۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

بهروز سورن: آیا کوکتل مولوتف درد مردم کشورمان را دوا خواهد کرد؟



گفتمان دفاع از خود از سوی مردمی که هر روزه در خیابانها و بدلائل گوناگون مورد هجوم نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی قرار می گیرند از موضوعاتی است که بویژه در در میان نیروهای سیاسی متشکل و منفرد در داخل و خارج از کشور مورد مجادله است. شکافی که در میان این نیروها موجود است بازتاب نگاه آنان به رهبری جنبش و آینده و سرنوشت اعتراضاتی است که بیش از سه دهه به حضور نامیمون جمهوری اسلامی در حکومت و هدایت کشور صورت می گیرد. در نظمی وحشیانه که جمهوری اسلامی به مردم ما تحمیل کرده است و تمامی حقوق فردی و اجتماعی را از آنان سلب کرده است, گزینه ای دیگر جز دفاع از خود در برابر وحوش مزدور این رژیم در برابر جوانان, دانشجویان و زنان و کارگران و.. نمیماند.


بیاد داریم که یک سال و نیم قبل زمانی که حضور خیابانی گسترده تیتر اول رسانه های ایران و جهان شده بود, بسیاری هنوز از مبارزه مدنی صحبت میکردند و مسالمت جوئی با چاقو کشان و قاتلان بسیجی و سپاهی را تبلیغ میکردند. شعار مرگ بر دیکتاتور و دیکتاتوری شعاری ضاله!! تعبیر میشد و غیر خودی تفسیر میشد.


شم و تجربه سیاسی و شناخت بسیاری از نیروهای متشکل و منفرد در مقابل این سازشکاران قرار گرفت و امروزه همانطور که شاهدیم اصلی ترین شعار مردمی در خیابانها مرگ بر دیکتاتور و دیکتاتوری و سرنگونی جمهوری اسلامی ست. جدائی دین از دولت در برابر شعار ارتجاعی قانون اساسی نه یک کلمه بیشتر و کمتر و دیدگاههای جلاد بزرگ دگر اندیشان خمینی قرار میگیرد.موسوی و کروبی آمال و آرزوهایشان را در بیانیه اخیر خود نیز بیان کرده اند. حفظ نظام حاکم و بازگشت به دوران طلائی امام جلادشان خمینی




این آرزوها اما با درجه رشد و آگاهی و تجربه مردمی که در خیابانها مکررا چهره خونریز جمهوری اسلامی را تجربه میکنند بسیار فاصله دارد.اندیشه دفاع از خود و تدارک مقابله با نیروهای وحشی حافظ نظام هر روزه تقویت میشود. بدیهی است که چنانچه آلترناتیو حذف رژیم بدون خونریزی و با مراجعه به آراء آزادانه مردم انجام پذیر باشد احدی خواهان سرنگونی به جبر نخواهد بود.


بدیهی است که مردم هیچگاه جنگ طلب نیستند و صلح و آزادی و برابری را اندیشه میکنند. بدیهی است که هر انقلابی مستلزم تحمل خسارتهای جانی و مالی ست. حقیقت اما اینست که استبداد هیچگاه با نصیحت و نجواهای دیپلماتیک صحنه را خالی نخواهد کرد.


حقیقت اینست که نظامی همانند جمهوری اسلامی بیش از سی و دو سال به فریب و سرکوب و چپاول مردم ایران مشغول بوده است و حقیقت دیگر اینکه مال اندوزی و ثروت اندوزی از بالا تا پائین نظام را انگیزه و ثبات بخشیده است. این اتوپی که زمانی حاکمان از ظلم و ستم خود دست شویند و طلب مغفرت!! کنند تنها از سوی کسانی اشاعه مییابد که منافع خود را در حفظ نظام و قانون اساسی اش میدانند.


کوکتل مولوتف در طول تاریخ نه یک وسیله خشونت زا بلکه سمبل مقاومت مردمی بی سلاح در دفاع از خود تصویر میشود. دفاع در برابر نیروهائی که سلاح در اختیار دارند و امتیاز برای خود قائل میشوند در برابر مطالبات مردمی که با منافع حاکمان در یک راستا نیستند. نیروهای مسلحی که رسالت و علت وجودی خود را حفظ نظم حاکم میدانند.


پادگان و قرارگاه دارند. سلاح سرد و گرم دارند. زندان و ابزار شکنجه دارند. بخش بزرگی از بودجه کشور را در اختیار میگیرند تا در برابر گرسنگان صف بکشند. از توانمندان حمایت کنند و از تغییر وضع موجود جلوگیرند. دیر یا زود اما در برابر اراده مردمی قرار خواهند گرفت که بی شمارند. ابتکار دارند و به تجربیات سایر ملتها و همچنین خود بی توجه نیستند. بسیاری از این تجربیات را در سالهای اخیر بکار بسته اند و روی نت قرار داده اند. این آموزش ها هم اکنون در بسیاری از رسانه ها منتشر شده است. از جمله طرز تهیه کوکتل مولوتف برای دفاع از خود.

قطعا اعدامها و سرکوب و کشتار خیابانی جمهوری اسلامی با پاسخ شایسته معترضین در خیابانها مواجه خواهد شد.
بهروز سورن


16.2.2011
www.gozareshgar.com

فراخوان دانشجویان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه شهید صانع ژاله انتشار جزئیاتی درباره دانشجوی کشته شده در تظاهرات 25 بهمن سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵ فوريه ۲۰۱۱



فراخوان دانشجویان برای شرکت در مراسم تشییع جنازه شهید صانع ژاله

انتشار جزئیاتی درباره دانشجوی کشته شده در تظاهرات 25 بهمن

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵ فوريه ۲۰۱۱



در پی به شهادت رسیدن صانع ژاله، دانشجوی دانشکده هنر تهران که توسط نیروهای حکومتی در تظاهرات اعتراضی دیروز به شهادت رسید، دانشجویان این دانشکده ضمن برگزاری تجمع اعتراضی خواهان محاکمه عوامل واقعی این جنایت شدند.
به گزارش دانشجونیوز در تجمع امروز دانشجویان دانشکده هنر، یکی از دوستان شهید صانع ژاله ضمن رد وابسته بودن این شهید به سازمان های حکومتی، اعلام داشته که وی به عنوان یکی از معترضین به حاکمیت در تجمعات دیروز شرکت داشته است.
بسیج دانشجویی به همراه رسانه های وابسته به حاکمیت با تبلیغات فراوان با سرپوش گذاری به جنایت عوامل حکومتی خود سعی در القای این مطلب دارند که وی از اعضای فعال بسیج دانشجویی بوده که توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی به قتل رسیده است.
طبق گزارشات اولیه که به دانشجونیوز رسیده است شهید صانع ژاله از اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی این دانشگاه بوده و به عنوان یکی از معترضین به حاکمیت در تجمع روز ٢۵ بهمن شرکت داشته است. همچنین خانواده وی برای انجام مصاحبه با رسانه های حکومت و بیان خواسته های آنان در صدا و سیما تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.
داستان" اتوبوس" نوشته صانع ژاله ، در شماره ٣۷ نشریه آزما به چاپ رسیده است که بنا برمنابع خبری وابسته به سپاه پاسداران در گروه نشریاتی که در راستای اهداف جنگ نرم فعالیت میکنند قرار دارد.
گروه های مختلف دانشجویی اعلام داشته اند که فردا در مراسم تشییع جنازه این شهید آزادی خواه شرکت خواهند کرد و اجازه برگزاری مراسم تشییع جنازه حکومتی و مصادره این شهید توسط قاتلان وی را نخواهند داد. این مراسم فردا از ساعت ٩ صبح از جلوی دانشگاه هنر، خیابان ولیعصر (بالاتر از چهار راه ولیعصر) روبروی خیابان بزرگمهر، جنب دانشگاه امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

انتشار جزئیاتی درباره دانشجوی کشته شده در تظاهرات 25 بهمن
بی بی سی: همزمان با انتشار اخبار گوناگون درباره مشخصات صانع ژاله، یکی از کشته شدگان وقایع روز گذشته در تهران، خبرگزاری فارس مصاحبه ای با پدر وی منتشر کرده و سحام نیوز نیز عکسی از او را با آیت الله منتظری چاپ کرده است.
خبرگزاری فارس امروز (26 بهمن) به نقل از پدر صانع ژاله نوشت: "قاتلان از خدا‌ بی خبر پسرم را نمی بخشم چرا كه آنها نگذاشتند ميوه زندگی‌ام ثمر دهد."
این خبرگزاری در رابطه با مشخصات صانع ژاله و نحوه کشته شدن او نوشت: "صانع ژاله متولد سال 63 از هموطنان كرد زبان اهل پاوه و دانشجوی رشته نمايش دانشگاه هنر تهران روز گذشته توسط يكی از گروه‌های تروريستی منافقين در خيابان امير اكرم تهران با تير مستقيم مورد هدف قرار گرفت كه پس از اعزام به بيمارستان به شهادت رسيد."
خبرگزاری فارس همچنین از زخمی شدن چهار نفر دیگر بر اثر "شلیک مستقیم" خبر داده است.
در همین حال و در ادامه واکنش نسبت به تظاهرات 25 بهمن، به گزارش رادیو دولتی ایران، سرتیپ پاسدار احمد رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، "از اقدام مسلحانه منافقین" [سازمان مجاهدین خلق]، در روز گذشته خبر داد و گفت :"متاسفانه در این حادثه که در خیابان نواب و توحید روی داد، یک نفر از هموطنان شهید و هشت نفر زخمی شدند."



در عین حال تصاویری از کارت شناسایی بسیج آقای ژاله در خبرگزاری فارس منتشر شده است.
همزمان برخی از وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت، با انتشار تصویری از آقای ژاله، او را در زمره معترضان ناآرامی های دیروز تهران معرفی کرده اند.
وبسایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، عکسی از آقای ژاله منتشر کرده که او را در کنار چند نفر دیگر در دفتر آیت الله حسینعلی منتظری، نشان می دهد.
وبسایت سحام نیوز، در شرح این عکس نوشته که این عکس دیدار سال 1387 انجمن اسلامی دانشگاه هنر با آیت الله منتظری است.
وبسایت جنبش راه سبز (جرس) در گزارشی تحت عنوان "چه کسانی به روی معترضان آتش گشودند؟" اعلام تشییع جنازه آقای ژاله توسط دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های كشور را به زیر سوال برده است.
هنوز از مشخصات سایر زخمی شدگان و فرد دیگری که به گفته وزیر کشور ایران، در وقایع دیروز تهران کشته شده، گزارشی منتشر نشده است.

نزدیکی میدان انقلاب-25 بهمن

Iran - Tehran Night - 14 Feb 2011 - making fire at Tehrans streets

Iran -Tehran - 14 Feb 2011 - "What has happen to our oil money? it has b...

Iran - Tehran on Fire 14 Feb 2011 "Mubarak, Ben ali, Now its time for Se...

بسیار فوری



Anyone-using Internet mail such as Yahoo, Hotmail, AOL and so on. This information arrived this morning, Direct from both Microsoft and Norton Please send it to everybody you know who has Access to the Internet. You may receive an apparently harmless e-mail titled “Here you have it”  If you open the file, a message will appear on your screen saying: 'It is too late now, your life is no longer beautiful....'
قابل توجه کلیه کسانی که با اینترنت سروکار دارند، مثل یاهو،هات میل و آ او ال. این اطلاعات صبح امروز مستقیماً از طرف میکروسافت و نورتون بدست من رسیده است. این اطلاعات را به هرکس که با اینترنت سروکار دارد برسانید. ممکن است نامه ای معمولی و به ظاهر بیخطر با موضوع

Here you have it
به شما برسد. اگر آن نامه را باز کنید یک پیام روی صفحه مانیتور ظاهر می شود که نوشته "حالا دیگر دیر ست.
زندگی شما دیگر زیبا نیست. البته این متن به انگلیسی و به این صورت ظاهر می شود
It is too late now. Your life is no longer beaytiful...
 
 
Subsequently you will LOSE EVERYTHING IN YOUR PC, And the person who sent it to you will gain access to your Name, e-mail and password. This is a new virus which started to circulate on Saturday afternoon. AOL has already confirmed the sev erity, and the anti virus software's are not capable of destroying it.
پس از آن تمامی اطلاعات و هرآنچه در کامپیوتر دارید از بین می رود و فرستنده ایمیل به نام، ایمیل و رمز عبو شما دست پیدا می کند. این یک ویرس جدید  است که از عصر روز شنبه در شبکه اینترنت در حال چرخش است. آ او ال وجود این ویروس را تائید کرده و ویروس یاب های موجود قادر به دفع این ویروس نیستند.
                               
 The virus has been created by a hacker who calls himself 'life owner'. 
این ویروس توسط یک هکر که خود ا مالک زندگی می نامد ساخته شده است.
                                
  PLEASE SEND A COPY OF THIS E-MAIL TO ALL YOUR FRIENDS, And ask them to PASS IT ON IMMEDIATELY! 
لطفاً این ایمیل را برای کلیه دوستان  آشنایان بفرستید و از آنها نیز بخواهید که آن را برای دوستان خود ارسال کنند
                                 
 THIS HAS BEEN CONFIRMED BY SNOPES. 
اسنوپس نیز این گزارش را تائید کرده است. لینک زیر متعلق به اسنوپس  می باشد.

هد. مجموعه ی فیلم های ویدیوی از تظاهرات ۲۵ بهمن را در ادامه ببینید! ...