۱۳۹۷ مرداد ۱۷, چهارشنبه

جشن مجاهدین برای قتل بختیار، بازگشت تحریم، خاتمی و فروپاشی نظام، تظاهرات...

بهروز سورن: نیمه شب نوشته ها - 78 - این مردم شور و سودایی دیگر در سر دارند


جنبش سراسری و رادیکال دیماه سال گذشته پس از سرکوب های شدید و گسترده ای که از سوی حکومتیان اعمال شد و از سرگذراندن  فاز تامل و راهجویی مجددا در بسیاری از شهرهای کشورمان به کف خیابان ها آمد. اینبار اما در گرماگرم اعتراضات سراسری رانندگان کامیون ها و سقوط آزاد ارزش پول رسمی کشور در برابر ارز های خارجی که گرانی و فقر تصاعدی را به آنها تحمیل کرد, به خیابان ها ریختند و باز لرزشی موثر بر کاخ استبداد اسلامی انداختند. این جمعیت انبوه با حضور در کف خیابان ها و خواستها و مطالباتشان که در قالب شعارهای خود اعلام کردند در واقع امر حکم بر سرنگونی و حذف کامل نظام جمهوری اسلامی داده اند. سوال اساسی این است که آیا دلیلی برای خاموش شدن شعله های دادخواهی دیماه وجود دارد؟ آنطور که بنظر میرسد شورشیان  و پابرهنگان معترض دلایل و انگیزه های بیشتری برای تداوم قیام سراسری شان یافته اند. 
خواست ها و مطالبات معترضان علیرغم وعده های عوامفریبانه مسئولین حکومتی برای بستن راه فساد و بهبود شرایط اما نه تنها در سطح حرف و همدردی فریبکارانه ماند بلکه شرایط با شتاب بیشتری بسوی انهدام اقتصادی رفت و سطح معیشت مردم کشورمان بارها وخیمتر شد. با کاهش تصاعدی ارزش پولی و ساکن ماندن مزد حقوق بگیران جمعیتی میلیونی به زیر خط فقر سقوط کردند. 
یک نماینده مجلس می‌گوید: جمعیت زیر خط فقر بیش از ۴ برابر افزایش یافته است
به گفته رسول خضری نماینده پیرانشهر در مجلس هم اکنون و بر طبق آمار حکومتی حدود ۵۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق است. حال آنکه در ابتدای کار دولت روحانی این امار تنها دوازده درصد اعلام شده بود. بدین ترتیب میتوان دریافت که جمعیت زیر خط فقر که امروزه شش میلیون تومان برآورد میشود, چهار برابر افزایش یافته است. از همینرو میتوان گمان زد که شورش گرسنگان در سطح سراسری نه تنها خاموش نخواهد شد بلکه بیشتر شعله خواهد کشید.
روحانی مکار در مصاحبه با صدا و سیمای حکومتیان سقوط ارزش ریال را ناشی از قیام مردمی دیماه دانسته و یکبار دیگر فساد حکومتی, غارت و چپاول منابع مالی و ملی و اعمال خشونت همه جانبه علیه مردم را حاشا کرد. نکته ای که نشان میدهد دولتش نه برنامه ای برای تغییر و بهبود شرایط زندگی تهیدستان و گرسنگان دارد و نه تمایلی برای چاره جویی!
بی تردید همانطور که پیش بینی میشد, جنبش سراسری دیماه خاموش نخواهد شد و با اموختن از نقاط ضعف و قوت خود شاداب تر و همبسته تر ظاهر خواهد شد و دودمان نظام اسلامی جابر را بر باد خواهد سپرد.
آنچه کابوس حکومتیان را تکمیل خواهد کرد اعلام همبستگی عمومی و اعتصاب عمومی کارگران و کارمندان, معلمان و دانشجویان, دانش آموزان و پرستاران و آحاد مردم است که ضربه نهایی را بر پیکر کم جان رژیم اسلامی خواهد زد.

برخی از شعارهای معترضان در خیابان ها:
  
توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه
اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا
وای به روزی که مسلح شویم
بیکاری، تورم، بلای جان مردم
مرگ بر دیکتاتور
ملت گدایی ﻣﻰکنه، آقا خدایی می‌کنه
تا دیکتاتور رو کاره، قیام ادامه داره
بازاری با غیرت حمایت حمایت
رضا شاه روحت شاد
شاپوری باغیرت، حمایت، حمایت
مرگ بر بسیجی
ایرانی داد بزن، حقتو فریاد بزن
 معترضان رو به نیروهای انتظامی  بی‌شرف، بی‌شرف
ایرانی می‌میرد،‌ ذلت نمی‌پذیرد
ایرانی، غیرتت رو نشان بده
ایرانی با غیرت، حمایت حمایت
همه خستن. همه بریدن. همه زن و بچه دارن و زیر ظلمن. اینجا همه زیر بدهی‌ان. نگاه کن،‌ ما همه با هم هستیم. همه خسته ایم. همه آزادی می خوایم
خامنه ای حیا کن، مملکت رو رها کن
نیروی انتظامی، حمایت حمایت
حرف بزن،‌ حقت رو فریاد بزن
مرگ برگرانی
ایرانی بسه دیگه، غیرتت رو نشان بده
مرگ بر حزب الله
اى قمى باغيرت، حمايت حمايت
اسلامو پله كردن مردمو ذله كردن
سیدعلی حیا کن حکومتو رها کن  


بهروز سورن