۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

وطن ما و دجالان جماران


وکیل محمد سیف زاده در بیمارستان سینای تهران بستری شد

منتشر شده در 21 بهمن 1391 
پرینت
seifzadeh
در دی ماه سال جاری بیماری سنگ کلیه وکیل محمد سیف زاده شدت گرفت و قرار بر این شد تا ایشان به بهداری منتقل شوند اما چنین نشد و مسولین زندان وی را از زندان اوین به زجایی شهر کرج منتقل نمودند.
بیماری سنگ کلیه ایشان همچنان وی را آزاد می داد تا اینکه امروز این وکیل دادگستری به دلیل شدت بیماری در بیمارستان سینا بستری شد.
وکیل سید محمد سیف‌زاده از جمله وکلای مبارز و توانمند دادگستری است که در حال حاضر در زندان رجایی شهر کرج محبوس است. (وکیل سیف زاده اخیرا برخلاف قانون از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شدند.). ایشان در سال ۱۳۲۷ در شهر قم به دنیا آمدند. در سال ۱۳۸۰ وکیل سیف زاده به همراه شیرین عبادی، محمد شریف، عبدالفتاح صلطانی و محمدعلی دادخواه کانونی تحت عنوان کانون مدافعان حقوق بشر را تشکیل دادند. این کانون به بررسی موارد نقض حقوق بشر در ایران می پرداخت. اعضای این کانون به صورت رایگان وکالت دانشجویان، اقلیت ها و کسانی که نیاز به حمایت حقوقی و قضایی داشتند را می پذیرفتند.

وکیل سیف زاده در طول فعالیت وکالتی خود وکالت بسیاری از زندانیان سیاسی را به عهده گرفت، ایشان یکی از منتقدین سیستم قضایی دادگستری ایران بوده و خواهان اصلاح قوانین و آیین دادرسی کیفری بوده اند. ایشان معتقدند که هیچ راهی جز انحلال و برچیدن این مراجع غیر قانونی و اصلاح ساختاری قوه قضائیه وجود ندارد.

فعالیت و خدمات حقوقی و وکالتی وکیل سیف زاده باعث آزردگی خاطر دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران گردید و اعتراض های ایشان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کنار بسیاری از فعالیت های حقوق بشری که داشتند باعث گردید تا مامورین امنیتی نسبت به فعالیت های ایشان حساس شده و برای وی پرونده کیفری در دادسرای امنیتی شهید مقدس در زندان اوین تشکیل دهند. نماینده دادستان پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای این وکیل دادگستری از دادگاه درخواست مجازات وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر و فعالیت تبلیغی علیه نظام نمود که پرونده این وکیل دادگستری برای رسیدگی ماهوی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی ارجاع داده شد. در آبان ماه سال ۱۳۸۹ قاضی صلواتی وکیل سیف زاده را به نه سال حبس، ده سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم نمود. ایشان پس از ابلاغ دادنامه صادره شدیدا به این حکم غیر قانونی اعتراض کردند.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ در خبرگزاری های مختلف داخلی و خارجی اعلام شد که وکیل سیف زاده در بازداشتگاهی در ارومیه تحت بازداشت قرار دارند. زمانی که این وکیل دادگستری در یکی از شهرهای مرزی نزدیک ارومیه بود بازداشت گردید و باز هم به صورت غیر قانونی اتهام دیگری مبنی بر خروج غیر قانونی از مرز به وی منتسب گردید. ایشان مدت دو ماه در بازداشتگاه امنیتی در ارومیه محبوس بودند و متعاقبا به تهران منتقل گردیدند. بازداشت این وکیل دادگستری و نگهداری وی به مدت دو ماه در بازداشتگاه در حالی که هنوز حکم محکومیتش قطعی نشده بود و نیز اتهام خروج غیر قانونی با توجه به عدم اتجام آن صورت نگرفته بود برخلاف قانون بود.

در تیرماه سال ۱۳۹۰ شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم محکومیت وی را نقض و به دو سال حبس محکوم نمود.
پس از اینکه وکیل سیف زاده به زندان اوین تهران منتقل شد، مامورین امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه در صدد ساخت پرونده های دیگری برای وی شدند و به دلیل نوشتن مقالات حقوقی در خصوص موضوعات مختلف حقوق بشری ایشان بارها تفهیم اتهام گردیدند.

وکیل محمد سیف زاده در دی ماه سال 1391 تحت عنوان انتقال به بهداری برای رسیدگی به بیماری بیماری سنگ کلیه و هموروئید توسط مسئولان قضایی از بند ۳۵۰ زندان اوین خارج و به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت. این درحالی است که بعد از جدایی استان البرز از استان تهران، زندان رجایی شهر در استان خارج از تهران به حساب می آید و انتقال تنبیهی زندانیان به زندانهای خارج از استان طبق آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی، عملی غیرقانونی محسوب می شود. چرا که انتقال به زندان خارج از استان یا باید با درخواست خود زندانی بوده باشد و یا اینکه در حکم قضایی صادره تحت عنوان نفی بلد به طور صریح آمده باشد که درباره سیف زاده و نیلی اینچنین نبوده است.



بیماری های متعدد و خونریزی های مکرر به تک تک اعضای بدن محمد سیف زاده صدمه می زند

منتشر شده در 27 بهمن 1391 
پرینت

75590 612269348790675 1432437827 nسازمان مدارای جهانی ـ محمد سیف زاده وکیل مبرز دادگستری در حال حاضر در بیمارستان بستری است و قرار است که فردا به زندان رجایی شهر کرج برگردد. ایشان از روحیه خوبی برخوردارند اما وضعیت جسمانی ایشان به هیچ عنوان مساعد نیست. او می گوید بیماری های متعدد و خونریزی های مکرر که به تک تک اعضای بدنت صدمه زده، از آثارِ همان سکته ای بوده که سال گذشته به سراغش آمد، این درد را بی آنکه بدانی، دردش را با خودت در زندان حمل می کردی...!
هر چند که فردا آخرین روز بستری شدن وی در بیمارستان سینای تهران است اما خودش هم ترجیح می دهد که  به زندان بازگردد.
ایشان می گویند دلایل متعددی دارد که شاید فقط یکی از آن را بشود گفت؛ اینکه برخلاف منطق، انصاف و مقررات، تمام هزینه های درمانی و هزینه های ماموران، با زندانیِ بیمار است و ...!
بیشترین نگرانی وکیل محمد سیف زاده نگرانی اش از اوضاع کانون وکلاست.
امیدوارم که همه وکلای داگستری در تمام دنیا بتوانند به راحتی در محاکم دادگستری از حقوق موکلینشان دفاع کنند.

صفحه‌ی فیسبوک خانه وکلا


نقلاب را از ضد انقلاب باز خواهيم ستاند