عطالله رضوانی،عضو سابق هیات سه نفری خادمین جامعه بهائی بندرعباس شنبه شب، دوم شهریور ماه جاری با شلیک گلوله از پشت سر در بندرعباس به قتل رسید.
یکی از اعضای خانواده عطالله رضوانی با اعلام این خبر به رادیو زمانه گفت که وی بارها از طرف مسئولین اطلاعاتی و دفتر امام جمعه تهدید شده بود.
عطالله رضوانی
عطالله رضوانی
به گفته او: “پیش از این نیز میعاد افشار و ایرج میدانی، از بهائیان سرشناس بندرعباس از سوی افراد نزدیک به امام جمعه بندرعباس با قمه مجروح شده بودند. ایرج مهدی‌نژاد،یکی دیگر از بهائیان بندرعباس نیز چند سال پیش با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و گفته می‌شود برخی افراد متعصب ضدبهایی در این قتل نقش داشته‌‌اند.”
عطاالله رضوانی دانشجوی اخراجی مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در دوران انقلاب فرهنگی بود و هنگام مرگ ۵۲ سال داشت.شماری از اعضای خانواده عطالله رضوانی در چند سال اخیر به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان بازداشت شده‌اند.
به گفته این عضو خانواده آقای رضوانی، او فروشنده پمپ آب در بندرعباس بود و اداره اطلاعات بندرعباس از اداره آب و فاضلاب آن شهر خواسته بود که دادوستد اقتصادی خود را با عطاالله رضوانی قطع کنند و او را در هیچ مناقصه و کار اقتصادی‌ای مشارکت ندهند.