۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

تشکیل یک جبهه علیه سوء استفاده از سازمان ملل

 
تلویزیون “الرای” در سوریه
پیام تازه قذافی را پخش کرد!
یونگه ولت ــ گزینش و ترجمه رضا نافعی
با توجه به جنگ علیه لیبی،  که هنوز هم ادامه دارد،  کشورهای چپگرای آمریکای لاتین تصمیم گرفته اند در برابر  سوء استفاده ازسازمان ملل برای مشروع جلوه دادن جنگ های  امپریالیستی یک جبهه ایستادگی و مقاوت تشکیل بدهند. روز جمعه وزرای خارجه هشت کشور  عضو ” آلبا”  (اتحاد بلیوی برای خلقهای آمریکای خودمان ) در کاراکاس گرد هم آمدند. نیکلاس مادورو، وزیرخارجه ونزوئلا اعلام کرد: ما ” پیشنهادهای بسیار مهمی “  به سازمان ملل، کشورهای موسوم به ” بریکس ” ( برزیل، روسیه، هند،چین، آفریقای جنوبی) و همچنین اتحادیه آفریقا،عرضه خواهیم کرد.”
مادورو روزسه شنبه هنگام گشایش سمینار بین المللی شورای دفاعی آمریکای جنوبی در کاراکاس  یاد آور شد که دولت های ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، اکوادر و بلیوی و همچنین سه کشور کوچکتر حوزۀ کارائیب “شورای ملی دوران گذار” در لیبی را برسمیت نخواهند شناخت. وی گفت “شورای ملی دوران گذار” دستگاهی است که گوش به فرمان تجاوزگران و اشغالگران خارجی است.
خولیو اسکالونا، نماینده ونزوئلا در سازمان ملل، به خبرنگار تلویزیون دولتی ” وی تی وی” خبر از تصمیم به متقابله داد و گفت از این پس با تکیه بر یک شبکه جهانی مرکب از کشورهای عضو سازمان ملل، ازکلیه عملیات  سازمان ملل که در جهت دفاع ازعلائق کشورهای بزرگ  و برضد آزادی خلقها باشد،  سلب مشروعیت خواهد شد. اسکالونا  گفت نمونه این نوع تصمیمات سازمان ملل که بر ضد علائق خلق ها هستند اشغال کشورهای عراق، افغانستان و تجاوز به لیبی است. ولی این به آن معنی نیست که کشورهای معترض سازمان ملل را ترک خواهند کرد. برعکس ونزوئلا این اتحاد را در خود سازمان ملل و برای مبارزه در دورن سازمان ایجاد خواهد کرد. نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: “امروز جنگ نقطه آغاز در روابط بین المللی شده است. اگر کشورهای بزرگ در نبرد سیاسی برنده شوند، دست به جنگ می زنند. از این رو ما باید ابتکار را دوباره به چنگ آوریم و آنها را در عرصه سیاسی در تنگنا قرار دهیم، زیرا انجام چنین کاری در عرصه نظامی ممکن نیست.
همزمان با این سخنان  شورشیان لیبی و ناتو برای دست یافتن به معمر قذافی به تقلاهای  بی نتیجه خود ادامه دادند. اتحاد نظامی غرب روز پنجشنبه  بار دیگر بمباران شهر محاصره شده سیرته را که هنوز در دست نیروهای نظامی قذافی است از سر گرفت. حمله به شهر بنی ولید که آن نیز در محاصره است ادامه دارد.
چهارشنبه شب قذافی باردیگر یک پیام رادیوئی فرستاد که بوسیله تلویزیون  الرای در سوریه پخش شد. وی در این پیام این خبر که با یک کاروان موتوری به کشور دیگر فرار کرده است را تکذیب کرد و گفت این شایعات بخشی از “جنگ روانی” است. هدف “دشمن ناتوان و بی حمیت” از پخش این شایعات  آنست که روحیه رزمندگان وفادار به او را تضعیف کند.
فرستنده تلویزیونی “الرای”  که در سال 2006 تاسیس شد با پخش سخنان قذافی شهرت جهانی یافته است. میشان الجبوری، رئیس این تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت :” گرچه او مخالف همه دیکتاتور هاست ولی فرستنده او با اشغال خاک دیگر کشورها نیز مبارزه می کند، صرفنظر از این که آن کشور عراق باشد یا فلسطین یا لیبی. از دیدگاه او  ” قذافی مظهر مقاومت خلق لیبی علیه تجاوز ناتو به لیبی است”
. http://www.jungewelt.de/2011/09-09/011.php?sstr=gegenoffensive|in|uno

هیچ نظری موجود نیست: