۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

خانواده دونالد ترامپ

خانواده دونالد ترامپ



 
تیفانی، اریک، ایوانکا و دونالد جونیور به پدرشان کمک می‌کنند
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا همچنان با اظهارات خود در باره مسایل روز آمریکا و دنیا و هیلاری کلینتون، رقیب اصلی خود جنجال می‌آفریند.
  • دونالد جونیور
آقای ترامپ سه فرزند از ازدواج اولش با ایوانا ترامپ دارد (دونالد جونیور، ایوانکا، ۳۴ ساله، و اریک، ۳۲ ساله)، یک فرزند از ازدواجش با مارلا میپلز (تیفانی، ۲۲ ساله) و یک فرزند هم از همسر فعلی خود ملانیا (بارون، ۱۰ ساله). او هشت تا هم نوه دارد.

 
اریک (چپ)، همسرش لارا یوناساکا، دونالد، بارون، ملانیا، ونسا هیدن، دونالد جونیور، جارد
دونالد جونیور در ابتدا علاقه‌ای به قرار گرفتن در توجه عمومی نداشت
I دونالد جونیور از طریق پدرش با ونسا آشنا شد


  • ایوانکا
دختر ۳۴ ساله آقای ترامپ احتمالا شناخته‌شده‌ترین فرزند او است و به "سلاح سری" او معروف شده.

Image caption دونالد و ایوانکا د
با پدر و برادرانش در اسکاتلند
ایوانکا در پی ازدواجش با جارد کوشنر، صاحب روزنامه نیویورک آبزرور، به یهودیت گروید و از او سه فرزند دارد. گفته می‌شود که ایوانکا دو بار در طول روز مراقبه (مدیتیشن) می‌کند.

ایوانکا برای ازدواج با جارد کوشنر به یهودیت گروید

  • اریک
سومین فرزند آقای ترامپ ۳۲ ساله است و مثل خواهر و برادرش برای سازمان ترامپ کار می‌کند. او در عین حال رئیس کارخانه شراب‌سازی ترامپ در ایالت ویرجینیا هم است.

 
لارا یوناساکا، همسر اریک، مدافع سرسخت حقوق حیوانات است

  • تیفانی

تیفانی 
 
تیفانی ترامپ

  • بارون
پسر ده ساله آقای ترامپ از همسرش ملانیا هنوز کوچکتر از آن است که توجه‌ها را به خود جلب کند.
ملانیا اهل اسلواکی است و سابقا مدل بوده. او به یک وبسایت تخصصی فرزندداری گفته بود که برای پرورش بارون در خانه می‌ماند و وقتی او در مدرسه است به کار هایش می‌رسد.
بارون وقتی سه ساله بود – به همراه پدر و مادرش در لس آنجلس

حمله با چاقو در یک مرکز خرید در آمریکا ۸ مجروح به جا گذاشت

حمله با چاقو در یک مرکز خرید در آمریکا ۸ مجروح به جا گذاشت


 
پلیس می گوید ضارب به ضرب گلوله کشته شده است
مردی که با چاقو به یک مرکز خرید در ایالت مینه‌سوتا آمریکا حمله کرده بود به ضرب گلوله پلیس کشته شده است. در جریان این حمله دست کم ۸ نفر مجروح شدند.
این حمله در شهر سنت کلاود در یکصد کیلومتری شمال غرب مینیاپولیس صورت گرفت.
هنوز اطلاعاتی درباره انگیزه این حمله منتشر نشده است.
گزارش شده ضارب که هویتش هنوز افشا نشده، قبل از آن که کشته شود، اشاراتی به نام "الله" کرده است.
گفته شده که او به هنگام حمله یونیفورم یک شرکت امنیتی خصوصی را به تن داشت.
بلر آندرسون، رئیس پلیس شهر سنت کلاود گفته است که ضارب قبل از حمله دست کم از یک نفر پرسیده بود که آیا مسلمان است یا خیر؟
اما آقای آندرسون تاکید کرده که انگیزه ضارب هنوز مشخص نیست و نمی توان در این باره که حمله ای "تروریستی" انجام شده، اظهارنظر کرد

بر اثر انفجار در محله "چلسی" نیویورک دستکم ۲۹ نفر مجروح شده‌اند.

انفجار در نیویورک دستکم ۲۹ مجروح برجای گذاشته است



 
نیویورکی‌های شاهد واقعه عکس‌های متعددی از محل این انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند

بر اساس تازه‌ترین گزارشها از نیویورک، دستکم ۲۹ نفر بر اثر انفجاری در این شهر مجروح شده‌اند.
این انفجار در محله "چلسی" این شهر رخ داده است.
هنوز در خصوص آنچه که منجر به این انفجار شده، گزارشی منتشر نشده است.
بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، گفته است که این انفجار "عمدی" بوده اما تاکید کرده است که هنوز ارتباط مشخصی با یک اقدام تروریستی وجود ندارد.
این انفجار تنها ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی (ایالت همسایه نیویورک) هم روز (شنبه ۱۷ سپتامبر) یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه، به تعطیل شدن این رویداد انجامید. در جریان آن انفجار به کسی آسیبی نرسید.
در همین رابطه شهردار نیویورک گفته است که شواهدی مبنی بر ارتباط انفجار نیویورک با حادثه بمب دست‌ساز در نیو جرسی که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود، نیست.


به گفته مقامات جراحات آسیب دیدگان انفجار نیویورک خطرناک نیست اما مجروحیت یکی از این مجروحان شدید است.
شاهدان صدای این انفجار را "کر کننده" توصیف کرده‌اند.
به گفته جیمز اونیل، کمیسر پلیس، نیروهای پلیس در حال بررسی احتمال یه عامل انفجاری دیگر در نزدیکی محل انفجار هستند.
گزارش شده است که نیروهای اعزام شده به منطقه، وسیله‌ای را که به گفته رسانه‌های آمریکایی "زودپزی است با تعدادی سیم متصل با آن"، پیدا کرده‌اند.
ببینید‌: آلبوم عکسمحله چلسی در منهتن نیویورک یکی از اصلی‌ترین نقاط تفریحی در شب‌های آخر هفته است و این انفجار که تنها چند روز بعد از پانزدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در این شهر روی داده، می‌تواند اضطراب و وحشت فراوانی برای نیویورکی‌ها پدید آورد.
رسانه‌های آمریکایی از حضور پرتعداد نیروهای پلیس، واحد ضدتروریست، اف.بی.آی و واحدهای خنثی‌سازی بمب و همچنین پرواز هلی‌کوپترها بر فراز محل انفجار خبر می‌دهند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آنند که انفجار در داخل یک سطل زباله در کنار خیابان روی داده اما هنوز پلیس و سازمان آتش نشانی نیویورک در مورد جزئیات دقیق و علت وقوع این انفجار گزارش رسمی منتشر نکرده‌اند.
آن طور که سازمان آتش‌نشانی نیویورک تایید کرده این انفجار بر اثر نشت گاز نبوده و ناشی از یک شیی حاوی مواد منفجره بوده که هنوز ماهیت آن کاملا مشخص نشده است.
پلیس نیویورک که امروز رئیس جدید آن آغاز به کار کرده، سطح هشدار امنیتی در این پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا را افزایش داده و گفته شده پلیس امنیتی در نقاط مختلف نیویورک مستقر شده است.
نیویورک در آستانه برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قرار دارد و باید در چند روز آینده میزبان رهبران کشورهای جهان باشد. باراک اوباما هم روز یکشنبه به این شهر سفر خواهد کرد.

این سطل زباله‌ای است که گزارش شده انفجار در داخل آن روی داده
 
 
بر اثر انفجار در محله "چلسی" نیویورک دستکم ۲۹ نفر مجروح شده‌اند. بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، گفته است که این انفجار "عمدی" بوده اما تاکید کرده است که هنوز ارتباط مشخصی با یک اقدام تروریستی وجود ندارد. محله چلسی در منهتن نیویورک یکی از اصلی‌ترین نقاط تفریحی در شب‌های آخر هفته است و این انفجار که تنها چند روز بعد از پانزدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در این شهر روی داده، می‌تواند اضطراب و وحشت فراوانی برای نیویورکی‌ها پدید آورد. نیویورک در آستانه برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قرار دارد و باید در چند روز آینده میزبان رهبران کشورهای جهان باشد. باراک اوباما هم روز یکشنبه به این شهر سفر خواهد کرد.

Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
P

نقش راشد قاسم در حمله‌های فرانسه






پلیس فرانسه به فاصله تنها چند روز یک پسر ۱۵ ساله و گروهی از زنان جوان را بازداشت کرده که گفته می‌شود در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌هایی بوده‌اند. این وقایع باعث ایجاد نگرانی بابت ظهور نوع جدیدی از عوامل حملاتی از این دست شده است.
به گمان محققان، پشت هر دوی این برنامه‌ها و احتمالا موارد دیگر قاتل فرانسوی ۲۹ ساله مشکوکی به نام راشد قاسم قرار دارد که از طریق تلفن همراه نیروهای مورد نیازش را شکار می‌کند.
او در ویدیوهای تبلیغاتی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) که در عراق و سوریه ساخته شده‌اند حضور داشته و گمان می‌رود که از طریق شبکه‌های اجتماعی با تعدادی از این جوانان مظنون تماس گرفته بوده.

ولی راشد قاسم کیست و چگونه این نقشه‌ها را هدایت می‌کند؟

گمان می‌رود که راشد قاسم، خواننده آماتور رپ و جوان معروف اهل روآن در شمال شرقی شهر لیون، یا در فضای اینترنتی عقاید افراطی پیدا کرده یا در جریان سفری که در سال ۲۰۱۱ به الجزایر داشت. او دو ترانه به نام‌های "تروریستم" و "تهاجم رپ" خوانده.
او با همشهریان مسلمانش اختلاف پیدا کرد و یک سال بعد فرانسه را به همراه همسر و سه فرزندش به مقصد مصر ترک کرد.
کسی خبر خاصی از او نداشت تا این‌که سروکله‌اش در پی حمله کامیونی در ماه ژوئیه به شهر نیس در یکی از ویدیوهای تبلیغاتی وحشتناک داعش پیدا شد. او در این ویدیو دو زندانی سوری را می‌کشد و فرانسه را با حمله‌های مشابهی تهدید می‌کند که قرار است از طرف شهروندان همین کشور صورت بگیرند.
او با نام "ابن قاسم" هم شناخته می‌شود و فعالیت اصلیش عضوگیری از جوانان فرانسوی برای جهاد است و گفته می‌شود در این راه از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، مخصوصا تلگرام، استفاده می‌کند. او ۳۰۰ نفر پیرو دارد و به گفته دادستانی آن‌ها را به اجرای "حمله‌های تروریستی محلی" تشویق می‌کند.


 
محمد بوهلال روز ۱۴ ژوئيه سرانجام پس از به قتل رساندن ۸۶ نفر نزدیک ساحلی در نیس به ضرب گلوله کشته شد

  • راشد قاسم و مردان جهادی فرانسوی
مقامات فرانسوی تا به حال او را مستقیما به چیز خاصی متهم نکرده‌اند ولی او به چندین حمله و برنامه ربط داده شده، از جمله قتل یک زن و شوهر پلیس در شرق پاریس در روز ۱۴ ژوئن.
منابع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که لاروسی آبالا، قاتل ۲۶ ساله، "عضو گروه قاسم در تلگرام بوده و او در این مورد خاص بسیار موثر بوده". آبالا بعد از ارتکاب قتل سخنرانی شدید‌اللحن زنده‌ای در فیسبوک انجام داد تا این‌که ماموران پلیس برای نجات پسر این زن و شوهر وارد خانه شدند و آبالا را به ضرب گلوله کشتند.
به گفته وبسایت اکسپرس، راشد قاسم در عین حال نقش مهمی در ترغیب و راهنمایی دو جوان فرانسوی که کشیش ۸۶ ساله شهر روان را در ۲۶ ژوئیه به قتل رساندن، ایفا کرده بود.
در پیامی رادیویی که یک هفته بعد از قتل ژاک هامل، کشیش کلیسای سنت اتین دو رووره، منتشر شد، مردی که گمان می‌رود راشد قاسم باشد از عبدالمالک پتیجان و عادل کرمیش، قاتلان این کشیش، تجلیل کرد. این دو نفر که هر دو ۱۹ ساله بودند سابقا برای رفتن به سوریه اقدام کرده بودند ولی موفق نشده بودند خود را به این کشور برسانند.


پس از حمله به کلیسای روان ویدیویی از قاتلان ۱۹ ساله منتشر شد
در این مورد هم اپلیکیشن تلگرام بود که به پتیجان و کرمیش اجازه داده بود با مسئولان داعشی خود و حدود ۲۰۰ عضو دیگر کانال محرمانه تلگرام در ارتباط باشند.
محققان عقیده دارند که راشد قاسم عامل آشنایی این دو قاتل بوده. با ‌این‌که کرمیش ساکن روان بود ولی شریک جرم او اهل منطقه‌ای در جنوب شرقی فرانسه بود.
  • نوجوانانی که به دام راشد قاسم افتادند
نخستین نشانه‌ها مبنی بر این که راشد قاسم نوجوانان و زنان را برای انجام حملات جذب می‌کرده، اوایل اوت امسال به دست آمد.
پس از دستگیری دختری ۱۶ ساله در شهر مولن در جنوب پاریس و نوجوان دیگری در کلرمون‌فران، نام قاسم در ارتباط با آن‌ها کشف شد. دختر ۱۶ ساله از طریق شبکه تلگرام برنامه‌ا‌ش را برای حمله اعلام کرده بود.
و روز ۱۱ سپتامبر پسری ۱۵ ساله به ظن برنامه‌ریزی برای حمله با چاقو در مکانی عمومی در پاریس دستگیر شد. به گفته بازرسان، او نیز با قاسم ارتباط داشته و از ماه آوریل تحت نظر بوده.
  • زنانی که وارد عمل شدند
در اوایل این ماه چند زن دست به عملیات دیگری زده بودند که به گفته فرانسوا مولان، دادستان پاریس، "از راه دور" از سوریه کنترل می‌‌شده. طبق گزارش‌های تایید نشده، راشد قاسم مشوق این عملیات بوده.
در نخستین ساعات روز چهارم سپتامبر، زنان جهادی ماشینی پر از کپسول‌های گاز و دبه‌های فلزی حاوی گازوئیل را در خیابان کناری کلیسای نتر‌دام در پاریس رها کردند.


 
ماشین حاوی بمب در پاریس - آتش سیگار خاموش شد و در نتیجه نقشه انفجار کپسول‌های گاز ناکام ماند
البته نقشه آن‌ها ناکام ماند چون آتش سیگاری که به عنوان چاشنی انفجار پشت ماشین رها شده بود خاموش شد.
اولین جلسه دادگاه این سه‌ زن اخیرا برگزار شد: انیس ۱۹ ساله، سارا ۲۳ ساله و امل ۳۹ ساله. زن دیگری به نام اورنلا نیز مورد اتهام قرار گرفته.
سارا ابتدا دوست‌دختر لاروسی آبالا، قاتل زوج پلیس در منیونویل، بوده و بعد از آن با عادل کرمیش، یکی از دو مهاجم کلیسای روان، رابطه عشقی داشته.
طبق گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، راشد قاسم روی شبکه تلگرام از این زنان تمجید کرده و گفته "پس برادران ما کجا هستند؟ حواستان باشد که زنان ما به این دلیل وارد عمل شده‌اند که تعداد مردان حاضر در صحنه بسیار ناچیز است".

دهها نظامی ارتش سوریه 'در حمله هوایی آمریکا کشته شدند'

دهها نظامی ارتش سوریه 'در حمله هوایی آمریکا کشته شدند'






ائتلاف ضد داعش در سوریه که تحت رهبری آمریکا اقدام می‌کند پذیرفته حملات هوایی در شرق سوریه انجام داده که به گزارش روسیه ۶۲ سرباز سوری طی آن کشته شده‌اند.
یک سخنگوی دولت آمریکا در واکنش به این واقعه اظهار "تاسف" کرده و از "جان باختن غیرعمدی" سربازان ارتش سوریه ابراز ناراحتی کرده است.
روسیه می‌گوید نیروهای نظامی دولت سوریه که طی این حملات هوایی کشته شده‌اند در حال مبارزه با شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی بوده‌اند و در نتیجه این حملات هوایی به نفع داعش تمام شده است.
همزمان گزارش شده که شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی این حادثه است.
پیشتر روسیه در واکنش به این حملات هوایی درخواست جلسه فوری شورای امنیت را ارایه داده بود.
با این حال، سامانتا پاور، سفیر دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد، درخواست روسیه برای جلسه اضطراری شورای امنیت را مورد انتقاد قرار داده و گفته است در جنگ سوریه دست روسیه هم به خون آلوده است و حالا "آنها درخواست جلسه اضطراری می‌کنند؟ واقعا جالبه؟"

بیشتر بخوانید:

روسیه نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع در سوریه هشدار داد
با وجود این، یک مقام ارشد آمریکایی صبح شنبه به بی‌بی‌سی گفت "با وجود درگیری‌های پراکنده میان دو طرف مخاصمه در چند نقطه سوریه، آتش‌بس در مجموع همچنان برقرار است و از میزان خشونت‌ها به شدت کاسته شده است. آنچه اکنون به آن نیاز است همکاری دولت سوریه در صدور مجوز حرکت کاروان امدادهای بشردوستانه است."
روسیه به نقل از فرماندهان ارتش سوریه گزارش کرده که چهار حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا، به داعش در پیشروی و فتح یکی از بلندی‌ها در منطقه دیرالزور کمک کرده است.


I
ستاد فرماندهی ائتلاف ضد داعش در آمریکا گفته حملات هوایی به محض اطلاع از هدف قرار گرفتن احتمالی سربازان سوری، متوقف شده است
مسکو که در روزهای گذشته هم بارها واشنگتن را به اهمال در حفظ برقراری آتش‌بس متهم کرده بود حملات هوایی امروز را ناقض توافق صورت گرفته میان جان کری و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه دو کشور دانسته که زمینه‌ساز آتش‌بس فعلی در سوریه شده است.
با وجود این، آتش‌بس میان نیروهای دولت سوریه و مخالفان غیرجهادی بشار اسد، شامل حملات آمریکا و روسیه علیه داعش نمی‌شود.
آمریکا می‌گوید به محض مطلع شدن از حضور نظامیان سوری در محدوده دیرالزور، عملیات جنگنده‌ها را متوقف کرده است و در صورتی که از قبل از وجود نیروی زمینی سوریه در این محدوده مطلع می‌بود حملات هوایی را آغاز نمی‌کرد.
همزمان روسیه می‌گوید این حملات هوایی به داعش اجازه پیشروی داده است.
مسکو همچنین هشدار داده آتش‌بسی که از روز دوشنبه در سوریه آغاز شده در معرض شکست قرار گرفته و آمریکا در این رابطه مقصر است.
اما ستاد فرماندهی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده نیروهای ائتلاف ضد داعش تصور کرده‌اند که به مواضع داعش حمله می‎کنند و "به محض این که از طرف روسیه مطلع شدند که ممکن است نیروها و ادوات دولت سوریه مورد هدف این حملات واقع شده باشند، دستور توقف حملات هوایی صادر شده است."
این مرکز فرماندهی همچنین افزوده: "روسیه پیش از آغاز پرواز جنگنده‌ها توسط مرکز عملیات هوایی ائتلافی از این حملات هوایی مطلع شده بوده است."
"وضعیت در سوریه با توجه به حضور نیروهای مختلف نظامی و گروه‌های شبه‌نظامی که همگی در یک منطقه مستقر هستند، بسیار پیچیده است اما یقینا نیروهای ائتلاف اگر آگاه بودند که نظامیان سوری را هدف قرار می‌دهند، هرگز چنین عملیاتی را انجام نمی‌دادند. ما مشغول بررسی جزئیات این واقعه هستیم تا از چگونگی رخ دادن آن درس بگیریم."
وزارت دفاع روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود اگر مشخص شود نیروهای آمریکایی غیرعامدانه و از روی اشتباه چنین حملاتی را ترتیب داده‌اند، این موضوع گواهی بر لجاجت واشنگتن در امتناع از همکاری و هماهنگی با مسکو در سوریه است.
این واقعه در حالی روی می‌دهد که یکی از محورهای اصلی آتش‌بس جاری در سوریه این بوده که اگر شبه‌نظامیان غیرجهادی و نیروهای دولتی سوریه به مدت هفت روز آتش‌بس را حفظ کنند، آن گاه آمریکا و روسیه علیه مواضع گروه‌های جهادی مانند فتح الشام که پیش‌تر با نام جبهه نصره شناخته می‌شد، عملیات مشترک انجام دهند.