۱۳۹۷ مرداد ۱۳, شنبه

عهد تمیمی در گفت و گو با پرس تی وی: در مبارزه با رژیم صهیونیستی از پا نخواهم نشست

عهد تمیمی در گفت و گو با پرس تی وی: در مبارزه با رژیم صهیونیستی از پا نخواهم نشست


تعداد زندانیان زن فلسطینی در زندان های اسرائیلی رو به افزایش است/
رسانه ها حرف اول را در انعکاس فریاد مقاومت فلسطین می زنند/
نوجوان قهرمان فلسطینی پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی، حالا تصمیم دارد تا در رشته حقوق تحصیل کرده و در راه مقاومت به فعالیت های خود ادامه دهد. او می گوید حالا نقش و اهمیت رسانه ها در انعکاس فریاد فلسطینیان علیه اشغالگری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.
این را عهد تمیمی، دختر مشهور 17 ساله فلسطینی که پس از انتشار ویدیوی مربوط به درگیری وی با نیروهای رژیم اسرائیل در اعتراض به اشغالگری های این رژیم، بازداشت و پس از  تحمل 8 ماه حبس از زندان آزاد شد، به مونا قندیل، خبرنگار شبکه پرس تی وی در رام الله کرانه باختری گفت.
عهد تمیمی که اکنون به عنوان نماد مقاومت در فلسطین شناخته می شود، در خصوص نحوه رفتار سربازهای اسرائیلی در مدت زمانی که در زندان های این رژیم بوده، عنوان کرد: تجربه سخت و آزاردهنده‌ای بود، از لحظه شروع بازجویی، تهدیدها علیه من و خانواده‌ام آغاز شد. حتی یکی از بازجویان من را اذیت می کرد و به من می گفت چقد موهایت زیباست.من در مدت زمان بازجویی، با هیچ یک از اعضای خانواده ام ملاقات نداشتم و این در حالی بود که من به سن قانونی نرسیده بودم و طبق قانون، پدر یا مادر و یا حداقل یک وکیل می بایست همراه من می بود. حتی یک بازجوی زن وجود نداشت. آن‌ها من را درون یک سلول بسیار کوچک قرار داده و از زندان به دادگاه منتقل می کردند که واقعا برایم سخت بود. حتی غذای کافی نیز در اختیار من قرار نمی دادند اما با این حال، من و دیگر زندانیان فلسطینی سعی می کردیم تا همیشه در کنار هم باشم، با هم غذا بخوریم و حتی باهم آواز هم می خواندیم.
وی در خصوص پیامی که پس از آزادی از زندان از زبان زنان فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل منتشر کرد، گفت: زنان زندانی فلسطینی خواستار وحدت ملی، مقاومت بیشتر و حمایت از زندانیان برای فائق آمدن به مشکلات هستند تا از این طریق زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود.
عهد تمیمی در خصوص درخواست خود از تمامی فلسطینی ها مبنی بر  ادامه دادن به مقاومت تا پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم اسرائیل عنوان کرد: سربازان اسرائیلی من را دستگیر و مجبور کردند تا به فعالیت های خود ادامه ندهم، آن‌ها گمان می کردند که با بازدشت من می توانند به خواسته خود برسند. اما من در کنار مقاومت مردم کشورم به تلاش های خود ادامه می دهم.
تمیمی ادامه داد: می خواهم رشته حقوق را در دانشگاه انتخاب و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنم. می خواهم یک وکیل شوم و به مجامع بین المللی ورود کنم تا از این طریق، جنایات اسرائیل را مورد پیگرد قانونی قرار دهم و مقامات این کشور را به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه های بین المللی بکشانم. اسرائیل جنایات جنگی بی‌شماری را مرتکب شده و حقوق بسیاری از فلسطینیان را نقض کرده است. از این رو، می خواهم از حقوق برادران و خواهران فلسطینی و به طور کل، کشورم فلسطین دفاع کنم.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مدت زمانی که در بازداشت بوده، نهادهای حقوق بشر بین المللی و یا سازمانی خاص در این حوزه از زندانیان فلسطینی بازدیدی داشته یا خیر، عنوان کرد: متاسفانه هیچ یک از نهادهای بین المللی اجازه ملاقات با زندانیان را ندارند و تنها صلیب سرخ اجازه چنین کاری را دارد.
این نوجوان فلسطینی در خصوص شرایط و وضعیت کلی زندان های رژیم اسرائیل گفت: شرایط سختی بر زندانیان حاکم است، سلول ها بسیار کوچک هستند و با وجود این که اتاق ها برای نگهداری دو نفر طراحی شده‌اند، اما بین 6 تا 7 زندانی را در این اتاق ها زندانی می کنند. تعداد زنان زندانی در حال افزایش است که در میان آن‌ها افراد کمتر از 18 سال نیز وجود دارند. پس از دستگیری، من را به یک سلول کوچک در کنار 10 زندانی دیگر منتقل کرده بودند که در این اتاق، تنها 6 تخت خواب وجود داشت و به ناچار برخی از دخترها روی زمین می خوابیدند. وضعیت سرویس های بهداشتی و حمام نیز بسیار بد و به دلیل تعدد زندانی ها، همیشه شلوغ بود. سیستم تهویه مناسبی در سلول ها وجود نداشت و هر لحظه احساس می کردم که دیگر اکسیژنی برای تنفس وجود ندارد. به دلیل کم بودن فضا، به سختی درون سلول رفت‌وآمد می کردیم.
عهد تمیمی ادامه داد: ما را با اتوبوس های بسیار قدیمی از زندان به دادگاه منتقل می کردند و مجبور بودیم روی صندلی های آهنی بنشینیم و از آن جایی که دست ها و پاهایمان با زنجیر به هم بسته شده بودند، قادر به ایستادن نبودیم و به ناچار می بایست تا ساعت ها در این وضعیت بمانیم که برایمان بسیار سخت بود. همچنین در زمستان، اتاق ها بسیار سرد و در تابستان نیز بسیار گرم بودند به طوری که نفس کشیدن برایمان سخت بود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل انتخابش به عنوان نماد مقاومت در فلسطین و  این‌که آیا این امر به دلیل موقعیت و شرایط خاص روستای نبی صالح بوده، پاسخ داد:تنها در روستای نبی صالح نیست که شاهد بازداشت و یا کشته شدن فلسطینی ها بودیم، تقریبا در هر خانه ای در فلسطین حداقل یک شهید، زندانی و یا مجروح وجود دارد. به اعتقاد من، آن‌چه که سبب شده تا مورد من به این اندازه مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها نیز به آن بپردازند، این است که برخورد من با سربازان اسرائیلی توسط دوربین فیلمبرداری ضبط شد. مطمئنم که اگر هر کس دیگری جای من بود این کار را انجام می داد. تمامی فلسطینیان راه مقاومت را ادامه خواهند داد. در این جا رسانه نقش مهمی را در مستندسازی آن‌چه که اتفاق می افتد، ایفا می کند و امیدوارم که مردم فلسطین بتوانند نحوه برخورد و خشونت نیروهای اسرائیلی را ثبت و آن را در فضای بین المللی منعکس کنند. ما مردم اسرائیل می توانیم این تغییر را ایجاد کنیم و امیدوارم مردم جهان بتوانند با فشار آوردن به مقامات کشورهای خود، از فلسطین حمایت کنند.
عهد تمیمی در پایان عنوان کرد: مادر من نیز در زمان بازداشتم، در زندان رژیم اسرائیل بود. اگرچه ما در یک بخش بودیم اما او در سلولی که من در آن قرار داشتم، نبود. من تنها می توانستم در ساعتی مشخص و به مدتی محدود او را ببینم. وقتی که به مادرم و زندانی بودن او فکر می کردم، احساس بسیار بدی به من دست می داد. با این حال، وجود مادرم احساس امنیت و آرامش را در زندان برایم به ارمغان می آورد.
دختر ۱۷ ساله نماد مقاومت فلسطینیان،  در 15 دسامبر 2017 در اوج  اعتراضات ماه‌های اخیر فلسطینیان نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت ایالات متحده به بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، با حضور چندین سرباز در حیاط خانه‌اش با آنها درگیر شد. در تصاویر منتشر شده از این درگیری، او نظامیان را هل می‌دهد و به‌ آنها سیلی می‌زند.
 تمیمی پس از تحمل 8 ماه زندان به خاطر درگیری اخیرش با نظامیان صهیونیستی ، چند روز پیش آزاد شد.

Dr. Morteza Mohit, 04 Aug. 2018 - استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی

در پی مرگ نابه‌هنگام دختر جوان عبدالفتاح سلطانی، این وکیل زندانی روز شنبه، ۱۳ مرداد، پس از


در پی مرگ نابه‌هنگام دختر جوان عبدالفتاح سلطانی، این وکیل زندانی روز شنبه، ۱۳ مرداد، پس از بارها عدم پذیرش درخواست مرخصی‌اش، توانست در مراسم سوگواری فرزند خود حاضر شود.
هما سلطانی، دختر ۳۰ ساله عبدالفتاح سلطانی، شامگاه جمعه در اثر ایست قلبی درگذشت.
سعید دهقان، وکیل آقای سلطانی، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که مدت مرخصی موکلش مشخص نیست، اما احتمال دارد مرخصی او تمدید شود.
آقای سلطانی در حالی به مرخصی آمده است که پیش از این بارها با مرخصی و آزادی مشروط او مخالفت شده بود.‎
خبر فوت هما سلطانی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت و برخی از کاربران این شبکه ها به رفتار حکومت جمهوری اسلامی با این وکیل زندانی اشاره کرده اند.
همچنین در پی انتشار این خبر، وزارت خارجه آمریکا نیز در یک پیام توییتری به آقای سلطانی تسلیت گفت.
ش
عبدالفتاح سلطانی، عضو کانون مدافعان حقوق بشر، به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی این حکم به ده سال کاهش پیدا می‌کند.
طبق ماده ۱۳۴ در صورتی که جرایم فرد بیشتر از یک مورد باشد، تنها حکمی در نظر گرفته می‌شود که بالاترین میزان مجازات است.
همچنین در حال حاضر در صورت استفاده از حق آزادی مشروط آقای سلطانی باید آزاد شود.
با این حال سایت «کلمه» روز ۲۹ اسفند ۹۶ نامه وکلای عبدالفتاح سلطانی به وی را منتشر کرده بود که در آن گفته شده، این وکیل دادگستری اعاده دادرسی داده اما دیوان عالی کشور اصلا «زحمت مطالعه پرونده و حتی فراتر از آن مطالبه پرونده را به خود نداده است» و «ظرف تنها چند روز به این درخواست پاسخ منفی داده است».
برخی از موارد اتهامی عبدالفتاح سلطانی عبارتند از مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر در زندان، دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان و اطلاع‌رسانی درباره پرونده موکلان خود.
در همین حال شیرین عبادی، رئیس کانون مدافعان حقوق بشر پیش از این گفته بود که یکی از بازجویان وزارت اطلاعات مشهور به محمودی، که پیش از این بازجوی خود او بوده، بازجوی پرونده نرگس محمدی و عبدالفتاح سلطانی است.
در سال‌های گذشته تعدادی از جایزه‌های حقوق بشری از جمله جایزه سالانه اتحادیه کانون‌های بین‌المللی وکلای دادگستری و جایزه حقوق بشری شهر نورنبرگ آلمان به آقای سلطانی تعلق گرفته است.
تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری و همچنین کلوديا روت، نايب رئيس مجلس آلمان، پیش از این خواستار آزادی این وکیل دادگستری شده‌اند.
عبدالفتاح سلطانی در سال ۸۴ نیز در پرونده‌ای بازداشت شده و ۲۱۹ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند.
در این پرونده دادگاه او را به اتهام «جاسوسی» از طریق افشای اطلاعات پرونده موکلان خود که به جاسوسی متهم شده بودند، به پنج سال حبس و پنج سال محرومیت از خدمات اجتماعی محکوم کرده بود، اما دادگاه تجدیدنظر، آقای سلطانی را از این اتهامات تبرئه کرد.
منابع: خبرگزاری ایسنا، وب سایت کانون مدافعان حقوق بشر، شبکه های

ملت درتظاهرات ميگويند!ننگ ما ننگ ما رهبرالدنک ما!مرگ بر ديکتاتور

رولز رویس نیم میلیون دلاری در جهرم مرداد ۹۷ خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودرو لاکچری با نام رولزرویس فانتوم از راه زمینی به ایران،


 رولز رویس نیم میلیون دلاری در جهرم
مرداد ۹۷ خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودرو لاکچری با نام رولزرویس فانتوم از راه زمینی به ایران، منتشر شد که همان موقع شگفتی کاربران را به دنبال داشت.   ویدئویی که انتقال رولزرویس را نشان می‌دهد به گزارش ایرنا، تقریبا سه روز بعد گفته شد که این خودرو در جهرم مشاهده شده است. طبق خبر‌های منتشر شده، این خودرو سوار بر تریلی از روسیه وارد بندرانزلی شده و بعد از آن در صومعه سرای گیلان مشاهده شده و نهم یا دهم مرداد در جهرم استان فارس از تریلی پیاده شده است. شبکه‌های مجازی که قیمت بالایی برای خودرو تعیین کرده بودند (نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال) از اینکه در وضعیت دشوار اقتصادی چنین خودرویی وارد ایران شده است، ابراز تاسف کردند. شبکه‌های مجازی فیلم‌هایی از حرکت و روش حمل این خودرو پخش کردند و یکی از شبکه‌های مجازی اعلام کرد که این خودرو درجهرم فارس پیاده شده است. یک سایت محلی جهرم نیز نوشت: این روز‌ها تصویر خودرو اَبَرمیلیاردی که به نظر می‌رسد رولزرویس فانتوم باشد با قیمت ۱۰ میلیارد تومان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و گفته شده این خودرو در جهرم پیاده شده است. در این مطلب آمده است: تصاویر پخش شده از آن در خیابان مطهری و میدان اسدزاده حضور آن را در جهرم تأیید می‌کند. جالب اینکه تصاویر حمل آن در جاده‌های ایران هم در حال انتشار است! این سایت جهرمی افزود: معلوم نیست با این شرایط دلار، این فانتوم که اخیرا به بازار آمده و هنوز هیچ خیابان دنیا آن را به خود ندیده، دقیقاً در جهرم چه می‌کند! و عجب دل و جرأتی صاحب آن داشته که این گونه آشکارا، آن را در جاده‌ها و خیابان‌ها حمل می‌کند. یک کانال تلگرامی هم با پخش کلیپی که نشان دهنده حمل آن با تریلی است، نوشت: رولز رویس فانتوم چند صدهزار دلاری رو با نیسان آبی استتار کردند. بعضی از مردم جهرم که این موضوع را دنبال کرده اند اعلام کردند که راننده تریلی حمل کننده رولزرویس فانتوم، اهل جهرم است و برای استراحت، آن را در جهرم نگه داشته است. خبر نگه داشتن تریلی مقابل یکی از نمایندگی‌های خودروسازان ایرانی در جهرم، از مواردی بود که جهرمی‌ها را به شگفتی واداشت، ولی بلافاصله این جواب میان مردم رد و بدل شد که خانه راننده تریلی کنار نمایندگی خودروساز ایرانی است. اینکه هنوز این خودرو گران قیمت در جهرم است یا این شهر را ترک کرده و نهایتا مقصد فانتوم کجاست، کسی چیزی نمی‌داند. ایرج قناعتیان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه جهرم گفت: در این خصوص برای ورود و خروج چنین محموله‌هایی ما نه دخالتی می‌کنیم و نه لازم است که اقدام ویژه‌ای انجام گیرد. وی ادامه داد: از جزئیات ورود فانتوم به جهرم اطلاعی ندارم و به نظر می‌رسد محموله‌ای عبوری باشد و این طبیعی و معمولی است که بار و محموله از یک شهر بگذرد. در هر صورت کنجکاوی و پرسش‌های مربوط به این خودرو همانطور باقی است از جمله اگر ورود زمینی این محموله به ایران صحت داشته باشد، چرا صاحبش، آن را با کشتی، قطار و هواپیما وارد کشور نکرد یا اگر مقصد آن کشور ثالث است چرا از راه مطمئن تری این محموله گران را جابه جا نکرده است. جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

"First Iraq, Then Iran": Prof. Michel Chossudovsky