صدای آلمان
قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا از تصمیم دولت این کشور برای اختصاص ۷۰ میلیون دلار جهت کمک به گروه‌های مسلح در سوریه خبر داد. مذاکره دولت اوباما با کنگره درباره این کمک ۷۰ میلیون دلاری ادامه دارد.
تونی بلینکن قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی که به مناسبت چهارمین سال آغاز اعتراض​ها علیه رژیم بشار اسد برگزار شده بود، از کمک ۷۰ میلیون دلاری آمریکا به مخالفان سوری خبر داد. در مجموع کمک​های آمریکا به ۴۰۰ میلیون دلار می​رسد. از شروع اعتراض​ها کمک آمریکا به مخالفان سوری ادامه دارد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که از کمک ۷۰ میلیون دلاری مبلغی حدود ۳۰ میلیون دلار برای بهبود وسائل مخابراتی و ارتباطات صرف خواهد شد. ۲۵ میلیون دلار نیز مستقیما به واحدهای مسلح مخالفین سوری کمک خواهد شد. کمک مالی آمریکا برای حمایت و تقویت اپوزسیون میانه​رو مسلح سوری علیه رژیم بشار اسد و نیروهای گروه “دولت اسلامی” انجام می​گیرد.
گفته می​شود بخشی از کمک مالی آمریکا به مخالفان مسلح سوری برای جمع​آوری اسناد و مدارک جنایت جنگی رژیم بشار اسد صرف خواهد شد.
۱۴ میلیون کودک در معرض پیامدهای جنگ سوریه
یونیسف اعلام کرده است که در ۴ سال درگیری داخلی در سوریه دست کم ۱۰ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش روز جمعه (۱۳ مارس/ ۲۲ اسفند) یونیسف در نیویورک میلیون​ها کودک سوری به دلیل درگیری​های داخلی در این کشور دچار فلاکت شده​اند.
بر اساس همین گزارش در مجموع ۱۴ میلیون کودک به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر پیامدهای زیانبار جنگ داخلی سوریه قرار دارند. حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار از این کودکان در بدترین شرایط زندگی می​کنند. نزدیک ۲ میلیون از این تعداد نیز در اردوگاه​های پناهجویان در کشورهای همسایه سوریه در ترکیه، اردن، لبنان زندگی می​کنند.
به گزارش یونیسف حضور این کودکان جنگ​زده در این کشورها تاثیر منفی بر کودکان کشورهای میزبان داشته است. طوری که یونیسف اعلام کرده است که جنگ در سوریه به نوعی زندگی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک کشورهای اردن، لبنان و ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است.

آنتونی لیک رئیس یونیسف می​گوید:«جنگ تنها چیزی است که این کودکان خردسال سوری آن را می​شناسند. آن دسته از کودکانی که گذشته خشونت بار را به خاطر دارند قادر نیستند از کابوس​ها رهایی یابند. گذشته​ی تلخ که مملو از درد، رنج و خشونت بر آینده این کودکان سایه انداخته است. سوریه در معرض این خطر قرار دارد که یک نسل کامل خود را از دست بدهد.»
هانا سینگر، نماینده یونیسف در سوریه روز جمعه (۱۳ مارس، ۲۲ اسفند) در ژنو خواستار اقدام مشترک کشورهای منطقه برای مذاکره با “دولت اسلامی” (داعش سابق) شد. سینگر گفت که این مذاکرات باید با هدف اعمال فشار بر گروه “دولت اسلامی” به‌منظور حفظ امنیت و حقوق کودکان انجام شود.