۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

Raw Video: Egyptians Break Into Israeli Embassy

نتانیاهو بر حفظ قرارداد صلح با مصر تاکید کرد bbc


نتانیاهو
نخست وزیر اسراییل در عین حال از اقدام نیروهای امنیتی مصر در نجات شش نفر از پرسنل سفارت اسراییل از ساختمان سفارت تشکر کرده است
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل حمله معترضان مصری به سفارت اسراییل در قاهره را "جراحتی سخت بر بدنه صلح" بین دو کشور دانست و نسبت به آن هشدار داد.
با این حال آقای نتانیاهو بر قصد کشورش برای حفظ قرارداد صلحی که بیش از سه دهه بین اسراییل و مصر برقرار بوده تاکید کرده است.
نخست وزیر اسراییل که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت افزود: "ما از طریق گفتگو با مقام های مصری در تلاشیم تا هرچه زودتر سفیر خود را به قاهره باز گردانیم. من مایلم در مورد اقداماتی که برای حفظ امنیت سفیر و دیگر کارکنان سفارت لازم است، اطمینان حاصل کنم".
در پی حمله گروهی از معترضان مصری به ساختمان سفارت اسراییل در قاهره، نیروهای امنیتی مصر با معترضان درگیر شدند که در نتیجه آن ۳ نفر کشته و بیش ازهزار نفر دیگر مجروح شدند.
در پی این ناآرامی ها اسراییل سفیر این کشور در مصر و تقریبا تمامی دیپلمات های خود، بجر یکی از معاونان سفیر را از این مصر خارج کرده است.
از ماه گذشته و در پی کشته شدن ۵ نفر از مرزبانان مصری به دست سربازان ارتش اسراییل که در تعقیب گروهی از شبه نظامیان فلسطینی بودند، احساسات ضد اسراییلی در مصر در میان بخشی از مردم این کشور اوج گرفته است.
اسراییل اعلام کرده است که طی شب گذشته ۸۰ نفر، شامل کارکنان سفارت و اعضای خانواده های آنها با هواپیمایی به اسراییل بازگردانده شده اند.
شب گذشته کماندوهای مصری در عملیاتی ۶ نفر از دیپلمات های اسراییلی را که در بخشی از ساختمان سفارت گرفتار شده بودند نجات دادند.
نخست وزیر اسراییل در بخشی از واکنش های امروز خود در مورد حمله به سفارت این کشور در مصر از کماندوهای این کشور به خاطر نجات ۶ نفر از پرسنل سفارت قدردانی کرده است.
برخی تحلیلگران این سخنان را نشانه میل اسراییل به حفظ روابط با یکی از متحدان قدیمی خود در منطقه تعبیر کرده اند.
معترضان مصری روز جمعه با پتک و میله های فلزی بخشی از یک دیوار حفاظتی سفارت که از جنس بتون بود را خراب کردند و وارد یکی از اتاق های واقع در طبقات اولیه این ساختمان ۲۱ طبقه شدند.
آنها شماری از اسناد و مدارک موجود در سفارت را به همراه پرچم اسرائیل به خیابان ریختند.
در حال حاضر ساختمان سفارت از معترضان تخلیه شده است و در میان تدابیر شدید امنیتی خیابان های اطراف سفارت آرام است.

"عاملان حمله به سفارت در دادگاه امنیتی محاکمه می شوند"

با وجود اینکه مصر یکی از دو کشور متحد اسراییل در میان کشورهای مسلمان محسوب می شود، اما پس از سقوط حکومت حسنی مبارک در مصر روابط این کشور با اسراییل دچار تنش شده است.
برخی از ناظران معتقدند که قیام ماههای اخیر در کشورهای عربی که در برخی از آنها به تغییر حکومت منجر شده است، می تواند با تشدید احساسات ضد اسراییلی مردم این کشورها همراه باشد.
"بتانی بل، خبرنگار بی بی سی در مصر می گوید تحت حاکمیت حسنی مبارک در مصر، نمایش خشونت علیه اسراییل در چنین سطحی به هیچ عنوان تحمل نمی شد. او می گوید اکنون ارتش مصر باید میان خواسته مردم خشمیگن این کشور و تامین تعهدات بلند مدت استراتژیک خود تعادلی برقرار کند."
در همین حال مقام های حکومتی در مصر متعهد شده اند که از تمامی سفارتخانه های موجود در مصر حفاظت خواهند کرد.
حکومت انتقالی مصر که اداره آن را نظامیان ارتش در دست دارند اعلام کرده اند که عاملان حمله به سفارت اسرییل را طی یک جلسه اضطراری در یک دادگاه امنیتی محاکمه خواهند کرد.
اسامه هیکل، وزیر اطلاعات مصر می گوید مصر اکنون در بحران عمیقی فرو رفته و به گفته او اقدام معترضان در حمله به سفارت اسراییل به وجهه مصر در خارج از این کشور تاثیر منفی گذاشته است.
بر اساس گزارشی در تلویزیون دولتی مصر، عصام شرف، نخست وزیر این کشور در پی حمله دیشب پیشنهاد کناره گیری خود از قدرت را مطرح کرده است اما این پیشنهاد توسط محمد حسین طنطاوی، رییس شورای عالی نظامیان مصر رد شده است.
بتانی بل، خبرنگار بی بی سی در مصر می گوید تحت حاکمیت حسنی مبارک در مصر، نمایش خشونت علیه اسراییل در چنین سطحی به هیچ عنوان تحمل نمی شد.
او می گوید اکنون ارتش مصر باید میان خواسته مردم خشمیگن این کشور و تامین تعهدات بلند مدت استراتژیک خود تعادلی برقرار کند

بهشتی، بهشتی، طالقانی را تو کشتی


یادداشت مرحوم «خلیل‌الله رضایی» (پدر رضایی‌ها)
... روز نوزده شهریور من تازه از سفر آمریکا برگشته بودم. در بازگشت به دلیل علاقه زیاد و رفاقتی که از سال‌های قبل ایجاد شده و در جریان مبارزات علیه شاه و شهادت فرزندان مجاهدم بسیار محکم شده بود، از همان فرودگاه به منزل آقای طالقانی زنگ زدم که سلامی گفته و احوالی بپرسم که جواب دادند خانه نیستند و مهمانند. از فرودگاه به خانه رفتم ولی به دلیل اختلاف ساعت آمریکا و ایران و عادت نکردن به وقت خواب در ایران خوابم نمی‌برد. در همین هنگام آقای «اصغر محکمی» زنگ زد و با ناراحتی گفت آقای طالقانی در مهمانی منزل چه‌پور (پدر یکی از عروس‌های آقای طالقانی) فوت کرده است. ا
جریان به این صورت بود که آقای طالقانی طلب آب می‌کنند و چه‌پور می‌رود و لیوانی آب می‌آورد و به دست آقا می‌دهد. آقا آب را می‌خورد و بعد از دو سه دقیقه می‌گوید «سوختم» و از حال می‌رود. افراد حاضر می‌روند تلفن بزنند به بیمارستان «طرفه» که می‌بینند هر دو تلفن خانه چه‌پور قطع است. ا
من به اصغر محکمی گفتم تو از کجا متوجه شدی ؟ او جواب داد منزل پدر من کنار منزل چه‌پور است و می‌آیند و از خانه پدر من تلفن می‌کنند، ولی کار از کار گذشته است. در این‌جا بجا است اشاره کنم آقای اصغر محکمی مجاهد رشید و شریفی بود که در سال شصت توسط پاسداران خمینی به شهادت رسید.ا
در هر حال من پس از باخبر شدن از ماجرا با حالی پریشان به مهندس بازرگان، آقای صدر حاج‌سیدجوادی، دکتر سامی و دکتر مبشیری تلفن کردم و قضیه را گفتم و بعد به وزارت کشور رفتم تا ته و توی قضیه را بیشتر در بیاورم. قطع بودن بی‌دلیل هر دو تلفن خانه چه‌پور بیشتر قضیه را مرموز می‌کرد و احتمال اینکه جنایتی اتفاق افتاده باشد را بیشتر می‌کرد. به خصوص که همزمان تلفن منزل دیگر آقای طالقانی که طبقه چهارم آپارتمانی در خیابان تخت جمشید بود نیز قطع شده بود و عده‌ای که هیچ گاه معلوم نشد از کجا آمده بودند، تمام اثاث خانه را زیر و رو کرده و به طور دقیق گشته بودند که به تصور من برای آن بود که اگر نوشته‌ای از آقای طالقانی علیه آن‌ها وجود دارد از بین ببرند.ا
در وزارت کشور وقتی با آقای صدرحاج‌سیدجوادی صحبت کردم، ایشان گفتند خودت به شهربانی کل برو و قضیه را دنبال کن که ماجرا چه بوده است. من به عنوان بازرس مخصوص وزارت کشور به شهربانی رفتم و مشغول پیگیری قضایا شدم. یک تیم ورزیده برای دنبال کردن قضیه بلافاصله تشکیل شد. سه روز بعد از شهربانی تلفن زدند که به آنجا بروم. وقتی رفتم معلوم شد بهشتی تلفن زده و گفته است که خمینی دستور داده هر نوع تعقیب ماجرا ممنوع است و لاجرم قضیه معلق ماند.ا
دکتر سامی خیلی تلاش کرد که اجازه کالبد شکافی بگیرد، ولی باز از سوی خمینی به او خبر دادند کالبد شکافی ممنوع است و لاجرم دکتر سامی نتوانست کاری بکند. فی‌الواقع در آن وقت هم در برابر قدرت وحشتناک خمینی نمی‌شد کاری کرد.ا در هر حال این بزرگ‌مرد اینچنین در میان اشک و آه مردم به خاک سپرده شد و این معضل باقی ماند، اما شم مردم کم‌تر اشتباه می‌کند. از فردای به خاک‌سپاری مرحوم طالقانی این شعار که «بهشتی، بهشتی، طالقانی را تو کشتی» بر سر زبان مردم افتاد و این شعار بیهوده نبود.ا


  

حمله‌ی تظاهرکنندگان مصری به سفارت اسرائيل در قاهره + عکس

حمله‌ی تظاهرکنندگان مصری به سفارت اسرائيل در قاهره + عکس

دویچه وله : بعد از ظهر جمعه (۹ سپتامبر/۱۸ شهریور) صدها تن از تظاهرکنندگان مصری نخست با پتک و دیلم، دیواری دو و نیم متری در برابر سفارت اسرائيل در قاهره را فروریختند. سپس یکی از تظاهرکنندگان پرچم اسرائيل را پایین کشید و آن را به میان جمعیت هلهله‌کننده پرتاب کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در آغاز نیروهای امنیتی مصر واکنشی از خود نشان ندادند. در ساعات شامگاهی اوضاع وخیم‌تر شد. در جریان درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی، چند خودروی پلیس توسط تظاهرکنندگان آتش زده شد.
تظاهرکنندگان همچنین به سوی ماموران پلیس سنگ پرتاب کردند و به یک پاسگاه پلیس در نزدیکی سفارت اسرائيل یورش بردند. پلیس برای مقابله با این حمله گاز اشک‌آور شلیک می‌کرد. طبق گزارش خبرگزاری دولتی مصر (منا) در این درگیری‌ها ۴۴۸ تن مجروح شدند و یک نفر بر اثر ایست قلبی درگذشت.
تخریب بایگانی سفارت
خبرگزاری فرانسه از صدای شلیک گلوله در اطراف سفارت اسرائيل گزارش داده است. ولی هنوز معلوم نیست چه کسی تیراندازی کرده است. در پایان تظاهرکنندگان موفق شدند وارد بخشی از سفارت اسرائيل شوند و هزاران سند را از پنجره‌ها به بیرون پرتاب کنند.
به گزارش خبرگزاری دولتی مصر، تظاهرکنندگان وارد بایگانی سفارت شده‌اند که یک طبقه پایین‌تر از دفتر اصلی سفارت قرار دارد. سفارت اسرائيل در بخش فوقانی یک ساختمان بیست طبقه واقع شده است.
اسحاق لوانون، سفیر اسرائیل در مصر، بامداد روز شنبه به همراه خانواده‌اش و کارمندان سفارت با هواپیما مصر را به مقصد اسرائيل ترک کرد. این خبر را خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات فرودگاه قاهره گزارش داده است.
تلویزیون دولتی مصر گزارش داد که سفیر اسرائیل در مصر پیش‌تر با یکی از ژنرال‌های شورای نظامی حاکم بر مصر ملاقات کرده بود. طبق این گزارش، سفیر اسرائيل در این دیدار نگران و مضطرب به نظر می‌رسیده است.
منصور عیسوی، وزیر کشور مصر، وضعیت اضطراری اعلام کرد و کابینه را به نشستی فوق‌العاده فراخواند. شامگاه جمعه، ارتش مصر ده‌ها خودروی زرهی و صدها سرباز را در اطراف سفارت اسرائيل در قاهره مستقر ساخت.
واکنش اوباما
باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمریکا، در گفت‌وگویی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل، نگرانی عمیق خود را از این پیشامد بر زبان آورد. کاخ سفید اعلام کرد که وی دولت مصر را فراخوانده است که طبق تعهدات بین‌المللی، امنیت سفارت اسرائيل را تامین کند.
به گفته‌ی وزارت دفاع اسرائيل، اهود بارک، وزیر دفاع این کشور، در گفت‌وگویی تلفنی با همتای آمریکایی خود لئون پانه‌تا، از وی درخواست کرده که در رابطه با محافظت از سفارت اسرائيل کمک کند.
در هفته‌های گذشته بارها تظاهراتی از طرف مصریان در برابر سفارت اسرائيل در قاهره برگزار شد. علت این تظاهرات اعتراض به کشتن شدن پنج پلیس مرزی مصر است که در اواسط ماه اوت احتمالا در جریان تعقیب نیروهای افراطی فلسطینی توسط سربازان اسرائيلی، سهوا هدف گلوله قرار گرفتند.
این درگیری در جنوب اسرائيل، پس از انجام یک‌سری اقدامات تروریستی توسط افراطیان فلسطینی در خاک اسرائيل روی داد. این پیشامد به یکی از عمیق‌ترین بحران‌های دیپلماتیک میان اسرائيل و مصر منجر گردید.










 

تشکیل یک جبهه علیه سوء استفاده از سازمان ملل

 
تلویزیون “الرای” در سوریه
پیام تازه قذافی را پخش کرد!
یونگه ولت ــ گزینش و ترجمه رضا نافعی
با توجه به جنگ علیه لیبی،  که هنوز هم ادامه دارد،  کشورهای چپگرای آمریکای لاتین تصمیم گرفته اند در برابر  سوء استفاده ازسازمان ملل برای مشروع جلوه دادن جنگ های  امپریالیستی یک جبهه ایستادگی و مقاوت تشکیل بدهند. روز جمعه وزرای خارجه هشت کشور  عضو ” آلبا”  (اتحاد بلیوی برای خلقهای آمریکای خودمان ) در کاراکاس گرد هم آمدند. نیکلاس مادورو، وزیرخارجه ونزوئلا اعلام کرد: ما ” پیشنهادهای بسیار مهمی “  به سازمان ملل، کشورهای موسوم به ” بریکس ” ( برزیل، روسیه، هند،چین، آفریقای جنوبی) و همچنین اتحادیه آفریقا،عرضه خواهیم کرد.”
مادورو روزسه شنبه هنگام گشایش سمینار بین المللی شورای دفاعی آمریکای جنوبی در کاراکاس  یاد آور شد که دولت های ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، اکوادر و بلیوی و همچنین سه کشور کوچکتر حوزۀ کارائیب “شورای ملی دوران گذار” در لیبی را برسمیت نخواهند شناخت. وی گفت “شورای ملی دوران گذار” دستگاهی است که گوش به فرمان تجاوزگران و اشغالگران خارجی است.
خولیو اسکالونا، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل، به خبرنگار تلویزیون دولتی ” وی تی وی” خبر از تصمیم به متقابله داد و گفت از این پس با تکیه بر یک شبکه جهانی مرکب از کشورهای عضو سازمان ملل، ازکلیه عملیات  سازمان ملل که در جهت دفاع ازعلائق کشورهای بزرگ  و برضد آزادی خلقها باشد،  سلب مشروعیت خواهد شد. اسکالونا  گفت نمونه این نوع تصمیمات سازمان ملل که بر ضد علائق خلق ها هستند اشغال کشورهای عراق، افغانستان و تجاوز به لیبی است. ولی این به آن معنی نیست که کشورهای معترض سازمان ملل را ترک خواهند کرد. برعکس ونزوئلا این اتحاد را در خود سازمان ملل و برای مبارزه در دورن سازمان ایجاد خواهد کرد. نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: “امروز جنگ نقطه آغاز در روابط بین المللی شده است. اگر کشورهای بزرگ در نبرد سیاسی برنده شوند، دست به جنگ می زنند. از این رو ما باید ابتکار را دوباره به چنگ آوریم و آنها را در عرصه سیاسی در تنگنا قرار دهیم، زیرا انجام چنین کاری در عرصه نظامی ممکن نیست.
همزمان با این سخنان  شورشیان لیبی و ناتو برای دست یافتن به معمر قذافی به تقلاهای  بی نتیجه خود ادامه دادند. اتحاد نظامی غرب روز پنجشنبه  بار دیگر بمباران شهر محاصره شده سیرته را که هنوز در دست نیروهای نظامی قذافی است از سر گرفت. حمله به شهر بنی ولید که آن نیز در محاصره است ادامه دارد.
چهارشنبه شب قذافی باردیگر یک پیام رادیوئی فرستاد که بوسیله تلویزیون  الرای در سوریه پخش شد. وی در این پیام این خبر که با یک کاروان موتوری به کشور دیگر فرار کرده است را تکذیب کرد و گفت این شایعات بخشی از “جنگ روانی” است. هدف “دشمن ناتوان و بی حمیت” از پخش این شایعات  آنست که روحیه رزمندگان وفادار به او را تضعیف کند.
فرستنده تلویزیونی “الرای”  که در سال 2006 تاسیس شد با پخش سخنان قذافی شهرت جهانی یافته است. میشان الجبوری، رئیس این تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت :” گرچه او مخالف همه دیکتاتور هاست ولی فرستنده او با اشغال خاک دیگر کشورها نیز مبارزه می کند، صرفنظر از این که آن کشور عراق باشد یا فلسطین یا لیبی. از دیدگاه او  ” قذافی مظهر مقاومت خلق لیبی علیه تجاوز ناتو به لیبی است”
. http://www.jungewelt.de/2011/09-09/011.php?sstr=gegenoffensive|in|uno

پدر محمد مختاری: ماموران اجازه ندادند به بهشت زهرا برویم + فیلم

پدر محمد مختاری: ماموران اجازه ندادند به بهشت زهرا برویم + فیلم



فیلمی از یکی از کسانیکه  نتوانست در مراسم سالگرد تولد محمد مختاری شرکت کند

جلوگیری نیروهای امنیتی از حضور خانواده های جان باختگان پس از انتخابات در بهشت زهرا به مناسبت های مختلف همچنان ادامه دارد و در جدیدترین نمونه، آنطور که پدر محمد مختاری می گوید، از خانواده ی آنها خواسته اند به دلیل رعایت مسایل امنیتی در روز تولد محمد مختاری از رفتن به بهشت زهرا خودداری کنند.
روز جمعه هجدهم شهریور، سالگرد تولد محمد مختاری دانشجوی ۲۲ ساله ای بود که در راهپیمایی اعتراضی ۲۵ با اصابت مستقیم گلوله کشته شد اما گزارش های رسیده از بهشت زهرا حاکی است که ماموران با حضور پراکنده در بهشت زهرا از هر گونه تجمع و مراسم ممانعت به عمل آوردند.

اسماعیل مختاری پدر این جان باخته ی جوان در گفت و گو با جرس گفته است: چند روز قبل از تولد پسرم، خیلی محترمانه زنگ زدند و مرا خواستند و گفتند جو کمی متشنج است و اگر امکان دارد شما هم در بهشت زهرا حضور پیدا نکنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده امروز موفق شده اند که در بهشت زهرا حضور پیدا کنند گفت: ما مانده ایم و خودمان هم نمی دانیم چه باید بکنیم. بلاخره وقتی مرا خواستند و وقتی رفتم با ماموران صحبت کردم به ما گفتند نروید، اول سوال کردند، شما مثل اینکه برنامه ای برای محمد در بهشت زهرا دارید. بعد من هم گفتم برنامه ای نیست مثل همه ی پنج شنبه جمعه ها ما هم مثل خانواده های دیگر می خواهیم سر مزار بچه مان حاضر شویم. تولد پسرم هم هست می خواهیم برویم کنارش باشیم. گفتند می شود شما از این کار خود داری کنید. گفتم چرا؟ یعنی سر قبرِ فرزندمان هم نرویم؟ یعنی اجازه نمی دهید تولد فرزندم برویم سر مزارش و کنارش باشیم؟ گفتند اگر نروید بهتر است.

وی ادامه داد: من به آنها گفتم من و مادرش تنها نیستیم، فامیل های دیگری هم هستند، دوستان دیگری هم هستند که شاید آنها بخواهند بروند در سالروز تولد کنار محمد باشند. ولی خب گفتند شما نروید و از بچه ها هم بخواهید که برای تولد محمد به بهشت زهرا نروند چون فضای فیسبوک نشان می دهد که برنامه هایی دارند و اگر شما نروید بهتر می شود کنترل کرد.

پدر محمد مختاری تاکید کرد: محمد برای ما همیشه زنده است و این آرزوی هر پدر و مادری است که در روز تولد کنار عزیزشان باشند ولی خب به ما این اجازه را ندادند. چاره ای نبود، کاری نمی توانستیم بکنیم گفتیم باشد نمی رویم. از همه ی کسانی که می خواستند در روز تولد کنارمان باشند تشکر می کنم اما بچه ی من هم دست هایش خالی بود و با دست خالی رفت و کشته شد، حالا دست های ما هم خالی ماند و نتوانستیم کاری برایش بکنیم….

جلوگیری از برگزاری مراسم های مختلف در بهشت زهرا و فشار بر خانواده های جان باختگان بارها صورت گرفته و مورد اعتراض خانواده ها نیز قرار گرفت و به همین دلیل بسیاری از خانواده ها ترجیح داده اند برای حفظ امنیت سایر اعضای خانواده ی خود سکوت اختیار کنند.

پیشتر در مراسم تولدی که برای امیر ارشد تاجمیر یکی از کشته شدگان راهپیمایی عاشورای ۸۸ برگزار شده بود، تعدادی از خانواده‌های جان باختگان پس از انتخابات و شرکت‌کنندگان در مراسم برای چند ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

در میان دستگیرشدگان مراسم امیر ارشد تاجمیر اعضای خانواده خانواده های سهراب اعرابی، رامین رمضانی و مصطفی کریم بیگی، همراه با چند تن از مادران عزادار و شرکت کنندگان در مراسم تولد امیر ارشد تاجمیر هم حضور داشتند که آنها پس از بازجویی چند ساعته آزاد شدند اما پدر رامین رمضانی و دو تن از مادران عزادار بیش از چند ماه در بازداشت به سر برده و سپس با قید وثیقه آزاد شدند.

مادر سهراب اعرابی در خصوص همین فشارها گفته بود: دستگاه قضایی در کشور ما متاسفانه ضعیف است و بد عمل می کند و بعد علاوه بر اینکه قاتلان فرزندان ما را معرفی نمی کنند حتی خود خانواده ها هم احساس امنیت نمی کنند. من اینجا خانواده هایی را می بینم که حتی بر سر مزار فرزندان شان هم امنیت ندارند، چه کسی پاسخگوی آنهاست؟.

وی خاطرنشان کرده بود: برای خود من لباس شخصی ها مشکل ایجاد کرده اند. در مراسم سالگر شهید علی حسن پور، تعداد زیادی ماموران لباس شخصی ایستاده بودند، که دو نفر از آنها آمدند از من و مادر اشکان سهرابی کارت شناسایی خواستند، اما من کارت شناسایی ام را به آنها ندادم و فقط گفتم من مادر سهراب هستم و ایشان مادر اشکان، می دانستم اگر کارتم را بدهم دیگر صاحب آن نخواهم بود، از این اتفاق ها زیاد برای ما پیش آمده است. مگر نیامده اند در خانه خودمان عکس های سهراب را با خودشان نبرده اند؟

مادر سهراب پیشتر با تاکید بر اینکه ما به جز حقوق ساده شهروندی مان چیز دیگری نمی خواهیم از سازمان ملل خواست تا وضعیت حقوق شهروندی خانواده هایی که عزیزان شان را تنها به جرم یک اعتراض ساده در خیابان های ایران از دست داده اند بررسی کند.

به تازگی نیز جمعی از خانواده های کشته شدگان پس از انتخابات با حضور در بهشت زهرا مشغول برگزاری مراسم دعا و نیایش بودند که نیروهای یگان ویژه در بهشت زهرا با حضور در میان خانواده، خواستار این شدند که این خانواده ها بهشت زهرا را ترک کنند.

لادن مصطفایی همسر شهید علی حسن پور که در راهپیمایی مسالمت آمیز ۲۵ خورد مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در مورد حضور نیروهای یگان ویژه در بهشت زهرا گفته بود: ما سر مزار عزیزان مان هم آرامش نداریم، من به مامورانی که در بهشت زهرا مرا صدا کردند هم گفتم ما به شما بدهکاریم یا شما به ما؟


Iran - 9 Sep. 2011. Behesht Zahra Cementery, Prevention of Martyr Mohamm...

گزارشگران: به گردهمائی سراسری چهارم زندانیان سیاسی در گوتنبرگ - سوئد



 
بار دیگر تابستان است و یاد عزیزان به خون خفته در دهه شصت و همچنین کشتار سراسری  زندانیان سیاسی در تابستان سال 1367 بیدار کننده همه وجدانهائی است که نسبت به تاریخ خونبار مردم کشورمان بی تفاوت نیستند. تابستان سال 1367 نقطه اوج و تبلور سیمای جنایتکارانه حاکمان بوده است. فوج فوج  آزادگان را قتلعام کردند و هیچ صدائی بر نخواست. خبر این جنایت عظیم اساسا پخش نشد. همه را  کتمان کردند و کماکان سکوت کرده اند. حاکمان, خاوران و سایر گورهای جمعی را تخریب می کنند. با درخت کاری و یا هر حیله دیگر تلاش دارند تا آن مکانها را از شکل کنونی آن بیاندازند و مانع از تجمع خانواده های داغدار شوند. اما با یادها چه خواهند کرد؟ با خاطرات آن عزیزان چه خواهند کرد؟
 
دوستان و رفقا!
همانگونه  که  بازماندگان آن دهه خونین  بیاد دارند, کشتار زندانیان سیاسی در این ایام هرگز قطع نشد و تداوم داشت. دهها هزار زندانی سیاسی بی دفاع به اشکال مختلف توسط حکومت و عواملش در زندانها و شکنجه گاهها کشتار شدند.
 آمار زندانیان اعدام شده نشان میدهد که در مقاطعی از تاریخ سیاسی کشورمان شمار اعدام زندانیان سیاسی تصاعدی بوده است. از آنجمله اند سی خرداد 1360 و تابستان سال 67 که اوج رونمائی از جلاد بزرگ خمینی و هواخواهان خط امامی اش میباشد.
اما بیاد داریم  روزهای فراوانی  را که دهها و صدها آزادیخواه و مبارز به دار جنایت کاران حاکم آویخته شدند.
بیاد داریم که روزی نامه های حکومتی بکرات با درج اخبار و تصاویر جمعی اعدام زندانیان سیاسی بر تیراژ خود می افزودند و اخبار مرگ و نیستی و مثله کردن انسان و حقوقش را توزیع میکردند.
ماشین اعدام زندانیان سیاسی در دهه شصت و حتی پیش و پس آن, هرگز باز نایستاد و در مقاطعی بر سرعت خویش افزود. از آنجمله بود تابستان سیاه سال 1367 و کشتار سراسری زندانیان سیاسی که با گذشت بیش از دو دهه هنوز در هاله ای اسرار آمیز مانده است, علیرغم آنکه بخشی از دست اندر کاران آن جنایت بزرگ هم اکنون در موضع نقد حاکمیت و یا در زندانهای آن بسر میبرند. بدینجهت پافشاری و کوشش ها برای زنده نگاه داشتن یاد آن سرافرازان از اهمیت وافری برخوردار است.
قطعا تلاش خستگی ناپذیر شما  در برگزاری این گردهمائی ها به افشای هر چه بیشتر زوایای تاریک آن دوران خونین یاری خواهد رساند.
دوستان و رفقا!
شادیم از اینکه تلاشهای شما در طی سالهای اخیر منجر به تدارک و برگزاری چهارمین گردهمائی شده است.  
تبریک به شما عزیزان که در حفظ یادها و خاطرات جانباختگان در سه دهه اخیر و بویژه در دهه شصت و تابستان 67 پایداری نموده اید و از یادشان نمی کاهید.
فراموش نمی کنید و نخواهید بخشید!
بی گمان شما شاهدان و بازماندگان همراه دیگران و با برگزاری این مناسبت ها  بذری را میکارید که در تداوم خود بختک شوم حاکمان آدمخوار را از میان خواهد برد, مذهب زدائی را از حاکمیت در پیش خواهد گرفت و این دوران سیاه در تاریخ کشورمان را ورق  خواهد زد.
تلاش شما بازماندگان تاکنون بسیاری از زوایای آن جنایات را روشن کرده است و میتوان باز هم بیش, اسرار نهان تاریکخانه های  رژیم را بر ملا کرد.
 
با آرزوی موفقیت برای شما
با یاد و خاطره همه عزیزانی که عاشقانه راه پیمودند و بوسه بر دار زدند.
 
گزارشگران
5.9.2011

درعا الصنمين مظاهرة في جمعة الحماية الدولية رغم الحصار 9 9

Audio Tapes Released From 9/11 Archives, Majority of Records Still Sealed

همنشین بهار: ۱۱ سپتامبر و بن لادنِ پنتاگون

به نسل سرکوب شده ايران زمين