۱۳۹۹ تیر ۲۵, چهارشنبه

استبداد ملایان و حکم اعدام سه جوان برومند ایرانی_ 07152020

Global Capitalism: As US Capitalism Shakes, US Socialism Renews [July 2020]

اعدامهای ۴۲ ساله!برای بستن دهانها و شکستن قلمهاست

!ایران در حمایت از سه فرزند جوان خود متحد شد

#اعدام_نکنید: ایرانیان صدای خود را با داغ‌کردن یک هشتگ، جهانی کردنددبه

#اعدام_نکنید: ایرانیان صدای خود را با داغ‌کردن یک هشتگ، جهانی کردنددبه اشتراک بگذارید

#اعدام_نکنید: ایرانیان صدای خود را با داغ‌کردن یک هشتگ، جهانی کردند
سازمان حقوق بشر ایران؛ سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹: کاربران ایرانی توییتر، هشتگ «اعدام نکنید» را در میان هشتگ‌های داغ (ترند) جهانی قرار دادند.
در حالی که آمار اجرای احکام اعدام در ایران افزایش یافته و حکم اعدام سه‌تن از معترضان تظاهرات آبان‌ماه ۱۳۹۸ در دیوان عالی کشور تأیید شده است، شهروندان ایران تلاش کردند تا در توییتر صدای اعتراض خود را به مقام‌های جمهوری اسلامی، با داغ‌کردن هشتگ «اعدام نکنید» به گوش جهان برسانند.
سازمان حقوق بشر ایران افزایش تعداد اعدام‌ها را که با اجرای کم‌سابقه برخی احکام همراه شده است -مانند اعدام برای تکرار در نوشیدن مشروب الکلی و اعدام با جوخه آتش، نشان‌گر توسل حکومت به مجازات مرگ برای کنترل فضا در شرایط ملتهب اجتماعی می‌داند. محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران در این باره، در توییتی نوشت: «جمهوری اسلامی سعی دارد با اعدام و وحشت‌افکنی، ناتوانی‌اش را در مقابله با مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که خود مسبب آن بوده، بپوشاند. اعدام، راه حل مشکلات ایران نیست. #اعدام_نکنید»
بنا بر گزارش نهاد آمار سازمان حقوق بشر ایران، طی ۱۴ روز گذشته، دست‌کم ۱۳ نفر در ایران اعدام شده‌اند. همچنین در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، جمهوری اسلامی ۱۲۳ تن را اعدام کرده است که رشدی ۱۰ درصدی را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد

«اعدام‌ نکنید» هشتگ نخست جهان

«اعدام‌ نکنید» هشتگ نخست جهان

هشتگ «اعدام نکنید» از سوی کاربران توییتر فارسی در چند ساعت توانست بین ترندهای جهان قرار گیرد. خبر نهایی شدن حکم اعدام سه جوان معترض حادثه آبان‌ماه سبب واکنش کاربران توییتر فارسی شد. امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی سه جوانی هستند که پس از حوادث و اعتراضات آبان‌ماه ایران به خاطر گرانی بنزین، به اعدام محکوم شدند. این حکم، سبب ایجاد موجی از واکنش‌های کاربران فضای مجازی به ویژه توییتر فارسی شد. کاربران با هشتگ «اعدام‌ نکنید»، حاکمیت، قوه قضائیه و شخص سیدابراهیم رئیسی را مخاطب توییت‌های خود قرار دادند. این هشتگ به مدت ۲ ساعت، هشتگ نخست جهان شده بود. این هشتگ در آلمان ترند اول، در کانادا ترند دوم و در بریتانیا تا رده نهم رسید. در آمریکا اما هشتگ «اعدام‌ نکنید» نتوانست جزو ۱۰ هشتگ نخست قرار گیرد. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه نیز درباره تایید حکم اعدام این سه نفر در نشست خبری خود گفت: «این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد. اینکه حکم اجرا شود یا نشود ممکن است در فرآیند قانونی دادرسی‌های فوق‌العاده یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی تغییر کند. خبر تایید حکم صحت دارد.»

Biden peut-il réparer les dégâts de Trump ? - Je réponds à vos questions