۱۳۹۲ شهریور ۵, سه‌شنبه

فراخوان مرگ برعلیه ایرج مصداقی و تائید آن توسط مهدی ابریشمچی نماینده سازمان مجاهدین خلق در شورای ملی مقاومت ایران
حنیف حیدرنژاد
"سیمای آزادی"، برنامه تلویزیونی سازمان مجاهدین خلق ایران در یک برنامه تلویزیونی (که تاریخ آن دقیق مشخص نیست) تریبونی شد برای صدور مجوز قتل ایرج مصداقی و دیگر مخالفین سیاسی سازمان مجاهدین خلق ایران.
این برنامه تلویزیونی بطور رسمی دیدگاه ها و سیاست های سازمان مجاهدین خلق را تبلیغ و منعکس می سازد. در یک برنامه زنده این تلویزیون با نام "به سوی آزادی"، مهدی ابریشمچی از مسئولین سازمان مجاهدین خلق شرکت داشت و به تلفن های مستقیم بینندگان پاسخ می داد.
مهدی ابریشمچی نماینده سازمان مجاهدین خلق در شورای ملی مقاومت بوده و همزمان مسئول کمیسیون "صلح و ضد تروریسم" این شورا می باشد.
در این برنامه فردی بنام "محمد" از کشور استرالیا تماس گرفت. وی در ابتدای صحبتش تاکید می کند که مایل است فقط در مورد "ایرج مصداقی" حرف بزند.
ایرج مصداقی یک زندانی سیاسی سابق است که ده سال را در زندان های جمهوری اسلامی گذرانده است. کتاب های او مرجع  مهمی بویژه در ارتباط با کشتار زندانیان سیاسی در سال 1367 می باشد. مصداقی چند ماه قبل یک نوشته 230 صفحه ای منتشر نمود و طی آن مسعود رجوی، رهبر مجاهدین را در مورد سیاست های سه دهه گذشته اش مورد سوال و انتقاد قرار داده و از مسعود رجوی خواست که به پرسش هایش پاسخ دهد. از آن زمان سازمان مجاهدین و وابستگان به آن مصداقی را به شیوه های مختلف مورد حمله قرار داده اند.
آقای محمد از استرالیا در سخنان خود که حدود 12 دقیقه طول می کشد با اشاره به همان کتاب 230  صفحه ای، مصداقی را با این عناوین مورد توهین و تهمت قرار می دهد:
نادم بریده، خائن، کسی که تحت تعلیم و تربیت وزارت اطلاعات قرار دارد، مامور مستقیم و نفوذی وزارت اطلاعات، جلاد و شکنجه گر.
محمد از استرالیا، همچنین دیگر مخالفینِ سیاسی مجاهدین که با ایرج مصداقی همسو هستند را نه مامورین وزرات اطلاعات، بلکه همسو با وزارت اطلاعات می نامد و سپس  تاکید می کند: "می خواهم همینجا قصم بخورم که بند از بندتون پاره می کنیم. از این به بعد یک لحظه آسایش برای شما نخواهیم گذاشت." دقیقه 9.20  ثانیه
http://www.youtube.com/watch?v=BrfC0FD7faM
گفته های محمد از استرالیا عزم، اراده و ایده ی مشخص او برای سلب امنیت و حذف فیزیکی مصداقی را نشان می دهد. بطور مشخص این جمله او که "بند از بند تان پاره می کنیم" فراخوان برای قتل ایرج مصداقی تلقی می شود. (محمد از ضمیر جمعِ سوم شخص ثالث "ما" استفاده کرده و مخاطبینش را هم با صفت جمعی خطاب می کند).
مهمان و کارشناس برنامه، مهدی ابریشمچی که مسئول کمیسیون "صلح و ضد تروریسم" شورای ملی مقاومت است، بجای اعتراض به این سخنان و قطع سخنان فردی که از طریق یک تریبون عمومی فراخوان قتل صادر می کند، او را "برادر عزیز" خطاب کرده و محمد از استرالیا را بخاطر "شهادت بسیار حقی که داده" (نظرات ابراز شده) تشویق کرده و به " دلیری، پایمردی و استواری او در مبارزه" درود فرستاده و در پایان نیز برای محمد در ادامه تلاش هایش "آرزوی موفقیت" می کند. (دقیقه 12.10 ثانیه ویدئوی فوق)
ابریشمچی در سخنان خود به "کتاب" 230 صفحه ای مصداقی اشاره کرده و او را "مزدور وزارت اطلاعات که از سوی وزرات اطلاعات و بیت رهبری ماموریت دارد" خطاب می کند.
مهدی ابریشمچی با تائید و تشویق فراخوان قتل مصداقی و دیگر مخالفین سیاسی از سوی محمد از استرالیا، نه تنها "قصد و نیت" محمد را تائید کرده است، بلکه وی به دلیل مسئولیت سیاسی و شناخته شدگی اش و به دلیل آنکه برنامه های سیاسی این چنینی از تلویزیون مجاهدین  کارآکتر "خط دهنده" برای دیگر هواداران این سازمان دارد، حذف فیزیکی مخالفین سیاسی مجاهدین را به عنوان یک "خط" و سیاست سازمان مجاهدین تبلیغ و تائید و ترویج کرده است. این برنامه، سخنان  محمد از استرالیا و تائید مهدی ابریشمچی مصداق "تنفر پراکنی و تبلیغ خشونت و انتقام گیری" می باشد.
این برنامه تلویزیونی نشان می دهد که سازمان مجاهدین به آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی انتشار بیان وعقیده اعتقادی ندارد. نمی تواند پرسشگری و طرح انتقاد از رهبری سازمان و سیاست هایش را تحمل کند. نمی تواند با زبان منطق به مخالفین خود پاسخ دهد. در حالی که ایرج مصداقی از مسعود رجوی یا هر مسئول این سازمان دعوت کرده بود که حاضر است در مورد "گزارش 92" و انتقادهائی که مطرح کرده است به مناظره بنشیند، سازمان مجاهدین، نه تنها برای روشن شدن حقیقت و پاسخ به افکار عمومی تلاشی نمی کند، بلکه به طور یکطرفه وقت زیادی را در یک رسانه عمومی  به اتهام زنی به مصداقی اختصاص می دهد.
مهدی ابریشمچی به عنوان مسئول کمیسیون "صلح و ضد تروریسیم" باید پاسخ دهد:
- به چه دلیل به مصداقی اتهامات اثبات نشده نسبت می دهد؟
- به چه دلیل و با چه هدفی فراخوان قتل مصداقی و دیگر مخالفین سیاسی سازمان مجاهدین را تائید و تشویق می کند؟
- سازمان مجاهدین خلق ایران باید پاسخ دهد در حالی که در خارج کشور تحمل مخالفین سیاسی خود را ندارد و بدون هیچ دلیل و مدرک و سندی و بدون طیِ هیچ گونه مراحل قانونی، به مخالفین خود، آنهم در تلویزیون ماهوره ای که در تمام دنیا قابل دریافت است، مارک و اتهام و تهمت می زند، در حالی که قدرت را در داخل ایران به دست بگیرد با مردم و مخالفین خود چگونه رفتار خواهد کرد؟
- چگونه می توان با وجود چنین برنامه هائی، شعارهای مربوط به صلح و مبارزه با تروریسم و پایبندی به حقوق بشر و عدالت دستگاه قضائی و پای بندی به اصل برائت را از سوی این سازمان جدی گرفت و باور کرد؟
فراخوان مرگ اینچنینی می تواند برای گوینده آن، تائید کننده آن، شرکت تلویزیونی و حتی شبکه ماهواره ای عواقب جدی حقوقی به دنبال بیاورد. اگر چه این برنامه به زبان فارسی بوده و خبرنگاران و مدافعین حقوق بشری کشوری که این برنامه از آنجا تولید و پخش شده است، آن را با حساسیت دنبال نمی کنند، اما در صورتی که دادستان آن کشور از محتوای آن به طور دقیق با اطلاع شود، می تواند اقدامات قانونی لازم بر علیه گوینده، تائید کننده و برنامه تلویزیونی را مورد بررسی قرار دهد.
اگر مهدی ابریشمچی براین باور است که گفته های او ناشی از برخوردهای احساسی و نسنجیده بوده و قصد سیاسی در کار نبوده و فراخوان مرگ را تائید نمی کند، باید بطور رسمی اشتباه خود را به عهده گرفته و از ایرج مصداقی و دیگر مخالفینی که که مورد تهدید قرار گرفته اند عذرخواهی کند. سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت نیز باید مهدی ابریشمچی را از سمت هائی که دارد برکنار سازند.

حنیف حیدرنژاد
26.08.2013

هیچ نظری موجود نیست: