۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

Qom مدرسین و طلاب قم و نجف : خامنه ای مسوول این اعدام هاست

Farzad kamangar فرزاد کمانگر، در میان شاگردانش

ملاقات مادران سه کوهنورد آمریکایی منهم به جاسوسی ، با فرزندانشان در تهران

خامنه ای جنايتکار !
خميني دژخيم با تو جلاد،
جگر گوشگان سرزمين مارا گرسنه
، تشنه ، شکنجه
و تجاوز شده اعدام گرديد !

گزارش سی ان ان به زبان انگلیسی


در همین زمینه:

آزادی موقت زوج مسیحی اصفهانی با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی



جمعه , ۳۱ اردیبهشت , ۱۳۸۹ @ ۱۰:۲۴ ب.ظ

یک زوج مسیحی ساکن اصفهان که به اتهام ” ارتداد و ترویج مسیحیت” توسط نیروهای امنیتی اصفهان بازداشت شده بودند پس از گذراندن ۷۵ روز در زندان با قرار وثیقه بطور موقت آزاد شدند.

رهانا: یک زوج مسیحی به نامهای ریحانه آقاجری و همسرش حمید شفیعی که در ۹ اسفند ماه ۱۳۸۸ در منزل مسکونی شان در اصفهان توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شده بودند پس از گذراندن ۷۵ روز بطور جداگانه با قرار کفالت و وثیقه بطور موقت آزاد شدند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، ابتدا ریحانه آقاجری روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ پس از گذشت ۷۵ روز بازداشت در زندان دستگرد اصفهان به قید کفالت و پس از آن نیز پس از ۳ روز همسر وی حمید شفیعی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند.
حمید شفیعی در زندان دستگرد اصفهان در بند (الف – ط ) که مربوط به زندانیان امنیتی است و همسر ایشان نیز در بند زنان همان زندان بسر می بردند، مقامات قضایی اتهام آنان را ارتداد، ترویج و تبلیغ مسیحیت دانسته و دادگاه ایشان نیز جهت بررسی پرونده طی روزها و یا ماههای آینده برای رسیدگی به اتهامات آنان تشکیل و ایشان به دادگاه احضار خواهند شد.
این نوکیشان مسیحی طی یک یورش سازمان یافته توسط ماموران امنیتی لباس شخصی به منزلشان در اصفهان بازداشت شدند . ماموران پس از تفتیش ،کلیه وسایل شخصی اعم از کتب ، نشریات ، جزوات و سی دی های، به همراه کامپیوتر ،موبایل و حتی تابلوهای عکس روی دیوار و چندین جلد کتاب موجود را ضبط و با خود بردند . آنها برای بازداشت ریحانه آقاجری به زور متوسل شدند و وی را که حاضر نبود با دستبند خانه را ترک کند توسط اسپری فلفل و با برخورد خشن ماموران وی را سوار اتومبیل کردند .
پایان پیام

پرسپولیس - مرجان ساتراپی

شنبه ۱۵ مهٔ ۲۰۱۰






فیلم زیر نسخهٔ دوبله شدهٔ پرسپولیس به زبان اسپانیولی است.
نسخهٔ فرانسوی آن را میتوانید اینجا ببینید.









هیولائی به دنیا میآید:‌ یا چگونه خمینی در روزهای اول پس از انقلاب سنت توقیف روزنامه ها را بنیاد گذاشت


این کلیپ کوتاه را ببینید، خاطره کوچکی از روزهای انقلاب ۵۷، و گوشه ای از چگونه به دنیا آمدن هیولای زشت استبداد و خفقان دینی به نام جمهوری اسلامی، و یکی از اولین قربانیانش، یعنی آزادی بیان، اندیشه و اطلاع رسانی.

روزنامه «آیندگان»، که روزنامه ای با مخاطبان روشنفکر و لائیک در جامعه ایران بود، اولین روزنامه ای بود که پس از انقلاب با اشارهٔ مستقیم خمینی توسط دادستانی بسته شد. خمینی در اواخر اردیبهشت سال 1358 از این روزنامه به خاطر انتشار جملاتی از متن ترجمهٔ مصاحبه اش با لوموند مبنی بر عدم شراکت چپ گراها در قتل مطهری و قرنی عصبانی شد، و طی اطلاعیه ای در روزنامه اطلاعات اعلام کرد «این روزنامه [آیندگان] را از این پس هرگز نمیخوانم ». این اطلاعیه آغاز گر یک سلسله اتفاقاتی شد که نهایتا به بسته شدن روزنامه آیندگان در 17 مرداد و زندانی شدن روزنامه نگاران آن منجر گشت -آنهم به جرم وابستگی به اسرائیل (پائین همین صفحه را ببینید).

در عکس العمل به تعطیل شدن روزنامه توسط دادستانی در 22 مرداد، گروهی از نویسندگان و روشنفکران از مردم خواستند تا به عنوان اعتراض اجتماع کنند. اما در مقابله با این فراخوان، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از «امت حزب الله» درخواست کرد که در حمایت از اقدام دادستانی به خیابانها بیایند. بله، همان مجاهدین انقلاب اسلامی خودمان، همانی که تاج زاده شان و آرمین شان و بهزاد نبوی شان و دیگرانشان امروز در چنگال همان هیولائی هستند که تخمش را خودشان کاشتند؛ و بله، این همان تظاهراتی است که در ویدئو میبینید، که طی آن به دعوت مجاهدین انقلاب اسلامی «حزب اللهی ها» با چماقها و زنجیرها و اسلحه های سرد خود آمدند و به مردم و روشنفکرانی که در دفاع از حقوق روزنامه آیندگان به خیابان آمده بودند حمله ور شدند.

اکنون هیولای زشت استبداد و خفقان اسلامی به دنیا آمده بود و قدمهای اول خود را در خیابانهای تهران برداشته بود. در ظرف کمتر از یک ماه پس از بسته شدن «آیندگان»، چهل و یک روزنامه و نشریه دیگر «به خواست امت حزب الله» تعطیل شدند تا به اینترتیب یکی از سیاه ترین روزهای خفقان و سرکوب اطلاعاتی در تاریخ کشورمان آغاز گردد.

اجازه بدهید این کلیپ کوتاه را ببینیم و بعد از آن کمی جزئیات دیگر خدمتتان عرض خواهم کرد، اگر حوصله داشتید بخوانید.



video
ترجمه پیام انگلیسی خمینی به دولت فرانسه که توسط ابراهیم یزدی قرائت میشود:
اکنون که پس از چهار ماه اقامت موقت در فرانسه اینجا را ترک میگویم
تا در کشور خویش مشغول خدمت گردم، لازم میدانم تا از دولت فرانسه
به جهت حفظ امنیت و تامین آزادی بیان اینجانب تشکر نمایم.

سيد على در ميان آتش – 22 خرداد 89

جنتى ببيند – دانشجو را از نمره نترسان . دانشجو يعنى اين .

به وسیله‌ی sight

مغزش كه كوچك باشد ، جهانش كه حقير باشد و نزديك ترين مطالعه اش كه به قرن قبل باز گردد ، ميشود احمد جنتي كه فكر ميكند دانشگاه هم حوزه است . فكر ميكند اگر در حوزه براي نمره اي از فرمول بشكه استفاده ميكرده ، دانشجو را هم ميتواند از حربه نمره بترساند .

ببيند اگر هنوز چشمانش ديدي دارند . ببيند اين عكس را كه 25 خرداد گذشته گرفتم از سر در دانشگاه شريف . دانشجويان شريفي كه جا در بهترين دانشگاههاي دنيا دارند ، دانشجويان شريفي كه اگر دندان بر جگر بگذارند و دوره شان را تمام كنند ميتوانند به هر جاي جهان با بزرگي بروند ، اين چنين همه چيز را زير پا ميگذارند در مقدم آزادي و براي من و تو و آينده ايران ، چنين خطر ميكنند . ببيند احمد جنتي و بداند كه دانشجو يعني اين .


فراخوان برای اعتصاب سراسری مردم ایران در سالروز انتخابات


بدست جنبش خرداد

سنه نیوز :مردم مبارز ایران همچنان که مستحضر هستید رژیم غاصب ایران، انتخابات 22 خرداد سال گذشته را مصادره و رای مردم را به یغما برد. به دیگر معنا، کوچکترین اعتنایی به رای مردم نکرد و قدرت خود را به کرسی نشاند. این رژیم توتالیتر، با…..

هر آن چه ارزش انسانی نامیده می شود سر دشمنی دارد و انسان ها را به خاطر دفاع از آن ها به دار می کشد. خودکامگی، ماهیت این رژیم جنایتکار است و زندان و اعدام، از وجوه شاخص آن. دیدیم که چه آسان، مردم معترض به نتیجه ی انتخابات را مورد ضرب و شتم قرار دادند، بازداشت و سپس زندانی کردند، مورد تجاوز قرار دادند و به دار نیز آویختند! دیدیم که بی اعتنا به خواست مردم و جامعه ی جهانی دولت کودتا تشکیل داد و اولی را به رگبار گلوله بست و دومی را نیز به سخره گرفت. قطع یقین هر روزه می بینیم که چگونه حذف دگراندیشان را پیشه کرده است و مستبدانه بر مردم بیگناه حکم می راند. انسان و انسانیت وی، با بقای رژیم اسلامی ایران همواره در رنج است؛ شرافت و کرامت و به طور کلی ارزش های انسانی در خطر است. تا این رژیم برقرار باشد مردم آسوده نخواهند شد، آزاد نخواهند زیست و شاد نتوانند بود. باید بر پیکره ی این رژیم ضربات پی در پی وارد آورد. باید بر علیه آن به پا خاست و مبارزات مردمی را به امری روزمره تبدیل کرد. همچنان که وی، باید همیشه در صحنه بود. همچنان که وی، باید همیشه پیکار نمود. اندکی اگر از مبارزه برای رهایی دست کشیم شکست خواهیم خورد. باید همیشه در اندیشه ی آزادی باشیم. در این راه، باید مبارزه ی مدنی را مبنا و کلیه ی مناسبات را بهانه قرار دهیم. حتی اگر لازم است مناسبت سازی کنیم. بیاییم استبداد را بر خود و دیگران روا نداریم. برای تحقق این مهم باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد. باید از هم اینک هیچ فرصتی حتی اگر کوچک را از دست نداد. از همین رو، ما به عنوان گزارشگران سنه نیوز، به خاطر وسعت حرکت، از هم اینک مردم سراسر ایران را به یک اعتصاب عمومی در سالروز انتخابات ریاست جمهوری فرا می خوانیم و از تمامی رهبران اپوزیسیون اعم از کرد و فارس و بلوچ و ترک و عرب و … درخواست می نماییم مردم را در این حرکت وسیع و گسترده یاری و نقش سازماندهی کننده ایفا نمایند. بیاییم از آزادی غافل نشویم و به این زندگی نکبت بار پایان دهیم. رهبران اپوزیسیون باید مسوولیت این حرکت عظیم را بپذیرند و نقشی قابل توجه در تحقق آن ایفا نمایند.

زنده باد آزادی

پاینده باد اعتصابات عمومی