و با استمرار آهنگ اعتراض­های مردمی نوید پیروزی نزدیک است. کانون روزنامه­نگاران و نویسندگان برای آزادی دوازدهم آذر ماه 1388 برابر با سوم دسامبر
2009 rooznamehnegar@netcologne.de
پست الکترونیکی:

خوابهاي طلايي (جواد معروفي) -تقديم به پدران و مادران شهدا ! به ستار های دنباله دار ميهنمان: ندا ها و سهراب ها ، کيانوش ها و....


"ژيلا" جواد معروفي ، پيانو: شهرداد روحاني


گفت و گو با علی آقا سلطان، پدر ندا آقا سلطان


Uri Gopher - Istikbal (English & Hebrew Subtitles)