۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

آزادی موقت زوج مسیحی اصفهانی با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی



جمعه , ۳۱ اردیبهشت , ۱۳۸۹ @ ۱۰:۲۴ ب.ظ

یک زوج مسیحی ساکن اصفهان که به اتهام ” ارتداد و ترویج مسیحیت” توسط نیروهای امنیتی اصفهان بازداشت شده بودند پس از گذراندن ۷۵ روز در زندان با قرار وثیقه بطور موقت آزاد شدند.

رهانا: یک زوج مسیحی به نامهای ریحانه آقاجری و همسرش حمید شفیعی که در ۹ اسفند ماه ۱۳۸۸ در منزل مسکونی شان در اصفهان توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شده بودند پس از گذراندن ۷۵ روز بطور جداگانه با قرار کفالت و وثیقه بطور موقت آزاد شدند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان، ابتدا ریحانه آقاجری روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ پس از گذشت ۷۵ روز بازداشت در زندان دستگرد اصفهان به قید کفالت و پس از آن نیز پس از ۳ روز همسر وی حمید شفیعی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند.
حمید شفیعی در زندان دستگرد اصفهان در بند (الف – ط ) که مربوط به زندانیان امنیتی است و همسر ایشان نیز در بند زنان همان زندان بسر می بردند، مقامات قضایی اتهام آنان را ارتداد، ترویج و تبلیغ مسیحیت دانسته و دادگاه ایشان نیز جهت بررسی پرونده طی روزها و یا ماههای آینده برای رسیدگی به اتهامات آنان تشکیل و ایشان به دادگاه احضار خواهند شد.
این نوکیشان مسیحی طی یک یورش سازمان یافته توسط ماموران امنیتی لباس شخصی به منزلشان در اصفهان بازداشت شدند . ماموران پس از تفتیش ،کلیه وسایل شخصی اعم از کتب ، نشریات ، جزوات و سی دی های، به همراه کامپیوتر ،موبایل و حتی تابلوهای عکس روی دیوار و چندین جلد کتاب موجود را ضبط و با خود بردند . آنها برای بازداشت ریحانه آقاجری به زور متوسل شدند و وی را که حاضر نبود با دستبند خانه را ترک کند توسط اسپری فلفل و با برخورد خشن ماموران وی را سوار اتومبیل کردند .
پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست: