۱۳۹۳ دی ۲۰, شنبه

مجلس یابود صدام که از سوی برخی اتحادیه های اردنی و با حضور برخی از مسئولان این کشور انجام شد،

 مجلس یابود صدام که از سوی برخی اتحادیه های اردنی و با حضور برخی از مسئولان این کشور انجام شد، 
برگزاری هشتمین سال‌مرگ صدام  +عکس

نیروهای امنیتی از برگزاری نمازجمعه اهل سنت در تهران «ممانعت کردند»

نیروهای امنیتی از برگزاری نمازجمعه اهل سنت در تهران «ممانعت کردند»

54FDC379-F799-43CE-8C62-438748F40FA7_w640_r1_s_cx9_cy1_cw91.jpg
رادیو فردا: نیروهای امنیتی و انتظامی ایران از برگزاری نماز جمعه اهل سنت در تهران به امامت مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی جلوگیری کردند.
همزمان با آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، برای شرکت در این کنفرانس در تهران حضور داشت، نیروهای امنیتی و انتظامی با مسدود کردن خیابان‌های منتهی به نمازخانه اهل تسنن در محله پونک تهران، مانع از آن شدند که نماز جمعه اهل سنت در تهران برگزار شود.
بر اساس گزارش‌های برخی سایت‌هایی اینترنتی، ازجمله «میزان خبر»، وب‌سایت خبری، تحلیلی منتسب به نهضت آزادی ایران، از روز پنج‌شنبه پیامک‌هایی بین اهل تسنن ساکن تهران با هدف اطلاع‌رسانی درباره برگزاری نماز جمعه به امامت مولوی عبدالحمید ردوبدل شد.
اما روز جمعه در حالی که نمازگزاران اهل تسنن همراه با مولوی عبدالحمید و شماری از روحانیون سنی برای برگزاری نماز جمعه عازم محل نمازخانه اهل تسنن در محله پونک تهران بودند، با خیابان‌های مسدود شده‌ای مواجه شدند که مانع از رسیدن آن‌ها به محل برگزاری نماز جمعه می‌شد.
جلال جلالی‌زاده، استاد دانشگاه تهران و نماینده اهل تسنن سنندج در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با وب‌سایت کمپین فعالین بلوچ ضمن تأیید اخبار مربوط به ممانعت نیروهای امنیتی و انتظامی برای برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در تهران، گفته است که خود او برای شرکت در مراسم نماز جمعه، عازم محل بوده که متوجه شده است تمام ورودی‌های منتهی به نمازخانه بسته‌شده است.
به گفته آقای جلالی‌زاده، در تماسی که با یکی از متولیان نمازخانه اهل تسنن گرفته است، متوجه شده که شب پنج‌شنبه مأموران امنیتی با متولیان نمازخانه تماس گرفته و گفته‌اند که «حق برگزاری نماز جمعه این هفته را ندارید.»
جلال جلالی‌زاده، گفته است که مأموران امنیتی، علت این ممانعت را انتشار پیامک‌هایی بین مردم در رابطه با برگزاری نماز جمعه اهل سنت با تعبیر «ستاد برگزاری نماز جمعه اهل سنت تهران» عنوان کرده‌اند که مأموران امنیتی آن را «حساسیت‌برانگیز» خوانده‌اند.
در حالی از برگزاری نماز جمعه اهل تسنن در تهران به امامت مولوی عبدالحمید، ممانعت شده است که سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی ایران در تصاویری که از دیدار آیت‌الله علی خامنه‌ای با میهمانان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، منتشر کرده، تصویری از مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان را در کنار آیت الله علی خامنه‌ای نشان می‌دهد.
بین اهل تسنن و تشیع بر سر تاریخ ولادت محمد ابن عبدالله، پیامبر اسلام اختلافی یک هفته‌ای است که به ابتکار آیت‌الله حسینعلی منتظری، قائم‌مقام رهبری وقت و حمایت آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، این هفته به‌عنوان هفته وحدت با هدف کنار گذاشته شدن اختلافات بین اهل تشیع و تسنن نام‌گذاری شده و هرساله نشستی با همین عنوان در ایران برگزار می‌شود.

امسال بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در حالی برگزار شد که بر اساس برخی تصاویر منتشرشده از این کنفرانس حتی شیعیان و سنیان حاضر در این کنفرانس حاضر نشده بودند، نماز جماعتی مشترک برگزار کنند.

دختربچه ده ساله با انفجار انتحاری ۲۰ نفر را کشت

دختربچه ده ساله با انفجار انتحاری ۲۰ نفر را کشت

در نیجریه بمب‌گذاران دختربچه‌ای ۱۰ ساله که به او بمب وصل بود را به میان جمعیت فرستادند. با انفجار بمب چندین نفر کشته شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله‌ی خونین را نپذیرفته است.
حمله‌ی انتحاری تازه‌ای در شمال شرقی نیجریه دست‌کم ۲۰ کشته و ۱۸ مجروح برجا گذاشت. بمب‌گذار دختربچه‌ی ۱۰ ساله‌ای بود که خود نیز در این عملیات تروریستی کشته شد.
این حمله‌ی انتحاری نزدیک یک بازار در شهر مایدوگوری در ساعت ۱۲:۴۰ بعدازظهر که یکی از ساعات شلوغ بازار محلی است، رخ داد.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله‌ی خون‌بار را برعهده نگرفته است. با این‌حال مقامات پلیس نیجریه به خبرگزاری‌ها گفتند که احتمالا گروه افراطی بوکوحرام پشت سر این حمله‌ی انتحاری است.
یکی از مقامات شورای محلی مایدگوری به خبرگزاری فرانسه گفت: «به نظر نمی‌رسید دختربچه‌ای که بمب به او وصل بود، از چیزی که حمل می‌کرد، خبر داشته باشد. او نزدیک ورودی بازار حیران راه می‌رفت، ماموران تشخیص دادند که وسیله‌ی مشکوکی به او وصل است. اما متاسفانه قبل این‌که بتوانند بمب را از او جدا کنند، انفجار رخ داد.»
یک مقام صلیب سرخ نیز که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفته است که جراحات دست‌کم ۱۰ تن از مجروحان جدی است.
یک شاهد عینی گفت دختربچه‌ای که بمب به او وصل بود در اثر انفجار دو شقه شد. این شاهد عینی گفت: «دو نفر از کشته‌شدگان نیروهای بازرسی محلی بازار بودند که قصد داشتند بمب را از دختر جدا کنند. مشخص بود که بمب از راه دور کنترل می‌شود.»
کشتار شهروندان در نیجریه از سوی "بوکوحرام" در روزهای گذشته به اوج رسیده است. نیروهای "بوکوحرام" شهر بقا در شمال شرقی نیجریه را با خاک یکسان کردند. بیش از ۲ هزار نفر از اهالی این شهر کشته و بسیاری دیگر از شهر فرار کردند.
گروه تروریستی "بوکوحرام" ۳ هفته‌ پیش با حمله به روستایی در شمال نیجریه دست‌کم ۲۰۰ زن و کودک را ربود و بیش از ۳۰ نفر را نیز به قتل رساند. تلاش‌های ارتش نیجریه برای جلوگیری از پیشروی‌های این گروه تروریستی اسلام‌گرا موفقیت چندانی در پی نداشته است.

«ما امروز در کنار قربانیان شارلی ابدو و آزادی‌خواهان جهان می‌ایستیم و دفاع از آزادی بیان و اندیشه را در مقابل هر گونه سرکوب و خشونت بدیهی‌ترین وظیفه خود می‌دانیم.»

45EF58B6-6F7E-49A5-A91B-49F296F5BF14_w640_r1_s.jpg
تعدادی از روزنامه‌نگاران ایرانی روز پنج‌شنبه قصد داشتند برای ابراز همدردی با قربانیان این حمله، در برابر ساختمان پلمب‌شده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران گردهم بیایند که با حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، این تجمع شکل نگرفت.
روز جمعه همچنین گروهی از طنزپردازان ایرانی و افغان با صدور بیانیه‌ای حمله مسلحانه به دفتر مجله شارلی ابدو را محکوم کردند و آن را «حرکت شنیع تروریستی» نامیدند.
کانون نویسندگان ایران نیز روز پنج‌شنبه با انتشار پیامی، حمله روز چهارشنبه به مجله شارلی ابدو و قتل ۱۲ تن را به عنوان «حمله‌ای تروریستی» محکوم کرد.
در پیام کانون نویسندگان ایران حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو، «جنایت هولناک» توصیف شده و تاکید شده است که طراحان و عاملان آن، «دشمنان آزادی اندیشه و بیان و پیروان جهل و خرافه‌اند» که «هدفی جز استیلای عقب‌ماندگی بر جهان ندارند».

پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای، «حمله مرگبار» به دفتر هفته‌نامه شارلی ابدو را محکوم کرده بود.

یک سوم آلمانی‌ها با جنبش ضداسلامی "پگیدا" همدلی دارند

آلمان

یک سوم آلمانی‌ها با جنبش ضداسلامی "پگیدا" همدلی دارند

بر پایه یک نظرسنجی، یک سوم مردم آلمان نفوذ اسلام در کشور خود را چنان گسترده می‌بینند که برای اعتراضات علیه آن تفاهم قائل می‌شوند. جنبش ضداسلامی "پگیدا" اخیرا توانسته در تظاهرات خود هزاران نفر را به خیابان‌ آورد.
تظاهرات جنبش اعتراضی پگیدا علیه اسلامیزه شدن آلمان در درسدن
تظاهرات جنبش اعتراضی پگیدا علیه "اسلامیزه شدن" آلمان در درسدن
نفوذ دین اسلام در جامعه آلمان تا چه اندازه است؟ اصولا مسئله‌ای به نام "اسلامیزه کردن" در جامعه وجود دارد که علیه آن به دفاع باید برخاست، چنان‌که جنبش "پگیدا" دست به کار شده است؟ "پگیدا" اختصاری است برای عنوان "اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین".

با این حال حدود ۳۰ درصد آلمانی‌ها معتقدند که دین اسلام در زندگی اجتماعی این کشور چنان نفوذی پیدا کرده که راهپیمایی‌های هر دوشنبه‌‌ی جنبش "پگیدا" در شهر درسدن را قابل توجیه کرده است.

انستیتوی پژوهشی فورسا به مأموریت از سوی مجله‌ی "اشترن" نظرسنجی در این زمینه انجام داده است. بر اساس این نظرسنجی، حدود دو سوم (۶۷ درصد) شهروندان آلمان با این حال معتقدند که خطر اسلامیزه کردن آلمان اغراق‌آمیز توصیف می‌شود.

انستیتوی فورسا در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ از ۱۰۰۶ نفر از قشرهای مختلف جامعه در این رابطه نظرسنجی به عمل آورده است.

جنبش ضدخارجی و اسلام‌هراس "پگیدا" در آلمان چه می‌گوید؟




حضور طرفداران حزب "آلترناتیو برای آلمان" در تظاهرات‌های ضداسلامی

در میان کسانی که برای جنبش اعتراضی و ضداسلامی "پگیدا" تفاهم زیادی قائل هستند، حضور یک گروه چشمگیر است، و آن هواداران حزب راستگرا و عوام‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) است که ۷۱ درصد هوادارانش با این جنبش اعتراضی همدلی کامل دارند.

مانفرد گولنر، رئیس انستیتوی فورسا با تأیید نتایج این نظرسنجی می‌گوید: «هواداران حزب "آلترناتیو برای آلمان" به هیچ وجه کانون جامعه آلمان را نمایندگی نمی‌کنند، بلکه نماینده‌ی گروه حاشیه‌ای جامعه با گرایش‌های صریح ضدخارجی هستند».

در میان هواداران این حزب آمادگی زیادی وجود دارد تا در تظاهرات اعتراضی که در نزدیکی محل سکونت‌شان علیه "اسلامیزه کردن" آلمان برگزار می‌شود، شرکت کنند. ۴۵ درصد از هواداران این حزب راستگرا گفته‌اند که حاضرند در این اعتراضات شرکت کنند.

تظاهرات گسترده مخالفان "اسلامی شدن آلمان" در شهر درسدن



هم‌چنین ۲۶ درصد هواداران "حزب چپ" آلمان که بازماندگان کمونیست‌ها و سوسیالیست‌ها در آلمان دمکراتیک سابق هستند، نیز ابراز آمادگی برای شرکت در این تظاهرات را کرده‌اند؛ و این بیش از میانگین پرسش‌شوندگان است.

در مجموع فقط ۱۳ درصد کل پرسش‌شوندگان گفته‌اند که حاضرند در تظاهرات‌ اعتراضی شخصا شرکت کنند.

بر اساس این نظرسنجی، در حالی که فقط ۱۰ درصد آلمانی‌ها گفته‌اند که در انتخابات آینده به یک حزب ضداسلامی رأی خواهند داد، این میزان نزد هواداران حزب "آلترناتیو برای آلمان" به ۵۷ درصد می‌‌رسد.

در این میان تفاوت زیادی میان پرسش‌شوندگان از شرق و غرب آلمان به چشم می‌خورد. در حالی که ۱۵ درصد پرسش‌شوندگان ساکن شرق آلمان رأی خود را به حزبی خواهند داد که قصد مبارزه با اسلام در آلمان داشته باشد، این رقم در میان آلمانی‌های ساکن ایالت‌های غربی به ۹ درصد می‌رسد.
در بسیاری از شهرهای آلمان تظاهرات ضدپگیدا برگزار شد، ازجمله در درسدن. بر روی یک پلاکارد نوشته است: من نازی نیستم، ولی... ولی چه؟
در بسیاری از شهرهای آلمان تظاهرات ضدپگیدا برگزار شد، ازجمله در درسدن. بر روی یک پلاکارد نوشته است: "من نازی نیستم، ولی... ولی چ

تصويري از زانیار و لقمان مرادی در یک روز زمستانی در زندان گوهردشت

تصويري از زانیار و لقمان مرادی در یک روز زمستانی در زندان گوهردشت

عليرغم فشار و سركوبي كه بر زندانيان سياسي به منظور در هم شكستن آنان توسط مقامات جمهوري اسلامي اعمال ميشود اين عزيزان همچنان با روحيه هاي بالا در مقابل اين فشارها و سختي ها ايستادگي ميكنند. تصوير زير گوشه اي از اين روحيه هاي سرزنده زندانيان مقاوم در زندانهاي جمهوري اسلامي رانشان ميدهد:
زانيار و لقمان مرادي